3171 UCHWAŁA RADY MIASTA W ŚWIERADOWIE ZDROJU z dnia 26 września 2002 r. w sprawie zmiany uchwały Rady Miasta nr I/1/2001 z dnia 30 stycznia 2001 r. w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta w Świeradowie Zdroju Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) Rada Miasta Świeradów Zdrój uchwala, co następuje: |
§ 1
W załączniku nr 1 do uchwały nr I/1/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 30 stycznia 2001 roku w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta w Świeradowie Zdroju w § 21 skreśla się pkt 7 “prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej”.
§ 2
W załączniku nr 1 do uchwały nr I/1/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 30 stycznia 2001 roku w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta w Świeradowie Zdroju nowe brzmienie otrzymuje § 19:
“Do zadań Referatu
USC i Spraw Obywatelskich należą w szczególności sprawy:1
) przyjmowanie oświadczeń stron o:2) wydawanie zaświadczenia o zdolności prawnej dla obywateli polskich do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
3) wpisanie zagranicznych aktów do polskich ksiąg stanu cywilnego,
4) sporządzanie aktów stanu cywilnego w związku z urodzeniami, zawarciem małżeństwa, zgonem,
5) prowadzenie akt zbiorczych do poszczególnych rodzajów ksiąg oraz skorowidzów alfabetycznych do tych ksiąg,
6) prowadzenie ewidencji posiadanych ksiąg stanu cywilnego,
7) sporządzanie i wydawanie odpisów i zaświadczeń z aktów,
8) sporządzanie aktów stanu cywilnego na podstawie postanowień sądowych i decyzji,
9) wysyłanie aktów stanu cywilnego oraz zawiadomień o zmianach zachodzących w aktach stanu cywilnego do Ewidencji Kontroli Ruchu Ludności,
10) aktualizacja aktów stanu
cywilnego, poprzez nanoszenie wzmianek dodatkowych na marginesie aktu i przypisów na podstawie postanowień sądowych oraz zawiadomień innych USC,11)
kompletowanie dokumentów i prowadzenie postępowania wyjaśniającego do wydania decyzji administracyjnej z prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,12) prowadzenie archiwum stanu cywilnego oraz aktów zbiorczych, dbałość o ich konserwację i zabezpieczenie,
13) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa na podstawie art. 41 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego (małżeństwa konkordatowe),
14) prowadzenie korespondencji z placówkami konsularnymi,
15) oprogramowanie i organizowanie uroczystych form zawierania związków małżeńskich, jubileuszy zokazji długoletniego pożycia małżeńskiego oraz dotyczących 100-lecia urodzin,
16) prowadzenie archiwum ksiąg poniemieckich z terenu gminy,
17) opracowywanie sprawozdań,
18) prowadzenie ewidencji ludności oraz wykonywanie zadań dotyczących tworzenia banku danych w ramach Rządowego Centrum Informatycznego PESEL i Lokalnego Terenowego Banku Danych,
19) prowadzenie postępowań wyjaśniających i kontrolnych z zakresu obowiązku meldunkowego,
20) wydawanie zaświadczeń z dokumentów ewidencji ludności, udzielanie informacji osobowo-adresowych,
21) sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
22) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem obowiązku meldunkowego przez osoby fizyczne, właścicieli domów i hoteli,
23) wydawanie dokumentów tożsamości, prowadzenie ewidencji w tym zakresie oraz prowadzenie archiwum dokumentacji dowodowej,
24) sporządzanie spisów wyborców dla potrzeb wyborów,
25) organizowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych oraz udział w organizowaniu poboru,
26
) przyjmowanie i opiniowanie podań poborowych i żołnierzy oraz wydawanie decyzji w sprawie uznania żołnierzy za jedynych żywicieli rodzin, opiekunów lub prowadzących gospodarstwo rolne,27) ewidencja informacji o stowarzyszeniach i organizacjach działających na terenie gminy,
28) prowadzenie całokształtu postępowań w sprawach związanych z organizowaniem zbiórek publicznych i zgromadzeń,
29) przesyłanie właściwym dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci objętych obowiązkiem nauki”.
§ 3
W załączniku nr 1 do uchwały nr I/1/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 30 stycznia 2001 roku w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta w Świeradowie Zdroju dodaje się § 19a:
“Do zadań Stanowiska ds. Obrony Cywilnej, Ochrony Informacji Niejawnych i Zarządzania Kryzysowego należą w szczególności sprawy:
1) prowadzenie kancelarii tajnej, kontrola przestrzegania zasad postępowania z informacjami niejawnymi w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy,
2)
3) organizowanie i koordynowanie działalności szkoleniowej obrony cywilnej, poprzez:
4) prowadzenie działalności popularyzatorskiej oraz upowszechnianie osiągnięć obrony cywilnej,
5) prowadzenie ewidencji urządzeń alarmowych,
6) współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi w celu zapewnienia sprawnej łączności dla potrzeb OC,
7) przedstawianie Szefowi Obrony Cywilnej Gminy propozycji w sprawie powoływania specjalistycznych zespołów OC na szczeblu gminy, opracowywanie planów działania, dokumentacji oraz systematyczne szkolenie stanów osobowych,
8) kontrolowanie przygotowania i realizacji zaciemnienia i wygaszania oświetlenia na terenie gminy, w zakładach pracy i środkach transportowych,
9) przygotowanie zarządzeń Szefa OC Gminy w sprawie tworzenia i przygotowania do działań formacji OC,
10) prowadzenie z upoważnienia Szefa OC Gminy działalności kontrolnej zagadnień obrony cywilnej w przedsiębiorstwach, zakładach pracy i instytucjach,
11) nadzorowanie przygotowania planu ochrony dóbr kultury przed środkami rażenia i ewidencja tych dóbr,
12) planowanie, rozdzielanie i realizacja w ramach limitów wydatków obronnych, środków finansowych na zadania OC,
13) realizowanie przedsięwzięć związanych z udziałem sił i środków w akcjach ratunkowych oraz współdziałanie w zwalczaniu skutków klęsk żywiołowych,
14) realizowanie przedsięwzięć obronnych w zakresie akcji kurierskiej,
15) wykonywanie zadań ochrony przeciwpowodziowej,
16) ciągłe aktualizowanie planów dokumentacji:
17) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej.”.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Świeradów Zdrój.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
KAZIMIERZ SARZYŃSKI |