2080

UCHWAŁA RADY GMINY STOSZOWICE

z dnia 23 maja 2002 r.

w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy

Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy Stoszowice uchwala, co następuje:

§ 1

Uchwala się Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Stoszowicach w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Stoszowice.

§ 3

Z dniem wejścia w życie uchwały traci moc uchwała nr 38/IX/90 Rady Gminy Stoszowice z dnia 28 grudnia 1990 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Stoszowicach.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
ANDRZEJ SZWAJA

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU GMINY W STOSZOWICACH

§ 1

Urząd Gminy zwany dalej Urzędem realizuje zadania:

1. Własne gminy wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 z 2001 r., poz. 1591 z późn. zm.).

2. Zlecone z zakresu administracji rządowej.

3. Inne określone w ustawie o samorządzie gminnym.

§ 2

1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Referat Planowania i Finansów,
2) Referat Spraw Obywatelskich,
3) Referat Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Technicznej,
4) Referat Rolnictwa,
5) Referat Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska,
6) Sekretariat Urzędu,
7) Stanowisko do spraw promocji Gminy i współpracy zagranicznej,
8) Stanowisko do spraw zamówień publicznych
9) Stanowisko radcy prawnego.

§ 3

W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

1. Sekretarz Gminy.
2. Skarbnik Gminy.
3. Kierownik Referatu Planowania i Finansów.
4. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich.
5. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Technicznej.
6. Kierownik Referatu Rolnictwa.
7. Kierownik Referatu Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska.

§ 4

Do wspólnych zadań referatów i samodzielnych stanowisk należą w szczególności:

1. Koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy.
2. Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań.
3. Współdziałanie z organami samorządowymi i organizacjami społeczno-politycznymi działającymi na terenie Gminy.
4. Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej.
5. Rozpatrywanie skarg, wniosków i interpelacji według właściwości.
6. Opracowywanie propozycji do projektów wieloletnich programów rozwoju w zakresie swojego działania.
7. Przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.

§ 5

Do podstawowego zakresu działania poszczególnych referatów i samodzielnych stanowisk pracy należy w szczególności:

1. Do wyłącznych zadań Sekretarza Gminy:

1) sporządzanie rocznych planów pracy Urzędu Gminy,
2) kontrolowanie pracy całego Urzędu, tryb załatwiania spraw, obieg dokumentów itp.,
3) nadzór nad działaniami jednostek pomocniczych,
4) nadzór nad funkcjonowaniem jednostek oświatowych.

2. Do wyłącznych zadań Skarbnika Gminy:

1) kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych oraz innych świadczeń majątkowych,
2) opracowywanie programów gospodarczych i prognoz finansowych dla Gminy,
3) sporządzanie projektu rocznego budżetu Gminy i jej jednostek pomocniczych oraz przedkładanie go w obowiązującym trybie do uchwalenia,
4) negocjowanie z organami administracji rządowej wysokości środków finansowych na przejmowane, bądź przekazywane zadania zlecone,
5) przygotowywanie projektów uchwał organów Gminy w sprawach majątkowych przekraczających zakres zwykłego zarządu,
6) kontrolowanie działalności gospodarczej i finansowej prowadzonej w ramach Gminy.

3. Do Referatu Planowania i Finansów:

1) bieżące realizowanie budżetu Gminy oraz informowanie organów Gminy o przebiegu tej realizacji,
2) prowadzenie spraw podatków, opłat i innych wpływów Gminy (wymiar, egzekucja, stosowanie ulg, ewidencja),
3) prowadzenie gospodarki funduszami będącymi w dyspozycji Gminy w porozumieniu z właściwymi referatami i jednostkami organizacyjnymi Gminy,
4) prowadzenie spraw płacowych Urzędu Gminy,
5) prowadzenie spraw kasowych Urzędu,
6) prowadzenie ewidencji mienia Gminy,
7) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji niezbędnej dla rachunkowości,
8) współdziałanie z organami finansowymi i ban-kowymi,
9) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
10) sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej Gminy,
11) przygotowanie planów wspomagania rozwoju (animacji) gospodarczego w Gminie – analizy.

4. Do Referatu Spraw Obywatelskich:

1) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
2) zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez Urząd,
3) zapewnienie prawidłowych warunków pracy, bhp i ppoż.,
4) udzielanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych,
5) prowadzenie kancelarii i archiwum,
6) wydawanie zezwoleń na zgromadzenia i zabawy publiczne,
7) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
8) wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności kraju,
9) prowadzenie spraw wojskowych w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami,
10) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
11) koordynowanie zadań w zakresie profilaktyki i zjawisk patologii społecznej,
12) nadzór nad działalnością organizacji społecznych,
13) współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
14) współdziałanie w zakresie upowszechniania kultury, sportu i turystyki z innymi jednostkami organizacyjnymi, działającymi na terenie gminy,
15) nadzór i kontrola nad działalnością programową bibliotek publicznych i ośrodków kultury,
16) tworzenie i zapewnienie warunków do organizowania izb pamięci i miejscowych zbiorów muzealnych,
17) współdziałanie z odpowiednimi służbami odnośnie zapewnienia prawidłowego stanu podstawowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej,
18) współdziałanie z organami państwowej inspekcji sanitarnej dla zapewniania ludności higienicznych warunków pracy i spraw socjalnych,
19) realizowanie zadań z zakresu gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, współpraca i nadzór nad działalnością odpowiednich jednostek realizujących zadania z tego zakresu na terenie gminy,
20) ewidencja działalności gospodarczej, stymulowanie jej rozwoju oraz nadzór nad tą działalnością,
21) opracowywanie projektów planów sieci punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w punktach sprzedaży detalicznej i jednorazowych zezwoleń związanych z urządzaniem imprez masowych,
22) realizacja i nadzór nad programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

5. Do Referatu Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Technicznej:

1) sporządzanie projektów i założeń do planów zagospodarowania przestrzennego terenu, podanie do publicznej wiadomości ich treści, zbieranie uwag i przedkładania Radzie Gminy do zatwierdzenia,
2) nadzór nad prowadzonymi inwestycjami gminnymi,
3) koordynowanie wykonawstwa inwestycji i remontów kapitalnych oraz zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji zadań w tym zakresie,
4) dokonywanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci technicznych uzbrojenia terenu,
5) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego budowli komunalnych oraz pozostałych składników obiektów użyteczności publicznej, obiektów jednostek budżetowych oraz pozostałych składników mienia komunalnego,
6) wspólnie z Referatem Planowania i Finansów opracowanie Wieloletniego Planu Inwestycyjnego,
7) dokonywanie co 4 lata przeglądu stanu mienia komunalnego wspólnie z Referatem Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska,
8) opracowywanie programu usług i rozwoju urządzeń komunalnych oraz prowadzenia spraw w tym zakresie (wodociągi, kanalizacja, wysypiska śmieci, zaopatrzenie w energię, transport zbiorowy),
9) prognozowanie i programowanie przedsięwzięć inwestycyjnych z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody i gospodarki wodnej,
10) sprawowanie opieki nad zabytkami i współdziałanie w tym zakresie z konserwatorem zabytków,
11) współdziałanie z Referatem Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska w zakresie programowania i realizacji infrastruktury technicznej zapewniającej przygotowanie terenów dla budownictwa mieszkaniowego i terenów pod inwestycje,
12) budowa, modernizacja i utrzymywanie dróg lokalnych, gminnych, ulic, mostów i placów oraz nadzór nad ich eksploatacją,
13) wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii oraz zmiany typu kwalifikacji,
14) nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach lokalnych, gminnych,
15) wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg gminnych w sposób szczególny.

6. Do Referatu Rolnictwa:

1) współpraca w zakresie intensyfikacji produkcji rolnej z innymi jednostkami i organizacjami sektora rolniczego,
2) ocena kierunków rozwoju usług produkcyjnych dla rolnictwa, ich rodzajów, organizacji oraz określanie potrzeb w tym zakresie,
3) współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych,
4) współdziałanie ze służbami kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji zagrożeń w uprawach,
5) koordynacja obrotu materiału hodowlanego zwierząt,
6) współpraca z instytucjami statystycznymi w zakresie spisów i szacunków plonów,
7) określanie głównych kierunków rozwoju rolnictwa na terenie gminy w oparciu o założenia i wytyczne Rady Gminy i Zarządu,
8) organizacja szkoleń, pokazów i konkursów poświęconych tematyce rolnictwa i wsi,
9) analizowanie przydatności odmian roślin pod kątem najlepszego ich doboru do miejscowych warunków przyrodniczo-klimatycznych,
10) opracowanie wspólnie z instytucjami i organizacjami doradczymi programów i szkoleń oraz kontrola realizacji,
11) analiza kosztów i dochodów prowadzonych działalności, propagowanie kierunków opłacalnych oraz stanowiących alternatywne, nowe źródła dochodów w rolnictwie,
12) umożliwienie rolnikom dostępu do nowych źródeł informacji, pomoc w ich odnalezieniu – internet,
13) tworzenie baz danych o możliwości sprzedaży produktów oraz zaopatrzenia w środki do produkcji rolnej,
14) nawiązanie współpracy z instytutami naukowymi, w szczególności instytutami zootechniki, uprawy, rybactwa w celu wdrażania i upowszechniania zasad nowoczesnego gospodarowania,
15) tworzenie alternatywnych możliwości pracy w sektorze wiejskim.

7. Do Referatu Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska:

1) gospodarka nieruchomościami w zakresie ustalonym przez odpowiednie przepisy i porozumienia,
2) zarządzanie zasobami gruntów komunalnych,
3) ochrona gruntów rolnych i leśnych,
4) kontrolowanie rolniczego użytkowania gruntów rolnych i leśnych,
5) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste gruntów,
6) tworzenie zasobów gruntów pod budownictwo zgodnie z wytycznymi Referatu Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Technicznej,
7) dokonywanie sprzedaży zasobów mieszkaniowych,
8) wydawanie zezwoleń na wcześniejsze zbycie nieruchomości przyjętych w wieczyste użytkowanie,
9) orzekanie w wygaśnięciu prawa użytkowania i trwałego zarządu,
10) ustalanie opłat rocznych za użytkowanie i trwały zarząd nieruchomościami,
11) wykonywanie czynności związanych z realizacją prawa pierwokupu,
12) przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu projektów podziału nieruchomości stanowiących mienie komunalne,
13) prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic,
14) opracowywanie planów rekultywacji gruntów zdewastowanych i zdegradowanych,
15) podział i realizacja w tworzeniu zadań wynikających z programu ochrony środowiska dla Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
16) przygotowanie decyzji i postanowień wynikających z przepisów o ochronie środowiska,
17) naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska,
18) sprawowanie funkcji kontrolno-nadzorczych w dziedzinie ochrony środowiska na terenie gminy,
19) obsługa Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego,
20) nadzór nad działalnością gminnych związków spółek wodnych, melioracyjnych i zaopatrzenia rolnictwa i wsi w wodę,
21) opracowanie planu działań melioracyjnych na 10 lat,
22) opracowanie dokumentacji gleb w Gminie w formacie cyfrowym,
23) udział w przeciwdziałaniu klęskom żywiołowym oraz zwalczaniu skutków klęsk żywiołowych w rolnictwie.

8. Do Sekretariatu Urzędu Gminy:

Rada Gminy:

1) prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gminy i jej organów,
2) współudział w opracowaniu projektów uchwał Rady Gminy,
3) prowadzenie zbioru przepisów Gminy.

Kadry:

1) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
2) przekazywanie uwag do funduszu płac,
3) prowadzenie ewidencji i właściwego obrotu pieczęciami Urzędu i poszczególnych stanowisk,
4) współpraca z Sekretarzem Gminy w sprawie szkoleń, kształcenia i doskonalenia pracowników Urzędu.

Sekretariat:

1) sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej Zarządu Gminy i kierownictwa Urzędu Gminy,
2) prowadzenie biblioteki urzędowej, kancelarii ogólnej, małej poligrafii, centrali telefonicznej, faksowej i kserokopiarki oraz łączności radiowo-telefonicznej,
3) prowadzenie działalności socjalnej pracowników Urzędu.

9. Do stanowiska ds. promocji Gminy i współpracy zagranicznej:

1) inspirowanie współpracy z jednostkami organizacyjnymi międzynarodowymi i przygranicznymi,
2) pozyskiwanie środków pomocowych,
3) współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie promocji,
4) organizowanie imprez promocyjnych.

10. Do stanowiska ds. zamówień publicznych:

1) organizacja dla potrzeb Urzędu Gminy przetargów i zamówień publicznych,
2) odpowiedzialność w zakresie przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych,
3) przygotowywanie wniosków o finansowaniu z funduszy pomocowych zadań inwestycyjnych realizowanych przez Gminę.

11. Do stanowiska radcy prawnego:

1) obsługa prawna Zarządu Gminy, Rady Gminy i Urzędu Gminy,
2) reprezentowanie Gminy i Urzędu Gminy w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi.

§ 6

Wykazy obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy zawierają zakresy czynności tych pracowników.

§ 7

Zasady działania jednostek organizacyjnych Gminy regulują ich statuty (regulaminy organizacyjne) nadane tym jednostkom w obowiązującym trybie.

§ 8

Integralną część regulaminu stanowią załączniki określające:

1. Tryb pracy Urzędu.
2. Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.
3. Tryb wykonywania kontroli wewnętrznej w Urzędzie.
4. Zasady planowania pracy w Urzędzie.
5. Zasady podpisywania pism i decyzji.
6. Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy.

 Załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy (poz. 2080

TRYB PRACY URZĘDU

§ 1

1. Pracownik jest obowiązany przestrzegać zależności służbowej wynikającej z organizacji Urzędu i podziału czynności.

2. Pracownik, który otrzymuje polecenie z pominięciem drogi służbowej, winien o tym niezwłocznie powiadomić swojego przełożonego.

3. Załatwiając sprawę pracownik obowiązany jest do zbierania niezbędnych danych także do innych komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek współdziałających.

4. W czasie nieobecności pracownika prowadzone przez niego sprawy wchodzą w zakres innego pracownika wyznaczonego przez Wójta Gminy lub Sekretarza, lub kierownika referatu.

§ 2

Wynagrodzenie przysługujące pracownikowi płatne jest miesięcznie z dołu, nie później niż ostatniego dnia miesiąca. Jeżeli dzień ten jest dniem wolnym od pracy, wówczas wynagrodzenie wypłacane jest w dniu poprzedzającym.

§ 3

1. Godziny rozpoczynania i zakończenia pracy w Urzę-dzie ustala Wójt.

2. Każde spóźnienie się do pracy wymaga osobistego wyjaśnienia bezpośredniemu przełożonemu i do niego należy uznanie spóźnienia za usprawiedli-wione.

§ 4

1. Załatwianie w godzinach pracy spraw innych, niż służbowe, dopuszczalne jest w granicach i na zasadach przewidzianych w Kodeksie pracy i przepisach szczegółowych.

2. Każde wyjście w sprawach osobistych winno być odnotowane w ewidencji wyjść. Przełożony ustala termin i czas odpracowania nieobecności.

3. Praca poza normalnymi godzinami może być wykonywana za zgodą lub na polecenie Wójta lub kierownika referatu.

4. Ewidencję czasu pracy poza godzinami, za które przysługuje pracownikowi czas wolny lub wynagrodzenie prowadzi Sekretarz Gminy i kierownicy referatów.

§ 5

1. Pracownik, który w godzinach pracy przebywa poza stanowiskiem pracy obowiązany jest poinformować współpracowników o miejscu swego pobytu i godzinie powrotu. W przypadku, gdy zajmuje pomieszczenie sam obowiązany jest na drzwiach pokoju umieścić informację o tym kto go zastępuje.

2. Zabrania się pracownikom wprowadzania do pomieszczeń budynku po godzinach pracy – osób niezatrudnionych w Urzędzie.

§ 6

1. Wyjazdy pracowników w sprawach służbowych poza miejsce stałej pracy może nastąpić na podstawie polecenia wyjazdu służbowego wydanego przez przełożonego.

2. Ewidencję wyjazdów służbowych prowadzi sekretarka.

§ 7

1. Pracownikom udziela się urlopów według planu urlopów.

2. Plan urlopów ustala przełożony na rok następny, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność zapewnienia normalnego toku pracy.

§ 8

1. Z ważnych przyczyn urlop pracownika może być przełożony na inny termin, przez kierownika refe-ratu.

2. Pracownik może zostać odwołany z urlopu przez przełożonego tylko wówczas, gdy zachodzą okoliczności przewidziane w Kodeksie pracy.

3. Pracownikowi odwołanemu z urlopu przysługuje zwrot kosztów poniesionych w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.

4. Urlop niewykorzystany zgodnie z planem urlopów powinien być udzielony pracownikowi najpóźniej do końca kwartału następnego roku.

§ 9

1. Rozpoczynając urlop, pracownik w miarę możliwości powinien podać miejsce swego pobytu na urlopie.

2. Przed rozpoczęciem urlopu pracownik powinien załatwić wszystkie terminowe sprawy. Jeżeli jest to niemożliwe przekazuje je do załatwienia zastępującemu go pracownikowi.

§ 10

1. Pracownicy wyróżniający się w pracy zawodowej, podnoszący swoje kwalifikacje mogą być wyróżniani.

2. System wyróżnień obejmuje: awanse, nagrody pieniężne, odznaczenia państwowe i resortowe, listy gratulacyjne i pochwały.

§ 11

Wobec pracowników nieprzestrzegających zasad dyscypliny pracy i postanowień regulaminu organizacyjnego mogą być stosowane kary porządkowe i dyscyplinarne.

§ 12

Palenie tytoniu w pomieszczeniach biurowych, w których przebywają niepalący jak również w czasie narad, zebrań i konferencji jest niedopuszczalne.

 Załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy (poz. 2080)

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA

I ZAŁATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI

W URZĘDZIE GMINY

§ 1

1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego, przepisach szczególnych oraz w zarządzeniu Wojewody Dolnośląskiego wydanym w trybie art. 35 § 4 Kpa określającym rodzaje spraw, które można załatwiać w terminach służbowych.

2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie indywidualnych spraw obywateli ponoszą: Sekretarz Gminy i kierownicy referatów oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

4. Kontrolę i koordynację działań referatów i stanowisk pracy w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje Sekretarz Gminy, który zobowiązany jest do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw przedkładania ich Wójtowi.

§ 2

1. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.

2. Sekretariat prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków wpływających do Urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta, Sekretarza Gminy i kierowników referatów.

§ 3

1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:

– udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
– rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości bezzwłocznie w pozostałych przypadkach do określenia terminu jej załatwienia,
– powiadamianiu o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,
– informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżania od wydanych decyzji.

2. Interesanci mają prawo uzyskać informacje w formie pisemnej i ustnej, telefonicznej lub telegraficznej.

§ 4

1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.

2. Sekretarz i kierownicy referatów Urzędu przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia w ramach swoich możliwości czasowych a w wybranym dniu tygodnia w określonych godzinach.

3. Pracownicy poszczególnych referatów przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy Urzędu.

4. Z przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków sporządza się protokoły.

 Załącznik nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy (poz. 2080)

ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ

§ 1

W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.

§ 2

Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawują:

1. Wójt, pod nieobecność Wójta – Sekretarz Gminy. Kierownicy referatów w stosunku do pracowników bezpośrednio im podległych.

2. Referaty Spraw Obywatelskich oraz Planowania i Finansów w zakresie przyznanego im przez Wójta uprawnienia.

§ 3

Kontrolę zewnętrzną wykonują w zakresie przyznanym przez Wójta lub Zarząd Gminy pełnomocnictw:

1. Skarbnik Gminy w stosunku do jednostek nadzorowanych w zakresie wykonania budżetu oraz planu finansowego dla zadań zleconych Gminie oraz prowadzenia działalności finansowej przez jednostki organizacyjne podporządkowane Gminie.

2. Sekretarz Gminy i kierownicy referatów, samodzielne stanowiska pracy w stosunku do jednostek podporządkowanych im w zakresie właściwości rzeczowej.

 Załącznik nr 4 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy (poz. 2080)

ZASADY PLANOWANIA PRACY W URZĘDZIE

§ 1

1. Urząd Gminy oraz poszczególne jego komórki organizacyjne wykonują powierzone im zadania w oparciu o roczne plany pracy (działania).

2. Planowanie pracy w Urzędzie ma charakter zadaniowy – służy opracowaniu zadań nałożonych na poszczególne referaty, samodzielne stanowiska pracy Urzędu oraz wytyczeniu i koordynacji przedsięwzięć zmierzających do realizacji tych zadań.

3. Podstawę planowania działalności Urzędu stanowią zadania niemające charakteru czynności rutynowych i powtarzalnych, dających się określić w czasie, a wynikających w szczególności z:

1) zadań własnych Gminy i zadań zleconych Gminie z zakresu administracji rządowej,
2) uchwał Rady Gminy,
3) rozstrzygnięć mieszkańców Gminy podejmowanych w trakcie wyborów lub referendum,
4) postulatów zgłoszonych radnym przez wyborców, rozpatrzonych przez organy Gminy i przyjętych przez nie do realizacji.
5) uchwał zebrań wiejskich, rad sołeckich,
6) budżetu Gminy,
7) obowiązków Gminy wynikających z uczestnictwa w związku komunalnym, określonych w statucie związku oraz wynikających z rozstrzygnięć przyjętych przez organy związku.

§ 2

1. W oparciu o zadania przyjęte do realizacji przez Urząd, kierownicy referatów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy w odniesieniu do zadań przypisanych im do wykonania, opracowują harmonogramy ich realizacji zawierające:

1) treść zadania,

2) treść konkretnych przedsięwzięć służących realizacji zadania oraz terminy ich wykonania,

3) osoby (stanowiska pracy) odpowiedzialne za realizację zadań, w tym referaty i inne jednostki organizacyjne współdziałające w realizacji zadań.

2. Zbiór opracowanych harmonogramów realizacji zadań przewidzianych do wykonania stanowi roczny plan działania referatu lub samodzielnego stanowiska pracy, a zbiór wszystkich harmonogramów realizacji zadań z poszczególnych komórek organizacyjnych złożony Sekretarzowi Gminy, stanowi roczny plan pracy Urzędu Gminy.

3. Plan pracy Urzędu ulega w ciągu roku uzupełnieniu w miarę zaistnienia nowych zadań lub zmiany okoliczności realizacji dotychczasowych zadań.

4. Uzupełnienie planu pracy dokonuje się formie aneksów do harmonogramów realizacji zadań (w przypadku zmiany warunków realizacji zadań objętych tymi harmonogramami) lub w formie nowych harmonogramów dotyczących realizacji kolejnych zadań.

5. Harmonogramy realizacji poszczególnych zadań wykraczające swoim czasem wykonania poza dany rok kalendarzowy w części niezrealizowanej, w tym roku stają się automatycznie elementami planu pracy Urzędu na rok następny, jeżeli nie straciły aktualności.

6. Kierownicy referatów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy zobowiązani są do dokonywania bieżących ocen przebiegu realizacji harmonogramu, realizacji zadań nałożonych na daną komórkę organizacyjną.

7. Za realizację planu pracy Urzędu odpowiada Sekretarz Gminy, który przygotowuje pisemne sprawozdanie z jego wykonania Wójtowi w terminie do 15 stycznia każdego roku lub na każde jego żądanie.

 Załącznik nr 5 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy (poz. 2080)

ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI W URZĘDZIE GMINY

§ 1

Wójt osobiście podpisuje:

1. Korespondencję kierowaną do organów administracji rządowej.
2. Odpowiedzi na wnioski posłów i interpelacje radnych.
3. Odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące podległych pracowników.
4. Zarządzenia.

§ 2

Sekretarz Gminy w ramach udzielonego mu upoważnienia przez Wójta dokonuje:

1. Wstępnej aprobaty spraw wymienionych w § 1.

2. Podpisuje z upoważnienia Wójta odpowiedzi na sprawy określone w ust. 1 (w przypadkach określonych przez Wójta).

§ 3

1. Dokumenty przedstawione do podpisu członkom kierownictwa Urzędu powinny być uprzednio parafowane przez Sekretarza Gminy, kierownika referatu lub pracownika zajmującego samodzielne stanowisko.

2. W dokumentach przedstawionych do podpisu powinna być zamieszczona adnotacja zawierająca nazwisko i stanowisko pracownika, który opracował dokument.

§ 4

1. Wójt może upoważnić Sekretarza Gminy, kierowników referatów i pracowników samodzielnych stanowisk do podpisywania korespondencji, dotyczącej spraw pozostających w zakresie ich czynności, w tym wydawania decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej.

 Załącznik nr 6 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy (poz. 2080)

WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY

1. Gminny Ośrodek Kultury w Stoszowicach z siedzibą w Srebrnej Górze.
2. Zakład Usług Komunalnych w Srebrnej Górze.
3. Gminna Biblioteka Publiczna w Stoszowicach.
4. Ośrodek Pomocy Społecznej.