98 UCHWAŁA RADY GMINY RUDNA z dnia 6 grudnia 2002 r. w sprawie ustalenia górnej stawki opłat za usługi usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami) i art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze zmianami) Rada Gminy uchwala, co następuje: |
§ 1
Ustala się następujące stawki opłat:
1. Za unieszkodliwianie odpadów dostarczonych indywidualnie na wysypisko odpadów komunalnych – 6,00 zł/m3 (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-9/1/03 z dnia 7 stycznia 2003 r. stwierdzono nieważność § 1 pkt 1).
2. Za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych: 62,40 zł/m3, zgodnie z kalkulacją kosztów ponoszonych przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rudnej stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Dla osób, które nie korzystają z indywidualnych pojemników do gromadzenia odpadów, ustala się roczną normę dostarczonych odpadów w ilości:
– 1,8 m3 na osobę.
(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-9/1/03 z dnia 7 stycznia 2003 r. stwierdzono nieważność § 2).
§ 3
Traci moc uchwała nr XXXIV/296/2001 Rady Gminy Rudna z dnia 13 listopada 2001 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych oraz jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2003 r.
PRZEWODNICZĄCY RADY |
JERZY STANKIEWICZ |
Załącznik do uchwały Rady Gminy Rudna z dnia 6 grudnia 2002 r. (poz. 98)
KALKULACJA
Rocznych kosztów usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych wg
– przewidywanych w roku 2002
– planowanych na rok 2003
Przewid. wykon. Plan
w 2002 r. na 2003 rok
I. Koszty:
1. Fundusz płac + pochodne – 229.000 240.000
2. Koszty zarządu – 69.000 70.000
3. Materiały – 24.500 17.440
4. Energia elektryczna – 5.000 5.500
5. Usługi pozostałych działów (transport, – 5.000 5.000
zaopatrzenie, elektrycy, zastępstwo dozorców
– bez wynagrodzeń)
6. Usługi obce (naprawy sprzętu, usługi telefon, – 8.500 3.000
legalizacja wagi w 2002 r.)
7. Pozostałe koszty (ubezpieczenia, badania okres. – 19.000 19.000
pracowników, ekwiwalent za pranie odzieży
roboczej, delegacje służbowe, opłaty za korzystanie
ze środowiska)
8. Razem koszty: 360.000 359.940
II. Wartość usług wykonywanych na rzecz
pozostałych działów ZGKiM – – 20.000 – 20.000
III. Ogółem koszty: – 340.000 339.940
IV. Przychody: 53.490 59.140
1. Z opłat za korzystanie z pojemników za – 47.790 47.790
gromadzenie odpadów:
– 85 szt. 110 l x 0,93 zł/m-c x 12 m-cy = 950,00
– 1.750 szt. 240 l x 1,87 zł/m-c x 12 m-cy = 39.270,00
– 45 szt. 1100 l x 14,02 zł/m-c x 12 m-cy = 7.570,00
2. Z opłat za unieszkodliwianie odpadów komun. – 1.200 1.350
dostarczanych indywidualnie przez dostawcę
– w 2002 r. – 214 m3 rocznie x 5,61 zł = 1.200
– w 2003 r. – 225 m3 rocznie x 6,00 zł = 1.350
3. Wpływy ze sprzedaży stłuczki szklanej – 4.000 5.000
opakowań PET, złomu.
4. Opłaty za składowanie odpadów innych niż komun.
na wysypiskach zanikowych – 500 5.000
V. Koszty niepokryte przychodami poniesione – 286.510 280.800
na usuwanie i unieszkodliwianie odpadów.
VI. Przewidywana ilość odebranych odpadów – 4.800 4.800
w tym z ZGKiM 400 300
VII. Koszt usługi przeliczony na 1 m3
– w r. 2002 – 286.510 : 4.400 m3 65,12
– w r. 2003 – 280.800 : 4.500 m3 62,40