R o z d z i a ł IV
Zasady kształtowania układu komunikacyjnego i lokalizacji miejsc postojowych
§ 7
1. Przebieg oraz klasyfikacje dróg i ulic określają rysunki planu i uchwała.
2. Podstawowy docelowy układ ulic i dróg tworzą:
3. Obsługujący układ ulic i dróg tworzą:
4. Układ ulic i dróg publicznych uzupełniają drogi wewnętrzne i ciągi piesze.
5. W obrębie przekroju ulicznego należy lokalizować następujące elementy, dostosowane do klasy technicznej ulicy:
6. Minimalna szerokość jezdni winna wynosić:
7. Przy modernizacji ulic układu obsługującego dopuszcza się wzdłuż jezdni budowę dwustronnie prostopadłych miejsc postojowych.
8. Zaleca się budowę i modernizację ulic dojazdowych oraz ciągów pieszo-jezdnych wg zasad ruchu uspokojonego określonych w “Wytycznych projektowania ulic” G.D.D.P. – 1992 r.
9. Wydzielenie drogi wewnętrznej lub ustanowienie służebności drogowej dla obsługi działek niemających dostępu do drogi publicznej uwzględniać będzie warunki wynikające z obowiązujących przepisów szczególnych oraz parametry i warunki określone w niniejszej uchwale.
10. Nowe i modernizowane elementy układu komunikacyjnego służące pieszym oraz dojścia do obiektów usługowych i budynków wielorodzinnych należy dostosować do potrzeb osób niepełnosprawnych.
11. W obrębie linii rozgraniczających ulic należy zachować następujące zasady kształtowania zieleni:
12. W obrębie linii rozgraniczających ulic oraz placów i ciągów pieszych dopuszcza się lokalizowanie następujących obiektów nieograniczających bezpieczeństwa ruchu:
13. Obiekty związane z obsługą ruchu i kioski należy kształtować w oparciu o jednorodne rozwiązania architektoniczne i materiałowe.
14. Przy budowie, przebudowie i modernizacji ulic należy uwzględnić ustalenia dotyczące zasad lokalizacji sieci infrastruktury technicznej określone w § 10 i § 11.
15. Dla realizacji w przyszłości docelowego połączenia drogowego Czechy – Polska – Niemcy rezerwuje się w dwóch wariantach tereny pod lokalizację drogi głównej (G) lub głównej ruchu przyspieszonego (GP) oraz tereny pod modernizację lokalnego układu dróg (Z). Rezerwowane tereny przeznacza się na cele rolne i zieleni rekreacyjnej z wykluczeniem zabudowy trwałej oraz obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej mogących kolidować z przyszłym zagospodarowaniem.
16. Wszelkie działania inwestycyjne w obszarze rezerwowanych terenów, o których mowa w ust. 15, lub w ich najbliższym sąsiedztwie wymagają zgody zarządcy drogi.
17. Ustala się następujące tereny do wytyczenia ścieżek rowerowych:
§ 8
1. W granicach działek budowlanych należy zabezpieczyć odpowiednią do potrzeb i przepisów szczególnych liczbę miejsc postojowych.
2. Minimalną liczbę miejsc postojowych na działkach budowlanych należy ustalić w oparciu o następujące wskaźniki:
1) na terenach zabudowy mieszkaniowej
2) na terenach usług publicznych:
3) na terenach usług komercyjnych: obiekty handlowe Ţ 1 m.p./50 m2 p.u.
restauracje, kawiarnie Ţ 1 m.p./10 miejsc konsumpcyjnych
sale widowiskowe, kluby
Ţ 1 m.p./20 miejscbiura, urzędy
Ţ 1 m.p./50 m2 p.u.hotele
Ţ 1 m.p./5 łóżek3. W bilansie miejsc postojowych dopuszcza się uwzględnienie przyulicznych miejsc postojowych za zgodą zarządcy drogi.