3169

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W KOWARACH

z dnia 26 września 2002 r.

w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr 188/97 z dnia 30 października 1997 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Kowary

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.), w związku z art. 43 ustawy z 20 czerwca 2002 r. o bezpośrednim wyborze wójta, burmistrza i prezydenta miasta (Dz. U. Nr 113, poz. 984 z późn. zm.), Rada Miejska w Kowarach uchwala następujące zmiany w uchwale nr 188/97 z 30 października 1997 r. (zmienionej uchwałami Rady Miejskiej w Kowarach nr XVI/101/00 z 16 lutego 2002 r. oraz nr XXXIV/215/01 z 9 listopada 2001 r.) w sprawie uchwalenia statutu miasta Kowary:

§ 1

1. W § 1 uchwały skreśla się pkt g).

§ 2

W załączniku nr 1 do uchwały – Statucie Gminy Kowary, wprowadza się następujące zmiany:

1. W spisie treści Statutu skreśla się załącznik nr 7.

2. W § 4 skreśla się zapis: “* Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Miasta w Kowarach”.

3. W § 10 ust. 2 otrzymuje brzmienie: “2. Organami miasta są:

1) Rada Miejska,

2) Burmistrz.”.

4. W § 10 ust. 3 otrzymuje brzmienie: “Burmistrz prowadzi rejestr gminnych jednostek organizacyjnych”.

5. W § 10a ust. 2 pkt 3 otrzymuje brzmienie: “Dostęp do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów sesji Rady Miejskiej i posiedzeń jej komisji na zasadach określonych w § 10b”.

6. W § 12 ust. 2 wyraz “dziewiętnastu” zastępuje się wyrazem “piętnastu”.

7. W § 15 ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie: “ustalenie wynagrodzenia burmistrza, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności”.

8. W § 15 ust. 2 pkt 3 wyrazy “przewodniczącego Zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

9. W § 15 ust. 2 pkt 4 wyraz “Zarządowi” zastępuje się wyrazem “burmistrzowi”.

10. W § 15 ust. 2 pkt 9 w lit. a), b), d), g) użyty w różnych przypadkach wyraz “Zarząd” zastępuje się użytym w odpowiednim przypadku wyrazem “burmistrz”.

11. W § 15 ust. 2 pkt 10 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

12. W § 16 ust. 3 otrzymuje brzmienie “3. Funkcji przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady nie można łączyć z funkcją członka Komisji Rewizyjnej”.

13. W § 21 ust. 2 skreśla się wyrazy “ani też radny wchodzący w skład Zarządu”, a przecinek zastępuje kropką.

14. Przed § 23 skreśla się podtytuł “Zarząd Miasta”.

15. W § 23 ust. 1 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

16. W § 23 skreśla się ust. 2, a ust. 3 otrzymuje brzmienie: “3. Burmistrz reprezentuje gminę na zewnątrz.”.

17. § 24 otrzymuje brzmienie:

“1. Kadencja burmistrza rozpoczyna się w dniu rozpoczęcia kadencji Rady Miejskiej lub wyboru go przez Radę Miejską i upływa z dniem upływu kadencji Rady Miejskiej.

2. Tryb i zasady wyboru i odwołania burmistrza określają odrębne przepisy ustawowe.

3. Funkcji burmistrza oraz jego zastępcy nie można łączyć z:

b) funkcją wójta (burmistrza, prezydenta) lub jego zastępcy w innej gminie,

c) członkostwem w organach samorządu terytorialnego, w tym w gminie, w której jest burmistrzem lub zastępcą burmistrza,

d) zatrudnieniem w administracji rządowej,

e) mandatem posła lub mandatem senatora.

4. Objęcie obowiązków przez burmistrza następuje z chwilą złożenia wobec Rady Miejskiej ślubowania o następującej treści »Obejmując urząd burmistrza miasta uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców miasta». Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania »Tak mi dopomóż Bóg«”.

18. § § 25, 26 i 27 skreśla się w całości.

19. § 28 otrzymuje brzmienie: “Burmistrz w drodze zarządzenia powołuje oraz odwołuje swojego zastępcę.”.

20. W § 29 w ust. 1 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

21. W § 29 w ust. 2 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

22. W § 29 ust. 2 pkt 8 otrzymuje brzmienie: “8) wydawanie zarządzeń porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki. Zarządzenie takie podlega zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Traci ono moc w razie odmowy zatwierdzenia bądź nieprzedstawienia do zatwierdzenia na najbliższej sesji”.

23. W § 29 ust. 2 pkt 9 otrzymuje brzmienie: “9) wydawanie zarządzeń o wydatkach koniecznych a nieuwzględnionych w budżecie”.

24. W § 30 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

25. § § 31, 32, 33 skreśla się w całości.

26. § 34 otrzymuje brzmienie:

“1. Po upływie kadencji burmistrza pełni on swoją funkcję do czasu objęcia obowiązków przez nowo wybranego burmistrza.

2. Po upływie kadencji burmistrza, zastępca burmistrza pełni swoje obowiązki do czasu objęcia obowiązków przez nowo powołanego zastępcę burmistrza.”.

27. § 35 skreśla się w całości.

28. W § 36 w ust. 1 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

29. W § 36 w ust. 2 otrzymuje brzmienie: “2. Organizację i zasady funkcjonowania urzędu miejskiego określa regulamin organizacyjny, nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia.”.

30. § 37 skreśla się w całości.

31. W § 38 ust. 1 otrzymuje brzmienie: “1. Burmistrz jest pracownikiem samorządowym zatrudnionym w ramach stosunku pracy na podstawie wyboru”.

32. W § 38 skreśla się ust. 4 w całości.

33. W § 39 w ust. 1 otrzymuje brzmienie: “1. Burmistrz może powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy burmistrza lub sekretarzowi gminy.”.

34. § 40 otrzymuje brzmienie: “Tryb i zasady udzielania bądź nieudzielania absolutorium burmistrzowi przez Radę Miejską regulują przepisy ustawy o samorządzie gminnym”.

35. § § 42, 43, 44, 45 i 46 skreśla się w całości.

36. W § 49 ust. 1 otrzymuje brzmienie: “1. Oświadczenie woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem składa jednoosobowo burmistrz albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca burmistrza samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez burmistrza osobą”.

37. W § 49 w ust. 1 i 2 wyrazy “Zarząd” użyte w różnych przypadkach zastępuje się wyrazami “burmistrz” użytymi w odpowiednim przypadku.

38. W § 54 w ust. 1 i 2 wyrazy “Zarząd” użyte w różnych przypadkach zastępuje się wyrazami “burmistrz” użytymi w odpowiednim przypadku.

39. W § 57 w ust. 1 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

40. W § 59 ust. 1 otrzymuje brzmienie: “1. Przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają następujące ślubowanie: »Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.«”.

41. W § 64 ust. 1 przyjmuje brzmienie: “1. Pracownikiem samorządowym z wyboru jest burmistrz”.

42. W § 65 w nawiasie po wyrazie “wydziałów” dodaje się wyraz “i innych jednostek”.

43. § 66 przyjmuje brzmienie: “Zastępca burmistrza, skarbnik miasta, sekretarz miasta oraz kierownik i zastępca kierownika Urzędu Stanu Cywilnego są pracownikami samorządowymi zatrudnionymi w ramach stosunku pracy z powołania – zgodnie z odrębnymi przepisami”.

44. W § 68 w ust. 1 przed wyrazami “skarbnikiem miasta” dodaje się wyrazy “zastępcą burmistrza”.

45. W § 73 dotychczasowy zapis “(Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późn. zm.)” zastępuje się zapisem: “(Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.)”.

§ 3

W załączniku nr 4 do statutu gminy – wykaz miejskich jednostek organizacyjnych, wprowadza się następujące zmiany:

1. W pkcie 11 dotychczasowy zapis “Miejska Zawodowa Straż Pożarna – MZSP” zastępuje się zapisem: “Miejska Służba Ratownicza – MSR”.

§ 4

W załączniku nr 5 do statutu gminy – Regulamin Rady Miejskiej w Kowarach, wprowadza się następujące zmiany:

1. W § 2 ust. 1 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

2. W § 5 wyraz “Zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

3. W § 14 ust. 3 wyrazy “zarząd miasta” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

4. W § 25 w ust. 1 wyraz “zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

5. W § 26 w ust. 1 wyrazy “Zarząd Miasta” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

6. W § 26 w ust. 2 wyraz “Zarządowi” zastępuje się wyrazem “burmistrzowi”.

7. W § 28 skreśla się wyrazy “Zarząd i”.

8. W § 52 skreśla się wyrazy “Zarząd i”, a wyrazy “burmistrz” napisać należy dużą literą.

9. W § 53 ust. 2 skreśla się wyraz “Zarząd i”, a wyraz “burmistrz” napisać należy dużą literą.

10. W § 55 ust. 2 po wyrazie “radnych” dodać wyrazy “burmistrza”.

§ 5

W załączniku nr 6 do Statutu – Regulamin Komisji Rewizyjnej, wprowadza się następujące zmiany:

1. W § 2 wyrazy “Zarządu” zastępuje się wyrazami “burmistrza”.

2. W § 7 “Zarządu” zastępuje się wyrazem “burmistrza”.

3. W § 18 w ust. 1 wyraz “Zarządowi” zastępuje się wyrazem “burmistrzowi”.

4. W § 19 ust. 1 otrzymuje brzmienie: “Komisja opiniuje na piśmie wniosek o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania burmistrza”.

§ 6

Załącznik nr 7 do Statutu – Regulamin Zarządu, skreśla się w całości.

§ 7

W załączniku nr 8 do Statutu – Regulamin Klubu Radnych, wprowadza się następującą zmianę:

w § 11 wyraz “Zarząd” zastępuje się wyrazem “burmistrz”.

§ 8

W pozostałym zakresie uchwała nr 188/97 z dnia 30 października 1997 r. z późn. zmianami nie ulega zmianie.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta, który opracuje tekst ujednolicony.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, nie wcześniej jednak niż od dnia wyborów do organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego przeprowadzonych w związku z zakończeniem kadencji tych organów wybranych w dniu 11 października 1998 r.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

RYSZARD NOWOSIELSKI