Załącznik nr 6 do Statutu Miasta Bielawy (poz. 2557)
ZASADY TWORZENIA I FUNKCJONOWANIA KLUBU RADNYCH
§ 1
Radni mogą tworzyć kluby radnych określane dalej jako “kluby", według kryteriów przez siebie przyjętych.
§ 2
1. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału przez co najmniej trzech radnych.
2. Powstanie klubu musi zostać niezwłocznie zgłoszone Przewodniczącemu Rady.
3. W zgłoszeniu podaje się:
4. W razie zmiany składu klubu lub jego rozwiązania, przewodniczący klubu jest obowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym Przewodniczącego Rady.
§ 3
Rejestr klubów prowadzi Przewodniczący Rady.
§ 4
1. Przynależność radnych do klubu jest dobrowolna.
2. Można należeć tylko do jednego klubu.
§ 5
1. Kluby działają przez okres kadencji Rady. Upływ kadencji Rady jest równoznaczny z rozwiązaniem klubów.
2. Kluby mogą ulegać wcześniejszemu rozwiązaniu na mocy decyzji swoich członków.
3. Klub radnych podlega wykreśleniu z rejestru klubów w przypadku gdy, liczba członków będzie mniejsza niż trzech.
§ 6
1. Kluby działają wyłącznie w ramach Rady.
2. Kluby radnych są niezależnymi organizacjami radnych tworzonymi w celu reprezentowania wobec Rady i społeczności lokalnej poglądów, stanowisk, opinii i inicjatyw we wszystkich sprawach.
§ 7
1. Kluby mogą uchwalać własne regulaminy.
2. Regulaminy klubów nie mogą być sprzeczne ze statutem.
§ 8
1. Klubom przysługują uprawnienia wnioskodawcze i opiniodawcze w zakresie organizacji i trybu działania Rady.
2. Prezentowane przez kluby merytoryczne wnioski, opinie i stanowiska powinny być przedłożone w formie pisemnej Przewodniczącemu Rady.
§ 9
Na wniosek przewodniczącego klubu, Zarząd obowiązany jest zapewnić klubom organizacyjne warunki w zakresie niezbędnym do ich funkcjonowania.