119

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W OŁAWIE

z dnia 28 czerwca 2001 r.

w sprawie uchwalenia regulaminów wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych oświaty w gminie miejskiej Oława

Na podstawie art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr 56, poz. 357 ze zm.), w związku z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (DZ. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.) Rada Miejska w Oławie uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwalić regulaminy wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych oświaty
w gminie miejskiej Oława, a mianowicie:

1) Regulamin przyznawania dodatku za wysługę lat dla nauczycieli – stanowiący załącznik nr 1.

2) Regulamin przyznawania dodatku motywacyjnego dla nauczycieli – stanowiący załącznik nr 2.

3) Regulamin przyznawania dodatku funkcyjnego dla nauczycieli – stanowiący załącznik nr 3.

4) Regulamin przyznawania dodatku za warunki pracy dla nauczycieli – stanowiący załącznik nr 4.

5) Regulamin wynagradzania za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli – stanowiący załącznik nr 5.

6) Regulamin przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze – stanowiący załącznik nr 6.

7) Regulamin przyznawania innych dodatków przysługujących nauczycielom – stanowiący załącznik
nr 7.

§ 2

Uchwała wchodzi z życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
ANDRZEJ GRZESZCZAK

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Oławie z dnia
28 czerwca 2001 r. (poz. 119)

 

REGULAMIN

przyznawania dodatku za wysługę lat dla nauczycieli

 

1. Nauczycielom przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości 1% wynagrodzenia zasadniczego za każdy rok pracy, wypłacany w okresach miesięcznych poczynając od czwartego roku pracy, z tym że dodatek ten nie może przekroczyć 20% wynagrodzenia zasadniczego.

2. Do okresów pracy wymaganych do nabycia prawa do dodatku za wysługę lat zalicza się okresy pracy wykonywanej w wymiarze nie niższym niż połowa obowiązującego wymiaru zajęć (czasu pracy) oraz okresy pracy, o których mowa w art. 22 ust. 3 Karty Nauczyciela.

3. Nauczycielowi pozostającemu jednocześnie w więcej niż jednym stosunku pracy okresy uprawniające do dodatku za wysługę lat nie wlicza się okresu pracy w innym zakładzie pracy, w którym pracownik jest lub był jednocześnie zatrudniony. Do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy podstawowego zatrudnienia.

4. Do okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się także inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

5. Dodatek za wysługę lat przysługuje:

a) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym nauczyciel nabył prawo do dodatku lub do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,

b) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej jego stawki nastąpiło od pierwszego dnia miesiąca.

6. Dodatek ten przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub nad chorym członkiem rodziny, na które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

7. Dodatek za wysługę lat wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

 

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Oławie z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 119)

REGULAMIN

przyznawania dodatku motywacyjnego dla nauczycieli

1. Środki na dodatki motywacyjne określane są corocznie w planach finansowych szkół i pochodzą ze środków przyznanych szkole na wynagrodzenia zasadnicze.

Wysokość dodatku wynosi:

– 2% stawki wynagrodzenia zasadniczego w prze-liczeniu na 1 etat kalkulacyjny w okresie od
1 września 2000 r. do dnia 31 grudnia 2001 r.

– 3% stawki wynagrodzenia zasadniczego w prze-liczeniu na 1 etat kalkulacyjny w okresie od
1 stycznia 2002 r.

2. Dodatek motywacyjny jest ruchomą częścią wynagrodzenia nauczycieli i przyznawaną w zależności od osiąganych wyników pracy uwzględniających:

2.1. szczególne osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze,

2.2. jakość świadczonej pracy,

2.3. ocenę pracy,

2.4. zaangażowanie w przygotowaniu i realizacji zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły oraz związanych z samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.

3. Nauczycielowi może być przyznany dodatek motywacyjny w wysokości nieprzekraczającej 20% jego wynagrodzenia zasadniczego oraz dyrektorowi szkoły lub przedszkola w wysokości nieprzekraczającej 30% jego wynagrodzenia zasadniczego.

4. Dodatek motywacyjny przyznaje się na okres nie krótszy niż 3 miesiące i nie dłuższy niż 1 rok.

W placówkach nieferyjnych dodatek jest przyznawany na okresy od stycznia do czerwca i od września do grudnia.

5. Nauczycielom dodatek motywacyjny przyznaje dyrektor szkoły w ramach przyznanych środków finansowych określonych w punkcie 1 na podstawie kryteriów kwalifikujących nauczycieli do ustalenia wysokości dodatku motywacyjnego zawartych
w tabeli nr 1 stanowiącej załącznik do regulaminu.

6. Dyrektorowi dodatek motywacyjny przyznaje Burmistrz Miasta ze środków będących w jego dyspozycji i na podstawie kryteriów kwalifikujących dyrektorów do ustalenia wysokości dodatku motywacyjnego, zawartych w tabeli nr 2 stanowiącej załącznik do regulaminu.

Burmistrz Miasta może przyznać dyrektorowi maksymalnie 100 pkt.

7. Nie później niż na tydzień przed przyznaniem dodatku motywacyjnego dyrektor placówki informuje zainteresowanego nauczyciela o tym, czy został przyznany dodatek motywacyjny.

8. Prawo do dodatku motywacyjnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło przyznanie.

9. Dodatek motywacyjny wypłacany jest miesięcznie z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.

Szczegółowe kryteria kwalifikujące nauczycieli do przyznania
dodatku motywacyjnego przez dyrektora szkoły

 

I. Szczególne osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze:

1. Praca z uczniem zdolnym: ukierunkowanie do pogłębienia zagadnień przedmiotowych (dodatkowe prace, zadania, zróżnicowane formy sprawdzania osiągnięć tych uczniów).

2. Praca z uczniem mającym trudności: formy pomocy i rodzaj udzielanych porad (w czasie pozalekcyjnym).

3. Osiągane wyniki nauczania ustalone na podstawie badań narzędziami pomiaru dydaktycznego lub sprawdzianami opracowanymi w zespole przedmiotowym.

4. Doprowadzenie ucznia (uczniów) do sukcesów naukowych, sportowych, artystycznych w skali międzyszkolnej (olimpiady, konkursy, rozgrywki, zawody itp.).

5. Udokumentowane osiągnięcia w pracy z ucz-niem: osiągnięcie sukcesów przez ucznia w skali województwa (okręgu) i kraju (etap centralny).

6. Umiejętne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez:

– stosowanie odpowiednich form we współpracy z rodzicami lub opiekunami,

– współpraca z pedagogiem, Poradnią Psychologiczno–Pedagogiczną i innymi instytucjami współdziałającymi,

– pełne rozpoznanie warunków rodzinnych uczniów,

– aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących szczególnej opieki.

II. Jakość świadczonej pracy, w tym związanej z powierzonym stanowiskiem, funkcją i zadaniami:

7. Planowanie pracy:

– rozkłady materiału nauczania,

– plan wychowawczy klasy uwzględniający program wychowawczy szkoły.

8. Organizacja procesu lekcyjnego, dobór metod i środków dydaktycznych, innowacje pedagogiczne.

9. Ocenianie osiągnięć uczniów zgodnie z WSO; analiza wyników uczenia się uczniów (wspólnie z rodzicami i uczniami) w celu właściwego zaplanowania dalszych działań edukacyjnych ucznia; stosowanie pomiaru dydaktycznego.

10. Przeprowadzenie ewaluacji procesu nauczania
i uczenia się (zbieranie informacji zwrotnej od uczniów).

11. Troska o klasy i pracownie, wkład pracy w jej urządzenie, wzbogacenie w pomoce dydaktyczne.

12. Przestrzeganie dyscypliny pracy (punktualność, rzetelne pełnienie dyżurów).

13. Innowacyjność w działaniu pedagogicznym:

– przejawianie aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli.

14. Upowszechnianie własnych osiągnięć, a tym samym prezentowanie dorobku szkoły w środowisku.

III. Zaangażowanie w przygotowaniu i realizacji zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły oraz związanych z samokształceniem i doskonaleniem zawodowym:

15. Realizacja programu wychowawczego szkoły, a także zamierzeń ujętych w planie wychowawczym klasy:

– imprezy klasowe, wycieczki, zielone szkoły, wyjścia do kina, teatru, muzeum, udział klasy w życiu szkoły (czas poświęcony wychowankom poza lekcjami),

– wnoszenie twórczego wkładu w opracowanie prawa szkolnego: regulaminy, projekty, plany, analizy, aktualizacje.

16. Współpraca z rodzicami:

– rozpoznawanie warunków rodzinnych uczniów, rozwiązywanie konfliktów,

– pozyskiwanie rodziców do współpracy ze szkołą, włączanie rodziców w tworzenie autonomii i “charakteru” szkoły otwartej.

17. Opieka nad organizacjami szkolnymi:

– kierowanie pracą Samorządu Uczniowskiego lub innych organizacji działających na terenie szkoły.

18. Systematyczne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego:

– aktualizacja swojej wiedzy z przedmiotu (warsztaty, kursy, studia podyplomowe);

– korzystanie w pracy z doświadczeń kolegów i służenie im doświadczeniem,

– prowadzenie lekcji otwartych,

– sprawowanie opieki nad praktykantami,

– stosowanie nowatorskich poczynań wynikających z własnej inwencji,

– dostosowanie działań do wymagań reformy programowej i przyjętego w szkole programu wychowawczego,

– dbanie o wizerunek szkoły poprzez różnorodne formy włączające środowisko lokalne (rodziców, instytucji, osób prywatnych) do wspólnych działań na rzecz szkoły i integrowanie szkoły z nimi.

– inne.

19. Praca w stałych zespołach lub komisjach rady pedagogicznej (zgodnie z regulaminem).

20. Aktywny udział w pracach rady pedagogicznej: obecności, przygotowanie materiałów, prowadzenie warsztatów szkoleniowych itp.

21. Dodatkowe funkcje pełnione przez nauczycieli:

– przewodniczący zespołu przedmiotowego,

– lider WDN,

– aktywny i twórczy udział w komisjach przedmiotowych, zespołach i innych.

22. Organizacja imprez szkolnych i miejskich: konkursów, spotkań itp. (wychodzenie ze swoją działalnością poza środowisko szkolne).

23. Dodatkowe czynności zlecane doraźnie przez dyrektora szkoły w czasie roku szkolnego, ferii lub wakacji.

IV. Obowiązki i odpowiedzialność porządkowa:

– punktualne rozpoczynanie i kończenie zajęć,

– odpowiednie pełnienie dyżurów w czasie przerw i pozalekcyjnym,

– realizacja zarządzeń dyrektora szkoły (w tym właściwy przepływ informacji między nauczycielem, uczniem i rodzicem),

– systematyczne, rzetelne, terminowe wywiązywanie się z poleceń służbowych i powierzonych obowiązków.

V. Warunkiem przyznania dodatku motywacyjnego jest:

– ocena pracy dokonana w okresie ostatnich pięciu lat,

– wyróżniający dorobek zawodowy.

VI. Wysokość dodatku motywacyjnego jest zróżnicowana, uzależniona od spełnienia wyżej podanych kryteriów.

Tabela nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Oławie z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 119)

Kryteria przyznawania dodatku motywacyjnego

dyrektorom jednostek oświatowych

Lp.

Kryterium

Liczba

punktów

Samoocena

dyrektora

Ocena organu

prowadzącego

1

2

3

4

5

 

I. Szczegółowe osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze

i opiekuńcze

0–10

   

1.

Skuteczność oddziaływań dydaktycznych:

1.1. wyniki klasyfikacji i promocji,

1.2. sukcesy w konkursach (olimpiadach) przedmiotowych i innych na szczeblu powiatowym, wojewódzkim (okręgowym) i centralnym,

1.3. wyniki zewnętrznych badań poziomu nauczania (w tym: egzamin po szóstej klasie szkoły pod-stawowej i trzeciej klasy gimnazjum). Przygotowanie sześcioletnich dzieci do szkoły,

1.4. wspomaganie uczniów mających trudności w nauce, zapewnienie pomocy uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym nauczanie uczniów niepełnosprawnych),

1.5. tworzenie klas i oddziałów integracyjnych.

     

2.

Skuteczność oddziaływań wychowawczo-opiekuńczych:

2.1. diagnozowanie i eliminowanie zachowań nagannych (agresja, uzależnienia, absencja),

2.2. zapewnienie w placówkach poczucia bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom,

2.3. tworzenie przyjaznej atmosfery sprzyjającej rozwojowi uczniów/wychowanków (w tym: właściwe relacje między uczniami, uczniami i nauczycielami,

0–15

   

cd. tabeli

1

2

3

4

5

 

2.4. organizowanie efektywnej pomocy psychologiczno-wycho-wawczej (w tym współpraca z poradnią psychologiczno-peda-gogiczną oraz innymi instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą szkoły),

2.5. tworzenie warunków do rozwijania zdolności i zainteresowań uczniów (naukowych, sportowych, artystycznych).

     

3.

Preferowanie działań organizacyjnych i pedagogicznych (w tym: innowacyjnych) tworzących indywidualny charakter szkoły, przedszkola:

3.1. opracowanie i realizowanie planu rozwoju planu placówki oświatowej,

3.2. wdrażanie autorskich programów nauczania,

3.3. tworzenie klas i oddziałów integracyjnych,

3.4. promowanie osiągnięć edukacyjnych szkoły (placówki).

0–10

   
 

II. Jakość świadczonej pracy

0–10

   

4.

Wykazywanie dbałości o mienie komunalne będące w zarządzie dyrektora i gospodarne nim zarządzanie, w tym:

– rekonserwacja i naprawy w wyniku przeglądów doraźnych i okresowych,

– realizacja planu remontów,

– modernizowanie bazy (w tym racjonalność zakupów).

     

5.

Prowadzenie racjonalnej polityki kadrowej:

5.1. systematyczne (terminowe) dokonywanie oceny pracy nauczycieli,

5.2. inicjowanie i wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli
(w tym: prowadzącego do uzyskiwania kolejnych szczebli awansu zawodowego),

5.3. przeciwdziałanie i rozwiązywanie problemów i konfliktów zakładowych i środowiskowych.

0–5

   

6.

Zapewnienie wysokiego stopnia organizacji pracy placówki oświatowej:

6.1. respektowanie statutu szkoły, przedszkola,

6.2. zapewnienie sprawnego systemu obiegu informacji (dyrektor – nauczyciele – uczniowie – rodzice),

6.3. wykazywanie dbałości o właściwy poziom bezpieczeństwa
i higieny pracy (pracowników, uczniów, dzieci w przedszkolu),

6.4. zorganizowanie właściwej opieki nad uczniami (np. żywienie, świetlica, opieka medyczna, wycieczki, zapomogi, różne formy pomocy uczniom,

6.5. kontrolowanie i egzekwowanie przestrzegania dyscypliny pracy,

6.6. opracowanie i stosowanie systemu ewaluacji pracy szkoły (placówki).

0–10

   

 

 

7.

III. Ocena pracy

Ustalając liczbę punktów przyznawanych dyrektorowi, bierze się pod uwagę:

a) ocenę pracy,

b) czas uzyskiwania (częstotliwość uzyskiwania oceny).

0–10

   
 

IV. Zaangażowanie w przygotowaniu i realizacji zajęć i czynności wynikających z zadań statutowych szkoły oraz związanych
z samokształceniem i doskonaleniem zawodowym:

0–20

   

8.

Prawidłowe zaplanowanie budżetu (plan rzeczowo-finansowego) placówki oświatowej.

     

cd. tabeli

1

2

3

4

5

9.

 

10.

 

11.

 

12.

13.

 

 

14.

 

 

 

 

15.

Racjonalne dysponowanie środkami określonymi w planie finansowo-
-rzeczowym placówki oświatowej.

Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych i świadczeń na rzecz placówek oświatowych (w ramach obowiązujących przepisów).

Aktywna współpraca z samorządem uczniowskim oraz radą rodziców placówki.

Organizowanie współpracy między placówkami.

Współpraca z instytucjami oświatowymi (stowarzyszenia, fundacje) w celu podnoszenia jakości oferty dydaktyczno-wychowawczej oraz współpraca transgraniczna.

Realizowanie założeń polityki oświatowej organu prowadzącego, a w szczególności:

– respektowanie postanowień, decyzji, uchwał organów JST,

– terminowe wypełnianie dodatkowych zadań zlecanych przez organ prowadzący.

Merytoryczna współpraca z Wydziałem Oświaty, Kultury, Sportu
i Rekreacji.

15.1. Przestrzeganie ustalonych procedur i terminów, np.

– tworzenie arkusza organizacji pracy szkoły,

– wprowadzenie aneksów,

– sporządzanie sprawozdań budżetowych i statystycznych.

15.2. Terminowość i rzetelność w realizacji zadań zlecanych przez Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Rekreacji.

     

16.

 

 

 

 

 

 

 

17.

 

Prawidłowe wywiązywanie się z obowiązków związanych ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego:

16.1. przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania, promowania
i przeprowadzania egzaminów,

16.2. diagnozowanie poziomu nauczania i postępu (przyrost wiedzy
i umiejętności),

16.3. ewaluacja systemu kształcenia.

Organizowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli, w tym własnego. Inicjowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.

0–10

 

Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej w Oławie z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 119)

REGULAMIN

przyznawania dodatków funkcyjnych dla nauczycieli

 

1. Nauczycielom, którym powierzono stanowisko dyrektora lub wicedyrektora szkoły albo inne stanowisko kierownicze przewidziane w statucie szkoły, przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości określonej w tabeli nr 1, z zastrzeżeniem pkt. 4

2. Wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora ustala Burmistrz w granicach stawek określonych tabelą, uwzględniając m. in.: wielkość szkoły, jej warunki organizacyjne, złożoność zadań wynikających z funkcji kierowniczej, liczbę stanowisk kierowniczych w szkole, wyniki pracy szkoły.

3. Wysokość dodatków funkcyjnych dla wicedyrektorów, innych stanowisk kierowniczych, jak również osób wymienionych w pkt 4, przyznaje dyrektor szkoły według ustalonych przez siebie kryteriów, w granicach stawek określonych w tabeli.

4. Dodatek funkcyjny przysługuje również nauczycielowi z tytułu wykonywania zadań:

4.1. opiekuna stażu w wysokości:

– 30 zł miesięcznie

4.2. wychowawcy klasy w wysokości:

– 35 zł miesięcznie w przedszkolach,

– 30 zł miesięcznie w szkołach,

4.3. doradcy metodycznego w wysokości:

– 300 zł miesięcznie,

4.4. lidera WDN w wysokości:

– 50 zł miesięcznie.

5. Wysokość dodatków funkcyjnych ustala się na okres jednego roku szkolnego.

6. Prawo do dodatku funkcyjnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powierzenie funkcji,
a jeżeli powierzenie nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

7. Nauczyciel, któremu powierzono funkcję na czas określony, traci prawo do dodatku funkcyjnego
z upływem tego okresu, a w razie wcześniejszego odwołania – z końcem miesiąca, w którym nastąpiło odwołanie, jeśli odwołanie nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

8. Dodatek funkcyjny nie przysługuje w okresie nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, w okresie urlopu dla poratowania zdrowia, w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze oraz od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel zaprzestał pełnienia z innych powodów obowiązków, do których przypisany jest ten dodatek, a jeżeli zaprzestanie pełnienia obowiązku nastąpiło od pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

9. Dodatek funkcyjny przysługuje wicedyrektorowi w wypadku zastępstwa dyrektora placówki
w okresie powyżej trzech miesięcy wg stawki ustalonej dla dyrektora szkoły lub przedszkola od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po trzech miesiącach zastępstwa.

10. Wynagrodzenie określone w pkt 1 i pkt 4 wypłaca się miesięcznie z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.

Tabela nr 1

Tabela dodatków funkcyjnych

Lp.

Stanowisko

Miesięcznie w zł

od

do

1.

Przedszkola:

– Dyrektor przedszkola do 3 oddziałów

– Dyrektor przedszkola pow. 3 oddziałów

– Wicedyrektor

 

200

300

200

 

300

500

300

2.

Szkoły:

– Dyrektor szkoły liczącej do 8 oddziałów

– Dyrektor szkoły liczącej od 9 do 18 oddziałów

– Dyrektor szkoły o 19 oddziałach i więcej

– Wicedyrektor szkoły liczącej od 12 do 18 oddziałów

– Wicedyrektor szkoły liczącej od 19 oddziałów i więcej

 

200

400

600

300

400

 

400

600

800

400

500

 

Załącznik nr 4 do uchwały Rady Miejskiej w Oławie z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 119)

REGULAMIN

przyznawania dodatku za warunki pracy dla nauczycieli

 

1. Nauczycielom i wychowawcom przysługuje dodatek za trudne warunki pracy w przypadku gdy:

1.1. prowadzą nauczanie indywidualne dzieci zakwalifikowanych do kształcenia specjalnego
w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego,

1.2. dodatek 5% do stawki godzinowej przepracowanej w klasie integracyjnej.

2. Dodatki za trudne warunki pracy przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych warunkach pozostają do obowiązującego wymiaru godzin.

3. Nauczycielom za pracę wykonywaną przy użyciu elektronicznych monitorów ekranowych z tytułu pracy w warunkach uciążliwych przysługuje dodatek w wysokości od 10 do 35 zł miesięcznie.

3.1. Przy ustalaniu ww. dodatku należy uwzględnić liczbę godzin przepracowanych przez nauczyciela ponad minimalną miesięczną liczbę godzin warunkującą nabycie prawa do dodatku.

3.2. Minimalną liczbę ustala się w wysokości 42 godzin miesięcznie.

3.3. Szczegółowe zasady przyznawania dodatku określonego w pkt 3 ustala dyrektor szkoły.

4. Dodatek za uciążliwość pracy nie przysługuje w okresie nieusprawiedliwionej nieobecności w pra-cy, w okresach, za które nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze oraz w okresie urlopu dla poratowania zdrowia od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel zaprzestał wykonywania pracy.

5. Dodatki za trudne warunki pracy wypłaca się z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.

Załącznik nr 5 do uchwały Rady Miejskiej w Oławie z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 119)

REGULAMIN

wynagradzania za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw dla nauczycieli

1. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe wypłaca się według stawki osobistego zaszeregowania nauczyciela, z uwzględnieniem dodatku za warunki pracy.

2. Przez godziny ponadwymiarowe rozumie się godziny określone w arkuszu organizacyjnym szkoły wynikające z przydziału czynności nauczyciela w danym roku szkolnym, realizowane poza godzinami obowiązkowego wymiaru zajęć.

3. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową ustala się, dzieląc stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkami za trudne warunki pracy, jeżeli praca w ponadwymiarowych godzinach odbywa się w takich warunkach) przez miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć, usta-lonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

4. Wynagrodzenie za jedną godzinę doraźnego zastępstwa przydzieloną nauczycielowi ustala się, dzieląc stawkę wynagrodzenia zasadniczego przez miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

5. Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego wymiaru zajęć nauczyciela, o której mowa w punkcie 2, 3 i 4, uzyskuje się, mnożąc tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin przez 4,16 z zaokrągleniem do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę.

6. Godziny ponadwymiarowe wypłacane są, gdy faktyczna liczba przepracowanych w danym tygodniu godzin dydaktycznych przekracza tygodniowe pensum.

7. Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w tygodniach, w których przypadają dni usprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela lub dni ustawowo wolne od pracy, oraz w tygodniach, w których zajęcia rozpoczynają się lub kończą w środku tygodnia – za podstawę ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się obowiązkowy tygodniowy wymiar zajęć określony w art. 42 ust. 3 ustawy – Karta Nauczyciela, pomniejszony o 1/5 tego wymiaru lub odpowiednio o 1/4 gdy dla nauczyciela, któremu ustalono czterodniowy tydzień pracy) za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dzień ustawowo wolny od pracy.

Liczba godzin ponadwymiarowych, za które przysługuje wynagrodzenie w takim tygodniu, nie może być jednak większa niż liczba godzin przydzielonych w arkuszu organizacyjnym.

8. Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw wypłaca się z dołu
w terminie wypłaty wynagrodzenia.

Załącznik nr 6 do uchwały Rady Miejskiej w Oławie z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 119)

REGULAMIN

przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli

za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze

1. Środki na nagrody ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli stanowią 1% planowanego rocznego osobowego funduszu wynagrodzeń.

2. Ustala się następujący podział specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze:

2.1. 30% tego funduszu na nagrody organu prowadzącego,

2.2. 70% tego funduszu na nagrody przyznawane przez dyrektorów szkół.

3. Szczegółowe zasady przyznawania nagród oraz tryb składania wniosków określają:

3.1. Regulamin pracy komisji kwalifikacyjnej do nagrody Burmistrza Miasta ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli.

3.2. Regulaminy szkolne przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze.

4. Burmistrz Miasta oraz dyrektor mają prawo dodatkowo do przyznawania nagród za szczególne osiągnięcia nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych w innym terminie niż Dzień Edukacji Narodowej.

 

Załącznik nr 7 do uchwały Rady Miejskiej w Oławie z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 119

REGULAMIN

przyznawania innych dodatków przysługujących nauczycielom

 

1. Nauczycielom przysługują dodatki z tytułu:

1.1. analizy i oceny pisemnych prac z języka polskiego począwszy od czwartej klasy szkoły podstawowej i gimnazjach w wysokości:

– od 16 zł do 21 zł miesięcznie w szkołach podstawowych,

– od 18 zł do 28 zł miesięcznie w gimnazjach,

1.2. za zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze, wykonywane w dniu wolnym od pracy planowane i odpowiednio udokumentowane nauczyciel otrzymuje inny dzień wolny od pracy, a w szczególnie uzasadnionych wypadkach zamiast dnia wolnego odrębne wynagrodzenie za efektywnie przepracowane godziny ponadwymiarowe, nie więcej jednak niż za 4 godziny.

2. Wynagrodzenie za dodatki określone w pkt. 1 wypłacane jest z dołu w terminie wypłaty wynagrodzenia.