Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli
w Urzędzie Gminy Chojnów
§ 1
1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w k.p.a. i przepisach ogólnych.
2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą kierownicy jednostek organizacyjnych i samodzielni pracownicy zgodnie z zakresem obowiązków i posiadanych kompetencji.
4. Kontrolę i koordynację działań Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków oraz interwencji sprawuje Zastępca Wójta.
§ 2
1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego.
2. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane.
3. Wydział Organizacyjno-Prawny prowadzi rejestr skarg i wniosków.
§ 3
1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
- udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
- rozstrzygnięcia sprawy, w miarę możliwości niezwłocznie lub określenia terminu jej ostatecznego załatwienia,
- informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
- powiadomienia o przedłożeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy,
- informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.
2. Interesanci mają prawo do uzyskania informacji ustnej lub pisemnej.
§ 4
1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek od godz. 900 - 1600, a Zastępca Wójta, Sekretarz i naczelnik wydziału w każdy roboczy dzień tygodnia w godzinach urzędowania.
2. Pracownicy poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu przyjmują interesantów codziennie w godzinach urzędowania.
§ 5
Dokumentacja skarg i wniosków prowadzona jest w całości w wydziale właściwym do jej rozpatrywania i załatwiania.