4484 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MIĘDZYLESIU z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży, jak i w miejscu sprzedaży, zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i warunków tej sprzedaży oraz kontroli przestrzegania zasad obrotu tymi napojamiNa podsta wie art. 18, art. 12 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. Nr 35, poz. 230 z późn. zm.), uwzględniając założenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie ograniczenia dostępności alkoholu, Rada Miejska w Międzylesiu uchwala, co następuje: |
§ 1
Ustala na terenie gminy Międzylesie:
1. Sześćdziesiąt punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznacz
onych do spożycia poza miejscem sprzedaży.2. Dwadzieścia punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do
spożycia w miejscu sprzedaży.§ 2
1. Zasady usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i warunki tej sprzedaży określa załącznik nr
1 do uchwały.2. Zasady kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi określa załącznik nr 2 do uchwały.
§ 3
Traci moc uchwała nr XXVI/106/01 Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 11 września 2001 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży, zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży nap
ojów alkoholowych i warunków tej sprzedaży, zasad wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz kontroli przestrzegania zasad obrotu tymi napojami.§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Międzylesia.
§ 5
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
JERZY MARCINEK |
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 29 listopada 2002 r. (poz. 4484)
ZASADY USYTUOWANIA NA TERENIE GMINY MIEJSC SPRZEDAŻY
NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH I WARUNKI TEJ SPRZEDAŻY
1. Punkty sprzedaży alkoholu, o którym mowa w uchwale, nie mogą być usytuowane w odległości mniejszej niż:
1) 100 m od szkół, przedszkoli, domu dziecka, szpitala, ośrodka zdrowia lub przychodni,
2) 50 m od obiektów kultu religijnego, dworców kolejowych i autobusowych, zakładów przemysłowych, obiektów zajmowanych przez organy ścigania, obiektów wojskowych, przejść granicznych, stadionu i basenu kąpielowego.
2.
W uzasadnionych przypadkach, w stosunku do obiektów wymienionych w pkt 2, można wydać zezwolenie na sprzedaż alkoholu w odległości mniejszej niż 50 m, po zasięgnięciu opinii właściciela takiego obiektu.3. Odległości mierzy się od wejścia do punktu sprzedaży do wejścia głównego obiektu.
4. W punkcie sprzedaży wywiesza się w widocznym miejscu zezwolenie na sprzedaż.
5. W punkcie sprzedaży w widocznym miejscu muszą być wywieszone ustawowe ograniczenia sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 29 listopada 2002 r. (poz. 4484)
KONTROLA PRZESTRZEGANIA ZASAD OBROTU
NAPOJAMI ALKOHOLOWYMI
§ 1
Kontrolę przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi przeprowadza się w zakresie:
A. Ważności zezwo
B. Warunków sprzedawania i podawania alkoholu.
C. Zgodności miejsca sprzedaży z wydanym zezwoleniem.
D. Reklamy i promocji napojów alkoholowych.
E. Ekspozycji informacji o szkodliwości spożywania alkoholu oraz zakazie sprzedaży alkoholu osobom będącym w stanie nietrzeźwym oraz osobom do lat 18.
F. Innych zasad sprzedaży i podawania napojów alkoholowych określonych przepisami ustawy lub niniejszej uchwały.
§ 2
Zadania kontrolne wykonuje z polecenia Burmistrza merytoryczny pracownik Urzędu przy współudziale innych osób wyznaczonych przez Burmistrza, na podstawie imiennego upoważnienia.
§ 3
Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół, który podpisują wszyscy członkowie komisji biorący udział w kontroli. Protokół przedkładany jest Burmistrzowi w cią
gu 3 dni od dnia przeprowadzenia kontroli.§ 4
1. W przypadkach stwierdzenia rażących nieprawidłowości i naruszeń komisja składa Burmistrzowi protokół wraz z
wnioskiem o cofnięcie zezwolenia.2. W przypadku drobnych uchybień komisja wyznacza termin ich usunięcia i odnotowuje to w protokole kontroli.