Tryb i zasady opracowywania projektów aktów normatywnych

§ 1

Zarząd Gminy podejmuje rozstrzygnięcia w formie:

1) uchwał we wszystkich sprawach należących do kompetencji Zarządu, z wyjątkiem spraw określonych w art. 2,

2) decyzje w sprawach określonych w przepisach powszechnie obowiązujących,

3) zarządzeń porządkowych na terenie gminy.

§ 2

Wójt Gminy dokonuje rozstrzygnięć w formie:

1) zarządzeń porządkowych - w przypadkach określonych w art. 32 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym,

2) zarządzeń - we wszystkich innych sprawach, z wyjątkiem spraw administracyjnych rozstrzyganych w formie decyzji czy postanowień administracyjnych.

§ 3

1. Naczelnik wydziału lub inny pracownik zobowiąza-

ny do opracowania projektu aktu określonego w § 1 i 2 sporządza go zgodnie z przepisami prawa i techniką legislacyjną, uwzględniając w szczególności:

a) oznaczenie rodzaju aktu, numeru aktu, daty podjęcia,

b) podstawę prawną jego wydania,

c) określenie przedmiotu aktu wraz z jego merytorycznym rozstrzygnięciem.

2. Projekty aktów przedkładane do podpisu parafuje naczelnik wydziału, Zastępca Wójta, Sekretarz bądź Skarbnik na kopii.

§ 4

Projekty aktów normatywnych opiniuje radca prawny.

§ 5

Zbiór przepisów prawa miejscowego i zarządzeń porządkowych prowadzi Wydział Organizacyjno-Prawny.