2813 POROZUMIENIE w sprawie ustalenia warunków przekazania Gminie Radwanice zadań z zakresu edukacji publicznej zawarte w dniu 28 sierpnia 2002 r. pomiędzy Powiatem Polkowickim, w imieniu którego działa Zarząd Powiatu reprezentowany przez Starostę Polkowickiego – Marka Tramś Wicestarostę – Grzegorza Przybeckiego zwany dalej Powiatem a Gminą Radwanice, w imieniu której działa Zarząd Gminy reprezentowany przez Wójta – Sabinę Zawis przy kontrasygnacie Skarbnika – Teresy Frankowskiej zwanej dalej Gminą. Na podstawie uchwały nr XXVII/157/02 Rady Powiatu w Polkowicach z dnia 5 lutego 2002 r. w sprawie przekazania Gminie Radwanice zadań powiatu z zakresu edukacji publicznej, dotyczących: 1) zakładania i prowadzenia szkół ponadgimnazjalnych: trzyletniego liceum ogólnokształcącego, dwuletniego uzupełniającego liceum dla absolwentów zasadniczych szkół zawodowych, 2) placówki kształcenia ustawicznego, zwanych dalej “zadaniami”, ustala się następujące warunki przekazania Gminie ww. zadań: |
§ 1
1. Powiat przekazuje Gminie z dniem 1 września 2002 r. zadania na czas nieokreślony.
2. Gmina przejmuje prawa i obowiązki organu prowadzącego w stosunku do szkół i placówki utworzonej w ramach realizacji przekazanych zadań.
§ 2
1. Gmina wobec tworzonych w ramach realizacji zadań szkół i placówki zobowiązuje się do prawidłowego wywiązywania się z zadań organu prowadzącego, określonych w art. 5 ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
2. Gmina zobowiązuje się samodzielnie występować z wnioskami do MENiS o przyznawanie jej subwencji oświatowej na utworzone przez nią w ramach realizacji przekazanych jej zadań szkoły i placówki.
3. Gmina zobowiązuje się do przeznaczania na realizację zadań środków finansowych z dochodów własnych Gminy do wysokości gwarantującej prawidłowe wykonywanie zadań.
§ 3
Porozumienie wchodzi w życie z dniem 1 września 2002 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
§ 4
Porozumienie sporządzono w 5 jednobrzmiących egzemplarzach: 3 dla Powiatu i 2 dla Gminy.
|
|
|
|
|