552

SPRAWOZDANIE

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002

Podstawą prawną powołania Komisji Bezpieczeństwa i Porządku stanowi art. 38a ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.

Ustawowym celem powołania Komisji jest realizacja zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Utworzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla powiatu lubińskiego nastąpiło w dniu 15 lutego 2002 roku na mocy postanowienia nr 4/2002 wydanego przez Starostę Lubińskiego.

Skład Komisji stanowili:

przewodniczący

– Józef Bober – Starosta Lubiński

radni delegowani przez Radę Powiatu:

– Kazimierz Drozda

– Andrzej Maślejak

osoby reprezentujące samorząd gminy i organizacje pozarządowe:

– Daniel Cyganowski – Z-ca Prezydenta Miasta Lubina

– Wiesław Szostak – Wójt Gminy Lubin

– Grzegorz Kubacki – Wiceprezes ds. pracowniczych KGHM “Polska Miedź” S.A. w Lubinie

przedstawiciele delegowani przez Komendanta Powiatowego Policji:

– kom. Leszek Maćkowski

– kom. Jarosław Czerniak

przedstawiciele powiatowych służb, inspekcji straży z głosem doradczym:

– Henryk Duszeńko – Komendant Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Lubinie

– Andrzej Nowakowski – Powiatowy Lekarz Weterynarii w Lubinie

– Danuta Borowiec – Powiatowy Inspektor Sanitarny w Lubinie

– Wiesław Kozub – Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Lubinie

– Zygmunt Jurys – Naczelnik Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Lubinie w pracach Komisji uczestniczył także przedstawiciel prokuratury okręgowej w Legnicy – Pani Krystyna Adamczyk – prokurator prokuratury rejonowej w Lubinie.

Obsługę administracyjno – biurową komisji powierzono Powiatowemu Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Inauguracyjne posiedzenie Komisji odbyło się w dniu 19 kwietnia 2002 r.

Na posiedzeniu tym przewodniczący Komisji dokonał prezentacji jej członków, zapoznał z zadaniami statutowymi oraz regulaminem pracy Komisji.

Powołano też zespół, celem opracowania “Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego w latach 2002–2005”, zgodnie z wymogami art. 12 pkt 9b ustawy o samorządzie powiatowym.

Skład zespołu:

– Zygmunt Jurys (przewodniczący zespołu)

– Kom. Leszek Maćkowski

– Kom. Jarosław Czerniak

– Kazimierz Drozda

– Andrzej Maślejak

Zespół opracował projekt powiatowego programu zapobiegania przestępczości, który zaprezentowany został Komisji na posiedzeniu w dniu 9 września 2002 r.

Komisja dokonała oceny zaprezentowanego projektu programu i po dyskusji zaleciła wprowadzenie szeregu zmian – tak merytorycznych, jak i dostosowawczych tego programu, do programu “Bezpieczna Polska”, który w tym czasie został opublikowany.

Zespół dokonał w projekcie zaleconych zmian i na kolejnym posiedzeniu Komisji w dniu 26 września 2002 r. – został przyjęty i skierowany pod obrady Rady Powiatu, celem jego uchwalenia.

Rada Powiatu uchwałą nr LIII/347/2002 z dnia 10 października 2002 r. przyjęła “Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego w latach 2002-2005”.

Realizację uchwały Rada Powiatu powierzyła Staroście Lubińskiemu jako Przewodniczącemu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

Z uwagi na to, że uchwalenie programu zbiegło się z upływem kadencji Rady Powiatu, nie przyjęto jego praktycznej realizacji.

STAROSTA

MARCIN SUTKOWSKI