299

SPRAWOZDANIE STAROSTY ŚWIDNICKIEGO

z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2002

Nowelizacja ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym wprowadzona w roku 2001 powołała do życia Komisje Bezpieczeństwa i porządku mające na celu realizację zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Zgodnie z art. 38a ust. 5 ustawy o samorządzie powiatowym zarządzeniem nr 1/2002 Starosty Świdnickiego z dnia 16 stycznia 2002 r. ustalony został imienny skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w powiecie świdnickim

W roku 2002 Komisja Bezpieczeństwa i Porządku odbyła trzy posiedzenia.

I. Pierwsze posiedzenie odbyło się w dniu 31 stycznia 2002 r. na którym omawiane były: podstawy prawne powołania komisji, zadania komisji oraz planowany budżet na rok 2002 dla Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

II. Przedmiotem posiedzenia odbytego w dniu 11 marca 2002 r. była ocena stanu bezpieczeństwa w powiecie świdnickim za rok 2001 oraz omówienie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.

III. Posiedzenie Komisji w dniu 21czerwca 2002 r. w całości poświęcone było przyjęciu ostatecznej wersji projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego.

STAROSTA

JACEK WAJS