3171

UCHWAŁA RADY MIASTA W ŚWIERADOWIE ZDROJU

z dnia 26 września 2002 r.

w sprawie zmiany uchwały Rady Miasta nr I/1/2001 z dnia 30 stycznia 2001 r. w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta w Świeradowie Zdroju

Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Miasta Świeradów Zdrój uchwala, co następuje:

§ 1

W załączniku nr 1 do uchwały nr I/1/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 30 stycznia 2001 roku w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta w Świeradowie Zdroju w § 21 skreśla się pkt 7 “prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej”.

§ 2

W załączniku nr 1 do uchwały nr I/1/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 30 stycznia 2001 roku w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta w Świeradowie Zdroju nowe brzmienie otrzymuje § 19:

“Do zadań Referatu USC i Spraw Obywatelskich należą w szczególności sprawy:

1) przyjmowanie oświadczeń stron o:

– wstąpieniu w związek małżeński,
– powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
– uznanie dziecka,
– zmiana imienia (imion) dziecka wpisanego do aktów w chwili jego sporządzenia,
– nadanie dziecku nazwiska męża matki,

2) wydawanie zaświadczenia o zdolności prawnej dla obywateli polskich do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,

3) wpisanie zagranicznych aktów do polskich ksiąg stanu cywilnego,

4) sporządzanie aktów stanu cywilnego w związku z urodzeniami, zawarciem małżeństwa, zgonem,

5) prowadzenie akt zbiorczych do poszczególnych rodzajów ksiąg oraz skorowidzów alfabetycznych do tych ksiąg,

6) prowadzenie ewidencji posiadanych ksiąg stanu cywilnego,

7) sporządzanie i wydawanie odpisów i zaświadczeń z aktów,

8) sporządzanie aktów stanu cywilnego na podstawie postanowień sądowych i decyzji,

9) wysyłanie aktów stanu cywilnego oraz zawiadomień o zmianach zachodzących w aktach stanu cywilnego do Ewidencji Kontroli Ruchu Ludności,

10) aktualizacja aktów stanu cywilnego, poprzez nanoszenie wzmianek dodatkowych na marginesie aktu i przypisów na podstawie postanowień sądowych oraz zawiadomień innych USC,

11) kompletowanie dokumentów i prowadzenie postępowania wyjaśniającego do wydania decyzji administracyjnej z prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

12) prowadzenie archiwum stanu cywilnego oraz aktów zbiorczych, dbałość o ich konserwację i zabezpieczenie,

13) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa na podstawie art. 41 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego (małżeństwa konkordatowe),

14) prowadzenie korespondencji z placówkami konsularnymi,

15) oprogramowanie i organizowanie uroczystych form zawierania związków małżeńskich, jubileuszy zokazji długoletniego pożycia małżeńskiego oraz dotyczących 100-lecia urodzin,

16) prowadzenie archiwum ksiąg poniemieckich z terenu gminy,

17) opracowywanie sprawozdań,

18) prowadzenie ewidencji ludności oraz wykonywanie zadań dotyczących tworzenia banku danych w ramach Rządowego Centrum Informatycznego PESEL i Lokalnego Terenowego Banku Danych,

19) prowadzenie postępowań wyjaśniających i kontrolnych z zakresu obowiązku meldunkowego,

20) wydawanie zaświadczeń z dokumentów ewidencji ludności, udzielanie informacji osobowo-adresowych,

21) sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,

22) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem obowiązku meldunkowego przez osoby fizyczne, właścicieli domów i hoteli,

23) wydawanie dokumentów tożsamości, prowadzenie ewidencji w tym zakresie oraz prowadzenie archiwum dokumentacji dowodowej,

24) sporządzanie spisów wyborców dla potrzeb wyborów,

25) organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych oraz udział w organizowaniu poboru,

26) przyjmowanie i opiniowanie podań poborowych i żołnierzy oraz wydawanie decyzji w sprawie uznania żołnierzy za jedynych żywicieli rodzin, opiekunów lub prowadzących gospodarstwo rolne,

27) ewidencja informacji o stowarzyszeniach i organizacjach działających na terenie gminy,

28) prowadzenie całokształtu postępowań w sprawach związanych z organizowaniem zbiórek publicznych i zgromadzeń,

29) przesyłanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci objętych obowiązkiem nauki”.

§ 3

W załączniku nr 1 do uchwały nr I/1/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 30 stycznia 2001 roku w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta w Świeradowie Zdroju dodaje się § 19a:

“Do zadań Stanowiska ds. Obrony Cywilnej, Ochrony Informacji Niejawnych i Zarządzania Kryzysowego należą w szczególności sprawy:

1) prowadzenie kancelarii tajnej, kontrola przestrzegania zasad postępowania z informacjami niejawnymi w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy,

2) opracowywanie, uaktualnianie, koordynowanie prac związanych z wykonywaniem planów obrony cywilnej,

3) organizowanie i koordynowanie działalności szkoleniowej obrony cywilnej, poprzez:

a) opracowywanie planów szkolenia,
b) opracowywanie rocznych planów finansowych na zadania szkoleniowe,
c) opracowywanie dokumentacji do prowadzenia ćwiczeń kompleksowych i zgrywających OC na szczeblu gminy,

4) prowadzenie działalności popularyzatorskiej oraz upowszechnianie osiągnięć obrony cywilnej,

5) prowadzenie ewidencji urządzeń alarmowych,

6) współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi w celu zapewnienia sprawnej łączności dla potrzeb OC,

7) przedstawianie Szefowi Obrony Cywilnej Gminy propozycji w sprawie powoływania specjalistycznych zespołów OC na szczeblu gminy, opracowywanie planów działania, dokumentacji oraz systematyczne szkolenie stanów osobowych,

8) kontrolowanie przygotowania i realizacji zaciemnienia i wygaszania oświetlenia na terenie gminy, w zakładach pracy i środkach transportowych,

9) przygotowanie zarządzeń Szefa OC Gminy w sprawie tworzenia i przygotowania do działań formacji OC,

10) prowadzenie z upoważnienia Szefa OC Gminy działalności kontrolnej zagadnień obrony cywilnej w przedsiębiorstwach, zakładach pracy i instytucjach,

11) nadzorowanie przygotowania planu ochrony dóbr kultury przed środkami rażenia i ewidencja tych dóbr,

12) planowanie, rozdzielanie i realizacja w ramach limitów wydatków obronnych, środków finansowych na zadania OC,

13) realizowanie przedsięwzięć związanych z udziałem sił i środków w akcjach ratunkowych oraz współdziałanie w zwalczaniu skutków klęsk żywiołowych,

14) realizowanie przedsięwzięć obronnych w zakresie akcji kurierskiej,

15) wykonywanie zadań ochrony przeciwpowodziowej,

16) ciągłe aktualizowanie planów dokumentacji:

a) reagowania kryzysowego,
b) obrona cywilna,
c) Miejski Zespół Zarządzania Kryzysowego,
d) akcji kurierskiej,

17) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej.”.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Świeradów Zdrój.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

KAZIMIERZ SARZYŃSKI