2263

UCHWAŁA RADY GMINY GAWORZYCE

z dnia 25 czerwca 2002 r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Gaworzyce

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Rada Gminy Gaworzyce uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Gaworzycach, stanowiący załącznik do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Gaworzyce.

§ 3

Tracą moc uchwały:

– Uchwała nr XXXIII/161/97 Rady Gminy Gaworzyce z dnia 29 grudnia 1997 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Gaworzycach;

– Uchwała nr IV/51/99 Rady Gminy Gaworzyce z dnia 26 lutego 1999 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Gaworzycach;

– Uchwała nr XV/134/2000 Rady Gminy Gaworzyce z dnia 31 sierpnia 2000 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Gaworzycach;

– Uchwała nr XXII/192/01 Rady Gminy Gaworzyce z dnia 29 czerwca 2001 r. zmieniająca uchwałę w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Gaworzycach.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
GRZEGORZ PŁUCIENNIK

Załącznik do uchwały Rady Gminy Gaworzyce z dnia 25 czerwca 2002 r. (poz. 2263)

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY W GAWORZYCACH

R o z d z i a ł I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Gaworzyce, zwany dalej regulaminem, określa:

1) zakres działania i zadania Urzędu Gminy Gaworzyce,
2) organizację Urzędu,
3) zakres działania stanowisk pracy w Urzędzie,
4) strukturę organizacyjną Urzędu Gminy,
5) organizację przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli,
6) organizację działalności kontrolnej,
7) zasady podpisywania aktów prawnych i innych dokumentów urzędowych.

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) gminie – należy przez to rozumieć Gminę Gaworzyce,

2) Radzie lub Zarządzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy Gaworzyce lub Zarząd Gminy Gaworzyce,

3) Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Gaworzyce, Sekretarza Gmi-ny, Skarbnika Gminy.

§ 3

1. Urząd Gminy Gaworzyce jest jednostką budżetową gminy.

2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nich pracowników. Uprawnienia pracodawcy oraz zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu wykonuje Wójt, który jest kierownikiem Urzędu.

3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Gaworzyce.

§ 4

1. Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach:

730–1500 poniedziałek, środę, czwartek, piątek a we wtorek od 730–1730.

R o z d z i a ł II

Zakres działania i zadania Urzędu

§ 5

1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Zarządu Gminy.

2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania zadań spoczywających na gminie:

1) zadań własnych wynikających z ustaw;

2) zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji, przygotowań i przeprowadzenie wyborów powszechnych oraz referendów;

3) zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumienia z organami tej administracji;

4) zadań z zakresu właściwości powiatu lub województwa wykonywanych na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego.

§ 6

1. Do zadań Urzędu należy zapewnić pomoc organom gminy w wykonaniu ich zadań i kompetencji.

2. W szczególności do zadań Urzędu należy:

1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowanych uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów

z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy;

2) wykonywanie na podstawie upoważnień czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy;

3) zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków;

4) przyjmowanie do uchwalenia i wykonywania budżetu gminy oraz innych aktów organów gminy,

5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy,

6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji i posiedzeń Zarządu oraz jednostek pomocniczych,

7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych oraz zbiorów Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego dostępnych do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,

8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, a w szczególności:

a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
b) prowadzenie wewnętrznego obiektu akt,
c) przekazywanie akt,
d) przekazywanie akt do archiwum,

9) realizacja obowiązków i uprawnień służbowych Wójtowi jako wykonującemu uprawnienia samorządowego pracodawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy.

R o z d z i a ł III

Organizacja Urzędu

§ 7

1. W Urzędzie Gminy tworzy się samodzielne stanowiska pracy, które oznacza się samodzielnymi symbolami:

1) stanowisko ds. organizacyjnych – OR,
2) stanowisko ds. obrony cywilnej – OB,
3) stanowisko ds. oświaty i inicjatyw gospodarczych – OSIG,
4) Urząd Stanu Cywilnego – USC,
5) stanowisko ds. ewidencji ludności – EWiD,
6) stanowisko ds. rolnictwa, leśnictwa i melioracji – RLN,
7) stanowisko ds. inwestycji i budownictwa – BI,
8) stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami – GNR,
9) stanowisko ds. obsługi prawnej – OP,
10) stanowisko ds. księgowości i dodatków mieszkaniowych – KDM,
11) stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat – PO,
12) stanowisko ds. windykacji należności finansowych – NF,
13) stanowisko ds. księgowości budżetowej – KB,
14) stanowisko ds. księgowości finansowej – KF,
15) stanowisko ds. księgowości finansowej – KF,
16) stanowisko ds. księgowości budżetowej i kasjer – KKB.

2. W Urzędzie Gminy tworzy się stanowiska obsługi:

1) pracownik gospodarczy;
2) kierowca samochodu służbowego;
3) kierowca autobusu szkolnego.

§ 8

1. Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego.

2. Stanowiskami kierowniczymi w Urzędzie są: Wójt Gminy, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy, kierownik USC.

R o z d z i a ł IV

Zasady funkcjonowania Urzędu

§ 9

1. Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

1) praworządności;
2) służebności wobec społeczności lokalnej;
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;
4) jednoosobowego kierownictwa;
5) kontroli wewnętrznej;
6) podziału zadań między kierownictwo Urzędu i poszczególne stanowiska pracy;
7) wzajemnego współdziałania.

§ 10

Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

§ 11

1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy, oszczędny z uwzględ-nieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.

2. Zakupy dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.

§ 12

1. Jednoosobowe kierownictwo opiera się na zasadach wydawania poleceń oraz zasadach jednolitości i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.

2. Urzędem kieruje Wójt przy pomocy Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą przed Wójtem odpowiedzialność za realizację swoich zadań.

§ 13

1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne stanowiska pracy.

2. Zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 2 do regulaminu.

§ 14

Szczegółowe zasady podpisywania pism w Urzędzie określa załącznik nr 3 do regulaminu.

§ 15

Poszczególne stanowiska pracy zobowiązane są do współdziałania z poszczególnymi stanowiskami pracy Urzędu, a w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnej konsultacji.

R o z d z i a ł V

Podział kompetencji

§ 16

1. Stosunek pracy z Wójtem nawiązuje Rada Gminy przez wybór.

2. Data wyboru jest dniem nawiązania stosunku pracy. Uchwała o wyborze zawiera wszystkie elementy m.in. nazwę stanowiska, czas trwania stosunku pracy, wynagrodzenie oraz regulację innych świadczeń związanych ze stanowiskiem pracy.

3. Przewodniczący Rady Gminy jest właściwy do realizowania lub zmiany treści stosunku pracy, z wyjątkiem wynagrodzeń.

4. Obowiązku Wójta Gminy:

1) kieruje bieżącymi sprawami gminy i reprezentuje ją na zewnątrz;
2) kieruje i nadzoruje pracą Urzędu;
3) wykonuje czynności organu obrony cywilnej (szefa Obrony Cywilnej Gminy Gaworzyce);
4) wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych funkcjonujących na terenie gminy;
5) organizuje pracę Zarządu i przewodniczy jego posiedzeniom;
6) wydaje zarządzenia i postanowienia wprowadzające regulaminy, nie dotyczy to wydawania zarządzeń porządkowych;
7) o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej, wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej;
8) Wójt może upoważnić Sekretarza lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych, o których mowa w pkt 7;
9) w zakresie ustalonym przez Zarząd, Wójt może powierzyć prowadzenie spraw bieżących Sekretarzowi gminy;
10) podejmuje czynności należące do kompetencji Zarządu w sprawach niecierpiących zwłoki związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, czynności te wymagają zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu;
11) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez Zarząd;
12) ogłasza uchwałę budżetową i sprawozdanie z jej wykonania;
13) reprezentuje gminę w postępowaniu sądowym i administracyjnym;
14) udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego kompetencji .

§ 17

1. Stosunek pracy na podstawie powołania z Sekretarzem Gminy nawiązuje Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy.

2. Datę powołania oraz czas trwania powołania oraz inne regulacje zawiera uchwała Rady Gminy.

3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wykonuje wobec Sekretarza Wójt Gminy.

4. Do obowiązków Sekretarza należy:

1) zapewnienie warunków sprawnego funkcjonowania Urzędu;
2) wstępne opracowywanie zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk oraz bieżąca ich aktualizacja;
3) nadzór nad czasem pracy pracowników samorządowych;
4) prowadzenie kontroli wewnętrznej;
5) organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególnych pracowników;
6) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli przez poszczególne stanowiska pracy;
7) nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków;
8) prowadzenie spraw osobowych i wniosków;
9) podpisywanie zaświadczeń, poświadczeń, upomnień z zakresu działania Urzędu Gminy;
10) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
11) współpraca z sołectwami i zapewnienie udziału przedstawicieli gminy na zebraniach wiejskich;
12) współpraca z Przewodniczącym Rady Gminy;
13) uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu bez prawa głosu;
14) organizacja biblioteki Urzędu oraz na bieżąco uzupełnianie aktów normatywnych niezbędnych do pracy Urzędu;
15) wykonywanie innych czynności powierzonych przez Wójta na podstawie stosownego upoważnienia.

§ 18

1. Stosunek pracy na podstawie powołania z Skarbnikiem Gminy nawiązuje Rada Gminy na wniosek Wójta Gminy.

2. Datę powołania oraz czas trwania powołania i inne regulacje zawiera uchwała Rady Gminy.

3. Czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Skarbnika Gminy wykonuje Wójt Gminy.

4. Do obowiązków Skarbnika Gminy należy:

1) współpraca z Zarządem przy opracowywaniu projektu budżetu;
2) przekazywanie pracownikom wytycznych do opracowywania niezbędnych informacji do projektu budżetu;
3) opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań z realizacji budżetu gminy na potrzeby Zarządu, Rady i innych jednostek;
4) składanie kontrasygnaty na dokumentach, które powodują powstanie zobowiązań pieniężnych;
5) informowanie Rady o odmowie kontrasygnaty;
6) nadzorowanie wykonania rozliczeń z sołectwami w sprawie dysponowania przez sołectwa środkami finansowymi w ramach budżetu gminy;
7) dokonywanie kontroli finansowej oraz przygotowywanie i organizacja obiegu dokumentów finansowych;
8) kontrolowanie gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych;
9) realizowanie ustawy o dochodach i finansach gmin.

§ 19

1. Stosunek pracy z radcą prawnym nawiązuje Wójt Gminy.

2. Zadania i obowiązki radcy prawnego wynikają z ustawy z dnia 13 października 1982 r. o radcach prawnych.

3. Pełnomocnik ds. informacji niejawnych wykonuje zadania i obowiązki wynikające z ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r.

4. Pełnomocnik ds. ochrony danych osobowych wykonuje zadania wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.

R o z d z i a ł VI

Podział zadań pomiędzy samodzielnymi stanowiskami pracy w Urzędzie Gminy

§ 20

1. Stosunek pracy z pracownikami nawiązuje Wójt Gminy, który jest kierownikiem Urzędu.

2. Zakresy czynności pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy określają załączniki do umów o pracę.

3. Kwalifikacje pracowników samorządowych określa rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin.

§ 21

1. Zadania wspólne dla wszystkich pracowników obejmują:

1) posiadanie i znajomość przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, administracyjnego, Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów gminnych oraz bieżąca ich aktualizacja;
2) stosowanie przepisów o ochronie danych osobowych;
3) umiejętność właściwego kontaktowania się z interesantami;
4) opracowywanie projektów uchwał, wykonanie uchwał Rady i Zarządu;
5) opracowywanie projektów decyzji administracyjnych;
6) współpraca z innymi stanowiskami w wykonaniu zadań wynikających z zakresu obowiązków, jak również z instytucjami i jednostkami;
7) opracowywanie sprawozdań, informacji, analiz w ramach prowadzonych spraw;
8) planowanie zadań rzeczowych i wydatków dotyczących prowadzonych zadań gminy zgodnie z terminami określonymi w procedurze budżetowej;
9) zgłaszanie propozycji usprawniających funkcjonowanie swojego stanowiska pracy;
10) współpraca w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych;
11) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczo-wego wykazu akt;
12) przestrzeganie procedury dotyczącej wewnę-trznego obiegu akt.

2. Do zadań stanowiska do spraw organizacyjnych należy:

1) prowadzenie sekretariatu Urzędu Gminy;
2) prowadzenie ewidencji skarg i wniosków;
3) obsługa techniczno-biurowa narad pracowniczych i zebrań organizowanych przez Wójta;
4) prowadzenie rejestru pieczęci, delegacji;
5) zakup materiałów biurowych, sprzętu biurowego, ewidencja, rozliczanie;
6) dokonywanie prenumeraty czasopism;
7) zakup, ewidencja wyposażenia pracowników;
8) prowadzenie spraw z zakresu działania Rady, Zarządu, komisji, sołectw;
9) prowadzenie rejestru uchwał Rady, Zarządu;
10) prowadzenie ewidencji wniosków i interpelacji radnych, przekazywanie ich do realizacji;
11) opracowywanie zadań związanych z wyborami do organów władzy państwowej i samorządu gminy, powiatu, województwa, samorządu wsi, ławników;

3. Do zadań stanowiska ds. obronnych i obrony cywilnej należy:

1) prowadzenie spraw związanych z zakresu obrony cywilnej;
2) planowanie, opracowywanie i realizowanie zadań gminy z zakresu spraw obronnych;
3) przestrzeganie zasad zawartych w ustawie z 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych oraz rozporządzeniu MSWiA oraz Obrony Narodowej w sprawie sposobu oznaczenia materiałów oraz w sprawie trybu i sposobu przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochro-ny materiałów;
4) organizowanie szkolenia formacji OC oraz ludności w zakresie powszechnej samoobrony;
5) przeprowadzanie okresowych treningów sprawdzających funkcjonowanie OC wg planu Wydziału Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych DUW;
6) prowadzenie spraw w zakresie akcji kurierskiej oraz akcji przeciwpowodziowej w gminie, a w szczególności prowadzenie zadań związanych z nakładaniem na mieszkańców gminy obowiązku wykonywania świadczeń na rzecz obronności kraju.

4. Do zadań stanowiska ds. oświaty i inicjatyw gospodarczych należy:

1) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie oświaty;
2) prowadzenie spraw określonych przepisami ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciw-działaniu alkoholizmowi;
3) współdziałanie z organami gminy w zakresie realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych;
4) załatwianie spraw z zakresu działalności gospodarczej. Wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji. Prowadzenie rejestru ewidencji;
5) występowanie z wnioskami do Powiatowego Urzędu Pracy o skierowanie bezrobotnych w ramach aktywnych form zwalczania bezrobocia i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.

5. Do zadań kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:

1) prowadzenie akt stanu cywilnego;
2) prowadzenie spraw związanych z działalnością ochotniczej straży pożarnej;
3) prowadzenie spraw z zakresu zbiórek publicznych;
4) załatwianie całokształtu spraw z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego.

6. Do zadań stanowiska ds. ewidencji ludności na- leży:

1) prowadzenie dokumentacji związanej z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość;
2) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych, prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie decyzji w tym zakresie;
3) sporządzanie spisów wyborców, prowadzenie rejestru wyborców;
4) prowadzenie całokształtu spraw dotyczących kultury, kultury fizycznej i sportu.

7. Do zadań stanowiska ds. rolnictwa, leśnictwa i melioracji należy:

1) realizowanie zadań z zakresu produkcji roślinnej i zwierzęcej;
2) prowadzenie spraw z zakresu leśnictwa i łowiectwa;
3) załatwianie spraw dotyczących wycięcia drzew;
4) wydawanie zaświadczeń, poświadczeń dotyczących pracy w indywidualnych gospodarstwach rolnych;
5) realizowanie zadań dotyczących ochrony dóbr kultury (zabytków);
6) rekultywacja nieużytków i gruntów zdewastowanych;
7) realizowanie zadań z zakresu zwalczania chorób zaraźliwych zwierząt;
8) nadzorowanie wysypiska odpadów, ochrony przed hałasem oraz emisją zanieczyszczeń;
9) realizowanie zadań związanych z ochroną środowiska i ekologią.

8. Do zadań stanowiska ds. inwestycji i budownictwa należy:

1) prowadzenie czynności związanych z opracowywaniem, uchwalaniem i zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
2) opracowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
3) wykonywanie działalności w zakresie podejmowania i realizowania inwestycji gminy;
4) prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych;
5) prowadzenie spraw związanych z promocją gminy;
6) przygotowywanie strategii rozwoju gminy;
7) opracowywanie wniosków w zakresie pozyskiwania dotacji na realizację zadań własnych gminy.

9. Do zadań stanowiska ds. gospodarki nieruchomościami należy:

1) gospodarka gruntami i wywłaszczanie nieruchomości;
2) zarządzanie zasobami komunalnymi oraz przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży komunalnych zasobów;
3) przygotowywanie decyzji w sprawie przekazywania gruntów komunalnych państwowym jednostkom organizacyjnym w zarząd;
4) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości;
5) orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania lub zarządu;
6) ewidencja opłat rocznych za wieczyste użytkowanie i zarząd nieruchomości;
7) tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy, wypłaty odszkodowań;
8) prowadzenie całokształtu spraw z zakresu drogownictwa i transportu drogowego oraz łączności.

10. Do zadań stanowiska ds. obsługi prawnej należy:

1) przygotowywanie opinii prawnych na wniosek organów gminy;
2) parafowanie projektów uchwał przygotowywanych pod obrady sesji;
3) reprezentowanie gminy przed sądami w sprawach spornych.

11. Do zadań stanowiska ds. księgowości i dodatków mieszkaniowych należy:

1) prowadzenie księgowości budżetowej oraz urządzeń księgowych;
2) prowadzenie spraw z zakresu dodatków mieszkaniowych;
3) planowanie i rozliczanie dotacji na dodatki mieszkaniowe;
4) prowadzenie ewidencji i aktualizacji środków trwałych i środków w użytkowaniu;
5) sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu.

12. Do zadań stanowiska ds. wymiaru podatków i opłat należy:

1) prowadzenie ewidencji podań w sprawie umorzeń, rozłożenia na raty podatków i opłat;
2) prowadzenie ewidencji podatników;
3) naliczanie ustalonej wysokości podatków, opłat lokalnych, prowadzenie kontroli w tym zakresie;
4) wydawanie zaświadczeń, poświadczeń w zakresie prowadzonych spraw.

13. Do zadań stanowiska ds. windykacji należności finansowych należy:

1) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej oraz postępowania zabezpieczającego;
2) prowadzenie spraw dotyczących rozliczania i kontroli rachunkowej środków pieniężnych pobieranych od sołtysów;
3) prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyj-nych dla zobowiązań pieniężnych;
4) wystawianie upomnień dla zalegających w zobowiązaniach na rzecz gminy;
5) wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych.

14. Do zadań stanowiska ds. księgowości budżetowej należy:

1) prowadzenie rejestru dochodów budżetowych;
2) prowadzenie analityki, uzgadnianie sald;
3) prowadzenie urządzeń księgowo-ewidencyj-nych dla podatków i opłat;
4) egzekwowanie podatków od środków transportowych i od psów, opłaty targowej.

15. Do zadań stanowiska ds. księgowości finansowej należy:

1) sporządzanie list płac dla pracowników Urzędu Gminy, szkół, przedszkola;
2) sporządzanie deklaracji ZUS;
3) kompletowanie dokumentacji do wypłaty zasiłków z ubezpieczenia społecznego;
4) prowadzenie obowiązującej ewidencji podatku VAT oraz całokształt spraw w tym zakresie;
5) wydawanie zaświadczeń dotyczących wynagrodzenia pracowników.

16. Do zadań stanowiska ds. kasjera i księgowości budżetowej należy:

1) sprawowanie obsługi kasowej Urzędu, Przedszkola, Domu Kultury, Biblioteki, szkół;
2) naliczanie prowizji sołtysom;
3) aktualizacja planów w kartach wydatków, w przypadku wprowadzenia zmian w budżecie;
4) dekretacja dowodów finansowo-księgowych i kasowych w zakresie dokonywania wydatków budżetowych;
5) prowadzenie kart wydatków i kosztów budżetowych oraz comiesięczne uzgadnianie sald.

R o z d z i a ł VII

Postanowienia końcowe

§ 22

Załączniki nr 1, 2 , 3, 4 do regulaminu stanowią jego integralną część.

§ 23

Zmiany regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.

Załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Gaworzycach (poz. 2263)

Załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Gaworzycach (poz. 2263)

ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ

§ 1

W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.

§ 2

Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawuje: Wójt Gminy, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy w stosunku do podległych im stanowisk pracy.

§ 3

Kontrolę wewnętrzną wykonują w ramach przyznawanych im upoważnień w zakresie obowiązków:

1) Wójt Gminy, Sekretarz Gminy, Skarbnik Gminy w stosunku do jednostek podporządkowanym gminie;

2) pracownicy Urzędu w stosunku do jednostek podporządkowanych w zakresie właściwości rzeczowej, wynikającej z zakresu czynności.

§ 4

Do obowiązków kontrolującego należy:

– rzetelne i obiektywne ustalanie stanu faktycznego;

– wskazanie osoby odpowiedzialnej za stwierdzone nieprawidłowości i uchybienia.

§ 5

1. Z przeprowadzonej kontroli kontrolujący zobowiązany jest sporządzić protokół, wskazując w nim nieprawidłowości.

2. Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach, jeden egzemplarz przekazuje się osobie kontrolowanej, a drugi kontrolującej.

Załącznik nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Gaworzycach (poz. 2263)

 

ZASADY PODPISYWANIA AKTÓW PRAWNYCH I INNYCH DOKUMENTÓW

§ 1

Wójt Gminy podpisuje:

1. Zarządzenia.
2. Decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
3. Dokumentację związaną z zatrudnianiem pracowników.
4. Korespondencję kierowaną do:
a) Przewodniczącego Rady Gminy;
b) organów administracji samorządowej i rządowej.
5. Umowy, porozumienia i korespondencję związaną ze współpracą z zagranicą.

6. Odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz posłów i senatorów, a także odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli.

§ 2

Wójt Gminy może upoważnić Sekretarza Gminy oraz pracowników do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej.

§ 3

Dokumenty przedstawione do podpisu członkom kierownictwa Urzędu powinny zawierać na ostatniej stronie kopii adnotację dotyczącą nazwiska i stanowiska pracownika, który opracował dokument.

§ 4

Sekretarz Gminy podpisuje korespondencję dotyczącą spraw pozostających w zakresie czynności pracowników organizacyjnych z wyjątkiem spraw określonych do osobistej akceptacji Wójta.

Załącznik nr 4 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Gaworzycach (poz. 2263)

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA

INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI

§ 1

1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego.

2. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy Urzędu zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

4. Kontrolę i koordynację działań pracowników Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków, sprawuje Sekretarz Gminy.

§ 2

1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji, przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.

2. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.

3. Stanowisko do spraw organizacyjnych prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta.

§ 3

1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:

a) udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów;

b) rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości niezwłocznie, a w pozostałych przypadkach w terminach ustalonych w przepisach;

c) informowania zainteresowanych o stanie załatwiania ich sprawy;

d) powiadomienie o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności;

e) informowanie o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych decyzji.

2. Interesanci mają prawo uzyskać informacje w formie pisemnej lub ustnej.

§ 4

1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach (każdy wtorek od godz. 1400- 1600).

2. Sekretarz Gminy i pracownicy Urzędu przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia w godzinach urzędowania.

3. Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządzone są protokoły.