2848

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W KARPACZU

z dnia 5 września 2002 r.

w sprawie przeprowadzenia referendum dotyczącego przejęcia przez organy gminy określonych obowiązków właścicieli nieruchomości, w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591), art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. o referendum lokalnym (Dz. U. Nr 88, poz. 985) oraz art. 6a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.) stanowi, co następuje:

§ 1

Zarządza się przeprowadzenie referendum gminnego w sprawie wyrażenia zgody przez mieszkańców Karpacza na odpłatne przejęcie przez organy gminy obowiązków właścicieli nieruchomości, określonych w art. 5 ust.1 pkt 1 i 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w zakresie:

– wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych,

– usuwania odpadów komunalnych zgromadzonych w takich pojemnikach.

§ 2

Termin przeprowadzenia referendum wyznacza się na dzień 27 października 2002 r.

§ 3

W referendum przy odpowiedzi twierdzącej o brzmieniu “tak” lub przeczącej “nie” udziela się odpowiedzi na dwa pytania o treści:

1. Czy zgadza się pan/i/ na odpłatne przejęcie przez organy gminy obowiązku wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymania ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

2. Czy zgadza się pan/i/ na odpłatne przejęcie przez organy gminy obowiązku usuwania odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach w sposób zgodny z przepisami.

§ 4

Stawki opłat zostaną ustalone w sposób zryczałtowany i uzależnione będą od faktycznych kosztów ponoszonych przez gminę z tytułu organizacji i funkcjonowania systemu zbierania i transportu odpadów komunalnych.

Stawki opłat podlegają z dniem 1 stycznia każdego roku kalendarzowego zmianie w oparciu o:

– koszt składowania odpadów na wysypisku w Ścięgnach-Kostrzycy,
– koszt wywozu odpadów,
– wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, przyjęty w ustawie budżetowej za rok poprzedni.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.0911-6/22/02 z dnia 19 września 2002 r. stwierdzono nieważność § 4).

§ 5

Wzór karty do głosowania stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

§ 6

Ustala się kalendarz czynności związanych z przeprowadzeniem referendum według załącznika nr 2 do uchwały.

§ 7

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Karpacza.

§ 8

Uchwała wchodzi w życie z dniem opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i podlega bezzwłocznemu ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Karpaczu.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
MAREK SZULTIS

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 5 września 2002 r. (poz. 2848)

 

KARTA GŁOSOWANIA W REFERENDUM GMINNYM

Udzielając odpowiedzi na postawione niżej pytania należy postawić znak “X” w kratce z odpowiedzią “TAK” lub “NIE”, zaznaczając wybraną, tylko jedną odpowiedź w każdym pytaniu.

Zakreślenie więcej niż jednej odpowiedzi lub niezakreślenie żadnej skutkuje nieważnością głosu w odniesieniu do danego pytania.

1. Czy zgadza się Pan/i/ na odpłatne przejęcie przez organy gminy obowiązku wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymania ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

2. Czy zgadza się Pan/i/ na odpłatne przejęcie przez organy gminy obowiązku usuwania odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach w sposób zgodny z przepisami.

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Karpaczu z dnia 5 września 2002 r. (poz. 2848)

KALENDARZ CZYNNOŚCI

Termin wykonania czynności

referendum

Treść czynności referendum

do 18 września 2002 r.

Podanie do wiadomości mieszkańców przez rozplakatowanie na terenie gminy uchwał o przeprowadzeniu referendum gminnego

do 25 września 2002 r.

Powołanie przez Zarząd Miasta Karpacza Gminnej Komisji ds. referendum gminnego

do 2 października 2002 r.

Powołanie Obwodowych Komisji ds. referendum gminnego, podanie do wiadomości mieszkańców obwodów głosowania oraz siedziby Gminnej Komisji ds. referendum gminnego

do 7 października 2002 r.

Sporządzenie przez Urząd Miejski spisów osób uprawnionych do udziału w referendum gminnym

do 15 października 2002 r.

Składanie wniosków przez osoby nigdzie niezameldowane o wpisanie do spisu osób uprawnionych do udziału w referendum gminnym

26 października 2002 r.

Przekazanie Obwodowym Komisjom ds. referendum gminnego spisów osób uprawnionych do udziału w referendum gminnym

27 października 2002 r.

godz. 600 – 2000

Głosowanie