Załącznik nr 7 do Statutu Miasta Bielawy (poz. 2557)

REGULAMIN PRACY ZARZĄDU

§ 1

1. Organem wykonawczym gminy jest Zarząd Miasta.

2. W skład Zarządu wchodzą: Burmistrz jako Przewodniczący Zarządu, jego Zastępca i pięciu członków Zarządu.

§ 2

1. Zarząd Miasta rozpatruje i rozstrzyga na swoich posiedzeniach w formie uchwał, postanowień i decyzji sprawy należące do jego kompetencji określone w ustawie o samorządzie gminnym, Statucie oraz innych powszechnie obowiązujących przepisach prawa.

2. W przypadkach niecierpiących zwłoki Zarząd może podejmować stosowne zarządzenia.

§ 3

1. Zarząd Miasta obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Zarządu w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż 1 raz w miesiącu.

2. O terminie i miejscu posiedzenia zawiadamia się członków Zarządu pisemnie z 7-dniowym wyprzedzeniem.

3. Członkom Zarządu Miasta przekazuje się projekt porządku obrad określający zagadnienia do rozpatrzenia na posiedzeniu.

4. W wyjątkowych sytuacjach informacja o terminie i temacie posiedzenia może być udzielona telefonicznie.

§ 4

Każdy członek Zarządu Miasta może, nie później niż do godz. 10,00 w dniu, w którym jest posiedzenie Zarządu, zgłosić Burmistrzowi bezpośrednio lub za pośrednictwem pracownika obsługującego Zarząd zagadnienia, które proponuje umieścić w porządku obrad.

§ 5

1. W posiedzeniach Zarządu Miasta, oprócz jego członków, udział biorą, bez prawa głosowania, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy, Rzecznik Prasowy.

2. W posiedzeniach mogą brać udział również radni na zasadach określonych w § 29 Statutu oraz zaproszeni goście.

§ 6

1. Każdy członek Zarządu Miasta jest obowiązany brać czynny udział w jego pracach.

2. Obecność członka Zarządu na posiedzeniu odnotowuje się w protokole na podstawie podpisanej listy obecności.

3. W przypadku gdy członek Zarządu nie może brać udziału w posiedzeniu Zarządu, powinien on usprawiedliwić swoją nieobecność Przewodniczącemu Zarządu, nie później niż na następnym posiedzeniu Zarządu.

4. W przypadku niewykonywania przez członka Zarządu swoich obowiązków, Burmistrz może wystąpić do Rady Miejskiej z uzasadnionym pisemnym wnioskiem o odwołanie.

§ 7

1. Członkom Zarządu przysługują diety za utracone wynagrodzenie na zasadach określonych odrębną uchwałą Rady oraz zwrot kosztów podróży służbowych na zasadach ogólnie obowiązujących.

2. Członek Zarządu uprawniony jest do przedkładania wniosków dotyczących porządku obrad. Wniosek przyjmowany jest w odrębnym głosowaniu.

3. Członek Zarządu, w celu prawidłowego wykonywania swojej funkcji, uprawniony jest do uzyskania danych i wyjaśnień od pracowników Urzędu Miejskiego i dyrektorów miejskich jednostek organizacyjnych.

4. Członek Zarządu uprawniony jest do posiadania jednego egzemplarza kserokopii protokołów i uchwał Zarządu.

§ 8

1. Posiedzenie Zarządu prowadzi Burmistrz, a w razie jego nieobecności Zastępca Burmistrza.

2. Burmistrz stwierdza, na podstawie listy obecności, prawomocność posiedzenia, a w przypadku braku kworum zamyka obrady.

W protokole odnotowuje się przyczyny, z powodu których posiedzenie Zarządu nie odbyło się.

3. Po stwierdzeniu prawomocności obrad (kworum), Burmistrz przedstawia projekt porządku obrad do zaakceptowania przez członków Zarządu.

4. Porządek obrad przyjmowany jest zwykłą większością głosów.

§ 9

1. Burmistrz prowadzi obrady według przyjętego porządku obrad.

2. Kierując obradami Zarządu Burmistrz:

1) udziela członkom Zarządu, Skarbnikowi, Sekretarzowi lub innym osobom obecnym na posiedzeniu głosu w dyskusji i zamyka dyskusję w miarę jej wyczerpania,
2) zarządza, na wniosek członka Zarządu lub z własnej inicjatywy, bezpośrednie wyjaśnienie tematów ujętych w porządku obrad przez pracowników Urzędu, dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych lub zarządza przedłożenie stosownych dokumentów,
3) zarządza głosowanie nad składanymi w trakcie obrad wnioskami członków Zarządu,
4) zarządza przyjęcie rozstrzygnięcia omawianej przez Zarząd sprawy w drodze głosowania i stwierdza jego wynik.

3. Po wyczerpaniu porządku obrad lub na wniosek większości członków Zarządu obecnych na posiedzeniu, Burmistrz zamyka posiedzenie Zarządu.

4. Burmistrz czuwa nad prawidłowym sporządzeniem protokołu przez pracownika obsługującego posiedzenie Zarządu.

§ 10

1. Z każdego posiedzenia Zarządu sporządza się protokół, który powinien zawierać:

1) datę i miejsce posiedzenia Zarządu oraz numery podjętych uchwał,
2) imię i nazwisko przewodniczącego obrad,
3) imiona i nazwiska członków Zarządu uczestniczących w posiedzeniu oraz imiona i nazwiska innych osób uczestniczących w posiedzeniu, wskazując w jakim charakterze osoby te uczestniczyły w posiedzeniu Zarządu,
4) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniego posiedzenia,
5) przebieg obrad oraz teksty zgłoszonych i uchwalonych wniosków,
6) przebieg głosowania z wyszczególnieniem jego wyników,
7) podpisy wszystkich obecnych na posiedzeniu członków Zarządu.

2. Protokoły z posiedzeń Zarządu numeruje się kolejnymi cyframi arabskimi, odpowiadającymi numerowi posiedzenia Zarządu w danym roku, łamanymi przez dwie ostatnie cyfry roku kalendarzowego. Nową numerację rozpoczyna się z początkiem każdego roku.

3. Członkowie Zarządu oraz inni uczestnicy posiedzenia mogą zgłosić do protokołu wniosek o jego sprostowanie lub uzupełnienie.

4. W razie zgłoszenia wniosku, o którym mowa w ust. 3, o jego uwzględnieniu rozstrzyga Zarząd.

5. Wyciągi i wnioski z protokołu posiedzenia Zarządu przekazuje się referatom i wydziałom Urzędu Miejskiego oraz jednostkom organizacyjnym, które zobowiązane są do określonych działań.

§ 11

1. Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 4 członków Zarządu.

2. W przypadku równej ilości głosów, głosowanie przeprowadza się aż do jego rozstrzygnięcia.

3. Uchwały Zarządu powinny zawierać:

1) numer i datę podjęcia,
2) określenie przedmiotu i odpowiedzialnego za wykonanie,
3) wynik głosowania.

4. Uchwały oznacza się numerem kolejnym posiedzenia Zarządu (cyfra rzymska),łamanym przez numer uchwały według kolejności podjęcia (cyfra arabska) oraz przez dwie ostatnie cyfry roku kalendarzowego. Nową numerację rozpoczyna się z początkiem każdego roku.

5. Uchwały podpisują wszyscy członkowie Zarządu obecni na posiedzeniu.

6. W razie odmowy podpisania uchwały przez któregokolwiek członka Zarządu jest on obowiązany do przedstawienia pisemnie lub ustnie do protokołu zdania odrębnego.

7. Wyciągi z uchwał przekazuje się referatom i wydziałom Urzędu Miejskiego oraz jednostkom organizacyjnym, które zobowiązane są do określonych działań.

§ 12

1. Decyzje i postanowienia Zarządu podpisuje Przewodniczący Zarządu, a w ich sentencji wpisuje się imię i nazwisko obecnych przy ich podejmowaniu członków Zarządu.

2. W razie odmiennego zdania członka Zarządu, jest on zobowiązany do przedstawienia pisemnie lub ustnie do protokołu zdania odrębnego.

§ 13

Obsługę techniczno-biurową (sporządzanie protokołów, wyciągów z protokołów, przyjmowanie materiałów) sprawuje pracownik Wydziału Organizacyjnego.

§ 14

1. Zarząd udostępnia materiały ze swych posiedzeń do publicznego wglądu, o ile nie narusza to przepisów obowiązujących w tym zakresie, a także nie narusza tajemnicy handlowej oraz interesów osobistych osób fizycznych.

2. Zasady udostępniania informacji i dokumentów określa § 15 ust. 3 Statutu Miasta Bielawy.

3. Organy kontrolujące działalność Zarządu mają prawo wglądu do protokołów posiedzeń i uchwał Zarządu.

§ 15

W sprawach nieobjętych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy ustawy o samorządzie gminnym i Statutu Miasta.