56

UCHWAŁA RADY GMINY W NOWEJ RUDZIE

z dnia 29 października 2001 r.

w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

Na podstawie art. 41 ust. 1 pkt 4, art. 12 ust. 1 i 2, 14 ust. 6 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. Nr 35, poz. 230 z późn. zm.) oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U.
z 1996 r. Nr 13, poz. 74) oraz art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718 z późn. zm.) Rada Gminy Nowa Ruda uchwala:

§ 1

Ustala się dla terenu gminy Nowa Ruda maksymalnie 120 punktów sprzedaży napojów alkoholowych powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży. (Rozstrzygnięciem Nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego nr PN.II.0911-21/116/01 z dnia 10 grudnia 2001 r. stwierdzono nieważność § 1).

§ 2

Zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych oraz warunki sprzedaży napojów alkoholowych na terenie gminy Nowa Ruda określa załącznik nr 1 do uchwały.

§ 3

Zasady wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży określa załącznik nr 2 do uchwały.

§ 4

Warunki przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi określa załącznik nr 3 do uchwały.

§ 5

Traci moc uchwała nr 88/XX/97 Rady Gminy Nowa Ruda z dnia 17 września 1997 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Nowa Ruda.

§ 7

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, a także poprzez rozplakatowanie na tablicach w siedzibie Rady Gminy i Zarządu Gminy oraz na tablicach ogłoszeń w sołectwach.

§ 8

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCA RADY
TERESA PAŹDZIERNIAK

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy w Nowej Rudzie z dnia 29 października 2001 r. (poz. 56)

Zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych
oraz warunki sprzedaży napojów alkoholowych

na terenie gminy Nowa Ruda

§ 1

1. Sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży może być prowadzona tylko na podstawie zezwolenia wydanego przez Wójta Gminy po zasięgnięciu opinii Zarządu Gminy.

§ 2

1. Nie wydaje się zezwoleń na sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów alkoholowych w miejscach określonych ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a ponadto:

1) w punktach gastronomicznych usytuowanych w pobliżu obiektów kultu religijnego,

2) w punktach gastronomicznych w pobliżu szkół i innych placówek oświatowo-wychowawczych i  opiekuńczych w godzinach pracy tych placówek.

2. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych za wyjątkiem piwa w placówkach handlowych i gastronomicznych usytuowanych na terenie obiektów sportowych i rekreacyjnych w czasie rozgrywania zawodów sportowych.

3. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania oraz wnoszenia napojów alkoholowych na teren kąpielisk, pływalni i basenów.

§ 3

1. Placówki i punkty gastronomiczne prowadzące sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych winny:

a) odpowiadać obowiązującym wymogom sanitarnym,

b) posiadać odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie zapewniające utrzymanie spokoju, porządku i czystości.

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Gminy w Nowej Rudzie z dnia 29 października 2001 r. (poz. 56)

Zasady wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży

napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu

sprzedaży lub poza miejscem sprzedaży

§ 1

1. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:

1) Oznaczenie podmiotu gospodarczego (imię i nazwisko, miejsce zamieszkania).

2) Datę, numer i nazwę organu wydającego dokument na podstawie którego podmiot prowadzi działalność gospodarczą.

3) Rodzaj zezwolenia, o jakie podmiot się ubiega.

4) Wskazanie miejsca sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych.

5) Wskazanie tytułu prawnego do lokalu, o którym mowa w pkt 4.

2. Do wniosku należy dołączyć:

1) Opinię Państwowego Inspektora Sanitarnego stwierdzającą przydatność pomieszczeń i urządzeń pod kątem obowiązujących przepisów sanitarnych.

2) W przypadku punktów gastronomicznych, w których może przebywać co najmniej 50 osób, opinię Państwowej Straży Pożarnej stwierdzającą przydatność pomieszczeń pod kątem przepisów przeciwpożarowych.

3. Przed wydaniem zezwolenia Komisja Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa Rady Gminy sprawdzi czy proponowany przez wnioskodawcę punkt sprzedaży odpowiada zasadom usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i czy spełnia warunki sprzedaży tych napojów określone przez Radę Gminy w Nowej Rudzie.

§ 2

1. Zezwolenie cofa się oraz zezwolenie wygasa w przypadkach określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

2. W razie:

1) Nieprzestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi zawartych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a w szczególności sprzedaży alkoholu nieletnim i nietrzeźwym.

2) Powtarzającego się w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy zakłócenia porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez daną placówkę.

3) Cofnięcie zezwolenia następuje po zasięgnięciu opinii Komisji Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa oraz Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

4) W przypadku wygaśnięcia lub cofnięcia zezwolenia podmiot jest obowiązany zwrócić zezwolenie Wójtowi Gminy w ciągu trzech dni od dnia wygaśnięcia zezwolenia lub uprawomocnienia się decyzji o cofnięciu zezwolenia.

Załącznik nr 3 do uchwały Rady Gminy w Nowej Rudzie z dnia 29 października 2001 r. (poz. 56)

Warunki przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad
obrotu napojami alkoholowymi

§ 1

Kontrolę przeprowadza się w zakresie:

1) Przestrzegania warunków sprzedaży napojów alkoholowych określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz przez Radę Gminy.

2) Przestrzegania przepisów, których naruszenie powoduje cofnięcie zezwolenia lub wygaśnięcia zezwolenia.

§ 2

Kontrolę, o której mowa w § 1, przeprowadza co najmniej dwuosobowa Komisja, w której skład mogą wchodzić przedstawiciele:

1) Policji,

2) Terenowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej,

3) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

4) Komisji Porządku Publicznego i Bezpieczeństwa,

5) Organów Kontroli Skarbowej.

§ 3

Komisja przeprowadza kontrolę:

1) z własnej inicjatywy,

2) w razie zawiadomienia o naruszeniu przepisów, o których mowa w § 1, a w szczególności w razie otrzymania informacji o sprzedaży i podawaniu napojów alkoholowych bez wymaganego zezwolenia.

§ 4

Z przeprowadzonej kontroli Komisja sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Komisja występuje do Wójta Gminy Nowa Ruda o wszczęcie przewidzianego prawem postępowania.