3981

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W SZKLARSKIEJ PORĘBIE

z dnia 5 grudnia 2002 r.

w sprawie podatku od środków transportowych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.) Rada Miejska w Szklarskiej Porębie uchwala, co następuje:

§ 1

Określa się następujące roczne stawki podatku:

1. Od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu:

1) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 600 zł

2) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 1000 zł

3) powyżej 9 ton i mniejszej niż 12 ton 1200 zł

2. Od samochodów ciężarowych w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:

1) o dwóch osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 13 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1300 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1400 zł

b) nie mniej niż 13 ton, mniej niż 14 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1350 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1450 zł

c) nie mniej niż 14 ton, mniej niż 15 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1400 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1500 zł

d) nie mniej niż 15 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1450 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1550 zł

2) o trzech osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 17 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1500 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1600 zł

b) nie mniej niż 17 ton, mniej niż 19 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1550 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1650 zł

c) nie mniej niż 19 ton, mniej niż 21 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1600 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1700 zł

d) nie mniej niż 21 ton, mniej niż 23 tony z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1650 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1700 zł

e) nie mniej niż 23 tony, mniej niż 25 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1700 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1800 zł

f) nie mniej niż 25 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1750 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1850 zł

3) o czterech osiach i więcej:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 25 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1800 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1900 zł

b) nie mniej niż 25 ton, mniej niż 27 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1850 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1950 zł

c) nie mniej niż 27 ton, mniej niż 29 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1900 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 2050 zł

d) nie mniej niż 29 ton, mniej niż 31 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1950 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 2150 zł

e) nie mniej niż 31 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 2200 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 2354 zł

3. Od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton 1400 zł

4. Od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:

1) o dwóch osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 18 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1500 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1550 zł

b) nie mniej niż 18 ton, a mniej niż 25 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1550 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1600 zł

c) nie mniej niż 25 ton, a mniej niż 31 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1600 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1650 zł

d) nie mniej niż 31 ton, a mniej z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1700 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1800 zł

2) o trzech osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, a mniej niż 40 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1750 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1800 zł

b) nie mniej niż 40 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 2100 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 2354 zł

5. Od przyczep i naczep, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton 1000 zł

6. Od przyczep i naczep, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą:

1) o jednej osi:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 18 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 500 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 700 zł

b) nie mniej niż 18 ton, mniej niż 25 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 600 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 800 zł

c) nie mniej niż 25 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 700 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 900 zł

2) o dwóch osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 28 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 800 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1000 zł

b) nie mniej niż 28 ton, mniej niż 33 tony z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 900 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1100 zł

c) nie mniej niż 33 tony, mniej niż 37 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1000 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1200 zł

d) nie mniej niż 37 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1100 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1472 zł

3) o trzech osiach:

a) nie mniej niż 12 ton, mniej niż 38 ton z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1200 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1430 zł

b) nie mniej niż 38 ton, z zawieszeniem

– pneumatycznym lub z zawieszeniem uznanym za równoważne 1300 zł

– inne systemy zawieszenia osi jezdnych 1819 zł

7. Od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia:

a) mniej niż 15 miejsc 600 zł

b) nie mniej niż 15 i mniejszej niż 30 miejsc 1000 zł

c) równej lub wyższej niż 30 miejsc 1800 zł

§ 2

Dla pojazdów określonych w § 1 pkt 1, 3, 5 i 7 wyprodukowanych przed 1990 r. stawki podatku zwiększa się o 5 zł.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Szklarska Poręba.

§ 4

Traci moc uchwała nr XXXV/440/02 Rady Miejskiej w Szklarskiej Porębie z dnia 26 listopada 2001 r. w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i obowiązuje od roku 2003.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
ANDRZEJ KUSZTAL