3347 UCHWAŁA RADY MIASTA OLEŚNICY z dnia 10 października 2002 r. w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, ze zm.) i art. 19 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) Rada Miasta Oleśnicy uchwala, co następuje: |
§ 1
Uchwalić “Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków” w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Regulamin, o którym mowa w § 1, obowiązuje na obszarze Miasta Oleśnicy.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Oleśnicy.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik do uchwały Rady Miasta Oleśnicy z dnia 10 października 2002 r. (poz. 3347) |
REGULAMIN
DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
R o z d z i a ł I
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejszy regulamin określa prawa i obowiązki Miejskiej Gospodarki Komunalnej Spółki z o.o. w Oleśnicy, zwanej dalej Przedsiębiorstwem oraz odbiorców usług wodociągowo-kanalizacyjnych świadczonych przez to przedsiębiorstwo, zwanych dalej Odbiorcami, wynikające z ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) oraz z przepisów wykonawczych do tej ustawy, w tym:
1. Minimalny poziom usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
2. Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z Odbiorcami usług.
3. Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach.
4. Warunki przyłączania do sieci.
5. Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych.
6. Sposoby postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej ścieków.
7. Standardy obsługi odbiorców usług, a w szczególności sposoby załatwiania reklamacji oraz wymiany informacji dotyczących zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków.
8. Sposoby postępowania w przypadku niedotrzymania warunków umownych przez Odbiorcę usług.
R o z d z i a ł II
Minimalny poziom usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz prawa i obowiązki Przedsiębiorstwa i Odbiorcy
§ 2
Przedsiębiorstwo, zgodnie z przepisami ustawy, ma obowiązek:
1. Zapewnić zdolności dostawcze posiadanych urządzeń umożliwiające dostawę wody w ilości określonej w umowie przy ciśnieniu nie mniejszym niż 0,2 MPa na poziomie terenu w miejscu połączenia przyłącza z siecią wodociągową.
2. Dostarczać wodę o jakości spełniającej wymagania stawiane wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi, określone w obowiązujących przepisach.
3. Utrzymywać przepustowość posiadanych urządzeń kanalizacji sanitarnych zapewniającą odprowadzanie ilości ścieków, ustalonej w umowie zawartej z Odbiorcą.
4. Określić, na podstawie obowiązujących przepisów, parametry charakteryzujące jakość ścieków dostarczanych przez Odbiorcę usług oraz prowadzić ich kontrolę.
5. Zapewnić ciągłość i niezawodność dostaw wody oraz odprowadzania ścieków.
6. Wydawać warunki techniczne podłączenia instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej do sieci będących w posiadaniu Przedsiębiorstwa oraz uzgadniać dokumentację techniczną wykonaną na podstawie tych warunków.
§ 3
Przedsiębiorstwo ma prawo:
1. Odmówić przyłączenia do sieci jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania jego zgody, bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
2. Odmówić zawarcia umowy na zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków, gdy Odbiorca nie spełni warunków określonych w rozdz. III niniejszego regulaminu.
3. Odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w przypadkach i na warunkach określonych w § § 34, § 35, § 36.
4. Odmówić ponownego wznowienia dostawy wody i odbioru ścieków, jeśli nie zostały usunięte przeszkody będące przyczyną zaprzestania świadczenia usług.
5. Wstępu swoich przedstawicieli na teren nieruchomości lub do pomieszczeń każdego Odbiorcy usług w celu przeprowadzenia kontroli urządzenia pomiarowego, wodomierza głównego lub innych wodomierzy, dokonania odczytu ich wskazań, dokonania badań i pomiarów, przeprowadzenia przeglądów i napraw.
§ 4
Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób niepowodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz nieutrudniający działalności przedsiębiorstwa, a w szczególności do:
1. Utrzymania instalacji wodociągowych w stanie technicznym uniemożliwiającym wtórne zanieczyszczenie wody w wyniku wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego.
2. Spełnienia warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych, wymagań co do ich jakości, sposobów realizacji obowiązków dostawców ścieków przemysłowych określonych w rozporządzeniu Ministra właściwego do spraw gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej oraz innych aktach prawnych.
3. Zabezpieczenia instalacji przed cofnięciem się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania.
4. Natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków.
5. Nie zmieniania, bez uzgodnień z Przedsiębiorstwem, uzyskanych warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.
6. Utrzymywania pomieszczeń w których zainstalowany jest wodomierz lub urządzenie pomiarowe w stanie uniemożliwiającym jego uszkodzenie i oddziaływania zakłócające jego prawidłowego działania oraz zabezpieczenie pomieszczenia przed dostępem osób nieuprawnionych.
7. Utrzymywania przyłącza w stanie niepowodującym pogorszenia warunków eksploatacji sieci (obowiązuje w przypadku gdy przyłącze wodociągowe lub kanalizacyjne stanowi własność Odbiorcy usług).
8. Użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób niepowodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej.
9. Poinformowania Przedsiębiorstwa o własnych ujęciach wody oraz instalacjach zasilanych z tych ujęć, w stopniu umożliwiającym ustalenie, czy mogą one oddziaływać na instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez Przedsiębiorstwo oraz ustalania ilości ścieków odprowadzanych do kanalizacji.
10. Wykorzystywania wody z sieci wodociągowej i korzystania z przyłącza sanitarnego wyłącznie w celach i na warunkach określonych w umowie o dostawę wody i odbiór ścieków sanitarnych.
11. Umożliwienia upoważnionym przedstawicielom Przedsiębiorstwa, po okazaniu stosownych dokumentów, wstępu na teren nieruchomości i do pomieszczeń w celach określonych przepisami ustawy oraz niniejszego regulaminu.
12. Dokumenty, o których mowa w pkt 11, stanowią legitymacja służbowa i upoważnienie podpisane przez kierownika Przedsiębiorstwa określające czynności, których wykonanie wymaga wstępu na teren Odbiorcy usług.
13. Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Przedsiębiorstwa o wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby oraz o uszkodzeniach przyłącza wody i przyłącza sanitarnego.
14. Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odbiór ścieków sanitarnych.
15. Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać ją zgodnie z przeznaczeniem.
16. Odbiorca nie powinien dokonywać zabudowy ani nasadzeń drzew lub krzewów nad przyłączami wodociągowymi w pasie 3 m oraz 5 m nad przyłączem sanitarnym. Naruszenie tej zasady uniemożliwia uzyskanie przez Odbiorcę odszkodowania za straty spowodowane przez Przedsiębiorstwo w tym pasie w przypadku likwidacji awarii, daje natomiast możliwość dochodzenia odszkodowań przez Przedsiębiorstwo w wyniku, spowodowanych niedotrzymaniem tego warunku, uszkodzeń należących do niego urządzeń.
17. Odbiorca, który jest właścicielem instalacji kanalizacyjnej do pierwszej studzienki rewizyjnej licząc od strony budynku oraz przyłącza wodociągowego, zobowiązany jest do wykonywania na swój koszt wszelkich napraw tych instalacji.
18. Odbiorca nie może przemieszczać wodomierza, zakłócać jego funkcjonowanie, zrywać umieszczone na nim plomby i osłony oraz wykorzystywać instalację wodociągową do uziemiania urządzeń elektrycznych.
§ 5
Odbiorca usług ma prawo:
1. Do należytego poziomu obsługi. W tym celu Przedsiębiorstwo tworzy stanowisko pracy do spraw obsługi Klienta.
2. Otrzymania informacji dotyczących realizacji usług i o obowiązujących taryfach.
3. Domagać się od Przedsiębiorstwa odszkodowania za szkody w majątku powstałe w związku z wykonywaniem i eksploatacją urządzeń wodno-kanalizacyjnych.
4. W uzasadnionych przypadkach, domagać się od Przedsiębiorstwa przeprowadzenia kontroli prawidłowości wskazań wodomierza. Sposób reklamacji określa umowa. W przypadku potwierdzenia prawidłowości działań wodomierza Przez Urząd Miar i Wag, koszty przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego ponosi Odbiorca usług.
R o z d z i a ł III
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług
§ 6
Dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków sanitarnych odbywa się na podstawie umowy o zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków sanitarnych zawartej między Przedsiębiorstwem a Odbiorcą usług.
§ 7
Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do zawarcia umowy o zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków sanitarnych z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
§ 8
Umowa zawiera w szczególności postanowienia dotyczące:
1. Ilości i jakości świadczonych usług wodociągowych i kanalizacyjnych oraz warunków ich świadczenia.
2. Sposobu i terminów wzajemnych rozliczeń.
3. Praw i obowiązków stron umowy.
4. Procedur i warunków kontroli urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych.
5. Dokumentów upoważniających do wstępu na teren nieruchomości i do pomieszczeń Odbiorcy usług.
6. Ustaleń zawartych w zezwoleniu, o których mowa w art. 18 ustawy.
7. Okresu obowiązywania umowy oraz odpowiedzialności stron za niedotrzymanie warunków umowy, w tym warunków wypowiedzenia.
§ 9
Umowa może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z obiektu budowlanego, do którego ma być dostarczana woda lub z którego mają być odprowadzane ścieki sanitarne albo z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
§ 10
Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi umowa zawierana jest z właścicielem budynku lub zarządcą nieruchomości wspólnej.
§ 11
Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę i odbiór ścieków sanitarnych, gdy wnioskodawca nie spełni warunków określonych w art. 6 ust. 6 ustawy.
§ 12
Podpisanie umowy o zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków sanitarnych, w związku z przyłączeniem do sieci następuje po podpisaniu przez strony protokołów z prób i odbiorów wykonanych w ramach realizacji przyłączy.
§ 13
Miejscem dostarczenia wody (miejscem wydania rzeczy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego) jest zawór za wodomierzem głównym, a miejscem odbioru ścieków jest pierwsza studzienka, licząc od strony budynku, o ile w protokóle odbioru nie postanowiono inaczej.
§ 14
Odbiorca zobowiązany jest do powiadamiania Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.
§ 15
Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy skutkuje zastosowaniem przez Przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług.
§ 16
Koszty odcięcia dostawy wody i odbioru ścieków (ponownego otwarcia) spowodowanego przez Odbiorcę, pokrywa Odbiorca usług.
§ 17
W umowach dotyczących odbioru ścieków Przedsiębiorstwo uwzględnia postanowienia wynikające z rozporządzenia ministra właściwego do spraw gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej wydanego na podstawie art. 11 ustawy.
§ 18
Ceny i stawki opłat zgodnie z przepisami ustawy są zatwierdzane uchwałą Rady Miasta Oleśnicy.
§ 19
Integralną częścią umowy o zaopatrzenie w wodę i odbiór ścieków sanitarnych jest załącznik, składany przez Odbiorcę usług przy zawieraniu umowy i aktualizowany każdorazowo po zmianie warunków korzystania z usług, określający charakterystykę zużycia wody oraz rodzaj, ilość, a w przypadku przemysłowych Odbiorców usług, również jakość odprowadzanych ścieków.
R o z d z i a ł IV
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 20
Podstawowe zasady rozliczeń za dostawę wody i odbiór ścieków określają przepisy ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Zgodnie z ustawą:
1. Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez Przedsiębiorstwo z Odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków sanitarnych i przemysłowych.
2. Ilość wody dostarczonej do nieruchomości ustala się na podstawie wskazania wodomierza głównego, a w przypadku jego braku w oparciu o przeciętne normy zużycia wody, ustalane na podstawie rozporządzenia o którym mowa w art. 27 ustawy.
3. Ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych.
4. W razie braku urządzeń pomiarowych, ilość odprowadzonych ścieków ustala się jako równą ilości wody pobranej lub określonej w umowie.
5. W rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków, ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt Odbiorcy usług.
6. W przypadku niesprawności wodomierza głównego, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 6-ciu miesięcy przed stwierdzeniem niesprawności wodomierza, a gdy nie jest to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego.
7. Jeżeli odprowadzającym ścieki jest zakład produkcyjny nieposiadający urządzeń pomiarowych, ilość odprowadzanych ścieków ustala się w umowie między dostawcą a odbiorcą ścieków, z uwzględnieniem udokumentowanej ilości bezpowrotnie zużytej wody do celów produkcyjnych i technologicznych.
§ 21
Zgodnie z przepisami rozporządzenia, o którym mowa w art. 27 ustawy:
1. Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odebrane ścieki w terminie umownym.
2. Zgłoszenie przez Odbiorcę usług reklamacji co do wysokości rachunku nie wstrzymuje jego zapłaty.
3. Reklamacja powinna być wniesiona na piśmie w ciągu 7 dni od daty wystawienia faktury.
4. W przypadku stwierdzenia nadpłaty, zostanie ona zaliczona na poczet przyszłych należności, a na żądanie Odbiorcy usług jej zwrot następuje w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku w tej sprawie.
5. Ustala się jednomiesięczny okres obrachunkowy. W określonych w umowie przypadkach, opłaty od Odbiorców mogą być pobierane co dwa miesiące lub raz na kwartał.
§ 22
Przedsiębiorstwo obciąża Urząd Miasta na podstawie cen i stawek opłat ustalonych w taryfie za:
1. Wodę pobraną ze zdrojów ulicznych.
2. Wodę zużytą do zasilania publicznych fontann i na cele przeciwpożarowe.
3. Wodę zużytą do zraszania publicznych ulic i terenów zielonych.
R o z d z i a ł V
Warunki przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej
§ 23
Przedsiębiorstwo jest obowiązane wydać zgodę na przyłączenie do sieci nieruchomości osoby ubiegającej się o przyłączenie jeżeli istnieją techniczne możliwości świadczenia usług. Możliwości te warunkowane są usytuowaniem nieruchomości oraz zdolnościami dostawczymi istniejącej sieci wodociągowej oraz zdolnościami przepustowymi istniejącej kanalizacji sanitarnej.
§ 24
W przypadku gdy nieruchomość Odbiorcy usług usytuowana jest w miejscu dla którego w momencie realizacji przyłącza, plany rozwoju i modernizacji nie przewidują wyposażenia w urządzenia wodociągowo- -kanalizacyjne, Odbiorca może je wybudować na własny koszt i po wcześniejszym uzgodnieniu warunków odpłatnego przekazania przekazać je gminie lub Przedsiębiorstwu.
§ 25
Realizację budowy:
– przyłącza wody,
– przyłącza sanitarnego,
– studni wodomierzowej, pomieszczenia przewidzianego do lokalizacji wodomierza głównego i urządzenia pomiarowego, zapewnia na własny koszt osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci.
Koszty zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego pokrywa Przedsiębiorstwo a urządzenia pomiarowego Odbiorca usług.
§ 26
Przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej następuje po spełnieniu technicznych warunków przyłączenia, określonych przez Przedsiębiorstwo, zwanych “warunkami przyłączenia”.
§ 27
Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej może występować osoba, której nieruchomość ma być podłączona do sieci, posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości albo osoba, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
§ 28
Osoba, o której mowa w § 27, składa w Przedsiębiorstwie wniosek o określenie warunków przyłączenia.
§ 29
Wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej powinien zawierać w szczególności:
1. Określenie wnioskodawcy.
2. Określenie:
– rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
– charakterystyki zużycia wody,
– rodzaju i ilości, a w przypadku przemysłowych odbiorców usług również jakości odprowadzanych ścieków,
– przeznaczenia wody.
3. Informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda, w szczególności:
– powierzchnię użytkową i rodzaj lokali (mieszkalne, użytkowe, inne) w budynkach zasilanych w wodę,
– wyposażenie lokali i obiektów w urządzenia zużywające wodę i odprowadzające ścieki.
4. Proponowany termin rozpoczęcia poboru wody.
§ 30
Do wniosku, o którym mowa w § 29, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci, powinna złożyć:
1. Dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek.
2. Mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w § 29, względem istniejącej sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
R o z d z i a ł VI
Możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych
§ 31
Potencjalni odbiorcy usług wodociągowo-kanalizacyjnych mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności tych usług:
1. W Urzędzie Miasta, który udostępnia nieodpłatnie wgląd:
– w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta,
– w miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,
– w regulamin świadczenia usług dostawy wody i odprowadzania ścieków,
– w warunki udzielania zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
2. W Przedsiębiorstwie udostępniającym nieodpłatnie wgląd w regulamin świadczenia usług dostawy wody i odprowadzania ścieków.
R o z d z i a ł VII
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków, nie wypełniania obowiązków Odbiorcy oraz w szczególności sposoby załatwiania reklamacji i wymiany informacji
§ 32
1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania Odbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków sanitarnych oraz awarii urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.
2. Wstrzymanie lub ograniczenie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadamiania odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług, w szczególności:
– zaistnieje konieczność usuwania awarii,
– dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska,
– potrzeby zwiększenia dostawy wody do hydrantów p. pożarowych,
– braku wody w ujęciu lub jej zanieczyszczeniu w sposób niebezpieczny dla zdrowia,
– konieczności przeprowadzenia niezbędnych napraw urządzeń,
– przerw w zasilaniu energetycznym urządzeń,
– uszkodzenia instalacji odbiorczej grożącego niebezpieczeństwem.
3. Przedsiębiorstwo zwolnione jest z obowiązku, o którym mowa w pkt 1, w przypadku przerw wywołanych awarią lub innym, nagłym, niedającym się przewidzieć zdarzeniom i to w wypadku, gdy przewidywany czas trwania przerw wynosi więcej niż cztery godziny. Za skutki obniżenia poziomu jakości usług spowodowane wymienionymi wyżej przyczynami, Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej.
§ 33
O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, o którym mowa w § 32, Przedsiębiorstwo niezwłocznie informuje Odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 34
W przypadku przerwy w dostawie wody trwającej dłużej niż 12 godzin, Przedsiębiorstwo winno zorganizować dostawę wody środkami obwoźnymi lub wskazać zastępcze punkty poboru wody.
§ 35
Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze sanitarne, jeżeli:
1. Przyłącze wody lub przyłącze sanitarne wykonano niezgodnie z przepisami prawa.
2. Odbiorca usług nie uiścił opłat za pełne dwa okresy obrachunkowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty.
3. Jakość wprowadzanych ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa lub stwierdzono celowe uszkodzenie albo pominięcie urządzenia pomiarowego.
4. Został stwierdzony nielegalny pobór wody lub nielegalne odprowadzanie ścieków, to jest bez zawarcia umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach pomiarowych.
§ 36
Przedsiębiorstwo, które odcięło dostawę wody, jest obowiązane do równoczesnego udostępnienia zastępczego punktu poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i poinformowania o możliwościach korzystania z tego punktu. O zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza sanitarnego oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody zawiadamia powiatowego inspektora sanitarnego, zarząd miasta oraz Odbiorcę usług co najmniej na 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody lub zamknięcia przyłącza sanitarnego.
§ 37
W przypadku wystąpienia awarii lub w wyniku nieprawidłowej eksploatacji przyłącza wody lub przyłącza sanitarnego, będącego własnością Odbiorcy, powstania zagrożenia, istotnego obniżenia poziomu usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo, wzywa ono Odbiorcę do natychmiastowego usunięcia przyczyn zagrożeń, a w przypadku gdy takie wezwanie nie jest skuteczne, może okresowo odciąć dopływ wody lub odpływ ścieków, do czasu usunięcia przyczyny powstałego zagrożenia, lub po odcięciu usunąć przyczyny powstałego zagrożenia, obciążając kosztami właściciela przyłącza wody lub przyłącza sanitarnego.
§ 38
Jeżeli strony nie ustaliły w umowie o zaopatrzeniu w wodę i odbiór ścieków sanitarnych inaczej, obowiązują następujące wymagania w zakresie udzielania informacji i odpowiedzi, w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych do kanalizacji sanitarnej ścieków:
– udzielenie informacji na żądanie Odbiorców następuje w okresie nie dłuższym niż:
a) 24 godzin – na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług,
b) 7 dni – na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w pkt a,
c) 14 dni – na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia, wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego.
§ 39
Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług na piśmie w siedzibie Przedsiębiorstwa lub listem poleconym. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do powiadomienia zainteresowanego o sposobie załatwienia reklamacji w terminie 14 dni od daty wpływu.
§ 40
W przypadku gdy w wyniku niedotrzymania z powodu zaniedbań Przedsiębiorstwa, określonych w umowie, wymienionych w § 2, wskaźników poziomu usług, Odbiorca usług poniósł straty, Przedsiębiorstwo w pełni zrekompensuje je, po ich wcześniejszym udokumentowaniu.
R o z d z i a ł VIII
Postanowienia końcowe
§ 41
Ze względu na zmiany uwarunkowań prawnych realizowanych usług, Przedsiębiorstwo przygotuje i dostarczy Odbiorcom, którzy już są podłączeni do sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej nowych umów o zaopatrzenie w wodę i odbiór ścieków sanitarnych oraz niniejszy regulamin.
§ 42
W sprawach nieobjętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. Nr 72, poz. 747) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy.