R o z d z i a ł V

Obowiązki Odbiorcy

§ 18

Zamierzający korzystać z usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków występuje z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy do Przedsiębiorstwa według opracowanego wzoru.

§ 19

Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami ustawy i niepowodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz nieutrudniający działalności Przedsiębiorstwa, a w szczególności do:

1) użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania, tzn. w uzasadnionych przypadkach zamontowanie zaworów zwrotnych lub przeciwskażeniowych za zaworem za wodomierzem głównym,

2) użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób niepowodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej,

3) poinformowania Przedsiębiorstwa o własnych ujęciach wody i opomiarowania ich, w celu prawidłowego ustalenia opłat za odprowadzenie ścieków,

4) wykorzystywania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach przyłączenia do sieci i w umowie.

§ 20

Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać jej zgodnie z przeznaczeniem określonym w umowie na dostawę wody.

§ 21

1. Jeżeli umowa o dostarczenie wody lub odprowadzanie ścieków nie stanowi inaczej Odbiorca odpowiada za zapewnienie niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych oraz natychmiastowego powiadomienia o ich uszkodzeniu.

2. Wodomierze poza wodomierzem głównym są częścią instalacji wewnętrznej i ich montaż, utrzymanie oraz legalizacja obciąża właściciela instalacji wewnętrznej.

3. Odbiorca winien zapewnić niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczanie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur oraz przed dostępem osób nieuprawnionych, a także prawidłowe utrzymanie studzienki czy też pomieszczenia, w którym są zamontowane ww. urządzenia.

§ 22

Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Przedsiębiorstwa o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby.

§ 23

Dostarczający ścieki zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Przedsiębiorstwa o zrzutach awaryjnych lub zmianie ilości i jakości ścieków odbiegających od warunków umowy.

§ 24

Odbiorca winien powiadomić Przedsiębiorstwo o wszelkich zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.

§ 25

Odbiorca zobowiązany jest do powiadomienia Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości lub o zmianie użytkownika lokalu lub innych zmianach mających wpływ na realizowanie warunków umowy (np. aktualizacja danych w ankiecie do określenia ryczałtowego zużycia wody).

§ 26

Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków.