R o z d z i a ł II

Władze Gminy

 

§ 10

1. Mieszkańcy Gminy podejmuję rozstrzygnięcia w sprawach wspólnoty w głosowaniu powszechnym (poprzez wybory i referendum) lub za pośrednictwem organów Gminy.

2. Wybory oraz referendum przeprowadzane są na podstawie odrębnych przepisów.

3. Organami Gminy są: Rada Miejska i Burmistrz.

4. Odwołanie Rady przed upływem kadencji oraz samoopodatkowanie mieszkańców na cele publiczne może być rozstrzygnięte wyłącznie w drodze referendum lokalnego.

5. Działalność organów Gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie a ustaw.

6. Jawność działania organów Gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesję Rady i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń Rady i komisji Rady.

7. Dostęp do dokumentów, o których mowa w ust. 6, i korzystanie z nich odbywa się wg niżej podanych zasad:

a) dostęp do protokołów z sesji i stałych komisji Rady odbywa się:

– po ustnym lub pisemnym wniosku do Przewodniczącego Rady Miejskiej o udostępnienie protokołu określonego we wniosku,

– protokoły udostępniane są w Biurze Rady w obecności upoważnionego pracownika w godzinach 9.00 – 13.00 w dniach pracy Urzędu,

b) dostęp do rejestru aktów prawnych wydawanych przez Burmistrza z wyjątkiem spraw, które nie podlegają ujawnieniu na podstawie stosownych ustaw:

– po ustnym lub pisemnym wniosku skierowanym do Burmistrza z określeniem tematu (sprawy),

– żądane informacje udostępnia Sekretarz lub upoważniony pracownik Wydziału Organizacyjnego,

– miejsce udostępnienia – Wydział Organizacyjny w godz. 9.00 – 13.00 w dniach pracy Urzędu,

c) dostęp do dokumentów z wykonywania zadań publicznych, z wyjątkiem dokumentów, które nie podlegają ujawnieniu na podstawie innych ustaw:

– na podstawie pisemnego wniosku skierowanego do Burmistrza Miasta z określeniem sprawy,

– miejsce udostępnienia – w merytorycznym wydziale w obecności pracownika w godz. 9.00 – 13.00 w dniach pracy Urzędu.