62 UCHWAŁA RADY GMINY KOTLA z dnia 30 grudnia 2002 r. zmieniająca uchwałę nr XXIV/154/01 Rady Gminy Kotla w sprawie Statutu Gminy Kotla Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Kotla uchwala, co następuje: |
§ 1
W uchwale nr XXIV/154/01 Rady Gminy Kotla z dnia 24 sierpnia 2001 r. w sprawie Statutu Gminy Kotla wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Organami gminy są:
1) Rada Gminy jako organ stanowiący i kontrolny,
2) Wójt jako organ wykonawczy.”;
2) w § 10 ust. 3 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt”;
3) w § 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych.”;
4) w § 12 w ust. 2:
a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
“2) ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności”,
b) w pkt 3 wyrazy “przewodniczącego Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójta”,
c) w pkt 4 skreśla się wyraz “Zarządowi”,
d) w pkt 9 w lit. a), b), d), g) oraz i) użyty w różnych przypadkach wyraz “zarząd” zastępuje się użytym w odpowiednich przypadkach wyrazem “wójt”,
e) w pkt 10 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt”;
5) w § 13:
a) w ust. 1 wyraz “wiceprzewodniczącego” zastępuje się wyrazami “dwóch wiceprzewodniczących”,
b) w ust. 2 wyrazy “jego zastępcę” zastępuje się wyrazem “wiceprzewodniczących”,
c) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
“3. Przewodniczący i wiceprzewodniczący Rady Gminy nie mogą wchodzić w skład Komisji Rewizyjnej”,
d) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
“6. W przypadku nieobecności przewodniczącego i niewyznaczenia wiceprzewodniczącego jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący starszy wiekiem”,
e) w ust. 7 wyraz “wiceprzewodniczącego” zastępuje się wyrazem “wiceprzewodniczących”;
6) w § 14 w ust. 4 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójt”;
7) w § 15:
a) w ust. 2 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt”,
b) w ust. 3 skreśla się wyrazy “wnioskodawcą jest Zarząd Gminy, a projekt”;
8) w § 18:
a) w ust. 1 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójta”,
b) w ust. 2 skreśla się wyrazy “oraz niebędący członkami Zarządu”;
9) Rozdział IV otrzymuje brzmienie:
“Organizacja pracy i zadania organu wykonawczego gminy”;
10) § 21 otrzymuje brzmienie:
“1. Organem wykonawczym gminy jest wójt.
2. Kadencja wójta rozpoczyna się w dniu rozpoczęcia kadencji Rady Gminy lub wyboru go przez Radę Gminy i upływa z dniem upływu kadencji Rady Gminy.
3. Objęcie obowiązków przez wójta następuje z chwilą złożenia wobec Rady Gminy ślubowania.
4. Zastępcę wójta, w drodze zarządzenia powołuje oraz odwołuje wójt.”;
11) § 22 otrzymuje brzmienie:
“1. Po upływie kadencji wójta pełni on swoją funkcję do czasu objęcia obowiązków przez nowo wybranego wójta.
2. Po upływie kadencji wójta, zastępca wójta pełni swoje obowiązki do czasu objęcia obowiązków przez nowo powołanego zastępcę wójta.”;
12) w § 23:
a) w ust. 1 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “Wójt”,
b) w ust. 2 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójta”,
w ust. 2 dodaje się pkt 12, 13, 14, 15, 16 i 17 o treści:
“12) kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie gminy na zewnątrz,
13) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu Gminy oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
14) wydawanie w przypadkach niecierpiących zwłoki przepisów porządkowych i przedstawianie ich do zatwierdzenia na najbliższej sesji Rady Gminy,
15) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
16) prowadzenie prawidłowej gospodarki finansowej gminy,
17) ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania oraz informowanie mieszkańców gminy o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystaniu środków budżetowych.” ;
c) w ust. 3 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójt”;
13) § 24 skreśla się;
14) w § 25:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Oświadczenie woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem składa jednoosobowo wójt albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca wójta samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez wójta osobą.”,
b) ust. 2 skreśla się,
c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
“4. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy nieposiadających osobowości prawnej działają jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez wójta.”;
15) § 26 otrzymuje brzmienie:
“1. Wójt wykonuje zadania przy pomocy Urzędu Gminy, którego jest kierownikiem.
2. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy określa regulamin organizacyjny, nadany przez wójta w drodze zarządzenia.
3. Wójt może powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy.”;
16) § 27 skreśla się;
17) § 28 otrzymuje brzmienie:
“1. Zastępca wójta oprócz realizacji spraw powierzonych przez wójta, zastępuje wójta w razie jego nieobecności.
2. Sekretarz Gminy zastępuje wójta i jego zastępcę w przypadku ich nieobecności lub niemożności pełnienia przez nich obowiązków.”;
18) § 29 skreśla się;
19) w § 30 w ust. 3 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójt”;
20) w § 31:
a) w ust. 2 skreśla się wyrazy “Zarządu Gminy”,
b) w ust. 5 wyrazy “przewodniczącego Zarządu Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt.”;
21) w § 34:
a) w ust. 2 pkt 1 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt”,
b) w ust. 4 skreśla się wyrazy “protokoły z posiedzeń Zarządu Gminy”,
i skreśla się zdanie 2 w tym ustępie;
22) w § 35 ust. 2 pkt 2 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójt”;
23) w § 40:
a) w ust. 2 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt”,
b) w ust. 5 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójta.”;
24) w § 43:
a) w ust. 1 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt”,
b) w ust. 2 wyraz “Zarządowi Gminy” zastępuje się wyrazem “wójtowi”,
c) w ust. 3 wyraz “Zarządowi” zastępuje się wyrazem “wójtowi”,
25) w § 44:
a) w ust. 1 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt”,
b) w ust. 3 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójt”;
26) w § 45 w ust. 3 zdanie 2 otrzymuje brzmienie:
“W przypadku niecierpiącym zwłoki przepisy porządkowe może wydać wójt w formie zarządzenia, które podlega zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady Gminy”;
27) w § 46 wyraz “będzie” zastępuje się wyrazem “jest”.
§ 2
W regulaminie Rady Gminy stanowiącym załącznik nr 5 do Statutu Gminy Kotla wprowadza się następujące zmiany:
1) § 2 otrzymuje brzmienie:
“1. Rada działa na sesjach zgodnie z rocznym planem pracy, który w trakcie roku może korygować i uzupełniać.
2. Komisje Rady działają pod kontrolą Rady, która zatwierdza ich plany pracy i której składają sprawozdania ze swojej działalności.”;
2) § 4 otrzymuje brzmienie:
“Porządek obrad pierwszej sesji Rady powinien obejmować następujące sprawy:
1) złożenie ślubowania przez radnych,
2) wybór przewodniczącego Rady,
3) wybór wiceprzewodniczącego Rady,
4) złożenie ślubowania przez wójta,
5) informacja o stanie gminy, ze szczególnym uwzględnieniem stanu budżetu,
6) ustalenie wynagrodzenia za prace dla wójta.”;
3) w § 6 ust. 1 wyraz “przewodniczącym Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójtem”;
4) w § 10 ust. 4 skreśla się wyrazy “wnioskodawcą jest Zarząd, a”;
5) w § 12 pkt 4 skreśla się wyrazy “sprawozdanie przewodniczącego Zarządu o pracach Zarządu i”;
6) w § 18 ust. 1 wyrazy “przewodniczącemu Zarządu Gminy” zastępuje się wyrazem “wójtowi”;
7) w § 20:
a) w ust. 3 skreśla się wyrazy “przygotowywane przez Zarząd”
b) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
“4. W przypadku podjęcia inicjatywy uchwałodawczej przez komisję Rady swoje stanowisko do projektu uchwały przedstawia wójt lub osoba przez niego upoważniona”;
8) w § 22:
a) w ust. 2 wyrazy “przewodniczącemu Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójtowi”,
b) w ust. 3 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójt”;
9) w § 32:
a) w ust. 5 zdanie 2 wyrazy “Zarządowi Gminy” zastępuje się wyrazami “wójtowi”,
b) w ust. 6 wyrazy “Zarządu Gminy” zastępuje się wyrazem “wójta”,
c) w ust. 7 wyrazy “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójt”;
10) w § 33:
a) w ust. 1 wyraz “Zarząd Gminy” zastępuje się wyrazem “wójta”,
b) w ust. 2 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójta” ;
11) w § 35 ust. 2 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójta”;
12) w § 36:
a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Komisja rewizyjna jest stałą komisją Rady powoływaną w celu kontrolowania działalności wójta, gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek pomocniczych gminy”,
b) w ust. 2 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójta”,
c) w ust. 3 skreśla się wyrazy “oraz niebędący członkami Zarządu”;
13) w § 38 ust. 2 wyrazy “Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójta”;
14) w § 39 ust. 1 wyrazy “przewodniczącego Zarządu” zastępuje się wyrazem “wójta”;
15) w § 40 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Na wniosek komisji przewodniczący Rady w uzgodnieniu z wójtem lub z Radą, w zależności od tego czy kontrolowana jest jednostka organizacyjna gminy czy wójt, może zlecić opracowanie opinii czy ekspertyzy osobie posiadającej wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem kontroli.”;
16) w § 41 ust. 3 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójt”;
17) w § 42 ust. 3 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “wójta”;
18) w § 45 ust. 3 wyraz “Zarządu Gminy” zastępuje się wyrazem “wójta”;
19) w § 46 skreśla się ust. 4.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY GMINY |
TADEUSZ ŁOTOCKI |