R o z d z i a ł VIII

Gospodarka finansowa Gminy

§ 61

Gmina samodzielnie prowadzi własną gospodarkę finansową na podstawie rocznego budżetu Gminy.

§ 62

1. Zgodnie z wcześniej ustaloną przez Radę procedurą, projekt budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami, Burmistrz przedkłada Radzie najpóźniej do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy i przesyła projekt Regionalnej Izbie Obrachunkowej, celem zaopiniowania.

2. Budżet jest uchwalany do końca roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 63

Dochodami Gminy są:

1) podatki, opłaty i inne wpływy określone ustawowo jako dochody Gminy,

2) dochody z majątku Gminy,

3) subwencje z budżetu centralnego,

4) inne dochody i wpływy.

§ 64

1. Planowane wydatki budżetu mogą przekroczyć dochody, ze wskazaniem źródła pokrycia niedoboru.

2. Uchwały organów Gminy dotyczące zobowiązań finansowych wskazują źródła dochodów, z których zobowiązania te zostają pokryte.

3. Uchwały, o których mowa w ust. 2, zapadają bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu organu Gminy.

§ 65

1. Za prawidłową gospodarkę finansową Gminy odpowiada Burmistrz.

2. Gospodarka finansowa Gminy jest jawna.

3. Burmistrz niezwłocznie ogłasza uchwałę budżetową i sprawozdanie z jej wykonania w trybie przewidzianym dla publikacji przepisów gminnych.

§ 66

1. Po zakończeniu roku budżetowego Burmistrz przedstawia Radzie sprawozdanie z wykonania budżetu.

2. Sprawozdanie analizowane jest przez komisje Rady oraz szczegółowo badane przez Komisję Rewizyjną.

3. Komisja Rewizyjna występuje z wnioskiem w sprawie absolutorium do Rady. Wniosek podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową we Wrocławiu.

4. Na sesji absolutoryjnej Rada rozpatruje sprawozdanie z wykonania budżetu, a następnie obraduje nad wnioskiem w sprawie udzielenia bądź nieudzielania Burmistrzowi absolutorium z tego tytułu.