2684 UCHWAŁA RADY GMINY LUBAŃ z dnia 10 czerwca 2002 r. w sprawie poboru podatku od osób fizycznych w drodze inkasa oraz okre- ślenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso Na podstawie art. 18 ust. 1 i 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 13, poz. 74 z roku 1996 z późn. zm.), art. 6 ust. 9, art. 14 pkt 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (jednolity tekst Dz. U. Nr 9, poz. 84 z roku 2002), art. 6b ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (jednolity tekst Dz. U. Nr 94, poz. 431 z roku 1993) i art. 66 ust. 9 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. Nr 101, poz. 444 z roku 1991 z późn. zm.) Rada Gminy Lubań postanawia, co następuje: |
§ 1
1. Zarządza się na terenie gminy Lubań pobór podatku od nieruchomości, od posiadania psów, rolnego i leśnego, w drodze inkasa.
2. Inkaso, o którym mowa w ust. 1, dotyczy podatków należnych od osób fizycznych.
§ 2
Określa się, że funkcje inkasenta pełnić będą sołtysi lub osoba wyłoniona spośród składu rady sołeckiej.
§ 3
1. Ustala się następujące zasady wynagradzania inkasentów.
1) za pobór i terminowe wpłacanie podatków pobranych na rzecz budżetu gminy inkasentom przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 6% faktycznie pobranych od podatników należności,
2) terminem płatności dla inkasentów jest drugi dzień następujący po ostatnim dniu, w którym, zgodnie z przepisami prawa podatkowego, wpłata podatku powinna nastąpić.
§ 4
Uregulowania w zakresie odpowiedzialności za niewywiązanie się lub nierzetelne spełnianie obowiązków inkasenta oraz sposób dochodzenia wzajemnych roszczeń odbywać się będzie poprzez zawarcie dwustronnych umów z inkasentem.
§ 5
Traci moc uchwała nr XXIII/154/97 Rady Gminy Lubań z dnia 17 marca 1997 r. w sprawie poboru podatku w formie inkasa.
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Lubań.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i podlega podaniu do publicznej wiadomości.