2583 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ŚCINAWIE z dnia 19 lipca 2002 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Ścinawa Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 33 ust. 2 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220), w związku z art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718, z 2001 r. Nr 46, poz. 499) Rada Miejska w Ścinawie uchwala, co następuje: |
§ 1
Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy Ścinawa określa Regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Ścinawa.
§ 3
Traci moc:
1) uchwała nr 56 Rady Gminy i Miasta w Ścinawie z dnia 12 grudnia 1990 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Ścinawie.
2) uchwała nr 97 Rady Gminy i Miasta Ścinawa z dnia 30 kwietnia 1996 r. i uchwała nr 153 Rady Gminy i Miasta w Ścinawie z dnia 30 kwietnia 1997 r. w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Ścinawie.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Ścinawie z dnia 19 lipca 2002 r. (poz. 2583)
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA I GMINY ŚCINAWA
R o z d z i a ł I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Urząd Miasta i Gminy Ścinawa jest aparatem pomocniczym Zarządu Miasta i Gminy Ścinawa.
§ 2
Ilekroć w dalszych przepisach regulaminu organizacyjnego jest mowa:
§ 3
Siedzibą Urzędu jest miasto Ścinawa.
§ 4
Urząd wykonuje zadania własne gminy i zadania zlecone oraz przyjęte do realizacji w drodze porozumień.
R o z d z i a ł II
KIEROWNICTWO URZĘDU
§ 5
1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.
2. Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy oraz kierowników komórek organizacyjnych.
3. W zakresie ustalonym przez Zarząd, Burmistrz w formie zarządzenia może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu Sekretarzowi.
4. Burmistrz może upoważnić pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.III.0911-9/21/02 z 12 sierpnia 2002 r. stwierdzono nieważność § 5 ust. 1, 3, 4).
5. Reprezentowanie interesów gminy w postępowaniach sądowych lub/przed innymi organami odbywać się winno na podstawie odpowiedniego pełnomocnictwa Burmistrza do załatwiania określonych spraw.
§ 6
Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:
1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
2) organizowanie pracy Zarządu i przewodniczenie jego posiedzeniom,
3) prowadzenie czynności należących do kompetencji Zarządu w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,
4) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
5) składnie oświadczeń w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności,
6) udzielanie pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,
7) ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał organom nadzoru,
(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.III.0911-9/21/02 z 12 sierpnia 2002 r. stwierdzono nieważność § 6 pkt 1, 2, 3, 4, 7).
8) wykonywanie uchwał Zarządu,
9) przedkładanie na sesji Rady i posiedzeniach Zarządu sprawozdań z wykonania uchwał,
10) reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sadowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
11) ustalanie regulaminu pracy Urzędu,
12) uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
13) gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,
14) kierowanie Urzędem w rozumieniu kodeksu pracy, wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze statutu gminy,
15) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami ustaw szczególnych i uchwał Rady.
§ 7
W czasie nieobecności Burmistrza lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków zastępuje go Zastępca Burmistrza.
§ 8
Zakres kompetencji Zastępcy Burmistrza ustala Burmistrz.
§ 9
1. Sekretarz Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu.
2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
§ 10
1. Skarbnik Gminy zapewnia warunki prawidłowego prowadzenia gospodarki finansowej gminy.
2. Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
R o z d z i a ł III
STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU
§ 11
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
§ 12
1. Pracą wydziału kieruje naczelnik, a w przypadku Wydziału Finansowego Skarbnik Miasta i Gminy.
2. Pracą Biura Radców Prawnych kieruje Koordynator wskazany przez Burmistrza.
3. Nadzór i koordynacja zadań realizowanych przez samodzielne stanowiska pracy należy bezpośrednio do Burmistrza lub do osoby wyznaczonej przez niego, tj. Zastępcy Burmistrza lub Sekretarza.
4. W czasie nieobecności naczelnika wydziału zastępuje go wyznaczony przez naczelnika pracownik, w przypadku stanowisk samodzielnych zastępstwo ustala Sekretarz.
5. Naczelnik odpowiedzialny jest za sprawne funkcjonowanie wydziału, dyscyplinę pracy, organizację zastępstw w czasie niezdolności pracowników do pracy lub urlopów, za terminowe i zgodne z prawem załatwienie spraw należących do zakresu wydziału oraz za prawidłowe stosowanie instrukcji kancelaryjnej, w tym także terminowe przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
6. Zadania wydziałów oraz stanowisk samodzielnych wykonywane są przez poszczególnych pracowników w ramach zakresów czynności.
7. Zakresy czynności, kierując się zasadą sprawnego i skutecznego działania, opracowuje naczelnik wydziału, które następnie przedkłada kierownikowi Urzędu w celu zatwierdzenia.
8. W przypadku stanowisk samodzielnych oraz naczelników zakresy czynności przygotowuje Sekretarza w uzgodnieniu z Burmistrzem.
§ 13
Naczelnicy wydziałów oraz pozostałe osoby wymienione w § 12 ust. 1, 2 i 3 odpowiadają przed Burmistrzem i Sekretarzem za organizację i dyscyplinę pracy oraz wykonywanie zadań i załatwianie spraw zgodnie z podziałem kompetencji.
§ 14
1. Jeżeli wykonanie zadania i załatwiane sprawy wymagają współpracy dwóch lub więcej komórek organizacyjnych, Sekretarz ustala sposób wykonania zadania oraz wiodącą komórkę organizacyjną.
2. W przypadkach spornych komórkę organizacyjną odpowiedzialną wyznacza Burmistrz.
§ 15
Stosunek pracy z naczelnikami wydziałów oraz pozostałymi pracownikami Urzędu nawiązuje kierownik Urzędu lub osoba przez niego upoważniona.
R o z d z i a ł IV
ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁÓW
§ 16
Do zakresu działania wydziałów i stanowisk jednoosobowych wymienionych w § 11 należą sprawy:
§ 17
Do zadań Wydziału Geodezji, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa należą w szczególności sprawy:
§ 18
Do zadań Wydziału Inwestycji, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej należą w szczególności sprawy:
§ 19
Do zadań Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji należą w szczególności sprawy:
§ 20
Do zadań Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego należą w szczególności sprawy:
§ 21
Do zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich należą w szczególności sprawy:
§ 22
Do zadań Wydziału Finansowego należą w szczególności sprawy:
§ 23
Do zadań Biura Radców Prawnych należą w szczególności sprawy prowadzenia obsługi prawnej Urzędu, w tym:
§ 24
Do zadań stanowiska jednoosobowego ds. modernizacji i utrzymania dróg gminnych należą w szczególności sprawy:
§ 25
Do zadań stanowiska jednoosobowego ds. działalności gospodarczej i wspierania rozwoju przedsiębiorczości należą w szczególności sprawy:
§ 26
Do zadań stanowiska jednoosobowego obrony cywilnej, wojskowości i reagowania kryzysowego należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej,
2) organizowanie i prowadzenie działań na rzecz realizacji powszechnego obowiązku obrony (w tym m.in. rejestracja przedpoborowych i pobór do wojska),
3) nadzoru nad organizacją i przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej oraz prowadzenia kancelarii tajnej,
4) nakładanie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych,
5) zapobieganie powstawaniu i zwalczanie skutków klęsk żywiołowych, w tym opracowywanie i realizowanie planów reagowania oraz planów operacyjnych ochrony przed powodzią, utrzymywanie stałej współpracy z jednostkami i organizacjami mogącymi uczestniczyć w akcjach, a w przypadku wystąpienia zagrożenia uczestnictwo w akcjach ratunkowych oraz koordynujących działania na rzecz ograniczenia skutków klęsk,
6) inne polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.
§ 27
Komórki organizacyjne dokonujące czynności w zakresie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi gminy, uprawnione są do żądania od jednostek wyjaśnień, informacji oraz okresowych sprawozdań finansowych.
§ 28
W sytuacjach tego wymagających i uzasadnionych upoważnia się Burmistrza do dokonywania przesunięć w zadaniach realizowanych przez komórki organizacyjne wymienione w § 11.
R o z d z i a ł V
POSTANOWIENIA SZCZEGÓLNE
§ 29
1. Zasady wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie Instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319).
2. Wydziały Urzędu przy oznaczaniu spraw (znakowaniu akt) stosują symbole odpowiednie dla danego wydziału określone przez Burmistrza odrębnym zarządzeniem.
§ 30
Odpowiedzi na zapytania i interpelacje zgłaszane przez radnych podczas sesji Rady, wymagające udzielenia odpowiedzi pisemnej udziela Burmistrz albo upoważniony pracownik Urzędu w ciągu 14 dni od złożenia zapytania (interpelacji).
§ 31
Decyzje dotyczące wewnętrznej organizacji Urzędu podejmuje Burmistrz w formie zarządzenia.
§ 32
1. Narady, konferencje lub zebrania zwołuje Burmistrz.
2. Materiały niezbędne dla przeprowadzenia narad, konferencji, zebrań oraz środki techniczne przygotowuje wskazany pracownik Urzędu.
§ 33
Burmistrz może powołać stałe lub doraźne zespoły doradcze, w skład których wchodzić mogą pracownicy Urzędu oraz inne osoby związane merytorycznie z realizacją zadań gminy.
§ 34
Czas pracy Urzędu określi Burmistrz w Regulaminie pracy Urzędu.
§ 35
Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje: