503

SPRAWOZDANIE

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Polkowickiego

za rok 2002

Na podstawie art. 38a ust. 1, ust. 5 oraz ust. 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806), zarządzeniem nr 7/02 z dnia 30 stycznia 2002 r. Starosta Polkowicki powołał Komisję Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Polkowickiego w składzie:

Marek Tramś – Starosta Polkowicki – Przewodniczący Komisji:

Członkowie:

– Michał Lenczuk – radny Rady Powiatu,

– Witold Hajduk – radny Rady Powiatu,

– Sławomir Wieczorek – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Polkowicach,

– Franciszek Skibicki – Przewodniczący Związku Gmin Zagłębia Miedziowego,

– komisarz Dariusz Łopuszyński – Z-ca Komendanta Powiatowego Policji,

– st. asp. Stanisław Hajduga – funkcjonariusz Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach,

– Jadwiga Lehmann-Nalewajska – Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Polkowicach.

Starosta Polkowicki powołał do pracy w Komisji w charakterze doradców cztery osoby spośród pracowników służb, inspekcji, straży i zatrudnionych w administracji publicznej, wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu polkowickiego.

Osoby biorące udział w posiedzeniach Komisji z głosem doradczym:

– Wiktor Husar – Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej,

– Jan Mielnikiewicz – Powiatowy Inspektor Sanitarny,

– Krzysztof Kiernożycki – Powiatowy Inspektor Weterynarii,

– Bernard Nowak – Naczelnik Wydziału Zarządzania Kryzysowego Starostwa.

W pracach Komisji brała udział – wyznaczona przez Prokuratora Okręgowego w Legnicy – prokurator Justyna Trawicka-Brzezińska.

Na posiedzeniach Komisji w 2002 r.:

1. Opracowano i przyjęto Regulamin Pracy Komisji na 2002 r.

2. Przyjęto plan pracy Komisji na 2002 r.

3. Powołano spośród członków Komisji trzy zespoły robocze, postawiono im zadania do realizacji w 2002 r. w zakresie:

Zespół nr 1 – Jadwiga Lehman-Nalewajska – kierownik zespołu,

– przygotowanie projektów opinii współdziałania służb, inspekcji, straży i innych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego na terenie powiatu.

Zespół nr 2 – Franciszek Skibicki – kierownik zespołu,

– przygotowanie projektu opinii na temat budżetu powiatu w zakresie wydatków na porządek publiczny, bezpieczeństwo obywateli, oraz opinii na temat projektów budżetów służb, inspekcji i straży powiatu.

Zespół nr 3 – Dariusz Łopuszyński – kierownik zespołu,

– przygotowanie projektu “Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Porządku i Bezpieczeństwa Obywateli w latach 2003–2005”.

Opracowania zespołów roboczych zostały przedstawione do zaopiniowania przez członków Komisji.

Ponadto:

1. Omówiono i przyjęto projekt programu zapobiegania przestępczości oraz porządku i bezpieczeństwa obywateli w latach 2003–2005, który został opracowany przez zespoły robocze Komisji. Projekt programu został skierowany pod obrady Rady Powiatu jako “Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego w latach 2003–2005”.

2. Omówiono projekty budżetów służb, inspekcji i straży powiatu polkowickiego na rok 2003, które zostały pozytywnie zaopiniowane przez członków Komisji.

Zaopiniowano pozytywnie projekt budżetu powiatu w zakresie wydatków na porządek publiczny i bezpieczeństwo obywateli.

Wnioski i opinie składane do Komisji stanowiły materiał merytorycznie i organizacyjnie pomocny w odniesieniu do realizacji zadań powiatu w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

W związku z wygaśnięciem mandatów w Radzie Powiatu w Polkowicach z dniem 11 października 2002 r. ustało członkostwo w Komisji radnych:

Michała Lenczuka oraz Witolda Hajduka.

W dniu 12 grudnia 2002 r. Rada Powiatu w Polkowicach delegowała w skład Komisji radnych:

Michała Lenczuka i Jana Wolanina.

PRZEWODNICZĄCY KOMISJI

STAROSTA

MAREK TRAMŚ