R o z d z i a ł IV
Obowiązki Przedsiębiorstwa
§ 11
Przedsiębiorstwo opracowuje wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w jego posiadaniu.
§ 12
Przedsiębiorstwo winno zapewnić odbiorcom należyty poziom usługi, a szczególnie wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.
§ 13
1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na życzenie klienta lub z własnej inicjatywy informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede wszystkim informacji taryfowych.
2. Przedsiębiorstwo ogłasza w miejscowej prasie taryfy, co najmniej na 7 dni przed wejściem jej w życie.
§ 14
1. Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowo-kanalizacyj-nych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem oraz dostawy wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnić należytą jakość dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków.
2. Minimalną i maksymalną ilość dostarczanej wody strony mogą określić w umowie.
3. Wymagane ciśnienie wody określają przepisy w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
4. Woda do spożycia przez ludzi winna odpowiadać jakościowo wymaganiom określonym we właściwym rozporządzeniu.
5. Jakość wody dostarczanej przez Przedsiębiorstwo stwierdza się u wylotu na zaworze głównym za wodomierzem lub w miejscu na jego zamontowanie.
§ 15
1. Przedsiębiorstwo obowiązane jest do zapewnienia prawidłowej eksploatacji oraz sprawności technicznej posiadanej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz przyłącza wodociągowe – do zaworu głównego za wodomierzem; kanalizacyjne – do pierwszej studzienki od strony budynku oraz dokonywać niezbędnych napraw na swój koszt.
2. W przypadku powstania uszkodzeń z winy Odbiorcy lub osób trzecich Przedsiębiorstwo usuwa te uszkodzenia na ich koszt.
3. Przedsiębiorstwo dokonuje kontroli funkcjonowania wodomierzy:
a) z własnej inicjatywy – bez pobierania opłat,
b) na żądanie Odbiorcy – na koszt Odbiorcy, w przypadku stwierdzenia prawidłowego funkcjonowania wodomierza na podstawie ekspertyzy wykonanej przez Urząd Miar.
§ 16
1. O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo powinno poinformować Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na 24 godziny przed planowanym terminem.
2. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia Odbiorców w przypadkach, gdy:
a) występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług,
b) gdy z powodu awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków.
3. W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 8 godzin Przedsiębiorstwo powinno zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o jego lokalizacji.
§ 17
1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do zainstalowania i utrzymania u Odbiorcy wodomierza głównego. Wodomierze do czasowego wykorzystania, wodomierze sprzężonych dla celów p.poż. i inne urządzenia pomiarowe instalowane są na koszt Odbiorcy.
2. Zawór za wodomierzem głównym jest miejscem wydania rzeczy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, jak również miejscem rozdziału sieci i instalacji wewnętrznej.