3585 |
|
|
|
DECYZJA Na podstawie art. 47 ust. 1 i 2 oraz art. 23 ust. 2 pkt 2 lit. b i
c, w związku z art. 30 ust. 1 i art. 45 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo
energetyczne (Dz. U. z 1997 r. Nr 54, poz. 348 i Nr 158, poz. 1042, po rozpatrzeniu wniosku z dnia 8 czerwca 2002 r. CLIMA HEAT Spółki jawnej Andrzej Migdalski, Jan Wierzbicki z siedzibą w Jeleniej Górze posiadającej statystyczny numer identyfikacyjny REGON 230527692, zwanej w dalszej części decyzji “Przedsiębiorstwem”, postanawiam |
1) zatwierdzić taryfę dla ciepła ustaloną przez wymienione Przedsiębiorstwo, stanowiącą załącznik do niniejszej decyzji,
2) ustalić współczynnik korekcyjny Xw określający projektowaną poprawę efektywności funkcjonowania Przedsiębiorstwa oraz zmianę warunków prowadzenia przez to Przedsiębiorstwo działalności gospodarczej w pierwszym roku
stosowania taryfy w stosunku do roku kalendarzowego poprzedzającego pierwszy rok stosowania taryfy dla działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania ciepła – w wysokości 1,82%,3) ustalić okres obowiązywania współczynnika korekcyjnego Xw, o którym mowa w pkt 2 niniejszej decyzji, do dnia 29 lutego 2004 r.
UZASADNIENIE
Na podstawie art. 61 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, na wniosek Przedsiębiorstwa posiadającego koncesję z dnia 19 grudnia 2001 r. nr WCC/1022/1122/W/3/2001/RW na wytwarzanie ciepła, w dniu 17 czerwca 2002 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie zatwierdzenia taryfy dla ciepła, ustalonej przez to Przedsiębiorstwo.
Zgodnie z art. 47 ust. 1 ustawy – Prawo energetyczne, przedsiębiorstwa energetyczne posiadające koncesje na prowadzenie działalności gospodarczej m.in. w zakresie wytwarzania ciepła ustalają taryfy dla ciepła, które podlegają zatwierdzeniu przez Prezesa URE.
Natomiast w myśl art. 23 ust. 2 pkt 2 lit. b i c ustawy – Prawo energetyczne, do zakresu kompetencji Prezesa URE należy ustalanie współczynników korekcyjnych określających poprawę efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw energetycznych oraz zmianę warunków prowadzenia przez te przedsiębiorstwa danego rodzaju działalności gospodarczej, a także ustalanie okresu obowiązywania współczynników korekcyjnych.
W trakcie postępowania administracyjnego, na podstawie zgromadzonej dokumentacji ustalono, że Przedsiębiorstwo opracowało taryfę zgodnie z zasadami określonymi w art. 45 ustawy – Prawo energetyczne oraz z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 12 października 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz zasad rozliczeń w obrocie ciepłem (Dz. U. z 2000 r. Nr 96, poz. 1053), zwanego w dalszej części “rozporządzeniem taryfowym”.
Bazowe stawki opłat skalkulowane zostały przez Przedsiębiorstwo na podstawie uzasadnionych kosztów prowadzenia działalności, zaplanowanych dla pierwszego roku stosowania taryfy na podstawie porównywalnych kosztów poniesionych przez Przedsiębiorstwo w roku kalendarzowym poprzedzającym pierwszy rok stosowania taryfy (§ 12 ust. 2 rozporządzenia taryfowego).
Współczynnik korekcyjny, o którym mowa w punkcie 2 rozstrzygnięcia decyzji, ustalony został adekwatnie do projektowanej efektywności funkcjonowania Przedsiębiorstwa oraz stosownie do zmiany warunków prowadzenia przez to Przedsiębiorstwo działalności koncesjonowanej w okresie stosowania taryfy.
Współczynnik korekcyjny Xw, uwzględniony został w stawkach opłat ustalonych w taryfie zatwierdzonej niniejszą decyzją.
Okres stosowania taryfy w myśl § 28 ust. 3 rozporządzenia taryfowego – nie może być dłuższy od okresu obowiązywania współczynnika korekcyjnego.
W tym stanie rzeczy postanowiłem orzec, jak w rozstrzygnięciu.
POUCZENE
1. Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Antymonopolowego – za moim pośrednictwem, w terminie dwutygodniowym od dnia jej doręczenia (art. 30 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz art. 47946 pkt 1 i art. 47947 § 1 Kodeksu postępowania cywilnego).
2. Odwołanie od decyzji powinno czynić zadość wymaganiom przepisanym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonej decyzji i wartości przedmiotu sporu, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także zawierać wniosek o uchylenie albo o zmianę decyzji w całości lub części (art. 47949 Kodeksu postępowania cywilnego).
Odwołanie należy przesłać na adres Południowo-zachodniego Oddziału Terenowego Urzędu Regulacji Energetyki – ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 49-57, 50-032 Wrocław.
3. Stosownie do art. 47 ust. 3, w związku z art. 31 ust. 4 ustawy – Prawo energetyczne, taryfa zostanie skierowana do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
4. Stosownie do art. 47 ust. 4 ustawy – Prawo energetyczne, taryfa może zacząć obowiązywać nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
CLIMA HEAT Spółka jawna Andrzej Migdalski, Jan Wierzbicki z siedzibą w Jeleniej Górze
TARYFA DLA CIEPŁA
Niniejsza taryfa stanowi załącznik do decyzji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
z dnia 28 listopada 2002 r. nr OWR-820/1122-A/20/2002/I/DT
I. Objaśnienia pojęć używanych w taryfie
– ustawa – ustawa z 10 kwietnia 1997 roku – Prawo energetyczne (Dz. U. z 1997 r. Nr 54, poz. 348 i Nr 158, poz. 1042, z 1998 r. Nr 94, poz. 594, Nr 106, poz. 668 i Nr 162, poz. 1126, z 1999 r. Nr 88, poz. 980, Nr 91, poz. 1042 i Nr 110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 43, poz. 489, Nr 48, poz. 555 i Nr 103, poz. 1099, z 2001 r. Nr 154, poz. 1800 i 1802 oraz z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 113, poz. 984 i Nr 135, poz. 1144),
– rozporządzenie taryfowe – rozporządzenie Ministra Gospodarki z 12 października 2000 roku w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz zasad rozliczeń w obrocie ciepłem (Dz. U. z 2000 r. Nr 96, poz. 1053),
– rozporządzenie przyłączeniowe – rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 11 sierpnia 2000 roku w sprawie szczegółowych warunków przyłączenia podmiotów do sieci ciepłowniczych, obrotu ciepłem, świadczenia usług przesyłowych, ruchu sieciowego i eksploatacji sieci oraz standardów jakościowych obsługi odbiorców (Dz. U. z 2000 r. Nr 72, poz. 845),
– przedsiębiorstwo energetyczne, sprzedawca – CLIMA HEAT Spółka jawna Andrzej Migdalski, Jan Wierzbicki z siedzibą w Jeleniej Górze, prowadząca działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania ciepła,
– taryfa – zbiór stawek opłat oraz warunków ich stosowania, opracowany przez przedsiębiorstwo energetyczne i wprowadzany jako obowiązujący dla określonych w nim odbiorców w trybie określonym ustawą,
– odbiorca – każdy, kto otrzymuje lub pobiera ciepło na podstawie umowy z przedsiębiorstwem energetycznym,
– źródło ciepła – połączone ze sobą urządzenia lub instalacje służące do wytwarzania ciepła,
– lokalne źródło ciepła – zlokalizowane w obiekcie źródło ciepła, które bezpośrednio zasila instalacje odbiorcze w tym obiekcie, dla których zamówiona moc cieplna nie przekracza 0,2 MW,
– obiekt – budowla lub budynek wraz z instalacjami odbiorczymi,
– układ pomiarowo-rozliczeniowy – dopuszczony do stosowania zespół urządzeń służących do pomiaru ilości i parametrów nośnika ciepła, których wskazania stanowią podstawę do obliczenia należności z tytułu dostarczania ciepła,
– zamówiona moc cieplna – ustalona przez odbiorcę największa moc cieplna, jaka w ciągu roku występuje w danym obiekcie dla warunków obliczeniowych, która powinna uwzględniać moc cieplną niezbędną dla:
– pokrycia strat ciepła w obiekcie, zapewniająca utrzymanie normatywnej temperatury i wymiany powietrza w pomieszczeniach znajdujących się w tym obiekcie,
– zapewnienia utrzymania normatywnej temperatury ciepłej wody w punktach czerpalnych, znajdujących się w tym obiekcie,
– zapewnienia prawidłowej pracy innych urządzeń lub instalacji, zgodnie z określonymi dla nich warunkami technicznymi i wymaganiami technologicznymi,
– warunki obliczeniowe – obliczeniowa temperatura powietrza atmosferycznego określona dla strefy klimatycznej, w której zlokalizowane są obiekty, do których jest dostarczane ciepło,
– nielegalne pobieranie ciepła – pobieranie ciepła bez zawarcia umowy z przedsiębiorstwem energetycznym lub niezgodnie z umową.
II. Zakres działalności gospodarczej związanej z zaopatrzeniem w ciepło
CLIMA HEAT Spółka jawna Andrzej Migdalski, Jan Wierzbicki z siedzibą w Jeleniej Górze prowadzi działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania ciepła na terenie województwa dolnośląskiego w miejscowościach Mysłakowice, Kowary i Nowogrodziec.Działalność prowadzona jest na podstawie udzielonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki koncesji na wytwarzanie ciepła z dnia 19 grudnia 2001 r. nr WCC/1022/1122/W/3/2001/RW.
III. Podział odbiorców na grupy taryfowe
Na podstawie § 10 rozporządzenia taryfowego wyodrębniono następujące grupy taryfowe odbiorców:
grupa A1 – odbiorcy, którym ciepło dostarczane jest bezpośrednio z kotłowni gazowej przy ul. Włókniarzy 6 w Mysłakowicach,
grupa A2 – odbiorcy, którym ciepło dostarczane jest bezpośrednio z kotłowni gazowej przy ul. Rzemieślniczej 19 w Kowarach,
grupa A3 – odbiorcy, którym ciepło dostarczane jest bezpośrednio z kotłowni gazowych przy ul. Lubańskiej 45–47, ul. Bolesławieckiej 10–18 i ul. Kościelnej 8–12 w Nowogrodźcu.
IV. Rodzaje oraz wysokość stawek opłat
Grupa A1
Wyszczególnienie |
Jednostki |
Wysokość stawek opłat |
|
netto |
brutto* |
||
Stawka opłaty miesięcznej za zamówioną moc cieplną |
zł/MW/m-c |
8 256,04 |
10 072,37 |
Stawka opłaty za ciepło | zł/GJ |
30,30 |
36,97 |
Grupa A2
Wyszczególnienie |
Jednostki |
Wysokość stawek opłat |
|
netto |
brutto* |
||
Stawka opłaty miesięcznej za zamówioną moc cieplną |
zł/MW/m-c |
8 388,94 |
10 234,51 |
Stawka opłaty za ciepło | zł/GJ |
35,26 |
43,02 |
Grupa A3
Wyszczególnienie |
Jednostki |
Wysokość stawek opłat |
|
netto |
brutto* |
||
Stawka opłaty miesięcznej za zamówioną moc cieplną |
zł/MW/m-c |
9 635,09 |
11 754,81 |
Stawka opłaty za ciepło | zł/GJ |
35,68 |
43,53 |
*
Stawki opłat brutto zawierają podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości 22%.V. Sposób obliczania opłat
Miesięczna rata opłaty za zamówioną moc cieplną – pobierana w każdym miesiącu, stanowi iloczyn zamówionej mocy cieplnej oraz stawki opłaty miesięcznej za zamówioną moc cieplną dla danej grupy taryfowej.
Opłata za ciepło – pobierana za każdy miesiąc, w którym nastąpił pobór ciepła, stanowi iloczyn ilości dostarczonego ciepła, ustalonej na podstawie odczytów wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego, zainstalowanego w miejscach rozgraniczenia eksploatacji urządzeń i instalacji określonych w umowach oraz stawki opłaty za ciepło dla danej grupy taryfowej.
VI. Warunki stosowania stawek opłat
Ustalone w niniejszej taryfie stawki opłat obowiązują przy zachowaniu standardów jakościowych obsługi odbiorców określonych w rozdziale 6 rozporządzenia przyłączeniowego.
Jeżeli umowy sprzedaży ciepła nie stanowią inaczej, w przypadkach:
– niedotrzymania przez strony warunków umowy sprzedaży ciepła,
– uszkodzenia lub stwierdzenia nieprawidłowych wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego,
– niedotrzymania przez przedsiębiorstwo energetyczne standardów jakościowych obsługi odbiorców,
– nielegalnego pobierania ciepła,
– udzielania bonifikat i naliczania upustów przysługujących odbiorcy,
stosuje się odpowiednio postanowienia określone w rozdziale 4 rozporządzenia taryfowego.
Opłaty za nielegalny pobór ciepła nalicza się na podstawie stawek opłat netto.
VII. Wprowadzanie zmian stawek opłat
Taryfa, po zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, jest skierowana do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i może obowiązywać nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia jej publikacji.
Wszyscy odbiorcy będą powiadamiani pisemnie o wprowadzaniu nowych stawek opłat z wyprzedzeniem co najmniej 14 dni od daty planowanego ich wprowadzenia.