55 UCHWAŁA RADY GMINY ŁAGIEWNIKI z dnia 28 września 2001 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Łagiewniki Na podstawie art. 169 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483) i art. 3 ust. 1, art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. nr 13, poz. 74 ze zmianami) Rada Gminy uchwala, co następuje: |
§ 1
W załączniku nr 1 do uchwały nr II/19/98 Gminy Łagiewniki wprowadza się następujące zmiany:
1. Dodaje się rozdział VIIa:
“Zasady dostępu i korzystania przez obywateli z dokumentów Rady, Komisji i Zarządu oraz wstępu na sesje Rady Gminy i posiedzenia Komisji Rady Gminy.
§ 61
1. Obywatel (mieszkaniec) gminy ma prawo do uzyskania informacji o czasie i miejscu odbywania sesji Rady Gminy i posiedzenia Komisji Rady.
2. Informacja o miejscu i terminie sesji Rady Gminy wywieszana jest na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy oraz w miejscach do tego przeznaczonych na terenie sołectw.
3. Informacje o terminie, miejscu i porządku posiedzenia Komisji Rady Gminy wywieszane są na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
§ 62
1. Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów:
1) protokoły sesji,
2) protokoły z posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej,
3) protokoły z posiedzeń Zarządu,
4) rejestr uchwał Rady i uchwał Zarządu,
5) rejestr wniosków i opinii komisji Rady,
6) rejestr interpelacji i wniosków radnych.
2. Dokumenty wymienione w ust. 1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz statutem.
§ 63
1. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji oraz Zarządu udostępnia się w Biurze Rady, w dniach pracy Urzędu Gminy, w godzinach przyjmowania interesantów.
§ 64
1. Z dokumentów wymienionych w § 61 ust. 1 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować.
2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy.
3. Sporządzanie kopii dokumentów odbywa się na koszt zainteresowanego podmiotu według stawek obowiązujących w Urzędzie Gminy.
§ 65
Uprawnienia określone w § 61–64 nie znajdują zastosowania:
1) w przypadku podjęcia przez Radę, Komisję lub Zarząd uchwały o wyłączeniu jawności,
2) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego”.
2. W rozdziale VIII paragrafy otrzymują następującą numerację:
1) § 62 otrzymuje numerację § 66,
2) § 63 otrzymuje numerację § 67.
§ 2
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.