3536

UCHWAŁA RADY GMINY KAMIENIEC ZĄBKOWICKI

z dnia 27 września 2002 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. ze zm.), art. 118 ust. 3 z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) Rada Gminy w Kamieńcu Ząbkowickim uchwala, co następuje:

§ 1

1. Z budżetu gminy mogą być udzielane dotacje na realizację zadań publicznych gminy zleconych do wykonania podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku – na zasadach określonych w niniejszej uchwale.

O udzielenie dotacji mogą ubiegać się w szczególności:

1) stowarzyszenia,
2) fundacje,
3) kluby sportowe – stowarzyszenia kultury fizycznej w działaniach niedotyczących sportu wyczynowego,
4) formy organizacyjne działalności kulturalnej prowadzone przez podmioty inne niż funkcje i stowarzyszenia.

§ 2

1. Podstawą do udzielenia dotacji z budżetu gminy jest wniosek podmiotu niezaliczanego do sektora finansów publicznych i niedziałającego w celu osiągnięcia zysku, zawierający ofertę realizacji zadania publicznego należącego do zadań samorządu gminnego.

2. Wniosek o przyznanie dotacji winien w szczególności zawierać:

1) podstawowe informacje o podmiocie:

a) adres siedziby, adres korespondencyjny, nr telefonu (fax),
b) nazwę rejestru, nr rejestracyjny i datę rejestracji,
c) imiona i nazwiska osób stanowiących władze podmiotu i wskazanie osób upoważnionych do zawierania umów,
d) numer rachunku i nazwę banku, w którym jest prowadzona obsługa podmiotu,

2) nazwę realizowanego zadania, jego zakres przedmiotowy i sposób realizacji,

3) koszt realizowanego zadania oraz inne źródła jego finansowania, zaangażowanie środków własnych,

4) termin i miejsce realizacji zadania.

§ 3

Dotacja może być udzielana podmiotowi, który spełnia łącznie następujące kryteria:

1) jest podmiotem zarejestrowanym,

2) posiada własny rachunek bankowy,

3) przedmiot działalności statutowej podmiotu gwarantuje fachową realizację zleconego zadania,

4) wykaże, że proponowany zakres usług świadczony był przez okres co najmniej 12 miesięcy bez udziału dotacji budżetowej.

§ 4

Wnioski o przyznanie dotacji składane są do Zarządu Gminy w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 5

Wnioski rozpatrywane są pod względem:

1) określenia, czy zadanie, które zamierza realizować podmiot ubiegający się o dotację, mieści się w zakresie zadań leżących w ustawowej kompetencji samorządu gminnego,

2) określenia, czy w ramach dotychczasowych rozwiązań organizacyjnych zapewniona jest realizacja proponowanego zadania gwarantującego zaspokojenie potrzeb w tym zakresie,

3) określenia, czy sposób realizacji zadania przedstawionego w ofercie gwarantuje jego prawidłowe wykonanie,

4) możliwości sfinansowania proponowanego zadania ze środków budżetu gminy.

§ 6

1. Wnioski o udzielenie dotacji rozpatruje Zarząd Gminy w terminie do 45 dni od upływu terminu składania wniosków.

2. W odniesieniu do pozytywnie rozpatrzonych wniosków Zarząd Gminy przedstawia Radzie Gminy na najbliższe posiedzenie projekt uchwały, w którym między innymi wskazuje podmioty, kwoty oraz zakres dotowanych zadań.

3. Po podjęciu przez Radę Gminy uchwały w sprawie udzielenia dotacji właściwy merytorycznie referat niezwłocznie powiadamia podmiot składający wniosek.

4. Warunkiem przekazania dotacji na realizację zadania jest zawarcie przez Zarząd Gminy umowy z podmiotem wymienionym w uchwale.

5. Umowa powinna określać w szczególności:

1) nazwę i opis zadania oraz termin realizacji,
2) wysokość dotacji i termin jej przekazania,
3) uprawnienia zlecającego do kontroli zleconego zadania w trakcie jego realizacji,
4) sposób rozliczenia udzielonej dotacji,
5) określenia skutków, w przypadku wykorzystania dotacji na inny cel, niż została przeznaczona.

§ 7

1. Dotacja przekazywana będzie na rachunek bankowy podmiotu wykonującego zadanie według terminów określonych w umowie.

2. Podmiot dotowany dokonuje rozliczenia dotacji w terminie 14 dni po zakończeniu realizacji zadania, na podstawie dowodów księgowych potwierdzających dokonane operacje gospodarcze oraz innych dokumentów dowodowych identyfikujących rodzaj zleconych zadań.

3. Ocena prawidłowości przedłożonego rozliczenia dotacji dokonana będzie przez referat prowadzący merytoryczny nadzór nad realizacją zadań objętych dotacją z uwzględnieniem wyników kontroli.

§ 8

1. W przypadku wykorzystania na realizację zadania części przekazanej dotacji, jej niewykorzystana część niezwłocznie podlega zwrotowi.

2. Dotacja udzielona z budżetu gminy wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi w całości wraz z odsetkami ustawowymi za zwłokę licząc od dnia wpływu dotacji na rachunek dotowanego podmiotu.

§ 9

1. Kontrola realizacji zleconego zadania wykonywana będzie przez referat do którego kompetencji należy realizacja zadania.

2. Kontrola, o której mowa w ust. 1, polega w szczególności na sprawdzeniu:

1) zgodności realizacji zadania z zapisami umowy,

2) jakości i terminowości jego realizacji,

3) zgodności sposobu realizacji zadania i wydatkowania środków z obowiązującymi przepisami i dokumentacją prowadzoną przez podmiot dotowany,

4) sposobu i terminu realizacji wniosków pokontrolnych z ewentualnych ustaleń odbytych doraźnych kontroli.

3. Rejestry zawartych umów o udzielenie dotacji prowadzi Skarbnik Gminy.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
ARKADIUSZ ALBRECHT