2664

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W SZCZYTNEJ

z dnia 29 listopada 2001 r.

w sprawie ustalenia szczegółowych zasad wydawania, cofania i wygaśnięcia zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży oraz kontroli przestrzegania zasad obrotu tymi napojami

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) i art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. Nr 35, poz. 230 z późn. zm.) Rada Miejska w Szczytnej uchwala:

§ 1

1. Szczegółowe zasady wydawania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży określa załącznik nr 1 do uchwały.

2. Szczegółowe zasady cofania i wygaśnięcia zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży określa załącznik nr 2 do uchwały.

3. Szczegółowe warunki kontroli przestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi określa załącznik nr 3 do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Szczytna.

§ 3

Traci moc uchwała Rady Miejskiej w Szczytnej nr XXV/186/97 z dnia 25 marca 1997 r. w sprawie ustalenia szczegółowych zasad wydawania, cofania i wygaśnięcia zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży oraz kontroli przestrzegania zasad obrotu tymi napojami.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
MAREK SZPANIER

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 listopada 2001 r. (poz. 2664)

SZCZEGÓŁOWE ZASADY WYDAWANIA ZEZWOLEŃ NA PROWADZENIE SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH PRZEZNACZONYCH DO SPOŻYCIA NA MIEJSCU LUB POZA MIEJSCEM SPRZEDAŻY

§ 1

Sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży może być prowadzona tylko na podstawie zezwolenia wydanego przez Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna.

§ 2

1. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:

1) oznaczenie podmiotu gospodarczego (imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, siedziba),

2) datę, numer i nazwę organu wydającego dokument, na podstawie którego podmiot prowadzi działalność gospodarczą,

3) rodzaj zezwolenia, o jakie się ubiega,

4) wskazanie miejsca sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych,

5) wskazanie tytułu prawnego do lokalu, o którym mowa w pkt 4.

2. Do wniosku należy dołączyć:

1) opinię Państwowego Terenowego Inspektora Sanitarnego stwierdzającą przydatność pomieszczeń i urządzeń pod kątem obowiązujących przepisów sanitarnych,

2) w przypadku punktów gastronomicznych, w których może przebywać co najmniej 50 osób, opinię Państwowej Straży Pożarnej stwierdzającej przydatność pomieszczeń pod kątem przepisów przeciwpożarowych.

3. Organ wydający zezwolenia zobowiązany jest sprawdzić, czy proponowany przez wnioskodawcę punkt sprzedaży odpowiada zasadom usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i czy spełnia warunki sprzedaży tych napojów określone przez Radę Miejską w odrębnej uchwale.

4. Organ wydający zezwolenia zobowiązany jest zasięgnąć opinii:

1) Zarządu Miasta i Gminy,

2) Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

3) Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej w przypadku podmiotu gospodarczego, któremu wygasła ważność zezwolenia i który ponownie ubiega się o jego wydanie, a na którego działalność składane były skargi.

5. Przy wydawaniu nowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych należy uwzględnić nasycenie danego rejonu miasta i gminy w sieć już istniejących punktów i obszary zagrożenia patologicznego.

6. Przed otrzymaniem zezwolenia wnioskodawca zobowiązany jest uiścić opłatę w wysokości wynikającej z art. 111 ust. 2 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, o którym mowa w podstawie prawnej uchwały.

7. Wraz z uzyskaniem zezwolenia wnioskodawca otrzymuje komplet przepisów dotyczących:

1) warunków sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych na terenie miasta i gminy Szczytna,

2) cofnięcia i wygaśnięcia zezwolenia na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych.

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 listopada 2001 r. (poz. 2664) 

 

SZCZEGÓŁOWE ZASADY COFANIA I WYGAŚNIĘCIA ZEZWOLEŃ NA PROWADZENIE SPRZEDAŻY NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH PRZEZNACZONYCH DO SPOŻYCIA NA MIEJSCU LUB POZA MIEJSCEM SPRZEDAŻY

§ 1

1. Zezwolenie cofa się w przypadku:

1) nieprzestrzegania zasad obrotu napojami alkoholowymi, zawartych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i uchwale Rady Miejskiej w Szczytnej w sprawie zasad usytuowania na terenie miasta i gminy Szczytna miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i warunków sprzedaży tych napojów,

2) sprzedaży alkoholu osobom nieletnim i nietrzeźwym,

3) powtarzającego się, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócenia porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych w danej placówce,

4) wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł,

5) nieprzestrzegania warunków określonych w zezwoleniu, w tym zakazu reklamy, obowiązku informowania o szkodliwości alkoholu, a także godzin otwarcia placówki,

6) popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność podmiotu gospodarczego posiadającego zezwolenie,

7) przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim.

2. Zezwolenie wygasa w przypadku:

1) likwidacji punktu sprzedaży,

2) upływu terminu ważności zezwolenia,

3) zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,

4) zmiany podmiotu gospodarczego, któremu udzielono zezwolenie,

5) niedokonania kolejnej wpłaty za zezwolenie i niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku ubiegłym w terminie do 31 stycznia w każdym kolejnym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem.

§ 2

1. Cofnięcie zezwolenia następuje w formie decyzji Burmistrza Miasta i Gminy Szczytna po uprzednim stwierdzeniu zaistnienia przesłanek określonych w § 1, na podstawie przeprowadzonej kontroli, o której mowa w załączniku nr 3 do uchwały.

2. Cofnięcie zezwolenia wymaga zasięgnięcia opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§ 3

W przypadku cofnięcia i wygaśnięcia zezwolenia podmiot jest obowiązany zwrócić zezwolenia w ciągu 7 dni od dnia wydania decyzji o cofnięciu zezwolenia lub wygaśnięciu zezwolenia.

 

Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej w Szczytnej z dnia 29 listopada 2001 r. (poz. 2664)

KONTROLA PRZESTRZEGANIA ZASAD OBROTU NAPOJAMI ALKOHOLOWYMI

§ 1

Kontrolę przeprowadza się pod kątem:

1) przestrzegania zasad usytuowania punktów ze sprzedażą napojów alkoholowych i warunków sprzedaży tych napojów określonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej,

2) przestrzegania przepisów, o których mowa w § 1 załącznika nr 2 do uchwały,

3) przestrzegania ważności zezwoleń.

§ 2

Kontrolę, o której mowa w § 1, przeprowadza komisja kontrolująca złożona co najmniej z 3 osób, będących członkami Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

W skład komisji kontrolującej może wejść funkcjonariusz Policji lub przedstawiciel Komisji Spraw Społecznych Rady Miejskiej.

§ 3

Komisja kontrolująca przeprowadza kontrolę:

1) z inicjatywy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie określonym w § 1,

2) w wyniku zawiadomienia o nieprzestrzeganiu przepisów, o których mowa w § 1,

3) w wyniku otrzymania informacji o sprzedaży napojów alkoholowych bez wymaganego zezwolenia.

§ 4

Z przeprowadzonej kontroli komisja kontrolująca sporządza protokół, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.

W razie stwierdzenia naruszenia obowiązujących przepisów przez podmiot posiadający zezwolenie, Komisja wnioskuje do właściwych organów o podjęcie stosownych działań.