R o z d z i a ł VI

Obowiązki Zakładu

§ 26

Zakład, zgodnie z przepisami ustawy, ma obowiązek zapewnić:

1. Zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych do realizacji dostaw wody w wymaganych ilościach oraz dostaw wody i odprowadzania ścieków w sposób ciągły i niezawodny, a także zapewnić należytą jakość dostarczanej wody.

2. Realizację wymagań dotyczących jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w tym wymagań bakteriologicznych i organoleptycznych określonych stosownymi w tej kwestii aktami prawnymi.

3. Prowadzenie systematycznej kontroli jakości dostarczanej wody oraz jakości ścieków wprowadzanych do kanalizacji.

4. Zapewnić ciśnienie wody w sieci wodociągowej na poziomie określonym w warunkach technicznych przyłączenia obiektu do urządzeń wodociągowych.

§ 27

1. Zakład zobowiązany jest do zapewnienia prawidłowej eksploatacji sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

2. Zakład zobowiązany jest do regularnego informowania Burmistrza o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz występujących zakłóceń w dostawie wody.

§ 28

W razie przerw w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Zakład powinien zapewnić zastępczy punkt poboru wody.

§ 29

O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej ciśnienia w sieci, Zakład powinien poinformować Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty, co najmniej na dwa dni przed planowanym terminem.

§ 30

Wstrzymanie lub ograniczenie w dostawie wody może nastąpić bez odszkodowań również w przypadkach:

1) braku wody na ujęciu,

2) zanieczyszczenia wody na ujęciu w rozmiarze niebezpiecznym dla zdrowia Odbiorców,

3) potrzeby zwiększenia dopływu wody do hydrantów na wypadek takiej potrzeby,

4) awarii sieci wodociągowej i kanalizacyjnej,

5) pilnych i koniecznych potrzeb remontowych sieci wynikających z przyczyn nieleżących po stronie Zakładu.

§ 31

W przypadku trwania klęski, zwłaszcza gdy doszło do zanieczyszczeń wody, Zakład ma prawo wprowadzić ograniczenia w podaży wody w granicach możliwości dystrybucji, po uprzednim zawiadomieniu Odbiorcy o takich ograniczeniach. Nie zwalnia to jednak Zakładu

z obowiązku zastosowania wszelkich dostępnych sposobów dla złagodzenia tych uciążliwości dla Odbiorców.