2583

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W ŚCINAWIE

z dnia 19 lipca 2002 r.

w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Ścinawa

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 33 ust. 2 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220), w związku z art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718, z 2001 r. Nr 46, poz. 499) Rada Miejska w Ścinawie uchwala, co następuje:

§ 1

Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy Ścinawa określa Regulamin organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Ścinawa.

§ 3

Traci moc:

1) uchwała nr 56 Rady Gminy i Miasta w Ścinawie z dnia 12 grudnia 1990 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Ścinawie.

2) uchwała nr 97 Rady Gminy i Miasta Ścinawa z dnia 30 kwietnia 1996 r. i uchwała nr 153 Rady Gminy i Miasta w Ścinawie z dnia 30 kwietnia 1997 r. w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Ścinawie.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY
ZBIGNIEW JADACH

Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Ścinawie z dnia 19 lipca 2002 r. (poz. 2583)

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA I GMINY ŚCINAWA

R o z d z i a ł I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Urząd Miasta i Gminy Ścinawa jest aparatem pomocniczym Zarządu Miasta i Gminy Ścinawa.

§ 2

Ilekroć w dalszych przepisach regulaminu organizacyjnego jest mowa:

1) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Ścinawie,
2) Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Miasta i Gminy Ścinawa,
3) Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy Ścinawa,
4) Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy Ścinawa,
5) omórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć wydział, samodzielne stanowisko, Biuro Radców Prawnych,
6) w sprawach bez bliższego określenia – należy przez to rozumieć sprawy związane z realizacją zadań, o których mowa w § 4,
7) załatwianiu spraw – należy przez to rozmieć każde działanie zgodne z przepisami prawa, podejmowane w granicach uprawnień i obowiązków w celu wykonania określonych zadań.

§ 3

Siedzibą Urzędu jest miasto Ścinawa.

§ 4

Urząd wykonuje zadania własne gminy i zadania zlecone oraz przyjęte do realizacji w drodze porozumień.

R o z d z i a ł II

KIEROWNICTWO URZĘDU

§ 5

1. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.

2. Burmistrz kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy oraz kierowników komórek organizacyjnych.

3. W zakresie ustalonym przez Zarząd, Burmistrz w formie zarządzenia może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu Sekretarzowi.

4. Burmistrz może upoważnić pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.III.0911-9/21/02 z 12 sierpnia 2002 r. stwierdzono nieważność § 5 ust. 1, 3, 4).

5. Reprezentowanie interesów gminy w postępowaniach sądowych lub/przed innymi organami odbywać się winno na podstawie odpowiedniego pełnomocnictwa Burmistrza do załatwiania określonych spraw.

§ 6

Do wyłącznych kompetencji Burmistrza należy:

1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,

2) organizowanie pracy Zarządu i przewodniczenie jego posiedzeniom,

3) prowadzenie czynności należących do kompetencji Zarządu w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego,

4) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

5) składnie oświadczeń w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności,

6) udzielanie pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,

7) ogłaszanie uchwał Rady, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał organom nadzoru,

(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.III.0911-9/21/02 z 12 sierpnia 2002 r. stwierdzono nieważność § 6 pkt 1, 2, 3, 4, 7).

8) wykonywanie uchwał Zarządu,

9) przedkładanie na sesji Rady i posiedzeniach Zarządu sprawozdań z wykonania uchwał,

10) reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sadowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,

11) ustalanie regulaminu pracy Urzędu,

12) uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,

13) gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,

14) kierowanie Urzędem w rozumieniu kodeksu pracy, wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze statutu gminy,

15) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza przepisami ustaw szczególnych i uchwał Rady.

§ 7

W czasie nieobecności Burmistrza lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków zastępuje go Zastępca Burmistrza.

§ 8

Zakres kompetencji Zastępcy Burmistrza ustala Burmistrz.

§ 9

1. Sekretarz Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu.

2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

1) zapewnienie zgodności z prawem wydawanych decyzji i podejmowanych działań,
2) organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,
3) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
4) organizowanie współdziałania z sołtysami i przewodniczącymi rad osiedla oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,
5) nadzorowanie przestrzegania zasad rzetelnego i terminowego załatwiania spraw,
6) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,
7) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,
8) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu,
9) nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych pracowników Urzędu,
10) wydawanie wszelkich wymaganych zaświadczeń i poświadczeń urzędowych,
11) wykonywanie innych prac zleconych przez Burmistrza.

§ 10

1. Skarbnik Gminy zapewnia warunki prawidłowego prowadzenia gospodarki finansowej gminy.

2. Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:

1) nadzorowanie całokształtu prac w zakresie opracowywania projektu budżetu gminy, prowadzenie rachunkowości i wykonywanie budżetu,
2) kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
(Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.III.0911-9/21/02 z 12 sierpnia 2002 r. stwierdzono nieważność § 10 ust. 2 pkt 2).
3) wykonywanie budżetu i organizowanie gospodarki finansowej gminy, w tym koordynacja budżetu z innymi źródłami finansowania,
4) opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
5) opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy i zgłaszanie swoich propozycji Zarządowi i Radzie,
6) kontrola gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych, sołectw i osiedli, analiza ich okresowych sprawozdań,
7) prowadzenie księgowości i ewidencji majątku gminy,
8) współpraca z bankami w zakresie obsługi rachunku podstawowego, lokat kredytów itp.,
9) koordynacja prac związanych z przygotowaniem i obsługą emisji obligacji komunalnych,
10) sporządzanie sprawozdań z wykonywania budżetu,
11) opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących spraw budżetowych i okołobudżetowych.

R o z d z i a ł III

STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU

§ 11

W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Wydział Geodezji, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa,
2) Wydział Inwestycji, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej,
3) Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji,
4) Wydział Organizacyjno-Administracyjny,
5) Wydział Spraw Obywatelskich,
6) Wydział Finansowy,
7) Biuro Radców Prawnych
oraz samodzielne stanowiska:
1) ds. modernizacji i utrzymania dróg gminnych,
2) ds. działalności gospodarczej i wspierania rozwoju przedsiębiorczości,
3) obrony cywilnej, wojskowości i reagowania kryzysowego.

§ 12

1. Pracą wydziału kieruje naczelnik, a w przypadku Wydziału Finansowego Skarbnik Miasta i Gminy.

2. Pracą Biura Radców Prawnych kieruje Koordynator wskazany przez Burmistrza.

3. Nadzór i koordynacja zadań realizowanych przez samodzielne stanowiska pracy należy bezpośrednio do Burmistrza lub do osoby wyznaczonej przez niego, tj. Zastępcy Burmistrza lub Sekretarza.

4. W czasie nieobecności naczelnika wydziału zastępuje go wyznaczony przez naczelnika pracownik, w przypadku stanowisk samodzielnych zastępstwo ustala Sekretarz.

5. Naczelnik odpowiedzialny jest za sprawne funkcjonowanie wydziału, dyscyplinę pracy, organizację zastępstw w czasie niezdolności pracowników do pracy lub urlopów, za terminowe i zgodne z prawem załatwienie spraw należących do zakresu wydziału oraz za prawidłowe stosowanie instrukcji kancelaryjnej, w tym także terminowe przekazywanie akt do archiwum zakładowego.

6. Zadania wydziałów oraz stanowisk samodzielnych wykonywane są przez poszczególnych pracowników w ramach zakresów czynności.

7. Zakresy czynności, kierując się zasadą sprawnego i skutecznego działania, opracowuje naczelnik wydziału, które następnie przedkłada kierownikowi Urzędu w celu zatwierdzenia.

8. W przypadku stanowisk samodzielnych oraz naczelników zakresy czynności przygotowuje Sekretarza w uzgodnieniu z Burmistrzem.

§ 13

Naczelnicy wydziałów oraz pozostałe osoby wymienione w § 12 ust. 1, 2 i 3 odpowiadają przed Burmistrzem i Sekretarzem za organizację i dyscyplinę pracy oraz wykonywanie zadań i załatwianie spraw zgodnie z podziałem kompetencji.

§ 14

1. Jeżeli wykonanie zadania i załatwiane sprawy wymagają współpracy dwóch lub więcej komórek organizacyjnych, Sekretarz ustala sposób wykonania zadania oraz wiodącą komórkę organizacyjną.

2. W przypadkach spornych komórkę organizacyjną odpowiedzialną wyznacza Burmistrz.

§ 15

Stosunek pracy z naczelnikami wydziałów oraz pozostałymi pracownikami Urzędu nawiązuje kierownik Urzędu lub osoba przez niego upoważniona.

R o z d z i a ł IV

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁÓW

§ 16

Do zakresu działania wydziałów i stanowisk jednoosobowych wymienionych w § 11 należą sprawy:

1) przygotowania materiałów pod obrady Rady i Zarządu Gminy, w tym projektów uchwał,
2) realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu Gminy,
3) rozpatrywanie zapytań i wniosków radnych,
4) opracowania projektów programów gospodarczych,
5) przygotowania dla potrzeb Burmistrza i Zarządu ocen, analiz i bieżących informacji z realizacji planowanych zadań,
6) prowadzenia na podstawie upoważnienia postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach oraz prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji, w zakresie objętych działalnością komórki organizacyjnej,
7) podejmowanie czynności niezbędnych do prowadzenia postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach,
8) przygotowywanie materiałów do rozpatrywania skarg i wniosków skierowanych do organów gminy,
9) współdziałania z organami rządowej administracji ogólnej,
10) ścisłe przestrzeganie i stosowanie przepisów prawnych,
11) wykonywania na polecenie Burmistrza i organów gminy innych zadań w sprawach objętych zakresem działania komórki organizacyjnej,
12) wykonywanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.

§ 17

Do zadań Wydziału Geodezji, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa należą w szczególności sprawy:

1) gospodarki nieruchomościami komunalnymi (sprzedaży, nabywania mienia oraz jego dzierżawy i najmu, podziału),
2) przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
3) prowadzenia postępowania komunalizacyjnego,
4) ochrony roślin i zwierząt,
5) numeracji nieruchomości,
6) ogrodnictwa działkowego,
7) gospodarki rolnej i leśnej,
8) ochrony dóbr kultury,
9) utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,
10) lokalizacji inwestycji,
11) rozwoju gminy i jej planów studyjnych (opracowywanie ofert inwestycyjnych),
12) nadzór nad działalnością ZGK w zakresie spraw realizowanych przez wydział,
13) inne na polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 18

Do zadań Wydziału Inwestycji, Ochrony Środowiska i Gospodarki Przestrzennej należą w szczególności sprawy:

1) przygotowania, prowadzenia i koordynowania realizacji inwestycji gminnych,
2) pozyskiwania środków na realizację inwestycji,
3) melioracji, gospodarki wodnej na terenie gminy,
4) zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,
5) gospodarki odpadami komunalnymi,
6) ochrony środowiska,
7) planowania przestrzennego,
8) opracowania kierunków i koncepcji wyposażenia gminy w podstawowe sieci i urządzenia oraz inwestycje infrastrukturalne,
9) zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz,
10) nadzoru nad działalnością Zakładu Gospodarki Komunalnej w zakresie spraw realizowanych przez wydział,
11) komputeryzacji i nadzoru nad sprzętem komputerowym Urzędu Gminy,
12) koordynowania i nadzorowania prowadzonych przez Urząd postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w tym prowadzenia centralnego rejestru zamówień publicznych,
13) inne na polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 19

Do zadań Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji należą w szczególności sprawy:

1) szkół i przedszkoli,
2) dowozu dzieci do szkół,
3) awansu zawodowego nauczycieli oraz konkursów na dyrektorów placówek oświatowych i kulturalnych,
4) współpracy z instytucjami kultury fizycznej, w tym nadzór nad działalnością merytoryczną prowadzoną przez Ścinawski Ośrodek Kultury,
5) współdziałania ze społecznymi organizacjami kulturalnymi i oświatowymi,
6) upowszechniania kultury fizycznej,
7) współudział i koordynacja nad organizowaniem okolicznościowych i masowych uroczystości,
8) promocji gminy i współpracy z zagranicą,
9) inne na polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 20

Do zadań Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego należą w szczególności sprawy:

1) zapewnienia właściwej organizacji pracy, sprawnego i praworządnego funkcjonowania Urzędu,
2) zapewnienia materialno-technicznych warunków pracy Urzędu,
3) obsługi technicznej Zarządu i Rady Gminy oraz radnych,
4) zapewnienie właściwej obsługi interesantów,
5) współpracy z sołtysami,
6) spraw osobowych pracowników Urzędu i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych (kadry),
7) archiwum zakładowego,
8) ochrony przeciwpożarowej Urzędu oraz spraw bezpieczeństwa i higieny pracy,
9) planowania i przeprowadzania kontroli Urzędu,
10) prowadzenia zbioru przepisów,
11) inne na polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 21

Do zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich należą w szczególności sprawy:

1) sporządzania aktów stanu cywilnego, urodzeń, małżeństw, zgonów oraz dokonywanie czynności związanych z rejestracją stanu cywilnego,
2) organizowania uroczystości świeckich,
3) ewidencji ludności i dowodów osobistych,
4) udzielania pozwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych na terenie gminy i przyjmowania zgłoszeń o zgromadzeniach publicznych,
5) wydawania zaświadczeń w zakresie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego,
6) inne na polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 22

Do zadań Wydziału Finansowego należą w szczególności sprawy:

1) opracowania projektów budżetu gminy,
2) przyjmowania i analizowania preliminarzy budżetowych jednostek i zakładów budżetowych gminy,
3) zapewnienia prawidłowego wykonywania budżetu gminy,
4) nadzoru i kontroli nad prowadzoną przez jednostki i zakłady budżetowe rachunkowością budżetową,
5) poddawania analizie sprawozdań finansowych (bilansów) samodzielnych jednostek, dla których gmina jest organem założycielskim,
6) nadzoru i kontroli realizowania i rozliczania przyznanych z budżetu gminy dotacji dla podmiotów nienależących do sektora finansów publicznych,
7) wymiaru poboru należności podatkowych,
8) rozliczania podatku VAT oraz opłat gminnych,
9) prowadzenie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych,
10) prowadzenia rachunkowości podatkowych i nieopodatkowanych należności budżetowych,
11) obsługa finansowa Urzędu,
12) wynagrodzeń pracowników Urzędu i ubezpieczeń społecznych, a także obsługa finansowa umów cywilno-prawnych,
13) inne na polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 23

Do zadań Biura Radców Prawnych należą w szczególności sprawy prowadzenia obsługi prawnej Urzędu, w tym:

1) udzielania porad i konsultacji prawnych na rzecz Urzędu,
2) sporządzania opinii prawnych, opiniowania umów, porozumień,
3) opracowywania i opiniowania projektów aktów prawnych,
4) występowania przed sądami i urzędami,
5) zastępstwa prawnego i procesowego,
6) inne polecenia Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 24

Do zadań stanowiska jednoosobowego ds. modernizacji i utrzymania dróg gminnych należą w szczególności sprawy:

1) planowania i utrzymywania dróg gminnych, w tym realizacja zadań należących do zarządcy lub właściciela drogi,
2) oświetlenia ulicznego,
3) lokalnego transportu zbiorowego,
4) organizacji ruchu kołowego,
5) współpraca z innymi zarządcami dróg położonych w terenie gminy,
6) związane z wyposażeniem gminy w sieci i urządzenia telekomunikacyjne, w tym współpraca z operatorami,
7) nadzoru nad działalnością Zakładu Gospodarki Komunalnej w zakresie spraw realizowanych przez stanowisko,
8) inne na polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 25

Do zadań stanowiska jednoosobowego ds. działalności gospodarczej i wspierania rozwoju przedsiębiorczości należą w szczególności sprawy:

1) prowadzenia ewidencji podmiotów gospodarczych oraz dokonywania kontroli podmiotów gospodarczych,
2) podejmowania działań na rzecz wspierania rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich i w mieście, w tym także pozyskiwanie środków na ten cel i organizowanie szkoleń,
3) zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, kontroli ich sprzedaży i spożywania,
4) funkcjonowania targowisk,
5) profilaktyki i zapobiegania patologiom społecznym,
6) inne na polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 26

Do zadań stanowiska jednoosobowego obrony cywilnej, wojskowości i reagowania kryzysowego należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej,

2) organizowanie i prowadzenie działań na rzecz realizacji powszechnego obowiązku obrony (w tym m.in. rejestracja przedpoborowych i pobór do wojska),

3) nadzoru nad organizacją i przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej oraz prowadzenia kancelarii tajnej,

4) nakładanie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych,

5) zapobieganie powstawaniu i zwalczanie skutków klęsk żywiołowych, w tym opracowywanie i realizowanie planów reagowania oraz planów operacyjnych ochrony przed powodzią, utrzymywanie stałej współpracy z jednostkami i organizacjami mogącymi uczestniczyć w akcjach, a w przypadku wystąpienia zagrożenia uczestnictwo w akcjach ratunkowych oraz koordynujących działania na rzecz ograniczenia skutków klęsk,

6) inne polecenie Burmistrza lub osoby działającej z jego upoważnienia.

§ 27

Komórki organizacyjne dokonujące czynności w zakresie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi gminy, uprawnione są do żądania od jednostek wyjaśnień, informacji oraz okresowych sprawozdań finansowych.

§ 28

W sytuacjach tego wymagających i uzasadnionych upoważnia się Burmistrza do dokonywania przesunięć w zadaniach realizowanych przez komórki organizacyjne wymienione w § 11.

R o z d z i a ł V

POSTANOWIENIA SZCZEGÓLNE

§ 29

1. Zasady wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie Instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319).

2. Wydziały Urzędu przy oznaczaniu spraw (znakowaniu akt) stosują symbole odpowiednie dla danego wydziału określone przez Burmistrza odrębnym zarządzeniem.

§ 30

Odpowiedzi na zapytania i interpelacje zgłaszane przez radnych podczas sesji Rady, wymagające udzielenia odpowiedzi pisemnej udziela Burmistrz albo upoważniony pracownik Urzędu w ciągu 14 dni od złożenia zapytania (interpelacji).

§ 31

Decyzje dotyczące wewnętrznej organizacji Urzędu podejmuje Burmistrz w formie zarządzenia.

§ 32

1. Narady, konferencje lub zebrania zwołuje Burmistrz.

2. Materiały niezbędne dla przeprowadzenia narad, konferencji, zebrań oraz środki techniczne przygotowuje wskazany pracownik Urzędu.

§ 33

Burmistrz może powołać stałe lub doraźne zespoły doradcze, w skład których wchodzić mogą pracownicy Urzędu oraz inne osoby związane merytorycznie z realizacją zadań gminy.

§ 34

Czas pracy Urzędu określi Burmistrz w Regulaminie pracy Urzędu.

§ 35

Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje:

1) Burmistrz,
2) Sekretarz,
3) Skarbnik,
4) oraz inne osoby na podstawie upoważnień wydanych przez osoby wymienione w pkt 1, 2 i 3.