REGULAMIN

ZARZĄDU ZWIĄZKU GMIN KARKONOSKICH

I. Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Zarządu określa organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Zarządu, w tym zasady wykonywania uchwał oraz podejmowania uchwał przez Zarząd.

§ 2

1. Zarząd jako organ wykonawczy Związku działa z zachowaniem kolegialności.

2. Ograniczenia kolegialności w działaniach Zarządu dopuszczalne są jedynie w przypadkach określonych w ustawach.

II. Organizacja wewnętrzna Zarządu

§ 3

W skład Zarządu wchodzą: po jednym przedstawicielu gminy członkowskiej.

§ 4

Członek Zarządu nie może łączyć tej funkcji z funkcją przewodniczącego stałej komisji.

§ 5

Do zadań Przewodniczącego Zarządu należy:

a) organizowanie pracy Zarządu,

b) przewodniczenie obradom Zarządu,

c) reprezentowanie Zarządu na zewnątrz.

1. Organizowanie pracy Zarządu obejmuje:

a) przygotowanie projektu obrad Zarządu,

b) określenie czasu i miejsca posiedzeń Zarządu,

c) dostarczanie członkom Zarządu materiałów dotyczących punktów porządku obrad,

d) zapewnienie obsługi kancelaryjno-biurowej posiedzeń Zarządu.

2. Przewodniczenie obradom obejmuje:

a) referowanie spraw objętych porządkiem obrad lub wyznaczenie innych członków Zarządu do zreferowania takich spraw,

b) otwieranie i zamykanie dyskusji nad poszczególnymi punktami porządku obrad,

c) ustalanie kolejności zabierania głosu przez uczestników dyskusji,

d) zarządzanie głosowań nad dyskutowanymi kwestiami.

3. Reprezentowanie Zarządu na zewnątrz obejmuje:

a) przygotowywanie sprawozdań z działalności Zarządu,

b) przyjmowanie uwag i wniosków dotyczących działalności Zarządu,

c) reprezentowanie Zarządu w postępowaniach sądowych i administracyjnych, o ile z przepisów prawa i ustaw nie wynika nic innego.

§ 6

1. Do obowiązku Zastępcy Przewodniczącego Zarządu należy podejmowanie czynności określonych w § 5 na podstawie upoważnienia udzielonego przez Przewodniczącego Zarządu albo w przypadku podjęcia przez Zarząd niezwłocznych działań pod nieobecność Przewodniczącego Zarządu lub wynikający z innych przyczyn brak możliwości działań Przewodniczącego Zarządu.

2. Konieczność podjęcia przez Zarząd niezwłocznych działań wymaga stwierdzenia w formie uchwały Zarządu.

§ 7

Do obowiązku członka Zarządu należy:

a) udział w posiedzeniach Zarządu,

b) realizacja zadań wynikających z uchwał,

c) składanie oświadczeń woli w imieniu gminy na podstawie imiennych upoważnień wynikających z uchwał Zarządu,

d) przygotowanie materiałów na posiedzenie Zarządu,

e) realizacja zadań powierzonych przez Zarząd.

III. Tryb pracy Zarządu

§ 8

1. Zarząd obraduje i podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu.

2. W sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego Przewodniczący Zarządu podejmuje czynności należące do kompetencji Zarządu.

3. Postanowienie w ust. 2 nie dotyczy stanowienia przepisów Związku w formie zarządzeń porządkowych.

4. Czynności podjęte w trybie określonym w ust. 2 wymagają zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu.

§ 9

1. Przewodniczący Zarządu, jego zastępca oraz członkowie Zarządu mogą zostać indywidualnie zobowiązani uchwałą Zarządu do podejmowania w imieniu Zarządu określonych czynności leżących w zakresie prawnym określonych zadań Zarządu.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1, przedkładają Zarządowi sprawozdanie z wykonanych czynności na najbliższym posiedzeniu Zarządu.

IV. Posiedzenia Zarządu

§ 10

Posiedzenia Zarządu zwołuje oraz przewodniczy jego obradom Przewodniczący Zarządu lub upoważniony przez niego zastępca.

§ 11

Zastępca Przewodniczącego zwołuje posiedzenia Zarządu oraz przewodniczy obradom Zarządu także wówczas, gdy z obowiązujących przepisów prawa wynika obowiązek podjęcia przez Zarząd rozstrzygnięcia, a Przewodniczący nie jest obecny albo z innych przyczyn nie może udzielić upoważnienia swojemu Zastępcy.

§ 12

Zawiadomienie o posiedzeniu Zarządu musi zawierać informację o czasie, miejscu i przewidywanym porządku obrad.

§ 13

1. W posiedzeniu Zarządu uczestniczą:

a) Przewodniczący Zarządu,

b) Członkowie Zarządu,

c) inne osoby upoważnione.

2. W posiedzeniu Zarządu mają prawo uczestniczyć Przewodniczący Zgromadzenia oraz Przewodniczący Komisji Rewizyjnej bez prawa udziału w głosowaniu.

3. Do udziału w posiedzeniach Zarządu mogą zostać zobowiązani inni pracownicy lub kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych właściwi ze względu na przedmiot obrad.

4. Do udziału w posiedzeniach Zarządu mogą zostać zaproszone inne osoby, a w szczególności Radni.

§ 14

Z posiedzeń Zarządu sporządzane są protokoły.

§ 15

W protokołach z posiedzeń Zarządu podaje się imiona i nazwiska członków Zarządu uczestniczących w posiedzeniu, natomiast jeżeli uczestniczą inne osoby w posiedzeniu Zarządu, również podaje się ich imiona i nazwiska oraz wskazuje, w jakim charakterze te osoby uczestniczyły w posiedzeniu Zarządu.

§ 16

1. Protokół z posiedzenia Zarządu powinien oddawać wierny przebieg posiedzenia, a zwłaszcza przebieg dyskusji nad podejmowanymi przez Zarząd rozstrzygnięciami.

2. Protokół z posiedzeń Zarządu podpisują wszyscy członkowie Zarządu uczestniczący w danym posiedzeniu.

§ 17

1. Zarząd może udostępnić protokoły ze wszystkich posiedzeń do wglądu.

2. Takie samo żądanie może skierować do Zarządu Komisja Rewizyjna, wówczas upoważnieni do wglądu do protokołu mogą być wyłącznie członkowie Komisji Rewizyjnej lub osoba występująca na wniosek Komisji Rewizyjnej w charakterze biegłego.

V. Rozstrzygnie

§ 18

1. Zarząd podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał.

2. Zarząd rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jego kompetencji, wynikające z ustaw przepisów prawnych wydanych na podstawie i w granicy upoważnień ustawowych.

3. Oprócz uchwał zawierających rozstrzygnięcia, Zarząd może podejmować inne uchwały, zawierające w szczególności opinie, oceny i stanowiska Zarządu.

§ 19

Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje członkom Zarządu.

§ 20

W sprawach wymagających rozstrzygnięcia Zarządu każdy członek głosuje według własnego przekonania.

§ 21

O ile ustawy nie stanowią inaczej, uchwały Zarządu podpisuje Przewodniczący Zarządu.

§ 22

1. Biuro prowadzi rejestr podjętych uchwał Zarządu.

2. Rejestr uchwał jest jawny.

VI. Zasady wykonywania uchwał Zarządu

§ 23

O sposobie wykonywania uchwał Zarządu rozstrzyga Zarząd, o ile sam Zarząd nie określa zasad wykonywania swojej uchwały.

§ 24

Określenie przez Zarząd sposobu wykonywania uchwał obejmuje w szczególności:

a) ustalenie terminu wykonania uchwały,

b) określenie środków niezbędnych do wykonania uchwały,

c) wskazanie osób lub instytucji odpowiedzialnej za realizację uchwały.

§ 25

Przewodniczący Zarządu składa na każdej sesji sprawozdanie z wykonania działań podjętych na posiedzeniu Zarządu.