Załącznik nr 1 do Regulaminu usług w zakresie dostawy wody pitnej i odbioru ścieków (poz. 565)

Standardy techniczne oraz obsługi Odbiorców

Nr

Kryteria

Standardy

1

2

3

Parametry techniczne

1.

Jakość wody na przyłączu

Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. Nr 203, poz. 1718)

2.

Jakość odprowadzanych ścieków

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2002 r. w sprawie realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych oraz warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych (Dz. U. Nr 129, poz. 1108)

3.

Ciśnienie na przyłączu przy wodomierzu

0,2 MPa

4.

Metodyka badań fizykochemicznych i bakteriologicznych wody

Załącznik nr 5 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 4 września 200 r.

– zalecane metody badań wody do picia (Dz. U. Nr 82, poz. 937)

5.

Czas od zgłoszenia awarii do rozpoczęcia naprawy

Niezwłocznie (max. 4 godziny) w ramach posiadanych możliwości)

Obsługa klienta

6.

Okres rozliczeniowy

1–3 miesięcy

7.

Odpowiedzi na zgłaszane reklamacje dotyczące:

– faktur VAT

– korekta błędnie wystawionych faktur

– jakości wody

– prawidłowości wskazań wodomierzy

– pozostałe

 

14 dni roboczych (pisemnie)

7 dni roboczych (pisemnie)

24 godziny (w przypadku konieczności przeprowadzenia pełnych badań – 4 dni robocze)

14 dni (w przypadku konieczności dokonania ekspertyzy wodomierza – do 3 miesięcy)

7 dni roboczych (telefoniczne bądź pisemnie)

cd. tabeli

1

2

3

8.

Czas rozpatrywania wniosków:

  • o wydanie warunków technicznego przyłączenia do sieci wod.-kan.
  • o uzgodnienie dokumentacji budowlanej
  • o dokonanie odbioru technicznego sieci i przyłączy wod.-kan.

14 dni roboczych

14 dni roboczych

do 7 dni roboczych

9.

Czas rozpatrywania innych zapytań

14 dni roboczych

10.

Czas podłączenia nowego przyłącza wody do sieci

Przy posiadaniu niezbędnych decyzji i uzgodnień 7 dni

11.

Czas podłączenia nowego przyłącza kanalizacyjnego do sieci

Przy posiadaniu niezbędnych decyzji i uzgodnień 7 dni

12.

Czas zainstalowania wodomierza na nowym przyłączu

14 dni roboczych od dnia podpisania umowy

13.

Okresowe odczyty wskazań wodomierzy i ściekomierzy

1–3 miesiące

14.

Nieregularne odczyty wodomierzy

7 dni roboczych od daty zgłoszenia

15.

Wymiana wodomierza po awarii

14 dni roboczych

16.

Stopień opomiarowania zużycia wody

100% w stosunku do klientów, którzy udostępnili miejsce na zainstalowanie wodomierza

17.

Przerwanie dostaw wody z powodu niepłacenia rachunków

Zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz Regulaminem usług

18.

Przerwy w dostawie wody lub odbioru ścieków z powodów technicznych:

  • planowane przerwy <12 h

 

  • planowane przerwy >12 h

 

Powiadomienie klienta min. na 2 dni przed planowanym terminem, za pomocą informacji umieszczonej w miejscowej prasie lub mediach

Powiadomienie klienta min. na 5 dni przed planowanym terminem, za pomocą informacji umieszczonej w miejscowej prasie lub mediach

19.

Przerwy w dostawie wody lub odbioru ścieków z powodu awarii

Niezwłoczne powiadomienie klienta poprzez środki masowego przekazu lub w przypadku awarii o niewielkim zasięgu telefonicznie względnie poprzez informację przekazaną przez przedstawiciela Przedsiębiorstwa

20.

Godziny przyjmowania klientów

7oo – 15oo w dni robocze dla Przedsiębiorstwa

21.

Dostępność telefoniczna

Całą dobę

22.

Inne sposoby kontaktów z klientem

Internet