11)
Działanie 5.4. – Restrukturyzacja ochrony zdrowiaa) cele
– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,
– zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,
– optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,
– wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego,
– poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu,
– poprawa wizerunku regionu.
b) opis działań (zadań)
Działania w zakresie restrukturyzacji regionalnej ochrony zdrowia obejmują kompleks przedsięwzięć ukierunkowanych przede wszystkim na optymalizację rozmieszczenia sieci placówek służby zdrowia, dostosowanie lecznictwa zamkniętego i ambulatoryjnego do działania w warunkach rynkowych oraz wprowadzenie programu akredytacji jednostek ochrony zdrowia. W ramach tychże działań podejmowane będą także funkcjonalne doskonalenie dostępu pacjentów do usług medycznych oraz wdrożenie regionalnego programu wyrównywania nierówności w zdrowiu.
Do zadań zakwalifikowanych do realizacji w ramach restrukturyzacji regionalnej ochrony zdrowia należą wieloletnie inwestycje samorządu terytorialnego, a mianowicie: Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu, Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu, Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy oraz Szpital w Miliczu. Przedsięwzięcia te dotyczą placówek medycznych i rehabilitacyjnych o znaczeniu regionalnym i subregionalnym. Ich realizacja jest od lat oczekiwana przez lokalne społeczności.
Wyżej przedstawione zadania zostały zakwalifikowane do realizacji przed podpisaniem kontraktu, pozostałe zadania finansowane w ramach tego działania wybrano po podpisaniu kontraktu.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu Wsparcia na lata 2001–2002 |
Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; 22 – przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu |
Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy – inwestycja wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
Szpital w Miliczu – inwestycja wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
Patrz zał. nr 7 |
21 – aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu, 345 – oczyszczalnie ścieków i infrastruktura towarzysząca oraz infrastruktura przeciwpowodziowa |
c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Kryteria wyboru zadań dla środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.
1 |
TRAFNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 50 pkt |
1.1 1.2 1.3 1.4 |
Oddziaływanie efektu realizacji zadania. Zgodność z dokumentami strategicznymi. Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE. Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
25 pkt 10 pkt 5 pkt 10 pkt |
2 |
WYKONALNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 40 pkt |
2.1 2.2
2.3 |
Udział środków własnych w realizacji zadania. Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne). Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
10 pkt 5 pkt
25 pkt |
3 |
TRWAŁOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 10 pkt |
3.1
3.2 |
Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji. Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
5 pkt
5 pkt |
Szczegółowe kryteria wyboru zadań zostały zaopiniowane przez RKS i przyjęte przez Zarząd Województwa.
d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.
e) spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba lekarzy rodzinnych |
Wzrost udziału liczby lekarzy rodzinnych Ilość obsługiwanych pacjentów przez lekarzy rodzinnych |
Wzrost dostępności ludności do usług medycznych |
Liczba placówek ambulatoryjnej ochrony zdrowia |
||
Liczba miejsc w szpitalach ogólnych oddanych do użytku |
f) harmonogram realizacji
Nazwa działania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Restrukturyzacja ochrony zdrowia |
01.2001 |
12.2003 |
12.2004 |
g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 127,85511, w tym: Publiczne środki krajowe: 127,58761 (108,45858 z budżetu państwa, 10,14623 z budżetu województwa, 0,800 z budżetu powiatu, 2,2238 z budżetu gminy, 5,959 z innych w tym fundusze celowe).
Środki prywatne: 0,2675.
h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, jednostki samorządu terytorialnego, publiczne i niepubliczne placówki służby zdrowia.
i) podmioty uprawnione – jak wyżej, jeden podmiot może świadczyć usługi dla wielu beneficjentów, podmioty mogą wspólnie realizować zadania.
j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, placówki służby zdrowia, inne w tym fundusze celowe; spełnienie wymagań formalnoprawnych.
k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:
Harmonogram płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.
Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 według rzeczywistego przekazania środków; na rok 2002 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (dotacje zostaną przekazane po podpisaniu “Porozumienia w sprawie zmiany kontraktu”); na rok 2003 wg harmonogramów finansowania zadań wieloletnich.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
1/2003 |
2/2003 |
3/2003 |
4/2003 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
7,745 |
4,250 |
25,511783 |
0 |
2,592506 |
14,498912 |
14,498912 |
8,931305 |
10,931305 |
8,931305 |
6,931305 |
l) dotacja niewykorzystana w roku 2001:
W roku 2001 nie wykorzystano 3 471 217 zł zaplanowanej dotacji na realizację zadań w ramach działania 5.4.
Inwestycje wieloletnie i zadania o wartości przekraczającej 10 mln zł zgłoszone do kontraktu w ramach działania “Restrukturyzacja ochrony zdrowia”:
I.
5.4.1. Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu
a) cele
– poprawa warunków socjalnych pacjentów i personelu w oddziałach chirurgicznych i chemioterapii Dolnośląskiego Centrum Onkologicznego,
– podniesienie jakości i ilości świadczonych usług medycznych Dolnośląskiego Centrum Onkologicznego,
– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,
– zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik działań diagnostycznych i profilaktycznych,
– wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego.
b) opis zadania
W ramach środków przeznaczonych na realizację zadania wykonane będą prace w zakresie dokumentacji projektów technicznych, prace budowlano-montażowe i realizacja nowego bloku operacyjnego oraz linii zasilającej wraz ze stacją transformatorową dla potrzeb zmodernizowanego szpitala.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu Wsparcia na lata 2001–2002 |
Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja wieloletnia samorządu województwa dolnośląskiego zgłoszona przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.
d) zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław.
e) spodziewane efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Zwiększenie liczby łóżek w Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu o 139 oraz powstanie 4 nowoczesnych sal operacyjnych |
Skrócony czas oczekiwania na miejsce w szpitalu |
Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego |
Poprawa warunków socjalnych pacjentów i personelu w oddziałach chirurgicznych i chemioterapii |
||
Podniesienie jakości i ilości świadczonych usług medycznych |
f) harmonogram realizacji
Nazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu |
01.2001 |
12.2003 |
12.2004 |
g)
finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 21,400, w tym:Publiczne środki krajowe: 21,400 (16,000 z budżetu państwa, 5,400 – wydatki budżetu państwa, które w 2000 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego).
h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,
Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław,
tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl
i) podmiot uprawniony– Samorząd Województwa Dolnośląskiego.
j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.
k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:
Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.
W roku 2001 w IV kwartale przekazano 100% dotacji, na lata 2002 i 2003 harmonogram płatności wstępnie uzgodniono z podmiotem realizującym zadanie.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
1/2003 |
2/2003 |
3/2003 |
4/2003 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
0 (5 400 śr niewygasające z 2000 r.) |
0 |
2 000 |
0 |
0 |
3 600 |
5 400 |
1 000 |
2 000 |
2 000 |
0 |
II.
5.4.2. Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu
a) cele
– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,
– poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu, w tym dzieci i młodzieży niewidomej i słabowidzącej,
– poprawa poziomu nauczania dzieci i młodzieży niewidomej i słabowidzącej,
– zmniejszenie poziomu bezrobocia wśród młodzieży słabowidzącej.
b) opis zadania
Przewiduje się wykonanie budynków: internatu, przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum, szkoły zawodowej, biblioteki, pomieszczeń administracyjnych i służby zdrowia oraz sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, telefonicznej, centralnego ogrzewania, przyłączy gazowych, kotłowni, dróg i zagospodarowania terenu.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu Wsparcia na lata 2001–2002 |
Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; 22 – przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu; 21 – aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu. |
c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja wieloletnia samorządu województwa dolnośląskiego zgłoszona przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.
d) zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław
e) spodziewane efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba dzieci i młodzieży w specjalnym ośrodku dla niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu |
Wzrost liczby dzieci w wieku 0-7 lat objętych programem wczesnej interwencji |
Liczba wdrożonych dyrektyw UE w zakresie zapewnienia dostępności kształcenia dla dzieci z wrodzonymi wadami wzroku Wzrost dostępności dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do placówek specjalnego kształcenia |
Powstanie nowoczesnego kompleksu budynków z internatem dla 165 dzieci |
Kształcenie w nowym ośrodku 250 – 300 dzieci i młodzieży w wieku 0-24 lat |
|
Jedyny ośrodek w Polsce przygotowany do specjalnego programu rehabilitacyjnego |
Liczba utworzonych /utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu inwestycji |
Liczba utrzymanych /utworzonych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji |
Zmniejszenie bezrobocia wśród młodzieży niewidomej i słabowidzącej |
Wpływ na poziom bezrobocia wśród młodzieży niewidzącej i słabowidzącej w regionie |
f)
harmonogram realizacjiNazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Budowa specjalistycznego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu |
01.2001 |
12.2003 (zakończenie I etapu inwestycji) |
|
g)
finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 14,40356, w tym:Publiczne środki krajowe: 14,40356 (5,230 z budżetu państwa, 8,76456 z budżetu województwa 0,409 dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska).
h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,
Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław,
tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl
i)
podmiot uprawniony – Samorząd Województwa Dolnośląskiego.j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.
k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:
Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.
W roku 2001 zadanie było realizowane ze środków własnych. Po wstępnych uzgodnieniach z podmiotem realizującym zadanie na rok 2002 przyjęto założenie, że I transza w wysokości 2,90 mln zostanie przekazana w III kwartale, II transza zostanie przekazana w IV kwartale. Na rok 2003 przyjęto założenie I transza w wysokości 1 mln zł zostanie przekazana w I kwartale, II transza w wysokości 0,83 mln zł w III kwartale.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
1/2003 |
2/2003 |
3/2003 |
4/2003 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2,900 |
0,500 |
1,000 |
0,833 |
0 |
0 |
III.
5.4.3. Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy
a) cele
– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,
– zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,
– optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,
– wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego,
– poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu.
b) opis zadania
Inwestycja obejmuje wykonanie stanu surowego bloku operacyjnego, wykonanie robót budowlanych wraz z wyposażeniem oddziału kardiologicznego o 45 łóżkach, oddziału ginekologicznego o 31 łóżkach, oddziału chirurgicznego o 47 łóżkach, wykonanie budynku kuchni z wyposażeniem, wykonanie niezbędnego ukształtowania terenu, małej architektury, dróg, zieleni, wykonanie planów budynku administracyjnego.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu Wsparcia na lata 2001–2002 |
Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy – inwestycja wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.
d) zakres geograficzny – lokalizacja: rejon powiatu świdnickiego – lokalizacja Świdnica.
e) spodziewane efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Oddanie nowych łóżek szpitalnych w Szpitalu Miejskim Latawiec w Świdnicy (do poziomu 332 łóżek) i sal operacyjnych (do 5). |
Wzrost liczby przyjmowanych pacjentów w szpitalu i przeprowadzonych zabiegów i operacji oraz porad medycznych |
Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego |
Zwiększenie liczby oddziałów w szpitalu do 13 |
||
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu inwestycji |
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji |
f)
harmonogram realizacjiNazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Szpital Miejski “Latawiec” w Świdnicy |
01.2001 |
12.2003 $ |
12.2004 |
g)
finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 50,000, w tym:Publiczne środki krajowe: 50,000 (50,000 z budżetu państwa).
h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Starostwo Powiatowe w Świdnicy
ul. M. Skłodowskiej-Curie 7, 58-100 Świdnica
tel. 074/85 00 400, fax 074/853 09 27, e-mail: starostwo@graff.com.pl
i) podmiot uprawniony
: Powiat Świdnica.j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.
k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:
Harmonogram płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.
Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 według rzeczywistego przekazania środków dotacji; na lata 2002 i 2003 harmonogram płatności wstępnie uzgodniono z podmiotem realizującym zadanie.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
1/2003 |
2/2003 |
3/2003 |
4/2003 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
3,250 |
4,250 |
10,618 |
0 |
1,778 798 |
5, 903 912 |
3, 903 912 |
5, 000 000 |
5, 147 689 |
5,147 689 |
5,000 000 |
IV.
5.4.4. Szpital w Miliczu
a) cele
– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,
– zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,
– optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,
– wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego.
b) opis zadania
Budowa bloku operacyjnego Rtg w budynku “B” wraz z wyposażeniem, budowa kuchni i pralni w budynku “E”, zakończenie budowy prosektorium, budynku w garażu i warsztatów. Zagospodarowanie terenu i mała architektura.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu Wsparcia na lata 2001–2002 |
Szpital w Miliczu – inwestycja wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne. |
c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.
d) zakres geograficzny – lokalizacja: rejon powiatu milickiego – lokalizacja Milicz.
e) spodziewane efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Oddanie nowych łóżek szpitalnych w Szpitalu w Miliczu (do poziomu 221 łóżek) Uruchomienie: bloku operacyjnego, RTG i zaplecza szpitalnego |
Wzrost liczby przyjmowanych pacjentów w szpitalu i przeprowadzonych zabiegów i operacji oraz porad medycznych |
Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego |
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu inwestycji |
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji |
f)
harmonogram realizacjiNazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Szpital w Miliczu |
01.2001 |
12.2003$ |
|
g)
finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 23,000, w tym:Publiczne środki krajowe: 23,000 (23,000 z budżetu państwa).
h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Starostwo Powiatowe w Miliczu
ul. Wojska Polskiego 38, 56-300 Milicz
tel./fax (071) 384 13 28
i) podmiot uprawniony – Powiat Milicz
j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.
k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:
Harmonogram płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.
Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 według rzeczywistego przekazania środków dotacji; na lata 2002 i 2003 harmonogram płatności uzgodniono z podmiotem realizującym zadanie.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
1/2003 |
2/2003 |
3/2003 |
4/2003 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
4,495 |
0 |
6,181419 |
0 |
0,813 708 |
3,3923588 |
1,4926438 |
0,651 8345 |
2,6518345 |
1,651 8345 |
1,6693765 |
l) dotacja niewykorzystana w roku 2001:
W roku 2001 nie wykorzystano 3 323 581 zł zaplanowanej dotacji na realizację zadania 5.4.4 Szpital w Miliczu.