552 SPRAWOZDANIE z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002 Podstawą prawną powołania Komisji Bezpieczeństwa i Porządku stanowi art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym. Ustawowym celem powołania Komisji jest realizacja zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli. Utworzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla powiatu lubińskiego nastąpiło w dniu 15 lutego 2002 roku na mocy postanowienia nr 4/2002 wydanego przez Starostę Lubińskiego. |
Skład Komisji stanowili:
przewodniczący
– Józef Bober – Starosta Lubiński
radni delegowani przez Radę Powiatu:
– Kazimierz Drozda
– And
rzej Maślejakosoby reprezentujące samorząd gminy i organizacje pozarządowe:
– Daniel Cyganowski – Z-ca Prezydenta Miasta Lubina
– Wiesław Szostak – Wójt Gminy Lubin
– Grzegorz Kubacki – Wiceprezes ds. pracowniczych KGHM “Polska Miedź” S.A. w Lubinie
przedstawiciele delegowani przez Komendanta Powiatowego Policji:
– kom. Leszek Maćkowski
– kom. Jarosław Czerniak
przedstawiciele powiatowych służb, inspekcji straży z głosem doradczym:
– Henryk Duszeńko – Komendant Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
w Lubinie– Andrzej Nowakowski – Powiatowy Lekarz Weterynarii w Lubinie
– Danuta Borowiec – Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lubinie
– Wiesław Kozub – Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Lubinie
– Zygmunt Jurys – Naczelnik Powiatowego Centrum Zarządz
ania Kryzysowego w Lubinie w pracach Komisji uczestniczył także przedstawiciel prokuratury okręgowej w Legnicy – Pani Krystyna Adamczyk – prokurator prokuratury rejonowej w Lubinie.Obsługę administracyjno – biurową komisji powierzono Powiatowemu Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Inauguracyjne posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 19 kwietnia 2002 r.
Na posiedzeniu tym przewodniczący Komisji dokonał prezentacji jej członków, zapoznał z zadaniami statutowymi oraz regulaminem pracy Komisji.
Powołano też zespół, celem opracowania “Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego w latach 2002–2005”, zgodnie z wymogami art. 12 pkt 9b ustawy o samorządzie powiatowym.
Skład zespołu:
– Zygmunt Jurys (przew
odniczący zespołu)– Kom. Leszek Maćkowski
– Kom. Jarosław Czerniak
– Kazimierz Drozda
– Andrzej Maślejak
Zespół opracował projekt powiatowego programu zapobiegania przestępczości, który zaprezentowany został Komisji na posiedzeniu w dniu 9 września 2002 r
.Komisja dokonała oceny zaprezentowanego projektu programu i po dyskusji zaleciła wprowadzenie szeregu zmian – tak merytorycznych, jak i dostosowawczych tego programu, do programu “Bezpieczna Polska”, który w tym czasie został opublikowany.
Zespół dokonał w projekcie zaleconych zmian i na kolejnym posiedzeniu Komisji w dniu 26 września 2002 r. – został przyjęty i skierowany pod obrady Rady Powiatu, celem jego uchwalenia.
Rada Powiatu uchwałą nr LIII/347/2002 z dnia 10 października 2002 r. przyjęła “Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego w latach 2002-2005”.
Realizację uchwały Rada Powiatu powierzyła Staroście Lubińskiemu jako Przewodniczącemu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
Z uwagi na to
, że uchwalenie programu zbiegło się z upływem kadencji Rady Powiatu, nie przyjęto jego praktycznej realizacji.
STAROSTA |
MARCIN SUTKOWSKI |