173

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JELCZU-LASKOWICACH

z dnia 30 grudnia 2002 r.

w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej nr III/11/2002 z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie określenia wysokości rocznych stawek oraz zwolnień
podatku od środków transportowych na 2003 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 10 i art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

Wprowadza się zmiany do uchwały Rady Miejskiej nr III/11/2002 z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie określenia wysokości rocznych stawek oraz zwolnień podatku od środków transportowych na 2003 rok, polegające na tym, że:

1. W § 1 ust. 4 uchwały skreśla się dotychczasową treść i zastępuje nową o brzmieniu:

“od samochodu ciężarowego w zależności od liczby osi jezdnych, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu:

a) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 15 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 440,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 540,

b) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 15 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 644,

– inne systemy zwieszenia

osi jezdnych – 1 747,

c) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 25 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 850,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 953,

d) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 25 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 2 056,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 2 158,

e) cztery osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 31 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 2 150,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 2 260,

f) cztery osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 31 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 2 261,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 2 354,”

2. W § 1 ust. 5:

– w pkt 1) – skreśla się stawkę “1 439” i wpisuje się nową stawkę “1 336”,

– w pkt 2) – skreśla się stawkę “ 1 336” i wpisuje się nową stawkę “1 233”.

3. W § 1 ust. 5a:

– w pkt 1) – skreśla się stawkę “1 336” i wpisuje się nową stawkę “1 439”,

– w pkt 2) – skreśla się stawkę “1 233” i wpisuje się nową stawkę “1 336”.

4. W § 1 ust. 6 skreśla się dotychczasową treść i zastępuje nową o brzmieniu:

“od ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, w zależności od liczby osi jezdnych, dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:

a) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 36 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 678,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 720,

b) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 36 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 2 207,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 2 300,

c) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 40 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 747,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 819,

d) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 40 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 2 261,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 2 354,”

5. W § 1 ust. 8 – skreśla się dotychczasową treść i zastępuje nową o brzmieniu:

“od przyczepy i naczepy, w zależności od liczby osi jezdnych, dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów:

a) jedna oś jezdna, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 25 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 822,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 028,

b) jedna oś jezdna, dopuszczalna masa całkowita od 25 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 300,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 400,

c) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 38 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 320,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 420,

d) dwie osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 38 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 700,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 800,

e) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 12 ton i poniżej 38 ton, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 340,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 439,

f) trzy osie jezdne, dopuszczalna masa całkowita od 38 ton i powyżej, w zależności od rodzaju zawieszenia:

– zawieszenie pneumatyczne

lub uznane za równoważne – 1 720,

– inne systemy zawieszenia

osi jezdnych – 1 819,”

6. W § 2 – skreśla się dotychczasową treść i zastępuje nową o brzmieniu:

– “Zwalnia się z podatku od środków transportowych pojazdy wykorzystywane do wykonywania zadań dotyczących ochotniczej ochrony przeciwpożarowej.”

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Jelcz-Laskowice.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 r.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

JERZY WORWA