3981 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W SZKLARSKIEJ PORĘBIE z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie podatku od środków transportowych Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.) Rada Miejska w Szklarskiej Porębie uchwala, co następuje: |
§ 1
Określa się następujące roczne stawki podatku:
1. Od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:
1) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 600 zł
2) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 1000 zł
3) powyżej 9 ton i mniejszej niż 12 ton 1200 zł
2. Od samochodów ciężarowych w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:
1) o dwóch osiach:
a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 13 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1300 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1400 zł
b) nie mniej niż 13 ton, mniej niż 14 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1350 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1450 zł
c) nie mniej niż 14 ton, mniej niż 15 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1400 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1500 zł
d) nie mniej niż 15 ton, z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1450 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1550 zł
2) o trzech osiach:
a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 17 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1500 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1600 zł
b) nie mniej niż 17 ton, mniej niż 19 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1550 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1650 zł
c) nie mniej niż 19 ton, mniej niż 21 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1600 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1700 zł
d) nie mniej niż 21 ton, mniej niż 23 tony z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1650 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1700 zł
e) nie mniej niż 23 tony, mniej niż 25 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1700 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1800 zł
f) nie mniej niż 25 ton, z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1750 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1850 zł
3) o czterech osiach i więcej:
a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 25 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1800 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1900 zł
b) nie mniej niż 25 ton, mniej niż 27 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1850 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1950 zł
c) nie mniej niż 27 ton, mniej niż 29 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1900 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 2050 zł
d) nie mniej niż 29 ton, mniej niż 31 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1950 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 2150 zł
e) nie mniej niż 31 ton, z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 2200 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 2354 zł
3. Od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton 1400 zł
4. Od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:
1) o dwóch osiach:
a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1500 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1550 zł
b) nie mniej niż 18 ton, a mniej niż 25 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1550 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1600 zł
c) nie mniej niż 25 ton, a mniej niż 31 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1600 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1650 zł
d) nie mniej niż 31 ton, a mniej z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1700 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1800 zł
2) o trzech osiach:
a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 40 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1750 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1800 zł
b) nie mniej niż 40 ton, z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 2100 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 2354 zł
5. Od przyczep i naczep, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton 1000 zł
6. Od przyczep i naczep, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą:
1) o jednej osi:
a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 18 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 500 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 700 zł
b) nie mniej niż 18 ton, mniej niż 25 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 600 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 800 zł
c) nie mniej niż 25 ton, z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 700 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 900 zł
2) o dwóch osiach:
a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 28 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 800 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1000 zł
b) nie mniej niż 28 ton, mniej niż 33 tony z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 900 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1100 zł
c) nie mniej niż 33 tony, mniej niż 37 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1000 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1200 zł
d) nie mniej niż 37 ton, z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1100 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1472 zł
3) o trzech osiach:
a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 38 ton z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1200 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1430 zł
b) nie mniej niż 38 ton, z zawieszeniem
– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1300 zł
– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1819 zł
7. Od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:
a) mniej niż 15 miejsc 600 zł
b) nie mniej niż 15 i mniejszej niż 30 miejsc 1000 zł
c) równej lub wyższej niż 30 miejsc 1800 zł
§ 2
Dla pojazdów określonych w § 1 pkt 1, 3, 5 i 7 wyprodukowanych przed 1990 r. stawki podatku zwiększa się o 5 zł.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Szklarska Poręba.
§ 4
Traci moc uchwała nr XXXV/440/02 Rady Miejskiej w Szklarskiej Porębie z dnia 26 listopada 2001 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i obowiązuje od roku 2003.
PRZEWODNICZĄCY |