REGULAMIN DOSTARCZANIA WODY
I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
R o z d z i a ł I
Postanowienia ogólne
§ 1
1. Regulamin niniejszy dotyczy zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz zbiorowego odprowadzania ścieków realizowanych na terenie gminy Miękinia przez Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Miękini, zwany dalej Przedsiębiorstwem.
2. Przez zbiorowe zaopatrzenie w wodę rozumie się działalność Przedsiębiorstwa polegającą na ujmowaniu, uzdatnianiu i dostarczaniu wody. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 1 ust. 2).
3. Przez zbiorowe odprowadzenie ścieków rozumie się działalność Przedsiębiorstwa polegającą na przyjmowaniu, oczyszczaniu i odprowadzaniu oczyszczonych ścieków. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 1 ust. 3).
4. Ilekroć w regulaminie niniejszym używa się określenia “ustawa” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747).
5. W znaczeniu niniejszego regulaminu każdy, kto korzysta z usług wodociągowo-kanalizacyjnych w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków zwany jest dalej Odbiorcą. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 1 ust. 5).
§ 2
Przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w oparciu o akt założycielski zgodnie z wpisem do Rejestru Przedsiębiorców pod nr KRS 0000032611 z dnia 3 października 2001 r. jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.
§ 3
Dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie umowy o zaopatrzeniu w wodę lub odprowadzaniu ścieków zawartej między Przedsiębiorstwem a Odbiorcą.
R o z d z i a ł II
Warunki przyłączenia do sieci
§ 4
1. Zakres budowy urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych realizowanej i finansowanej przez Przedsiębiorstwo oraz osobę ubiegającą się o przyłączenie nieruchomości do sieci określają przepisy ustawy, stanowiąc:
a) Przedsiębiorstwo jest zobowiązane zapewnić realizację budowy i rozbudowy urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych, ustalonych przez Gminę w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzen
b) Realizację budowy przyłączy do sieci oraz studni wodomierzowej, pomieszczenia przewidzianego do lokalizacji wodomierza głównego i urządzenia pomiarowego mierzącego ilość odprowadzanych ścieków zapewnia na własny koszt osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej,
c) Koszty zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego pokrywa Przedsiębiorstwo, a urządzenia pomiarowego Odbiorca.
(Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 4 ust. 1).
2. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek osoby ubiegającej się o przyłączenie.
3. Wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej powinien w szczególności zawierać:
a) oznaczenie wnioskodawcy,
b) określenie rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
c) charakterystykę zużycia wody,
d) rod
zaj, ilość, a w przypadku przemysłowych odbiorców usług również jakości odprowadzanych ścieków,e) określenie przeznaczenia wody,
f) informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda (powierzchnię użytkową i rodzaj lokali w budynkach zasilanych w wodę),
g) dane z wyposażenia obiektów i lokali w urządzenia zużywające wodę i odprowadzające ścieki,
h) proponowany termin rozpoczęcia poboru wody.
4. Do wniosku, o którym mowa w pkt 5, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci, powinna załączyć:
5. Przedsiębiorstwo po otrzymaniu pisemnego wniosku wydaje warunki techniczne na przyłączenie nieruchomości w terminie do 21 dni od daty otrzymania wniosku.
6. Warunki przyłączenia są ważne dwa lata od dnia ich określenia.
7. Warunkiem przystąpienia do wykonania robót przyłączeniowych jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej z Przedsiębiorstwem. Przedsiębiorstwo uzgadnia ww. dokumentację w terminie 14 dni od jej otrzyman
8. Nowe przyłącze jest wykonywane na koszt Odbiorcy, po uzyskaniu pozwoleń wymaganych odrębnymi przepisami.
9. Przed podpisaniem umowy na dostawę wody lub odprowadzenie ścieków Przedsiębiorstwo dokonuje odbioru technicznego wykonanego przyłącza pod kątem spełnienia warunków technicznych.
10. Włączenie do sieci dokonuje Przedsiębiorstwo w terminie 7 dni od zgłoszenia.
11. Przedsiębiorstwo rozpoczyna dostawę wody lub odprowadzenie ścieków nie później niż w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy lub w terminie uzgodnionym z Odbiorcą.
12. Za czynności wymienione w pkt 5, 7, 9, 10 naliczana jest opłata według stawek określonych w taryfikatorze opłat przyłączeniowych.
§ 5
Potencjalni odbiorcy usług wodociągowo-kanaliza-cyjnych mogą uzyskać informację dotyczące dostępności tych usług:
R o z d z i a ł III
Zawieranie umów
§ 6
1. Zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzenie ścieków następuje na pisemny wniosek osoby, której nieruchomość została przyłączona do sieci. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 6 ust. 1).
2. Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z obiektu budowlanego, do którego ma być dostarczana woda lub z której mają być odprowadzane ścieki, a w uzasadnionych przypadkach z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieregulowanym stanie prawnym. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 6 ust. 2).
3. Jeżeli nieruchomość zabudowana jest budynkami wielolokalowymi, to umowa może być zawierana z właścicielem budynku lub zarządcą nieruchomości wspólnej. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 6 ust. 3).
4. Na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego, o którym mowa z ust. 3, Przedsiębiorstwo zawiera umowy o prowadzenie odczytów i rozliczeń z korzystającymi z lokali osobami, jeżeli są spełnione następujące warunki:
a) wszystkie lokale wyposażone są w zainstalowane wodomierze zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi określonymi przez Przedsiębiorstwo,
b) możliwy jest odczyt wodomierzy,
c) wnioskodawca ustala sposób rozliczeń różnic wskazań między wodomierzem głównym a wodomierzami zainstalowanymi w poszczególnych lokalach oraz zasady ich utrzymania, co winien udokumentować stosownymi zgodami wszystkich lokatorów,
d) umożliwiony jest sposób przerwania dostarczania wody do lokalu bez zakłócenia dostaw w pozostałych lokalach.
(Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca
5. W wyjątkowych przypadkach Przedsiębiorstwo może wyrazić zgodę na zawarcie umów z korzystającymi z lokali osobami, o których mowa w art. 6 ust. 4 i 5 ustawy, również w przypadku, gdy nie są spełnione warunki, o których mowa w ust. 4. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 6 ust. 5).
6. Podpisanie umowy o dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków następuje po podpisaniu przez strony protokołów z prób i odbiorów prac budowlano--montażowych wykonanych w związku z przyłączeniem do sieci.
7. Treść umowy o zaopatrzenie w wodę i odprowadzenie ścieków nie może ograniczać praw i obowiązków stron, wynikających z przepisów ustawy, z przepisów wykonawczych do ustawy oraz z niniejszego regulaminu.
§ 7
1. Umowa może być zawarta na czas nieokreślony lub określony.
2. Umowa winna określać możliwość jej rozwiązania w przypadkach określonych przepisami kodeksu cywilnego oraz art. 8 ustawy.
3. Umowa winna dopuszczać jej rozwiązanie przez Odbiorcę za wypowiedzeniem z zachowaniem 3 miesięcznego terminu wypowiedzenia lub na zgodny wniosek stron.
4. W przypadku zmiany właściciela nieruchomości następuje wygaśnięcie umowy z dotychczasowym Odbiorcą.
5. Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy skutkuje zastosowaniem przez Przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.
6. Kto bez uprzedniego zawarcia umowy pobiera wodę z urządzeń wodociągowych będących we władaniu Przedsiębiorstwa, podlega przepisom karnym ustawy.
§ 8
Umowa, o której mow
a w § 7 ust. 1, zawiera w szczególności postanowienia dotyczące:1. Ilości i jakości świadczonych usług wodociągowych lub kanalizacyjnych oraz warunków ich świadczenia.
2. Sposobu i terminów wzajemnych rozliczeń.
3. Praw i obowiązków stron umowy.
4. Proced
ur i warunków kontroli urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.5. Ustaleń zawartych w zezwoleniu, o których mowa w art. 18 ustawy.
6. Okresu obowiązywania umowy oraz odpowiedzialności stron za niedotrzymanie warunków umowy, w tym warunków wypowi
edzenia.(Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 8).
§ 9
W umowach dotyczących odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwo uwzględnia postanowienia wynikające z rozporządzenia ministra właściwego do spraw gospodarki pr
zestrzennej i mieszkaniowej wydanego na podstawie art. 11 ustawy.R o z d z i a ł IV
Obowiązki Przedsiębiorstwa
§ 10
Przedsiębiorstwo winno zapewnić odbiorcom należyty poziom usługi, a szczególnie wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.
§ 11
Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na życzenie klienta lub z własnej inicjatywy informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede wszystkim informacji taryfowych.
§ 12
1. Przedsiębiorstwo ma obowiązek zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowo-kanalizacyj-nych do realizacji dostaw wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem (nie mniejszym niż 0,05 MPa i nie większym niż 0.6 MPa) oraz dostawy wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnić należytą j
akość dostarczanej wody i odprowadzania ścieków. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 12 ust. 1).2. Minimalną i maksymalną ilość dostarczanej wody strony mogą określić w umowie.
3. Wymagane ciśnienie wody określają przepisy w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
4. Woda do spożycia przez ludzi winna odpowiadać jakościowo wymaganiom określonym przez ministra zdrowia.
5. Jakość wody dostarczanej przez Przedsiębiorstwo stwierdza się u wylotu na zaworze głównym za wodomierzem lub w miejscu na jego zamontowanie.
§ 13
1. Przedsiębiorstwo obowiązane jest do zapewnienia prawidłowej eksploatacji oraz sprawności technicznej posiadanej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz przyłącza:
Wodociągowe – do zaworu głównego za wodomierzem; kanalizacyjne do pierwszej studzienki od strony budynku oraz dokonywać niezbędnych napraw na swój koszt. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 13 ust. 1
).2. W przypadku powstania uszkodzeń z winy Odbiorcy lub osób trzecich Przedsiębiorstwo usuwa te uszkodzenia na ich koszt.
3. Przedsiębiorstwo jest obowiązane do dokonywania kontroli funkcjonowania wodomierzy:
a) z własnej inicjatywy – bez pobierania opła
b) na żądanie Odbiorcy – na koszt Odbiorcy, jednakże w przypadku stwierdzenia prawidłowego funkcjonowania wodomierza na podstawie ekspertyzy wykonanej przez Urząd Miar.
§ 14
1. O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywany
2. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia Od
biorców w przypadkach, gdy:a) występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług,
b) gdy z powodu awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków.
3. W r
azie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo powinno zapewnić zastępczy punkt poboru wody i poinformować Odbiorcę o jego lokalizacji.§ 15
1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do zainstalowania i utrzymania u Odbiorcy wodomierza głównego dostarczonego przez Odbiorcę. Wodomierze do czasowego wykorzystania, wodomierze sprzężone dla celów p.poż i inne urządzenia pomiarowe instalowane są na koszt Odbiorcy.
2. Zawór za wodomierzem głównym jest miejscem wydania rzeczy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, jak również miejscem rozdziału sieci i instalacji wewnętrznej.
R o z d z i a ł V
Obowiązki Odbiorcy
§ 16
Zamierzający korzystać z usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzenia ścieków występuje z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy do Przedsię
biorstwa.§ 17
Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami ustawy i niepowodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz nieutrudniający działalności Przedsiębiorstwa, a w szczególności do:
1. Użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub z instalacji centralnego ogrzewania, tzn. w uzasadnionych przypadkach zamontowanie zaworów zwrotnych lub przeciwskażeniowych za zaworem za wodomierzem głównym.
2. Użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób niepowodujący zakłóceń funkcjon
3. Poinformowania Przedsiębiorstwa o własnych ujęciach wody i opomiarowaniu ich, w celu prawidłowego ustalenia opłat za odprowadzanie ścieków.
4. Wykorzystania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach przyłączenia do sieci i w umowie.
§ 18
Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać jej zgodnie z przeznaczeniem.
§ 19
1. Jeżeli umowa o dostarczenie wody lub odprowadzenie ścieków nie stanowi inaczej, Odbiorca odpowiada za zapewnienie niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych oraz natychmiastowego powiadomienia o ich uszkodzeniu.
2. Wodomierze poza wodomierzem głównym są częścią instalacji wewnętrznej i ich montaż, utrzymanie oraz legalizacja obciąża właściciela instalacji wewnętrznej.
3. Odbiorca winien zapewnić niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczanie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur oraz dostępem osób nieuprawnionych, a także prawidłowe utrzymanie studzienki czy też pomieszczenia, w którym są zamontowane ww. urządzenia.
§ 20
Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Przedsiębiorstwa o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby.
§ 21
Dostarczający ścieki zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Przedsiębiorstwa o zrzutach awaryjnych lub zmianie ilości ścieków odbiegających od warunków umowy.
§ 22
Odbiorca winien powiadomić Przedsiębiorstwo o wszelkich zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.
§ 23
Odbiorca zobowiązany jest do powiadomienia Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości lub o zmianie użytkownika lokalu lub innych zmianach mających wpływ na realizowanie warunków umowy (np. aktualizacja danych w ankiecie do określenia ryczałtowego zużycia wody).
§ 24
Odbiorca jest zobowi
ązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków.R o z d z i a ł VI
Prawa Przedsiębiorstwa
§ 25
Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci, jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania zgody Przedsiębiorstwa bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 25 we fragmencie “zostało wykonane bez uzyskania zgody Przedsiębiorstwa bądź”).
§ 26
Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić zawarcia umowy na dostawę wody lub odprowadzanie ścieków, gdy wnioskodawca nie spełni warunków określonych w art. 6 ustawy.
§ 27
Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadkach i na warunkach określonych w art. 8 ustawy.
§ 28
Przedsiębiorstwo może odmówić ponownego zawarcia umowy na dostawę wody lub odprowadzanie ścieków, jeśli nie zostały usunięte przeszkody będące przyczyną zaniechania świadczenia usług.
§ 29
Uprawnieni przedstawiciele Prz
edsiębiorstwa mają prawo wstępu na teren nieruchomości pomieszczeń należących do Odbiorcy w celu przeprowadzenia kontroli urządzenia pomiarowego, wodomierza głównego lub wodomierzy zainstalowanych w lokalach i dokonania odczytu ich wskazań, dokonania badań i pomiarów, a także sprawdzenia ilości i jakości ścieków wprowadzanych do sieci oraz kontrolę korzystania z usług zgodnie z umową. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 29).§ 30
W celu usunięcia awarii, przeprowadzenia przeglądu i napraw urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych Przedsiębiorstwo ma prawo do wejścia na teren nieruchomości w pasie o szerokości 3 m na przebiegu sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej – bez odszkodowania, pod warunkiem przywrócenia teren
u do stanu pierwotnego. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 30).R o z d z i a ł VII
Sposób rozliczeń
§ 31
Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez Przedsiębiorstwo z odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat eksploatacyjnych oraz ilości dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków.
§ 32
1. W rozliczeniach z odbiorcami Przedsiębiorstwo obowiązane jest stosować stawki i ceny okreś
lone w taryfie.§ 33
1. Taryfa wymaga ogłoszenia w miejscowej prasie, co najmniej na 7 dni przed wejściem jej w życie.
2. Taryfa obowiązuje prze 1 rok. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 33 ust. 2).
3. Zmiana
taryfy nie wymaga zmiany umowy o dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków.§ 34
1. Ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie odczytu wodomierza głównego.
2. W przypadku zawarcia umów z użytkownikami lokali w budynkach wielolokalowych ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie zainstalowanych tam wodomierzy, z uwzględnieniem różnicy wynikającej pomiędzy odczytem na wodomierzu głównym a sumą odczytów z wodomierzy w lokalach.
§ 35
W przypadku korzystania z podłączeń czasowych (np. czas budowy) w okresie przejściowym do czasu zamontowania wodomierza na przyłączu lub w przypadku braku wodomierza z innych powodów ilość zużytej wody określa się na podstawie przeciętnych norm zużycia określonych zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy.
§ 36
W przypadku stwierdzenia niesprawności wodomierza głównego, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, ilość pobranej wody ustala się od daty ostatniego udokumentowanego odczytu stanu wodomierza, na podstawie średniego zużycia wody w okresie 6 miesięcy przed stwie
rdzeniem niesprawności wodomierza, a gdy nie jest to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku poprzedniego lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy niesprawności wodomierza. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 36).§ 37
Za wodę zużytą na cele przeciwpożarowe do zraszania publicznych ulic i publicznych terenów zielonych oraz kosztami związanymi z utrzymaniem hydrantów w gminie Miękinia, Przedsiębiorstwo obciąża Gminę Miękinia na podstawie cen i stawek ustalonych w taryfie. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 37).
§ 38
1. Ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiaro
wych.2. W razie braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzanych ścieków ustala się jako równą ilości dostarczonej wody przez Przedsiębiorstwo, z uwzględnieniem poboru wody z innych źródeł.
§ 39
W rozliczeniach ilości odprowadzanych ścieków ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt dostarczającego ścieki. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7
marca 2003 r. na § 39).§ 40
1. Należność za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki Odbiorca jest zobowiązany uregulować według zasad ustalonych w umowie.
2. Strony określają w umowie okres obrachunkowy (miesięczny lub dwumiesięczny) oraz sposób uiszczania opłat.
3. Zwłoka w uregulowaniu należności jest podstawą naliczenia przez Przedsiębiorstwo odsetek ustawowych.
4. Wniesienie przez Odbiorcę reklamacji nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności. W przepadku uwzględnienia reklamacji, ewentualna nadpłata podlega zaliczeniu w poczet przyszłych należności lub na żądanie odbiorcy usług zwraca się ją
w terminie 14 dni od dnia uwzględnienia reklamacji. (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA PN.0914-10/3/03 z dnia 7 marca 2003 r. na § 40 ust. 4).
5. Jeżeli opłaty nie są wnoszone przez Odbiorcę usług w oznaczonym terminie, Przedsiębiorstwo po uprzednim wysłaniu upomnienia i wyznaczeniu dodatkowego 14-dniowego terminu zapłaty wraz z powiadomieniem o grożących mu konsekwencjach z tytułu nieregulowania należnoś
ci ma prawo wypowiedzieć umowę i zamknąć przyłącze, jeżeli zaległości nie są regulowane za dwa okresy obrachunkowe.6. Wznowienie dostarczania wody poprzez otwarcie przyłącza następuje po udokumentowaniu przez Odbiorcę uiszczenia należnych kwot wraz z odsetkami ustawowymi, opłaceniu kosztów poniesionych przez Przedsiębiorstwo związanych z zamknięciem i otwarciem przyłącza oraz zawarciu nowej umowy.
§ 41
Przedsiębiorstwo winno reagować możliwie niezwłocznie na zgłoszone reklamacje, nie dłużej jednak niż w cią
gu 30 dni.R o z d z i a ł VIII
Postanowienia końcowe
§ 42
Regulamin niniejszy został zatwierdzony uchwałą Rady Gminy w Miękini nr III/13/2002 i obowiązuje po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
§ 43
W sprawa
ch nieobjętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy.§ 44
Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do bezpłatnego dostarczenia niniejszego regulaminu Odbiorcom jego usługi.