520

SPRAWOZDANIE STAROSTY GŁOGOWSKIEGO

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002

Działając na podstawie art. 38a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592), Zarządzeniem nr 4 Starosty Głogowskiego z dnia 6 lutego 2002 r. została powołana Komisja Bezpieczeństwa i Porządku.

Celem komisji jest realizacja zadań Starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

W skład Komisji weszli:

1. Krzysztof Rusiecki – Starosta Głogowski, przewodniczący Komisji;

– przedstawiciele Rady Powiatu:

2. Marek Rychlik – Radny Powiatu;

3. Jerzy Sypniewski – Radny Powiatu;

– przedstawiciele Komendanta Powiatowego Policji w Głogowie:

4. Jacek Kaczmarek – Zastępca Komendanta Powiatowego Policji;

5. Grzegorz Płatek – Naczelnik Sekcji Prewencji KPP;

– osoby powołane przez Starostę:

6. Anna Lechowska – Prezes Stowarzyszenia “Szansa” w Głogowie;

7. Zbigniew Rybka – Prezydent Miasta Głogowa;

8. Florian Jenek – Dyrektor ZOZ w Głogowie;

– oraz przedstawiciel Prokuratury Rejonowej w Głogowie:

9. Marek Wójcik – prokurator.

W roku sprawozdawczym odbyło się jedno posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w dniu 20 lutego 2002 r. Na posiedzeniu członkowie zapoznani zostali z uregulowaniem prawnym oraz zakresem działania Komisji. Komisja przyjęła Regulamin Organizacyjny oraz regulamin pracy Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. Członkowie Komisji otrzymali projekt programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

W związku z upływem kadencji ww. radnych, Rada Powiatu uchwałą nr II/14/2002 z dnia 5 grudnia 2002 r. delegowała w skład Komisji radnych Ryszarda Rokaszewicza i Ryszarda Saprun.

STAROSTA

ELŻBIETA URBANOWICZ