11) Działanie 5.4. – Restrukturyzacja ochrony zdrowia

a) cele

– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

– zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,

– optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,

– wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego,

– poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu,

– poprawa wizerunku regionu.

b) opis działań (zadań)

Działania w zakresie restrukturyzacji regionalnej ochrony zdrowia obejmują kompleks przedsięwzięć ukierunkowanych przede wszystkim na optymalizację rozmieszczenia sieci placówek służby zdrowia, dostosowanie lecznictwa zamkniętego i ambulatoryjnego do działania w warunkach rynkowych oraz wprowadzenie programu akredytacji jednostek ochrony zdrowia. W ramach tychże działań podejmowane będą także funkcjonalne doskonalenie dostępu pacjentów do usług medycznych oraz wdrożenie regionalnego programu wyrównywania nierówności w zdrowiu.

Do zadań zakwalifikowanych do realizacji w ramach restrukturyzacji regionalnej ochrony zdrowia należą wieloletnie inwestycje samorządu terytorialnego, a mianowicie: Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu, Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu, Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy oraz Szpital w Miliczu. Przedsięwzięcia te dotyczą placówek medycznych i rehabilitacyjnych o znaczeniu regionalnym i subregionalnym. Ich realizacja jest od lat oczekiwana przez lokalne społeczności.

Wyżej przedstawione zadania zostały zakwalifikowane do realizacji przed podpisaniem kontraktu, pozostałe zadania finansowane w ramach tego działania wybrano po podpisaniu kontraktu.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu Wsparcia na lata 2001–2002

Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

22 – przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu

Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

Szpital w Miliczu – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

Patrz zał. nr 7

21 – aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu,

345 – oczyszczalnie ścieków i infrastruktura towarzysząca oraz infrastruktura przeciwpowodziowa

c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Kryteria wyboru zadań dla środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.

1

TRAFNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 50 pkt

1.1

1.2

1.3

1.4

Oddziaływanie efektu realizacji zadania.

Zgodność z dokumentami strategicznymi.

Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE.

Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

25 pkt

10 pkt

5 pkt

10 pkt

2

WYKONALNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 40 pkt

2.1

2.2

 

 

2.3

Udział środków własnych w realizacji zadania.

Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne).

Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

10 pkt

5 pkt

 

 

 

25 pkt

3

TRWAŁOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 10 pkt

3.1

 

3.2

Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji.

Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

5 pkt

 

5 pkt

Szczegółowe kryteria wyboru zadań zostały zaopiniowane przez RKS i przyjęte przez Zarząd Województwa.

d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.

e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba lekarzy rodzinnych

Wzrost udziału liczby lekarzy rodzinnych

Ilość obsługiwanych pacjentów przez lekarzy rodzinnych

Wzrost dostępności ludności do usług medycznych

Liczba placówek ambulatoryjnej ochrony zdrowia

Liczba miejsc w szpitalach ogólnych oddanych do użytku

f) harmonogram realizacji

Nazwa działania

Planowane rozpoczęcie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Restrukturyzacja ochrony zdrowia

01.2001

12.2003

12.2004

 

g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 127,85511, w tym: Publiczne środki krajowe: 127,58761 (108,45858 z budżetu państwa, 10,14623 z budżetu województwa, 0,800 z budżetu powiatu, 2,2238 z budżetu gminy, 5,959 z innych w tym fundusze celowe).

Środki prywatne: 0,2675.

h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, jednostki samorządu terytorialnego, publiczne i niepubliczne placówki służby zdrowia.

i) podmioty uprawnione – jak wyżej, jeden podmiot może świadczyć usługi dla wielu beneficjentów, podmioty mogą wspólnie realizować zadania.

j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, placówki służby zdrowia, inne w tym fundusze celowe; spełnienie wymagań formalnoprawnych.

k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:

Harmonogram płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 według rzeczywistego przekazania środków; na rok 2002 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (dotacje zostaną przekazane po podpisaniu “Porozumienia w sprawie zmiany kontraktu”); na rok 2003 wg harmonogramów finansowania zadań wieloletnich.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

1/2003

2/2003

3/2003

4/2003

Harmonogram płatności

(w mln zł)

0

7,745

4,250

25,511783

0

2,592506

14,498912

14,498912

8,931305

10,931305

8,931305

6,931305

l) dotacja niewykorzystana w roku 2001:

W roku 2001 nie wykorzystano 3 471 217 zł zaplanowanej dotacji na realizację zadań w ramach działania 5.4.

Inwestycje wieloletnie i zadania o wartości przekraczającej 10 mln zł zgłoszone do kontraktu w ramach działania “Restrukturyzacja ochrony zdrowia”:

I.

5.4.1. Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu

a) cele

– poprawa warunków socjalnych pacjentów i personelu w oddziałach chirurgicznych i chemioterapii Dolnośląskiego Centrum Onkologicznego,

– podniesienie jakości i ilości świadczonych usług medycznych Dolnośląskiego Centrum Onkologicznego,

– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

– zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik działań diagnostycznych i profilaktycznych,

– wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego.

b) opis zadania

W ramach środków przeznaczonych na realizację zadania wykonane będą prace w zakresie dokumentacji projektów technicznych, prace budowlano-montażowe i realizacja nowego bloku operacyjnego oraz linii zasilającej wraz ze stacją transformatorową dla potrzeb zmodernizowanego szpitala.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu Wsparcia na lata 2001–2002

Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Inwestycja wieloletnia samorządu województwa dolnośląskiego zgłoszona przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

d) zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław.

e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Zwiększenie liczby łóżek w Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu o 139 oraz powstanie 4 nowoczesnych sal operacyjnych

Skrócony czas oczekiwania na miejsce w szpitalu

Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego

Poprawa warunków socjalnych pacjentów i personelu w oddziałach chirurgicznych i chemioterapii

Podniesienie jakości i ilości świadczonych usług medycznych

f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane rozpoczęcie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu

01.2001

12.2003

12.2004

g) finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 21,400, w tym:

Publiczne środki krajowe: 21,400 (16,000 z budżetu państwa, 5,400 – wydatki budżetu państwa, które w 2000 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego).

h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,

Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław,

tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl

i) podmiot uprawniony– Samorząd Województwa Dolnośląskiego.

j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

W roku 2001 w IV kwartale przekazano 100% dotacji, na lata 2002 i 2003 harmonogram płatności wstępnie uzgodniono z podmiotem realizującym zadanie.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

1/2003

2/2003

3/2003

4/2003

Harmonogram płatności

(w mln zł)

0

0

(5 400 śr niewygasające z 2000 r.)

0

2 000

0

0

3 600

5 400

1 000

2 000

2 000

0

II.

5.4.2. Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu

a) cele

– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

– poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu, w tym dzieci i młodzieży niewidomej i słabowidzącej,

– poprawa poziomu nauczania dzieci i młodzieży niewidomej i słabowidzącej,

– zmniejszenie poziomu bezrobocia wśród młodzieży słabowidzącej.

b) opis zadania

Przewiduje się wykonanie budynków: internatu, przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum, szkoły zawodowej, biblioteki, pomieszczeń administracyjnych i służby zdrowia oraz sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, telefonicznej, centralnego ogrzewania, przyłączy gazowych, kotłowni, dróg i zagospodarowania terenu.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu Wsparcia na lata 2001–2002

Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

22 – przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;

21 – aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu.

c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Inwestycja wieloletnia samorządu województwa dolnośląskiego zgłoszona przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

d) zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław

e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba dzieci i młodzieży w specjalnym ośrodku dla niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu

Wzrost liczby dzieci w wieku 0-7 lat objętych programem wczesnej interwencji

Liczba wdrożonych dyrektyw UE w zakresie zapewnienia dostępności kształcenia dla dzieci z wrodzonymi wadami wzroku

Wzrost dostępności dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do placówek specjalnego kształcenia

Powstanie nowoczesnego kompleksu budynków z internatem dla 165 dzieci

Kształcenie w nowym ośrodku 250 – 300 dzieci i młodzieży w wieku 0-24 lat

Jedyny ośrodek w Polsce przygotowany do specjalnego programu rehabilitacyjnego

Liczba utworzonych /utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu inwestycji

Liczba utrzymanych /utworzonych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji

Zmniejszenie bezrobocia wśród młodzieży niewidomej i słabowidzącej

Wpływ na poziom bezrobocia wśród młodzieży niewidzącej i słabowidzącej w regionie

f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane rozpoczęcie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Budowa specjalistycznego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu

01.2001

12.2003

(zakończenie I etapu inwestycji)

 

g) finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 14,40356, w tym:

Publiczne środki krajowe: 14,40356 (5,230 z budżetu państwa, 8,76456 z budżetu województwa 0,409 dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska).

h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,

Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław,

tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl

i) podmiot uprawniony – Samorząd Województwa Dolnośląskiego.

j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.

W roku 2001 zadanie było realizowane ze środków własnych. Po wstępnych uzgodnieniach z podmiotem realizującym zadanie na rok 2002 przyjęto założenie, że I transza w wysokości 2,90 mln zostanie przekazana w III kwartale, II transza zostanie przekazana w IV kwartale. Na rok 2003 przyjęto założenie I transza w wysokości 1 mln zł zostanie przekazana w I kwartale, II transza w wysokości 0,83 mln zł w III kwartale.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

1/2003

2/2003

3/2003

4/2003

Harmonogram płatności

(w mln zł)

0

0

0

0

0

0

2,900

0,500

1,000

0,833

0

0

III.

5.4.3. Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy

a) cele

– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

– zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,

– optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,

– wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego,

– poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu.

b) opis zadania

Inwestycja obejmuje wykonanie stanu surowego bloku operacyjnego, wykonanie robót budowlanych wraz z wyposażeniem oddziału kardiologicznego o 45 łóżkach, oddziału ginekologicznego o 31 łóżkach, oddziału chirurgicznego o 47 łóżkach, wykonanie budynku kuchni z wyposażeniem, wykonanie niezbędnego ukształtowania terenu, małej architektury, dróg, zieleni, wykonanie planów budynku administracyjnego.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu Wsparcia na lata 2001–2002

Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

d) zakres geograficzny – lokalizacja: rejon powiatu świdnickiego – lokalizacja Świdnica.

e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Oddanie nowych łóżek szpitalnych w Szpitalu Miejskim Latawiec w Świdnicy (do poziomu 332 łóżek) i sal operacyjnych (do 5).

Wzrost liczby przyjmowanych pacjentów w szpitalu i przeprowadzonych zabiegów i operacji oraz porad medycznych

Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego

Zwiększenie liczby oddziałów w szpitalu do 13

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu inwestycji

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji

f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane rozpoczęcie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Szpital Miejski “Latawiec” w Świdnicy

01.2001

12.2003 $

12.2004

g) finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 50,000, w tym:

Publiczne środki krajowe: 50,000 (50,000 z budżetu państwa).

h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Starostwo Powiatowe w Świdnicy

ul. M. Skłodowskiej-Curie 7, 58-100 Świdnica

tel. 074/85 00 400, fax 074/853 09 27, e-mail: starostwo@graff.com.pl

i) podmiot uprawniony: Powiat Świdnica.

j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

Harmonogram płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.

Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 według rzeczywistego przekazania środków dotacji; na lata 2002 i 2003 harmonogram płatności wstępnie uzgodniono z podmiotem realizującym zadanie.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

1/2003

2/2003

3/2003

4/2003

Harmonogram płatności

(w mln zł)

0

3,250

4,250

10,618

0

1,778 798

5, 903 912

3, 903 912

5, 000 000

5, 147 689

5,147 689

5,000 000

IV.

5.4.4. Szpital w Miliczu

a) cele

– zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

– zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,

– optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,

– wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego.

b) opis zadania

Budowa bloku operacyjnego Rtg w budynku “B” wraz z wyposażeniem, budowa kuchni i pralni w budynku “E”, zakończenie budowy prosektorium, budynku w garażu i warsztatów. Zagospodarowanie terenu i mała architektura.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu Wsparcia na lata 2001–2002

Szpital w Miliczu – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne.

c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

d) zakres geograficzny – lokalizacja: rejon powiatu milickiego – lokalizacja Milicz.

e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Oddanie nowych łóżek szpitalnych w Szpitalu w Miliczu (do poziomu 221 łóżek)

Uruchomienie: bloku operacyjnego, RTG i zaplecza szpitalnego

Wzrost liczby przyjmowanych pacjentów w szpitalu i przeprowadzonych zabiegów i operacji oraz porad medycznych

Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu inwestycji

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji

f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane rozpoczęcie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane zakończenie całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Szpital w Miliczu

01.2001

12.2003$

 

g) finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 23,000, w tym:

Publiczne środki krajowe: 23,000 (23,000 z budżetu państwa).

h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Starostwo Powiatowe w Miliczu

ul. Wojska Polskiego 38, 56-300 Milicz

tel./fax (071) 384 13 28

i) podmiot uprawniony – Powiat Milicz

j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

Harmonogram płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.

Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 według rzeczywistego przekazania środków dotacji; na lata 2002 i 2003 harmonogram płatności uzgodniono z podmiotem realizującym zadanie.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

1/2003

2/2003

3/2003

4/2003

Harmonogram płatności

(w mln zł)

0

4,495

0

6,181419

0

0,813 708

3,3923588

1,4926438

0,651 8345

2,6518345

1,651 8345

1,6693765

l) dotacja niewykorzystana w roku 2001:

W roku 2001 nie wykorzystano 3 323 581 zł zaplanowanej dotacji na realizację zadania 5.4.4 Szpital w Miliczu.