2935

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LUBINIE

z dnia 19 września 2002 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Lubina

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1

W Statucie Miasta Lubina, będącym załącznikiem do uchwały nr XXXVIII/173/96 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 22 października 1996 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta, zmienionej uchwałą nr XLIX/220/97 Rady Miejskiej z dnia 26 czerwca 1997 r., uchwałą nr LIX/276/98 Rady Miejskiej z dnia 7 kwietnia 1998 r., uchwałą nr V/39/98 Rady Miejskiej z dnia 30 grudnia 1998 r., uchwałą nr XLIV/250/2000 Rady Miejskiej z dnia 7 listopada 2000 r. oraz uchwałą nr LIX/369/2001 Rady Miejskiej z dnia 28 sierpnia 2001 r. oraz uchwałą nr LXIX/447/2002 Rady Miejskiej z dnia 22 stycznia 2002 r. – wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 ust. 4 wyrazy “Zarządu Miasta” zastępuje się wyrazami: “Prezydenta Miasta”;
2) § 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Organami Miasta są:
a) Rada Miejska w Lubinie,
b) Prezydent Miasta Lubina”;
3) w § 12 ust. 3 wyrazy “Zarząd Miasta” zastępuje się wyrazami: “Prezydenta Miasta”;
3a) § 14 ust. 5 skreśla się;
3b) w § 15 ust. 11 wyraz: “Zarządowi” zastępuje się wyrazem: “Prezydentowi”;
4) w § 19 ust. 1 skreśla się wyrazy “Zarządu oraz”;
5) w § 19 ust. 4 zdanie pierwsze otrzymuje brzmienie:
“4. Interpelacje i zapytania kierowane do Prezydenta powinny dotyczyć jego działalności lub podległych mu jednostek organizacyjnych.”;
6) § 19 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
“6. Prezydent i Przewodniczący Rady udzielają odpowiedzi pisemnie w terminie 14 dni od dnia otrzymania interpelacji, zapytania.”;
7) § 20 ust. 5 pkt 5 wyraz: “Zarządowi” zastępuje się wyrazem: “Prezydentowi”;
8) § 21 ust. 1 skreśla się;
8a) w § 23 ust. 4 liczbę: “21” zastępuje się liczbą: “12”.
9) § 26 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje:
1) Przewodniczącemu Rady,
2) Prezydentowi,
3) Komisjom Rady,
4) radnym w liczbie co najmniej pięciu.”;
10) w § 26 ust. 4 wyraz: “Zarządu” zastępuje się wyrazem: “Prezydenta”;
11) w § 26 ust. 5 skreśla się wyraz: “Zarząd” oraz przecinek;
12) w § 29 ust. 6 wyrazy: “Przewodniczącego Zarządu Miasta” zastępuje się wyrazami: “Prezydenta Miasta”;
13) § 31 ust. 8 otrzymuje brzmienie:
“8. Rada odrębną uchwałą określa maksymalną liczbę członków komisji.”;
14) § 31 ust. 9 otrzymuje brzmienie:
“9. Przed sesją, na której ma nastąpić ustalenie składów osobowych komisji, każdy radny ma prawo wyrażenia woli uczestnictwa w składach osobowych komisji.
Wyrażenie woli następuje w formie pisemnej.”;
15) w § 31 skreśla się ust. 10 i ust. 11;
16) w § 35 ust. 1 skreśla się przecinek oraz wyraz: “Zarządu”;
17) § 35 ust. 2 skreśla się.
18) § 37 otrzymuje brzmienie:
“§ 37. Organem wykonawczym Gminy Miejskiej Lubin jest Prezydent Miasta”;
19) § 38 skreśla się;
20) w § 39 ust. 1 wyraz: “Zarząd” zastępuje się wyrazem: “Prezydent”;
21) w § 39 ust. 2 wyraz: “Zarząd” zastępuje się wyrazem: “Prezydent”;
22) w § 40 skreśla się wyrazy: “organizuje pracę Zarządu” oraz przecinek;
23) § 41, § 42, § 43 i § 44 skreśla się;
24) w § 45 ust. 1 wyraz: “Zarząd” zastępuje się wyrazem: “Prezydent”;
25) § 45 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezydenta Miasta w drodze zarządzenia.”;
26) § 54 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. Oświadczenie woli w imieniu Miasta w zakresie zarządu mieniem składa jednoosobowo Prezydent albo działający na podstawie jego upoważnienia zastępca Prezydenta samodzielnie albo wraz z inną upoważnioną przez Prezydenta osobą.”;
27) § 54 ust. 2 i ust. 3 skreśla się;
28) w § 55 ust. 1 wyraz: “Zarząd” zastępuje się wyrazem: “Prezydenta”;
29) § 60 ust. 2 skreśla się;
30) w § 62 ust. 1 wyraz: “Zarząd” zastępuje się wyrazem: “Prezydent”;
31) w § 63 ust. 4 wyraz: “Zarząd” zastępuje się wyrazem: “Prezydent”;
32) w § 64 ust. 1 wyraz: “Zarządu” zastępuje się wyrazem: “Prezydenta”;
33) w § 64 ust. 3 wyrazy: “Zarząd Miasta” zastępuje się wyrazem: “Prezydent”;
34) w 65 ust. 4 wyraz: “Zarząd” zastępuje się wyrazem: “Prezydent”;
35) w § 66 ust. 1 wyrazy: “Zarząd Miasta” zastępuje się wyrazem: “Prezydenta”;
36) w § 67 ust. 1 wyrazy: “Zarządowi Miasta” zastępuje się wyrazem: “Prezydentowi”;
37) w § 67 ust. 2 wyrazy: “Zarząd Miasta” zastępuje się wyrazem: “Prezydent”;
38) w § 67 ust. 6 wyraz: “Zarząd” zastępuje się wyrazem: “Prezydenta”;
39) w § 72 dwukrotnie użyte wyrazy: “Przewodniczącego Zarządu” zastępuje się dwukrotnie wyrazami: “Prezydenta”;
40) § 73 otrzymuje brzmienie:
“1. Pracownikiem samorządowym na podstawie wyboru jest Prezydent.
2. Prezydent powołuje i odwołuje zastępców Prezydenta w drodze zarządzenia.
3. Wszelkie czynności z zakresu prawa pracy wobec zastępców Prezydenta dokonuje Prezydent.”;
41) w § 731 wyrazy: “Przewodniczący Zarządu Miasta” zastępuje się wyrazami: “Prezydent Miasta”;
42) w § 74 ust. 1 wyrazy: “Przewodniczący Zarządu Miasta” zastępuje się wyrazami: “Prezydent Miasta”;
43) w § 74 ust. 2 wyrazy: “Zarząd Miasta” zastępuje się wyrazami: “Prezydenta Miasta”;
44) w § 75 wyrazy: “Przewodniczący Zarządu Miasta” zastępuje się wyrazami: “Prezydent Miasta”;
45) § 78 otrzymuje brzmienie:
“§ 78. Podstawą do nawiązania stosunków pracy z osobami, o których mowa w § 73 ust. 2, jest zarządzenie Prezydenta Miasta o powołaniu, zaś podstawą nawiązania stosunku pracy z osobami, o których mowa w § 731, jest uchwała o powołaniu.”;
46) w § 87 ust. 2 wyrazy: “Zarząd Miasta” zastępuje się wyrazami: “Prezydent Miasta”;
47) w § 88 ust. 1 skreśla się wyraz: “Zarząd” oraz przecinek;
48) w § 88 ust. 2 skreśla się wyraz: “Zarząd” oraz przecinek;
49) w załączniku nr 4 do Statutu Miasta Lubina w części I § 1 pkt 2 wyraz: “dziesięciu” zastępuje się wyrazem: “siedmiu”;
50) w załączniku nr 4 do Statutu Miasta Lubina w części I § 1 pkt 5 liczbę: “10” zastępuje się liczbą: “7”;
51) w załączniku nr 4 do Statutu Miasta Lubina skreśla się część III;
52) w załączniku nr 6 do Statutu Miasta Lubina w § 2 odnośnik pierwszy wyraz: “Zarządowi” zastępuje się wyrazem: “Prezydentowi”;
53) w § 15 ust. 1 pkt 11 skreśla się słowa: “oraz jej Kancelarii Rady Miejskiej”;
54) w § 15 ust. 2 skreśla się słowa: “oraz Kancelarii Rady Miejskiej”;
55) § 19 ust. 11 otrzymuje brzmienie:
“11. Prowadzi się rejestr interpelacji, zapytań i odpowiedzi na nie. W rejestrze powinny być zawarte informacje o terminie wpływu, terminie udzielenia odpowiedzi oraz wskazanie organu, do którego interpelacje, zapytania zostały skierowane.”;
56) w § 25 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
“3. Prowadzi się zbiór obowiązujących uchwał.”;
57) w § 29 ust. 4 skreśla się słowa: “w Kancelarii Rady”;
58) § 30 i § 76 skreśla się.

§ 2

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie w dniu wyborów organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego przeprowadzonych w związku z zakończeniem kadencji tych organów wybranych w dniu 11 października 1998 r.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

ROMAN JASIŃSKI