84 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W JEDLINIE ZDROJU z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania na terenie gminy Jedlina Zdrój miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 12 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231 z późn. zm.) Rada Miejska w Jedlinie Zdroju uchwala, co następuje: |
§ 1
Ustala się liczbę punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży w ilości 35 punktów, w tym:
poza miejscem sprzedaży – 20,
w miejscu sprzedaży – 15.
§ 2
Ustala się zasady usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych określone w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 3
Traci moc uchwała nr 158/2001 Rady Miejskiej w Jedlinie Zdroju z dnia 27 września 2001 r. w sprawie ustalenia dla terenu miasta Jedlina Zdrój liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży oraz ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych oraz warunków sprzedaży tych napojów.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Jedlina Zdrój.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
ROMUALD WYSOCKI |
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Jedlinie Zdroju z dnia 19 grudnia 2002 r. (poz. 84)
Zasady usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych
§ 1
Punkty sprzedaży napojów alkoholowych powinny być usytuowane w budynkach (obiektach budowlanych) oznaczonych numerem adresowym, w pomieszczeniach spełniających wymagania lokalu przeznaczonego na prowadzenie tej działalności.
§ 2
1 Punkty sprzedaży napojów alkoholowych nie mogą być usytuowane w:
a) barach mlecznych,
b) w punktach gastronomicznych, których wnętrze nie jest dostępne dla klientów tzw. “sprzedaż z okienka”,
c) na straganach, tj. w tymczasowych punktach sprzedaży skonstruowanych z urządzeń przenośnych, służących do wyłożenia i sprzedaży towarów.
§ 3
1. Sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży może być usytuowana w:
a) restauracjach, gospodach, zajazdach, karczmach,
b) kawiarniach, barach kawowych, herbaciarniach, cukierniach, winiarniach, barach restauracyjnych, gastronomicznych, drink barach.
2. Przedsiębiorca sprzedający alkohol do konsumpcji na miejscu powinien posiadać salę lub teren ogrodzony o minimalnej powierzchni 20 m2 oraz toaletę.
3. Sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży może być prowadzona w miejscu wydzielonym – tzw. ogródku gastronomicznym bezpośrednio przyległym do lokalu gastronomicznego pod warunkiem uzyskania zgody właściciela lub zarządcy terenu na zajęcie określonej powierzchni pod taki ogródek.