739

SPRAWOZDANIE STAROSTY ZŁOTORYJSKIEGO

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w 2002 roku

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku została utworzona na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Jej zadaniem jest:

dokonywanie oceny zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,

– opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących zadania w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,

– przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,

– opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych jednostek realizujących zadania w zakresie porządku publicznego,

– opiniowanie projektu budżetu powiatu w zakresie finansowania działań zapobiegających zagrożeniom porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli występujących na terenie powiatu.

W skład Komisji z mocy ustawy wchodzi starosta jako przewodniczący Komisji, a także dwóch delegowanych przez Radę Powiatu oraz trzy osoby powołane przez Starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac Komisji i dwóch przedstawicieli delegowanych przez Komendanta Powiatowego Policji.

W pracach Komisji uczestniczy także prokurator wskazany przez właściwego prokuratora okręgowego.

Na początku roku 2002 wystąpiłem do uprawnionych instytucji z prośbą o wskazanie swoich przedstawicieli lub delegowanie osób do pracy w Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

Komisja na terenie powiatu złotoryjskiego została utworzona dnia 5 sierpnia 2002 r. W jej skład weszli:

– radni wskazani przez Radę Powiatu – w poprzedniej kadencji byli nimi Zbigniew Pietruszka i Kazimierz Niklewicz, a obecnie zgodnie z uchwałą Rady Powiatu z dnia 30 grudnia 2002 r. są radni Wiesław Tkaczyk i Jan Tokarski,

– przedstawiciele delegowani przez Komendanta Powiatowego Policji w Złotoryi – podinsp. Adam Bartnicki i aspirant sztabowy Henryk Anduszkiewicz,

– członkowie powołani przez starostę – Ryszard Malicki, Jerzy Moskot i Jerzy Kluz.

Prokurator Okręgowy w Legnicy do udziału w pracach Komisji wskazał Panią Anitę Kajor – Prokuratora Rejonowego w Złotoryi.

Kadencja Komisji trwa 3 lata. Odwołanie członka przed upływem kadencji jest możliwe jedynie z ważnych powodów, jednakże członkostwo radnego ustaje z chwilą wygaśnięcia mandatu.

W 2002 r. Komisja zabrała się na posiedzeniu, którego przedmiotem było wydanie opinii do projektu budżetu powiatu na rok 2003.

Utworzenie i funkcjonowanie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku stwarza możliwość nawiązania szerokiej współpracy ze wszystkimi stowarzyszeniami, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz samorządami gmin z terenu powiatu przy rozwiązywaniu problemów związanych z przestępczością oraz ochroną bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na terenie powiatu złotoryjskiego. I takie zadanie Komisja będzie realizowała w bieżącym roku.

Sprawozdanie podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

STAROSTA

RYSZARD RASZKIEWICZ