56 UCHWAŁA RADY GMINY W NOWEJ RUDZIE z dnia 29 października 2001 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi Na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 4, art. 12 ust. 1 i 2, 14
ust. 6 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i
przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. Nr 35, poz. 230 z późn. zm.) oraz art. 40
ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. |
§ 1
Ustala się dla terenu gminy Nowa Ruda maksymalnie 120 punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży. (Rozstrzygnięciem Nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego nr PN.II.0911-21/116/01 z dnia 10 grudnia 2001 r. stwierdzono nieważność § 1).
§ 2
Zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych oraz warunki sprzedaży napojów alkoholowych na terenie gminy Nowa Ruda określa załącznik nr 1 do uchwały.
§ 3
Zasady wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży określa załącznik nr 2 do uchwały.
§ 4
Warunki przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi określa załącznik nr 3 do uchwały.
§ 5
Traci moc uchwała nr 88/XX/97 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 17 września 1997 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Nowa Ruda.
§ 7
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, a także poprzez rozplakatowanie na tablicach w siedzibie Rady Gminy i Zarządu Gminy oraz na tablicach ogłoszeń w sołectwach.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy w Nowej Rudzie z dnia 29 października 2001 r. (poz. 56)
Zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych
oraz warunki sprzedaży napojów alkoholowych
na terenie gminy Nowa Ruda
§ 1
1. Sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży może być prowadzona tylko na podstawie zezwolenia wydanego przez Wójta Gminy po zasięgnięciu opinii Zarządu Gminy.
§ 2
1. Nie wydaje się zezwoleń na sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych w miejscach określonych ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a ponadto:
1) w punktach gastronomicznych usytuowanych w pobliżu obiektów kultu religijnego,
2) w punktach gastronomicznych w pobliżu szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych i opiekuńczych w godzinach pracy tych placówek.
2. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych za wyjątkiem piwa w placówkach handlowych i gastronomicznych usytuowanych na terenie obiektów sportowych i rekreacyjnych w czasie rozgrywania zawodów sportowych.
3. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania oraz wnoszenia napojów alkoholowych na teren kąpielisk, pływalni i basenów.
§ 3
1. Placówki i punkty gastronomiczne prowadzące sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych winny:
a) odpowiadać obowiązującym wymogom sanitarnym,
b) posiadać odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie zapewniające utrzymanie spokoju, porządku i czystości.
Załącznik nr 2 do uchwały Rady Gminy w Nowej Rudzie z dnia 29 października 2001 r. (poz. 56)
Zasady wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży
napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu
sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży
§ 1
1. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:
1) Oznaczenie podmiotu gospodarczego (imię i nazwisko, miejsce zamieszkania).
2) Datę, numer i nazwę organu wydającego dokument na podstawie którego podmiot prowadzi działalność gospodarczą.
3) Rodzaj zezwolenia, o jakie podmiot się ubiega.
4) Wskazanie miejsca sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych.
5) Wskazanie tytułu prawnego do lokalu, o którym mowa w pkt 4.
2. Do wniosku należy dołączyć:
1) Opinię Państwowego Inspektora Sanitarnego stwierdzającą przydatność pomieszczeń i urządzeń pod kątem obowiązujących przepisów sanitarnych.
2) W przypadku punktów gastronomicznych, w których może przebywać co najmniej 50 osób, opinię Państwowej Straży Pożarnej stwierdzającą przydatność pomieszczeń pod kątem przepisów przeciwpożarowych.
3. Przed wydaniem zezwolenia Komisja Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Rady Gminy sprawdzi czy proponowany przez wnioskodawcę punkt sprzedaży odpowiada zasadom usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i czy spełnia warunki sprzedaży tych napojów określone przez Radę Gminy w Nowej Rudzie.
§ 2
1. Zezwolenie cofa się oraz zezwolenie wygasa w przypadkach określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
2. W razie:
1) Nieprzestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi zawartych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a w szczególności sprzedaży alkoholu nieletnim i nietrzeźwym.
2) Powtarzającego się w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy zakłócenia porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez daną placówkę.
3) Cofnięcie zezwolenia następuje po zasięgnięciu opinii Komisji Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
4) W przypadku wygaśnięcia lub cofnięcia zezwolenia podmiot jest obowiązany zwrócić zezwolenie Wójtowi Gminy w ciągu trzech dni od dnia wygaśnięcia zezwolenia lub uprawomocnienia się decyzji o cofnięciu zezwolenia.
Załącznik nr 3 do uchwały Rady Gminy w Nowej Rudzie z dnia 29 października 2001 r. (poz. 56)
Warunki przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad
obrotu napojami alkoholowymi
§ 1
Kontrolę przeprowadza się w zakresie:
1) Przestrzegania warunków sprzedaży napojów alkoholowych określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz przez Radę Gminy.
2) Przestrzegania przepisów, których naruszenie powoduje cofnięcie zezwolenia lub wygaśnięcia zezwolenia.
§ 2
Kontrolę, o której mowa w § 1, przeprowadza co najmniej dwuosobowa Komisja, w której skład mogą wchodzić przedstawiciele:
1) Policji,
2) Terenowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej,
3) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
4) Komisji Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa,
5) Organów Kontroli Skarbowej.
§ 3
Komisja przeprowadza kontrolę:
1) z własnej inicjatywy,
2) w razie zawiadomienia o naruszeniu przepisów, o których mowa w § 1, a w szczególności w razie otrzymania informacji o sprzedaży i podawaniu napojów alkoholowych bez wymaganego zezwolenia.
§ 4
Z przeprowadzonej kontroli Komisja sporządza protokół, który
podpisują wszyscy członkowie Komisji.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Komisja występuje do Wójta Gminy Nowa Ruda o
wszczęcie przewidzianego prawem postępowania.