3995 UCHWAŁA RADY MIASTA LUBAŃ z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie podatku od posiadania psów Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 14 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zmianami, Dz. U. Nr 200, poz. 1683) Rada Miasta Lubań uchwala, co następuje: |
§ 1
Podatek od posiadania psów wynosi rocznie od każdego psa 34 zł.
§ 2
1. Podatek roczny należy uiścić bez wezwania do dnia 31 marca roku podatkowego.
2. Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osoba weszła w posiadanie psa, a wygasa z końcem roku, w którym nastąpiła jego utrata.
3. Jeżeli obowiązek podatkowy powstał w ciągu roku podatkowego, to podatek płatny jest bez wezwania w terminie 14 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego, w wysokości proporcjonalnej do liczby miesięcy w roku podatkowym.
§ 3
Podatek od posiadania psa obniża się o 50% jeżeli:
– pies zostanie zarejestrowany w ABK,
– pies zostanie wyposażony w obrożę i numerek,
– właściciel będzie posiadał książeczkę psa,
– pies zostanie zaszczepiony przeciw wściekliźnie.
§ 4
1. Zarządza się pobór podatku w drodze inkasa przez Administrację Budynków Komunalnych w obszarze ich działania.
2. Stwierdzenie spełnienia warunków zwolnienia podatku od posiadania psów określonych w § 3 uchwały oraz wydawanie numerków i książeczek psa powierza się Administracjom Budynków Komunalnych w obszarze ich działania.
§ 5
Koszty związane z poborem podatku i wynagrodzenie za inkaso ustala się w wysokości 50% pobranego podatku.
§ 6
Zebrany podatek należy przekazać na rachunek Urzędu Miasta Lubań w terminie 14 dni od daty pobrania.
§ 7
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lubań.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, ale nie wcześniej niż 1 stycznia 2003 roku.
PRZEWODNICZĄCY RADY |