2324 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W POLANICY ZDROJU z dnia 19 czerwca 2002 r. w sprawie ustalenia zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży, prowadzenia kontroli w zakresie przestrzegania zasad obrotu tymi napojami oraz określenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta Polanica Zdrój Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591) oraz art. 41 ust. 1 pkt 4 i art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. Nr 35, poz. 230 z późn. zm.) Rada Miejska w Polanicy Zdroju uchwala, co następuje: |
§ 1
Uchwala się zasady wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży oraz prowadzenia kontroli w zakresie przestrzegania zasad obrotu tymi napojami w brzmieniu określonym w zał. nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Określa się zasady usytuowania na terenie miasta Polanica Zdrój miejsc sprzedaży napojów alkoholowych
w brzmieniu określonym w zał. nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży wydaje Burmistrz Miasta po zasięgnięciu opinii Zarządu Miejskiego, Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Naczelnego Lekarza Uzdrowiska.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miejskiemu.
§ 5
Traci moc uchwała Rady Miejskiej w Polanicy Zdroju nr XXIII/136/2000 z dnia 3 marca 2000 roku w sprawie uchwalenia zasad wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych, ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych.
§ 6
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Polanicy Zdroju z dnia 19 czerwca 2002 r. (poz. 2324)
Zasady wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia na miejscu lub poza miejscem sprzedaży oraz prowadzenia kontroli w zakresie przestrzegania zasad obrotu tymi napojami na terenie miasta Polanica Zdrój:
I. Zasady wydawania zezwoleń.
1. Burmistrz Miasta wydaje zezwolenie po spełnieniu, przez ubiegającego się, wymogów przewidzianych ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz wymogów ustanowionych przez Radę Miejską.
2. Wniosek powinien zawierać:
3. Do wniosku należy dołączyć:
4. W zezwoleniu należy wpisać:
II. Kontrola podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż i podawanie
napojów alkoholowych.
1. Kontroli podlegają wszystkie podmioty gospodarcze prowadzące sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży.
2. Kontroli dokonują:
3. Zakres kontroli obejmuje:
4. Osoby upoważnione do kontroli mają prawo:
5. Czynności kontrolnych dokonuje się w obecności kontrolowanego.
6. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół, który wraz z wnioskami niezwłocznie przekazuje się do organu wydającego zezwolenie.
7. Jednostka kontrolowana w terminie 14 dni od daty otrzymania informacji o stwierdzonych uchybieniach może złożyć pisemne wyjaśnienie, co było przyczyną naruszenia prawa stwierdzonego przez kontrolujących.
8. Po zebraniu całości dokumentów oraz po zasięgnięciu opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Burmistrz Miasta podejmuje decyzję o:
III. Warunki cofania zezwoleń.
1. Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych jest cofane w przypadkach określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (art. 18 ust. 6 pkt 1–7).
2. Zezwolenie może być cofnięte:
a) po kontroli punktu sprzedaży przez upoważnionych członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz przedstawicieli innych instytucji w zakresie im przypisanym, stwierdzających naruszenie warunków określonych w zezwoleniu lub naruszeń postanowień ustawy, na podstawie dowodu jakim jest protokół kontroli,
b) po stwierdzeniu na piśmie przez świadka w obecności uprawnionej osoby (członka GKRPA, policjanta, funkcjonariusza Straży Miejskiej, pracownika PIH lub innej osoby z mocy prawa upoważnionej do prowadzenia kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych) faktu naruszenia ustawy lub postanowień określonych w zezwoleniu na sprzedaż napojów alkoholowych.
c) po dwukrotnym niezastosowaniu się do nakazu usunięcia uchybień i niedociągnięć w funkcjonowaniu punktu sprzedaży zapisanych w protokołach kontroli punktu sprzedaży przez osoby wymienione w punkcie a i b.
Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Polanicy Zdroju z dnia 19 czerwca 2002 r. (poz. 2324)
I. Zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych na terenie miasta
Polanica Zdrój
1. Zgodnie z art. 14 i art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych: