116

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W STRZEGOMIU

z dnia 30 grudnia 2002 r.

w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania na terenie gminy Strzegom miejsc sprzedaży i podawania

napojów alkoholowych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust. 1 oraz art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 12 ust. 1, 2 i 4, art. 14 ust. 6 i art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231 z późn. zm.) Rada Miejska w Strzegomiu uchwala, co następuje:

§ 1

1. Ustala się liczbę punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży w ilości 95 punktów.

2. Ustala się liczbę punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży w ilości 35 punktów.

§ 2

Ustala się zasady usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych w formie określonej w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 3

Traci moc uchwała nr 94/01 Rady Miejskiej Gminy Strzegom z dnia 26 września 2001 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych, zasad usytuowania i warunków sprzedaży napojów alkoholowych, zasad wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kontroli przestrzegania zasad obrotu tymi napojami na obszarze gminy Strzegom.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Strzegomia.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

STANISŁAW SITARZ

Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Strzegomiu z dnia 30 grudnia 2002 r. (poz. 116)

Zasady usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych

§ 1

1. Punkty sprzedaży napojów alkoholowych nie mogą być usytuowane w następujących miejscach:

1) na terenie targowisk, placów i hal targowych,

2) na terenie placówek służby zdrowia,

3) na terenie obiektów kultu religijnego.

2. Punkty sprzedaży napojów alkoholowych nie mogą być usytuowane:

1) w barach mlecznych,

2) w punktach gastronomicznych, których wnętrze nie jest dostępne dla klientów tzw. “sprzedaż z okienka”,

3) na straganach, tj. w tymczasowych punktach sprzedaży skonstruowanych z urządzeń przenośnych, służących do wyłożenia i sprzedaży towarów,

4) w ruchomych punktach sprzedaży.

§ 2

1. Punkty prowadzące sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży mogą być usytuowane:

1) w restauracjach, gospodach, zajazdach, karczmach,

2) w kawiarniach, barach kawowych, herbaciarniach, cukierniach, winiarniach,

3) w barach restauracyjnych, uniwersalnych, gastronomicznych, pubach, drink barach.

2. Punkty sprzedaży prowadzące sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży, nie mogą być usytuowane:

1) w pijalniach, barach piwnych, piwiarniach,

2) w barach turystycznych szybkiej obsługi, smażalniach, pizzeriach.

3. Przedsiębiorca posiadający stałe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży może prowadzić tzw. “ogródek gastronomiczny” usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie do punktu sprzedaży, o którym mowa w ust. 1 i ust. 2.

§ 3

Wprowadza się czasowy zakaz sprzedaży, podawania, spożywania i wnoszenia napojów alkoholowych na terenie obiektów sportowych w czasie trwania imprez sportowych i kulturalnych oraz w godzinach otwarcia basenów.