98

UCHWAŁA RADY GMINY RUDNA

z dnia 6 grudnia 2002 r.

w sprawie ustalenia górnej stawki opłat za usługi usuwania

i unieszkodliwiania odpadów komunalnych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami) i art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze zmianami) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się następujące stawki opłat:

1. Za unieszkodliwianie odpadów dostarczonych indywidualnie na wysypisko odpadów komunalnych – 6,00 zł/m3 (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-9/1/03 z dnia 7 stycznia 2003 r. stwierdzono nieważność § 1 pkt 1).

2. Za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych: 62,40 zł/m3, zgodnie z kalkulacją kosztów ponoszonych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudnej stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Dla osób, które nie korzystają z indywidualnych pojemników do gromadzenia odpadów, ustala się roczną normę dostarczonych odpadów w ilości:

– 1,8 m3 na osobę.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-9/1/03 z dnia 7 stycznia 2003 r. stwierdzono nieważność § 2).

§ 3

Traci moc uchwała nr XXXIV/296/2001 Rady Gminy Rudna z dnia 13 listopada 2001 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych oraz jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 r.

PRZEWODNICZĄCY RADY

JERZY STANKIEWICZ

Załącznik do uchwały Rady Gminy Rudna z dnia 6 grudnia 2002 r. (poz. 98)

KALKULACJA

Rocznych kosztów usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych wg

– przewidywanych w roku 2002

– planowanych na rok 2003

Przewid. wykon. Plan

w 2002 r. na 2003 rok

I. Koszty:

1. Fundusz płac + pochodne – 229.000 240.000

2. Koszty zarządu – 69.000 70.000

3. Materiały – 24.500 17.440

4. Energia elektryczna – 5.000 5.500

5. Usługi pozostałych działów (transport, – 5.000 5.000

zaopatrzenie, elektrycy, zastępstwo dozorców

– bez wynagrodzeń)

6. Usługi obce (naprawy sprzętu, usługi telefon, – 8.500 3.000

legalizacja wagi w 2002 r.)

7. Pozostałe koszty (ubezpieczenia, badania okres. – 19.000 19.000

pracowników, ekwiwalent za pranie odzieży

roboczej, delegacje służbowe, opłaty za korzystanie

ze środowiska)

8. Razem koszty: 360.000 359.940

II. Wartość usług wykonywanych na rzecz

pozostałych działów ZGKiM – – 20.000 – 20.000

III. Ogółem koszty: – 340.000 339.940

IV. Przychody: 53.490 59.140

1. Z opłat za korzystanie z pojemników za – 47.790 47.790

gromadzenie odpadów:

– 85 szt. 110 l x 0,93 zł/m-c x 12 m-cy = 950,00

– 1.750 szt. 240 l x 1,87 zł/m-c x 12 m-cy = 39.270,00

– 45 szt. 1100 l x 14,02 zł/m-c x 12 m-cy = 7.570,00

2. Z opłat za unieszkodliwianie odpadów komun. – 1.200 1.350

dostarczanych indywidualnie przez dostawcę

– w 2002 r. – 214 m3 rocznie x 5,61 zł = 1.200

– w 2003 r. – 225 m3 rocznie x 6,00 zł = 1.350

3. Wpływy ze sprzedaży stłuczki szklanej – 4.000 5.000

opakowań PET, złomu.

4. Opłaty za składowanie odpadów innych niż komun.

na wysypiskach zanikowych – 500 5.000

V. Koszty niepokryte przychodami poniesione – 286.510 280.800

na usuwanie i unieszkodliwianie odpadów.

VI. Przewidywana ilość odebranych odpadów – 4.800 4.800

w tym z ZGKiM 400 300

VII. Koszt usługi przeliczony na 1 m3

– w r. 2002 – 286.510 : 4.400 m3 65,12

– w r. 2003 – 280.800 : 4.500 m3 62,40