Tryb i zasady opracowywania projektów aktów normatywnych
§ 1
Zarząd Gminy podejmuje rozstrzygnięcia w formie:
1) uchwał we wszystkich sprawach należących do kompetencji Zarządu, z wyjątkiem spraw określonych w art. 2,
2) decyzje w sprawach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących,
3) zarządzeń porządkowych na terenie gminy.
§ 2
Wójt Gminy dokonuje rozstrzygnięć w formie:
1) zarządzeń porządkowych - w przypadkach określonych w art. 32 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym,
2) zarządzeń - we wszystkich innych sprawach, z wyjątkiem spraw administracyjnych rozstrzyganych w formie decyzji czy postanowień administracyjnych.
§ 3
1. Naczelnik wydziału lub inny pracownik zobowiąza-
ny do opracowania projektu aktu określonego w § 1 i 2 sporządza go zgodnie z przepisami prawa i techniką legislacyjną, uwzględniając w szczególności:
a) oznaczenie rodzaju aktu, numeru aktu, daty podjęcia,
b) podstawę prawną jego wydania,
c) określenie przedmiotu aktu wraz z jego merytorycznym rozstrzygnięciem.
2. Projekty aktów przedkładane do podpisu parafuje naczelnik wydziału, Zastępca Wójta, Sekretarz bądź Skarbnik na kopii.
§ 4
Projekty aktów normatywnych opiniuje radca prawny.
§ 5
Zbiór przepisów prawa miejscowego i zarządzeń porządkowych prowadzi Wydział Organizacyjno-Prawny.