3744

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY MIRSK

z dnia 4 grudnia 2002 r.

w sprawie ustalenia wysokości stawek podatków od środków transportowych oraz wprowadzenia zwolnień

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami, w związku z art. 10 ust. 1 i 2, art. 12 ust. 4 z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84, zmiana: Dz. U. z 2002 r. Nr 200, poz. 1683) Rada Miejska Gminy Mirsk uchwala, co następuje:

§ 1

Wysokość rocznych stawek podatku od środków transportowych w gminie Mirsk uzależniona jest od rodzaju środka transportowego, roku produkcji pojazdu, masy całkowitej pojazdu, rodzaju zawieszenia i ilości osi oraz ilości miejsc do siedzenia w autobusach.

§ 2

Roczne stawki podatku od środków transportowych ustala się jak niżej:

1. Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton bez względu na wiek pojazdu:

a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie 570 zł

b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie 720 zł

c) powyżej 9 ton 830 zł

2. Samochody ciężarowe w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:

Lp.

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita (w tonach)

Roczna stawka w złotych

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne

 

inne systemy zawieszenia

dwie osie

a)

12

13

840 zł

920 zł

b)

13

14

870 zł

1.020 zł

c)

14

15

920 zł

1.130 zł

d)

15

980 zł

1.300 zł

trzy osie

a)

12

17

920 zł

1.020 zł

b)

17

19

1.020 zł

1.130 zł

c)

19

21

1.130 zł

1.300 zł

d)

21

23

1.300 zł

1.330 zł

e)

23

25

1.330 zł

1.430 zł

f)

25

1.430 zł

1.530 zł

cztery i więcej osi

a)

12

25

1.430 zł

1.900 zł

b)

25

27

1.530 zł

2.000 zł

c)

27

29

1.690 zł

2.100 zł

d)

29

31

1.850 zł

2.200 zł

e)

31

2.050 zł

2.300 zł

3. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton 1.100 zł.

4. Ciągniki siodłowe i balastowe przystosowane do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:

Lp.

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach)

Roczna stawka w złotych

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne

inne systemy zawieszenia

dwie osie

a)

12

18

1.130 zł

1.430 zł

b)

18

25

1.300 zł

1.530 zł

c)

25

31

1.330 zł

1.640 zł

d)

31

1.430 zł

1.800 zł

trzy osie

a)

12

40

1.640 zł

1.800 zł

b)

40

1.840 zł

2.300 zł

5. Przyczepy i naczepy z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton – 520 zł.

6. Przyczepy i naczepy, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą:

Lp.

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach)

Roczna stawka w złotych

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne

inne systemy zawieszenia

jedna oś

a)

12

18

620 zł

820 zł

b)

18

25

720 zł

920 zł

c)

25

820 zł

1.020 zł

dwie osie

a)

12

28

620zł

820 zł

b)

28

33

720zł

1.020 zł

c)

33

38

820zł

1.230 zł

d)

38

1.080zł

1.580 zł

trzy osie

a)

12

38

820zł

1.020 zł

b)

38

920zł

1.230 zł

7. Autobusy o liczbie miejsc do siedzenia:

a) mniejszej niż 15 miejsc 500 zł

b) 15 i poniżej 30 miejsc 1.100 zł

c) równej i wyższej niż 30 miejsc 1.600 zł

§ 3

Dla pojazdów określonych w § 2 pkt 1, 3 ,5 i 7 posiadających katalizatory, wprowadza się zwolnienie w wysokości 20% stawki podstawowej określonej w niniejszej uchwale.

§ 4

Z dniem 31 grudnia 2002 r. traci moc uchwała nr XLIX/243/01 Rady Miejskiej Gminy Mirsk z dnia 23 listopada 2001 r.

§ 5

Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Mirsk.

§ 6

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i ma zastosowanie od roku podatkowego 2003 r.

PRZEWODNICZĄCA
RADY MIEJSKIEJ GMINY
MAŁGORZATA KRASICKA