4427

UCHWAŁA RADY MIASTA I GMINY WIĄZÓW

z dnia 16 grudnia 2002 r.

w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej za sporządzenie testamentu allograficznego

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. nr 13, poz. 74 ze zm.) oraz art. 18 i art. 19 pkt 1 lit. c i pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 84 ze zm.) Rada Miasta i Gminy Wiązów uchwala, co następuje:

§ 1

1. Wprowadza się na terenie miasta i gminy Wiązów opłatę administracyjną za sporządzenie testamentu allograficznego w trybie art. 951 Kodeksu cywilnego w wysokości 28,00 zł w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Wiązów, przez Burmistrza Miasta i Gminy Wiązów lub Sekretarza.

2. W przypadku sporządzenia testamentu w miejscu zamieszkania testatora wysokość opłaty określonej w pkt 1 podwyższa się o 50%.

3. Opłaty uiszcza się przed sporządzeniem dokumentu.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Wiązów.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i ma zastosowanie do podatków należnych w 2003 roku.

 

 

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIASTA I GMINY

JERZY KROCHMALNY