Załącznik nr 1 do Regulaminu usług w zakresie dostawy wody pitnej i odbioru ścieków (poz. 565)
Standardy techniczne oraz obsługi Odbiorców
Nr |
Kryteria |
Standardy |
1 |
2 |
3 |
Parametry techniczne |
||
1. |
Jakość wody na przyłączu |
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. Nr 203, poz. 1718) |
2. |
Jakość odprowadzanych ścieków |
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2002 r. w sprawie realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych oraz warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych (Dz. U. Nr 129, poz. 1108) |
3. |
Ciśnienie na przyłączu przy wodomierzu |
0,2 MPa |
4. |
Metodyka badań fizykochemicznych i bakteriologicznych wody |
Załącznik nr 5 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 4 września 200 r. – zalecane metody badań wody do picia (Dz. U. Nr 82, poz. 937) |
5. |
Czas od zgłoszenia awarii do rozpoczęcia naprawy |
Niezwłocznie (max. 4 godziny) w ramach posiadanych możliwości) |
Obsługa klienta |
||
6. |
Okres rozliczeniowy |
1–3 miesięcy |
7. |
Odpowiedzi na zgłaszane reklamacje dotyczące: – faktur VAT – korekta błędnie wystawionych faktur – jakości wody – prawidłowości wskazań wodomierzy – pozostałe |
14 dni roboczych (pisemnie) 7 dni roboczych (pisemnie) 24 godziny (w przypadku konieczności przeprowadzenia pełnych badań – 4 dni robocze) 14 dni (w przypadku konieczności dokonania ekspertyzy wodomierza – do 3 miesięcy) 7 dni roboczych (telefoniczne bądź pisemnie) |
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
8. |
Czas rozpatrywania wniosków:
|
14 dni roboczych 14 dni roboczych do 7 dni roboczych |
9. |
Czas rozpatrywania innych zapytań |
14 dni roboczych |
10. |
Czas podłączenia nowego przyłącza wody do sieci |
Przy posiadaniu niezbędnych decyzji i uzgodnień 7 dni |
11. |
Czas podłączenia nowego przyłącza kanalizacyjnego do sieci |
Przy posiadaniu niezbędnych decyzji i uzgodnień 7 dni |
12. |
Czas zainstalowania wodomierza na nowym przyłączu |
14 dni roboczych od dnia podpisania umowy |
13. |
Okresowe odczyty wskazań wodomierzy i ściekomierzy |
1–3 miesiące |
14. |
Nieregularne odczyty wodomierzy |
7 dni roboczych od daty zgłoszenia |
15. |
Wymiana wodomierza po awarii |
14 dni roboczych |
16. |
Stopień opomiarowania zużycia wody |
100% w stosunku do klientów, którzy udostępnili miejsce na zainstalowanie wodomierza |
17. |
Przerwanie dostaw wody z powodu niepłacenia rachunków |
Zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz Regulaminem usług |
18. |
Przerwy w dostawie wody lub odbioru ścieków z powodów technicznych:
|
Powiadomienie klienta min. na 2 dni przed planowanym terminem, za pomocą informacji umieszczonej w miejscowej prasie lub mediach Powiadomienie klienta min. na 5 dni przed planowanym terminem, za pomocą informacji umieszczonej w miejscowej prasie lub mediach |
19. |
Przerwy w dostawie wody lub odbioru ścieków z powodu awarii |
Niezwłoczne powiadomienie klienta poprzez środki masowego przekazu lub w przypadku awarii o niewielkim zasięgu telefonicznie względnie poprzez informację przekazaną przez przedstawiciela Przedsiębiorstwa |
20. |
Godziny przyjmowania klientów |
7oo – 15oo w dni robocze dla Przedsiębiorstwa |
21. |
Dostępność telefoniczna |
Całą dobę |
22. |
Inne sposoby kontaktów z klientem |
Internet |