258 UCHWAŁA RADY GMINY W OLSZYNIE z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. |
§ 1
Roczne stawki podatku od środków transportowych określa się jak niżej:
1. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu od 3,5 tony i poniżej 12 ton bez względu na wiek:
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie – 362 zł
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie – 462 zł
c) powyżej 9 ton – 562 zł
2. Od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita |
Roczna stawka podatku (w złotych) |
||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
1 |
2 |
3 |
4 |
Dwie osie |
|||
12 |
13 |
0 |
123 |
13 |
14 |
123 |
340 |
14 |
15 |
340 |
479 |
15 |
|
479 |
1.084 |
Trzy osie |
|||
12 |
17 |
123 |
214 |
17 |
19 |
214 |
439 |
19 |
21 |
439 |
570 |
21 |
23 |
570 |
878 |
23 |
25 |
878 |
1.365 |
25 |
|
878 |
1.365 |
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
Cztery osie i więcej |
|||
12 |
25 |
570 |
578 |
25 |
27 |
578 |
902 |
27 |
29 |
902 |
1.432 |
29 |
31 |
1.432 |
2.124 |
31 |
|
1.432 |
2.124 |
3. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton bez względu na wiek – 800 zł.
4. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach) |
Roczna stawka podatku (w złotych) |
||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
Dwie osie |
|||
12 |
18 |
0 |
33 |
18 |
25 |
230 |
416 |
25 |
31 |
485 |
796 |
31 |
|
1.223 |
1.678 |
Trzy osie |
|||
12 |
40 |
1.079 |
1.492 |
40 |
|
1.492 |
2.207 |
5. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego – 1.000 zł.
6. Przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa/przyczepa + pojazd silnikowy (w tonach) |
Roczna stawka podatku (w złotych) |
||
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
Jedna oś |
|||
12 |
18 |
0 |
22 |
18 |
25 |
154 |
277 |
25 |
|
277 |
486 |
Dwie osie |
|||
12 |
28 |
182 |
268 |
28 |
33 |
531 |
736 |
33 |
38 |
736 |
1.118 |
38 |
|
995 |
1.472 |
Trzy osie |
|||
12 |
38 |
586 |
816 |
38 |
|
816 |
1.109 |
7. Od autobusów o liczbie miejsc do siedzenia:
a) mniejszej niż 30 miejsc – 500 zł,
b) równej lub wyższej niż 30 miejsc – 1.400 zł.
§ 2
1. Dla pojazdów określonych w .§ 1 w pkt 1, 3, 5 i 7 wyprodukowanych przed 1990 rokiem stawki podatku zmniejsza się o 10%.
2. Dla pojazdów określonych w § 1 w pkt 1, 3, 5 i 7 posiadających katalizatory lub instalację gazową stawki podatku zmniejsza się o 15%.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 4
Traci moc uchwała nr III/14/2002 Rady Gminy w Olszynie z dnia 7 grudnia 2002 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych oraz wprowadzenia zwolnień z tych podatków.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i ma zastosowanie w roku podatkowym 2003.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY GMINY |
JAN WRÓBLEWSKI |