R o z d z i a ł VIII
Gospodarka finansowa Gminy
§ 61
Gmina samodzielnie prowadzi własną gospodarkę finansową na podstawie rocznego budżetu Gminy.
§ 62
1. Zgodnie z wcześniej ustaloną przez Radę procedurą, projekt budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami, Burmistrz przedkłada Radzie najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy i przesyła projekt Regionalnej Izbie Obrachunkowej, celem zaopiniowania.
2. Budżet jest uchwalany do końca roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 63
Dochodami Gminy są:
1) podatki, opłaty i inne wpływy określone ustawowo jako dochody Gminy,
2) dochody z majątku Gminy,
3) subwencje z budżetu centralnego,
4) inne dochody i wpływy.
§ 64
1. Planowane wydatki budżetu mogą przekroczyć dochody, ze wskazaniem źródła pokrycia niedoboru.
2. Uchwały organów Gminy dotyczące zobowiązań finansowych wskazują źródła dochodów, z których zobowiązania te zostają pokryte.
3. Uchwały, o których mowa w ust. 2, zapadają bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu organu Gminy.
§ 65
1.
2. Gospodarka finansowa Gminy jest jawna.
3. Burmistrz niezwłocznie ogłasza uchwałę budżetową i sprawozdanie z jej wykonania w trybie przewidzianym dla publikacji przepisów gminnych.
§ 66
1. Po
2. Sprawozdanie analizowane jest przez komisje Rady oraz szczegółowo badane przez Komisję Rewizyjną.
3. Komisja Rewizyjna występuje z wnioskiem w sprawie absolutorium do Rady. Wniosek podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową we Wrocławiu.
4. Na sesji absolutoryjnej Rada rozpatruje sprawozdanie z wykonania budżetu, a następnie obraduje nad wnioskiem w sprawie udzielenia bądź nieudzielania Burmistrzowi absolutorium z tego tytułu.