4484

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MIĘDZYLESIU

z dnia 29 listopada 2002 r.

w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży, zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i warunków tej sprzedaży oraz kontroli przestrzegania zasad obrotu tymi napojami

Na podstawie art. 18, art. 12 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. Nr 35, poz. 230 z późn. zm.), uwzględniając założenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie ograniczenia dostępności alkoholu, Rada Miejska w Międzylesiu uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala na terenie gminy Międzylesie:

1. Sześćdziesiąt punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

2. Dwadzieścia punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży.

§ 2

1. Zasady usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i warunki tej sprzedaży określa załącznik nr 1 do uchwały.

2. Zasady kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi określa załącznik nr 2 do uchwały.

§ 3

Traci moc uchwała nr XXVI/106/01 Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 11 września 2001 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży, zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i warunków tej sprzedaży, zasad wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kontroli przestrzegania zasad obrotu tymi napojami.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Międzylesia.

§ 5

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

JERZY MARCINEK

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 29 listopada 2002 r. (poz. 4484)

ZASADY USYTUOWANIA NA TERENIE GMINY MIEJSC SPRZEDAŻY

NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH I WARUNKI TEJ SPRZEDAŻY

1. Punkty sprzedaży alkoholu, o którym mowa w uchwale, nie mogą być usytuowane w odległości mniejszej niż:

1) 100 m od szkół, przedszkoli, domu dziecka, szpitala, ośrodka zdrowia lub przychodni,

2) 50 m od obiektów kultu religijnego, dworców kolejowych i autobusowych, zakładów przemysłowych, obiektów zajmowanych przez organy ścigania, obiektów wojskowych, przejść granicznych, stadionu i basenu kąpielowego.

2. W uzasadnionych przypadkach, w stosunku do obiektów wymienionych w pkt 2, można wydać zezwolenie na sprzedaż alkoholu w odległości mniejszej niż 50 m, po zasięgnięciu opinii właściciela takiego obiektu.

3. Odległości mierzy się od wejścia do punktu sprzedaży do wejścia głównego obiektu.

4. W punkcie sprzedaży wywiesza się w widocznym miejscu zezwolenie na sprzedaż.

5. W punkcie sprzedaży w widocznym miejscu muszą być wywieszone ustawowe ograniczenia sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 29 listopada 2002 r. (poz. 4484)

KONTROLA PRZESTRZEGANIA ZASAD OBROTU

NAPOJAMI ALKOHOLOWYMI

§ 1

Kontrolę przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi przeprowadza się w zakresie:

A. Ważności zezwolenia.

B. Warunków sprzedawania i podawania alkoholu.

C. Zgodności miejsca sprzedaży z wydanym zezwoleniem.

D. Reklamy i promocji napojów alkoholowych.

E. Ekspozycji informacji o szkodliwości spożywania alkoholu oraz zakazie sprzedaży alkoholu osobom będącym w stanie nietrzeźwym oraz osobom do lat 18.

F. Innych zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych określonych przepisami ustawy lub niniejszej uchwały.

§ 2

Zadania kontrolne wykonuje z polecenia Burmistrza merytoryczny pracownik Urzędu przy współudziale innych osób wyznaczonych przez Burmistrza, na podstawie imiennego upoważnienia.

§ 3

Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół, który podpisują wszyscy członkowie komisji biorący udział w kontroli. Protokół przedkładany jest Burmistrzowi w ciągu 3 dni od dnia przeprowadzenia kontroli.

§ 4

1. W przypadkach stwierdzenia rażących nieprawidłowości i naruszeń komisja składa Burmistrzowi protokół wraz z wnioskiem o cofnięcie zezwolenia.

2. W przypadku drobnych uchybień komisja wyznacza termin ich usunięcia i odnotowuje to w protokole kontroli.