§ 1
Uchwala się Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Stoszowicach w
brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Stoszowice.
§ 3
Z dniem wejścia w życie uchwały traci moc uchwała nr 38/IX/90 Rady
Gminy Stoszowice z dnia 28 grudnia 1990 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu
Gminy w Stoszowicach.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia
ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
- PRZEWODNICZĄCY
- RADY GMINY
- ANDRZEJ SZWAJA
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY W STOSZOWICACH
§ 1
Urząd Gminy zwany dalej Urzędem realizuje zadania:
1. Własne gminy wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 z 2001 r., poz. 1591 z późn. zm.).
2. Zlecone z zakresu administracji rządowej.
3. Inne określone w ustawie o samorządzie gminnym.
§ 2
1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
- 1) Referat Planowania i Finansów,
- 2) Referat Spraw Obywatelskich,
- 3) Referat Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Technicznej,
- 4) Referat Rolnictwa,
- 5) Referat Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska,
- 6) Sekretariat Urzędu,
- 7) Stanowisko do spraw promocji Gminy i współpracy zagranicznej,
- 8) Stanowisko do spraw zamówień publicznych
- 9) Stanowisko radcy prawnego.
§ 3
W Urzędzie tworzy się następujące stanowiska kierownicze:
- 1. Sekretarz Gminy.
- 2. Skarbnik Gminy.
- 3. Kierownik Referatu Planowania i Finansów.
- 4. Kierownik Referatu Spraw Obywatelskich.
- 5. Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Technicznej.
- 6. Kierownik Referatu Rolnictwa.
- 7. Kierownik Referatu Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska.
§ 4
Do wspólnych zadań referatów i samodzielnych stanowisk należą w
szczególności:
- 1. Koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy.
- 2. Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań.
- 3. Współdziałanie z organami samorządowymi i organizacjami społeczno-politycznymi
działającymi na terenie Gminy.
- 4. Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej.
- 5. Rozpatrywanie skarg, wniosków i interpelacji według właściwości.
- 6. Opracowywanie propozycji do projektów wieloletnich programów rozwoju w zakresie
swojego działania.
- 7. Przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.
§ 5
Do podstawowego zakresu działania poszczególnych referatów i
samodzielnych stanowisk pracy należy w szczególności:
1. Do wyłącznych zadań Sekretarza Gminy:
- 1) sporządzanie rocznych planów pracy Urzędu Gminy,
- 2) kontrolowanie pracy całego Urzędu, tryb załatwiania spraw, obieg dokumentów itp.,
- 3) nadzór nad działaniami jednostek pomocniczych,
- 4) nadzór nad funkcjonowaniem jednostek oświatowych.
2. Do wyłącznych zadań Skarbnika Gminy:
- 1) kontrasygnowanie dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków
finansowych oraz innych świadczeń majątkowych,
- 2) opracowywanie programów gospodarczych i prognoz finansowych dla Gminy,
- 3) sporządzanie projektu rocznego budżetu Gminy i jej jednostek pomocniczych oraz
przedkładanie go w obowiązującym trybie do uchwalenia,
- 4) negocjowanie z organami administracji rządowej wysokości środków finansowych na
przejmowane, bądź przekazywane zadania zlecone,
- 5) przygotowywanie projektów uchwał organów Gminy w sprawach majątkowych
przekraczających zakres zwykłego zarządu,
- 6) kontrolowanie działalności gospodarczej i finansowej prowadzonej w ramach Gminy.
3. Do Referatu Planowania i Finansów:
- 1) bieżące realizowanie budżetu Gminy oraz informowanie organów Gminy o przebiegu
tej realizacji,
- 2) prowadzenie spraw podatków, opłat i innych wpływów Gminy (wymiar, egzekucja,
stosowanie ulg, ewidencja),
- 3) prowadzenie gospodarki funduszami będącymi w dyspozycji Gminy w porozumieniu z
właściwymi referatami i jednostkami organizacyjnymi Gminy,
- 4) prowadzenie spraw płacowych Urzędu Gminy,
- 5) prowadzenie spraw kasowych Urzędu,
- 6) prowadzenie ewidencji mienia Gminy,
- 7) organizowanie i kontrolowanie prawidłowego obiegu dokumentacji niezbędnej dla
rachunkowości,
- 8) współdziałanie z organami finansowymi i ban-kowymi,
- 9) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
- 10) sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej Gminy,
- 11) przygotowanie planów wspomagania rozwoju (animacji) gospodarczego w Gminie –
analizy.
4. Do Referatu Spraw Obywatelskich:
- 1) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
- 2) zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez Urząd,
- 3) zapewnienie prawidłowych warunków pracy, bhp i ppoż.,
- 4) udzielanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych,
- 5) prowadzenie kancelarii i archiwum,
- 6) wydawanie zezwoleń na zgromadzenia i zabawy publiczne,
- 7) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach
osobistych,
- 8) wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności kraju,
- 9) prowadzenie spraw wojskowych w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami,
- 10) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania
bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- 11) koordynowanie zadań w zakresie profilaktyki i zjawisk patologii społecznej,
- 12) nadzór nad działalnością organizacji społecznych,
- 13) współpraca z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
- 14) współdziałanie w zakresie upowszechniania kultury, sportu i turystyki z innymi
jednostkami organizacyjnymi, działającymi na terenie gminy,
- 15) nadzór i kontrola nad działalnością programową bibliotek publicznych i
ośrodków kultury,
- 16) tworzenie i zapewnienie warunków do organizowania izb pamięci i miejscowych
zbiorów muzealnych,
- 17) współdziałanie z odpowiednimi służbami odnośnie zapewnienia prawidłowego
stanu podstawowej opieki lekarskiej i pielęgniarskiej,
- 18) współdziałanie z organami państwowej inspekcji sanitarnej dla zapewniania
ludności higienicznych warunków pracy i spraw socjalnych,
- 19) realizowanie zadań z zakresu gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, współpraca i
nadzór nad działalnością odpowiednich jednostek realizujących zadania z tego zakresu
na terenie gminy,
- 20) ewidencja działalności gospodarczej, stymulowanie jej rozwoju oraz nadzór nad tą
działalnością,
- 21) opracowywanie projektów planów sieci punktów sprzedaży napojów alkoholowych
oraz wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w punktach sprzedaży
detalicznej i jednorazowych zezwoleń związanych z urządzaniem imprez masowych,
- 22) realizacja i nadzór nad programem profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych.
5. Do Referatu Rozwoju Gospodarczego i Infrastruktury Technicznej:
- 1) sporządzanie projektów i założeń do planów zagospodarowania przestrzennego
terenu, podanie do publicznej wiadomości ich treści, zbieranie uwag i przedkładania
Radzie Gminy do zatwierdzenia,
- 2) nadzór nad prowadzonymi inwestycjami gminnymi,
- 3) koordynowanie wykonawstwa inwestycji i remontów kapitalnych oraz zapewnienie
prawidłowego przebiegu realizacji zadań w tym zakresie,
- 4) dokonywanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci technicznych uzbrojenia
terenu,
- 5) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego budowli komunalnych oraz pozostałych
składników obiektów użyteczności publicznej, obiektów jednostek budżetowych oraz
pozostałych składników mienia komunalnego,
- 6) wspólnie z Referatem Planowania i Finansów opracowanie Wieloletniego Planu
Inwestycyjnego,
- 7) dokonywanie co 4 lata przeglądu stanu mienia komunalnego wspólnie z Referatem
Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska,
- 8) opracowywanie programu usług i rozwoju urządzeń komunalnych oraz prowadzenia spraw
w tym zakresie (wodociągi, kanalizacja, wysypiska śmieci, zaopatrzenie w energię,
transport zbiorowy),
- 9) prognozowanie i programowanie przedsięwzięć inwestycyjnych z zakresu ochrony
środowiska, ochrony przyrody i gospodarki wodnej,
- 10) sprawowanie opieki nad zabytkami i współdziałanie w tym zakresie z konserwatorem
zabytków,
- 11) współdziałanie z Referatem Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska w zakresie
programowania i realizacji infrastruktury technicznej zapewniającej przygotowanie
terenów dla budownictwa mieszkaniowego i terenów pod inwestycje,
- 12) budowa, modernizacja i utrzymywanie dróg lokalnych, gminnych, ulic, mostów i
placów oraz nadzór nad ich eksploatacją,
- 13) wnioskowanie w sprawie zaliczenia dróg do właściwych kategorii oraz zmiany typu
kwalifikacji,
- 14) nadzór nad bezpieczeństwem ruchu na drogach lokalnych, gminnych,
- 15) wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg gminnych w sposób szczególny.
6. Do Referatu Rolnictwa:
- 1) współpraca w zakresie intensyfikacji produkcji rolnej z innymi jednostkami i
organizacjami sektora rolniczego,
- 2) ocena kierunków rozwoju usług produkcyjnych dla rolnictwa, ich rodzajów,
organizacji oraz określanie potrzeb w tym zakresie,
- 3) współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania chorób
zwierzęcych,
- 4) współdziałanie ze służbami kwarantanny i ochrony roślin w zakresie sygnalizacji
zagrożeń w uprawach,
- 5) koordynacja obrotu materiału hodowlanego zwierząt,
- 6) współpraca z instytucjami statystycznymi w zakresie spisów i szacunków plonów,
- 7) określanie głównych kierunków rozwoju rolnictwa na terenie gminy w oparciu o
założenia i wytyczne Rady Gminy i Zarządu,
- 8) organizacja szkoleń, pokazów i konkursów poświęconych tematyce rolnictwa i wsi,
- 9) analizowanie przydatności odmian roślin pod kątem najlepszego ich doboru do
miejscowych warunków przyrodniczo-klimatycznych,
- 10) opracowanie wspólnie z instytucjami i organizacjami doradczymi programów i
szkoleń oraz kontrola realizacji,
- 11) analiza kosztów i dochodów prowadzonych działalności, propagowanie kierunków
opłacalnych oraz stanowiących alternatywne, nowe źródła dochodów w rolnictwie,
- 12) umożliwienie rolnikom dostępu do nowych źródeł informacji, pomoc w ich
odnalezieniu – internet,
- 13) tworzenie baz danych o możliwości sprzedaży produktów oraz zaopatrzenia w
środki do produkcji rolnej,
- 14) nawiązanie współpracy z instytutami naukowymi, w szczególności instytutami
zootechniki, uprawy, rybactwa w celu wdrażania i upowszechniania zasad nowoczesnego
gospodarowania,
- 15) tworzenie alternatywnych możliwości pracy w sektorze wiejskim.
7. Do Referatu Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska:
- 1) gospodarka nieruchomościami w zakresie ustalonym przez odpowiednie przepisy i
porozumienia,
- 2) zarządzanie zasobami gruntów komunalnych,
- 3) ochrona gruntów rolnych i leśnych,
- 4) kontrolowanie rolniczego użytkowania gruntów rolnych i leśnych,
- 5) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie sprzedaży lub oddania w użytkowanie
wieczyste gruntów,
- 6) tworzenie zasobów gruntów pod budownictwo zgodnie z wytycznymi Referatu Rozwoju
Gospodarczego i Infrastruktury Technicznej,
- 7) dokonywanie sprzedaży zasobów mieszkaniowych,
- 8) wydawanie zezwoleń na wcześniejsze zbycie nieruchomości przyjętych w wieczyste
użytkowanie,
- 9) orzekanie w wygaśnięciu prawa użytkowania i trwałego zarządu,
- 10) ustalanie opłat rocznych za użytkowanie i trwały zarząd nieruchomościami,
- 11) wykonywanie czynności związanych z realizacją prawa pierwokupu,
- 12) przygotowywanie decyzji o zatwierdzeniu projektów podziału nieruchomości
stanowiących mienie komunalne,
- 13) prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości i nazewnictwa ulic,
- 14) opracowywanie planów rekultywacji gruntów zdewastowanych i zdegradowanych,
- 15) podział i realizacja w tworzeniu zadań wynikających z programu ochrony
środowiska dla Gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
- 16) przygotowanie decyzji i postanowień wynikających z przepisów o ochronie
środowiska,
- 17) naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska,
- 18) sprawowanie funkcji kontrolno-nadzorczych w dziedzinie ochrony środowiska na
terenie gminy,
- 19) obsługa Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego,
- 20) nadzór nad działalnością gminnych związków spółek wodnych, melioracyjnych i
zaopatrzenia rolnictwa i wsi w wodę,
- 21) opracowanie planu działań melioracyjnych na 10 lat,
- 22) opracowanie dokumentacji gleb w Gminie w formacie cyfrowym,
- 23) udział w przeciwdziałaniu klęskom żywiołowym oraz zwalczaniu skutków klęsk
żywiołowych w rolnictwie.
8. Do Sekretariatu Urzędu Gminy:
Rada Gminy:
- 1) prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gminy i jej organów,
- 2) współudział w opracowaniu projektów uchwał Rady Gminy,
- 3) prowadzenie zbioru przepisów Gminy.
Kadry:
- 1) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy oraz kierowników jednostek
organizacyjnych,
- 2) przekazywanie uwag do funduszu płac,
- 3) prowadzenie ewidencji i właściwego obrotu pieczęciami Urzędu i poszczególnych
stanowisk,
- 4) współpraca z Sekretarzem Gminy w sprawie szkoleń, kształcenia i doskonalenia
pracowników Urzędu.
Sekretariat:
- 1) sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej Zarządu Gminy i kierownictwa Urzędu
Gminy,
- 2) prowadzenie biblioteki urzędowej, kancelarii ogólnej, małej poligrafii, centrali
telefonicznej, faksowej i kserokopiarki oraz łączności radiowo-telefonicznej,
- 3) prowadzenie działalności socjalnej pracowników Urzędu.
9. Do stanowiska ds. promocji Gminy i współpracy zagranicznej:
- 1) inspirowanie współpracy z jednostkami organizacyjnymi międzynarodowymi i
przygranicznymi,
- 2) pozyskiwanie środków pomocowych,
- 3) współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie promocji,
- 4) organizowanie imprez promocyjnych.
10. Do stanowiska ds. zamówień publicznych:
- 1) organizacja dla potrzeb Urzędu Gminy przetargów i zamówień publicznych,
- 2) odpowiedzialność w zakresie przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych,
- 3) przygotowywanie wniosków o finansowaniu z funduszy pomocowych zadań inwestycyjnych
realizowanych przez Gminę.
11. Do stanowiska radcy prawnego:
- 1) obsługa prawna Zarządu Gminy, Rady Gminy i Urzędu Gminy,
- 2) reprezentowanie Gminy i Urzędu Gminy w postępowaniach sądowych przed sądami
powszechnymi.
§ 6
Wykazy obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych pracowników
Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy zawierają zakresy czynności tych pracowników.
§ 7
Zasady działania jednostek organizacyjnych Gminy regulują ich statuty
(regulaminy organizacyjne) nadane tym jednostkom w obowiązującym trybie.
§ 8
Integralną część regulaminu stanowią załączniki określające:
- 1. Tryb pracy Urzędu.
- 2. Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.
- 3. Tryb wykonywania kontroli wewnętrznej w Urzędzie.
- 4. Zasady planowania pracy w Urzędzie.
- 5. Zasady podpisywania pism i decyzji.
- 6. Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy.
Załącznik nr 1 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy
(poz. 2080
TRYB PRACY URZĘDU
§ 1
1. Pracownik jest obowiązany przestrzegać zależności służbowej
wynikającej z organizacji Urzędu i podziału czynności.
2. Pracownik, który otrzymuje polecenie z pominięciem drogi
służbowej, winien o tym niezwłocznie powiadomić swojego przełożonego.
3. Załatwiając sprawę pracownik obowiązany jest do zbierania
niezbędnych danych także do innych komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek
współdziałających.
4. W czasie nieobecności pracownika prowadzone przez niego sprawy
wchodzą w zakres innego pracownika wyznaczonego przez Wójta Gminy lub Sekretarza, lub
kierownika referatu.
§ 2
Wynagrodzenie przysługujące pracownikowi płatne jest miesięcznie z
dołu, nie później niż ostatniego dnia miesiąca. Jeżeli dzień ten jest dniem wolnym
od pracy, wówczas wynagrodzenie wypłacane jest w dniu poprzedzającym.
§ 3
1. Godziny rozpoczynania i zakończenia pracy w Urzę-dzie ustala
Wójt.
2. Każde spóźnienie się do pracy wymaga osobistego wyjaśnienia
bezpośredniemu przełożonemu i do niego należy uznanie spóźnienia za
usprawiedli-wione.
§ 4
1. Załatwianie w godzinach pracy spraw innych, niż służbowe,
dopuszczalne jest w granicach i na zasadach przewidzianych w Kodeksie pracy i przepisach
szczegółowych.
2. Każde wyjście w sprawach osobistych winno być odnotowane w
ewidencji wyjść. Przełożony ustala termin i czas odpracowania nieobecności.
3. Praca poza normalnymi godzinami może być wykonywana za zgodą lub
na polecenie Wójta lub kierownika referatu.
4. Ewidencję czasu pracy poza godzinami, za które przysługuje
pracownikowi czas wolny lub wynagrodzenie prowadzi Sekretarz Gminy i kierownicy
referatów.
§ 5
1. Pracownik, który w godzinach pracy przebywa poza stanowiskiem pracy
obowiązany jest poinformować współpracowników o miejscu swego pobytu i godzinie
powrotu. W przypadku, gdy zajmuje pomieszczenie sam obowiązany jest na drzwiach pokoju
umieścić informację o tym kto go zastępuje.
2. Zabrania się pracownikom wprowadzania do pomieszczeń budynku po
godzinach pracy – osób niezatrudnionych w Urzędzie.
§ 6
1. Wyjazdy pracowników w sprawach służbowych poza miejsce stałej
pracy może nastąpić na podstawie polecenia wyjazdu służbowego wydanego przez
przełożonego.
2. Ewidencję wyjazdów służbowych prowadzi sekretarka.
§ 7
1. Pracownikom udziela się urlopów według planu urlopów.
2. Plan urlopów ustala przełożony na rok następny, biorąc pod
uwagę wnioski pracowników i konieczność zapewnienia normalnego toku pracy.
§ 8
1. Z ważnych przyczyn urlop pracownika może być przełożony na inny
termin, przez kierownika refe-ratu.
2. Pracownik może zostać odwołany z urlopu przez przełożonego
tylko wówczas, gdy zachodzą okoliczności przewidziane w Kodeksie pracy.
3. Pracownikowi odwołanemu z urlopu przysługuje zwrot kosztów
poniesionych w bezpośrednim związku z odwołaniem go z urlopu.
4. Urlop niewykorzystany zgodnie z planem urlopów powinien być
udzielony pracownikowi najpóźniej do końca kwartału następnego roku.
§ 9
1. Rozpoczynając urlop, pracownik w miarę możliwości powinien
podać miejsce swego pobytu na urlopie.
2. Przed rozpoczęciem urlopu pracownik powinien załatwić wszystkie
terminowe sprawy. Jeżeli jest to niemożliwe przekazuje je do załatwienia
zastępującemu go pracownikowi.
§ 10
1. Pracownicy wyróżniający się w pracy zawodowej, podnoszący swoje
kwalifikacje mogą być wyróżniani.
2. System wyróżnień obejmuje: awanse, nagrody pieniężne,
odznaczenia państwowe i resortowe, listy gratulacyjne i pochwały.
§ 11
Wobec pracowników nieprzestrzegających zasad dyscypliny pracy i
postanowień regulaminu organizacyjnego mogą być stosowane kary porządkowe i
dyscyplinarne.
§ 12
Palenie tytoniu w pomieszczeniach biurowych, w których przebywają
niepalący jak również w czasie narad, zebrań i konferencji jest niedopuszczalne.
Załącznik nr 2 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy
(poz. 2080)
ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA
I ZAŁATWIANIA INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI
W URZĘDZIE GMINY
§ 1
1. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach
określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego, przepisach szczególnych oraz w
zarządzeniu Wojewody Dolnośląskiego wydanym w trybie art. 35 § 4 Kpa określającym
rodzaje spraw, które można załatwiać w terminach służbowych.
2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego
rozpatrywania spraw obywateli kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia
społecznego.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie
indywidualnych spraw obywateli ponoszą: Sekretarz Gminy i kierownicy referatów oraz
pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
4. Kontrolę i koordynację działań referatów i stanowisk pracy w
zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i
interwencji sprawuje Sekretarz Gminy, który zobowiązany jest do dokonywania okresowych
ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw przedkładania ich Wójtowi.
§ 2
1. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w
spisach i rejestrach spraw.
2. Sekretariat prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków
wpływających do Urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez
Wójta, Sekretarza Gminy i kierowników referatów.
§ 3
1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
- – udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia
treści obowiązujących przepisów,
- – rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości bezzwłocznie w pozostałych
przypadkach do określenia terminu jej załatwienia,
- – powiadamianiu o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku
zaistnienia takiej konieczności,
- – informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżania
od wydanych decyzji.
2. Interesanci mają prawo uzyskać informacje w formie pisemnej i
ustnej, telefonicznej lub telegraficznej.
§ 4
1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w
wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.
2. Sekretarz i kierownicy referatów Urzędu przyjmują interesantów w
sprawach skarg i wniosków każdego dnia w ramach swoich możliwości czasowych a w
wybranym dniu tygodnia w określonych godzinach.
3. Pracownicy poszczególnych referatów przyjmują interesantów w
ciągu całego dnia pracy Urzędu.
4. Z przyjęcia interesantów w sprawie skarg i wniosków sporządza
się protokoły.
Załącznik nr 3 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy
(poz. 2080)
ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ
§ 1
W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.
§ 2
Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawują:
1. Wójt, pod nieobecność Wójta – Sekretarz Gminy. Kierownicy
referatów w stosunku do pracowników bezpośrednio im podległych.
2. Referaty Spraw Obywatelskich oraz Planowania i Finansów w zakresie
przyznanego im przez Wójta uprawnienia.
§ 3
Kontrolę zewnętrzną wykonują w zakresie przyznanym przez Wójta lub
Zarząd Gminy pełnomocnictw:
1. Skarbnik Gminy w stosunku do jednostek nadzorowanych w zakresie
wykonania budżetu oraz planu finansowego dla zadań zleconych Gminie oraz prowadzenia
działalności finansowej przez jednostki organizacyjne podporządkowane Gminie.
2. Sekretarz Gminy i kierownicy referatów, samodzielne stanowiska
pracy w stosunku do jednostek podporządkowanych im w zakresie właściwości rzeczowej.
Załącznik nr 4 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy
(poz. 2080)
ZASADY PLANOWANIA PRACY W URZĘDZIE
§ 1
1. Urząd Gminy oraz poszczególne jego komórki organizacyjne
wykonują powierzone im zadania w oparciu o roczne plany pracy (działania).
2. Planowanie pracy w Urzędzie ma charakter zadaniowy – służy
opracowaniu zadań nałożonych na poszczególne referaty, samodzielne stanowiska pracy
Urzędu oraz wytyczeniu i koordynacji przedsięwzięć zmierzających do realizacji tych
zadań.
3. Podstawę planowania działalności Urzędu stanowią zadania
niemające charakteru czynności rutynowych i powtarzalnych, dających się określić w
czasie, a wynikających w szczególności z:
- 1) zadań własnych Gminy i zadań zleconych Gminie z zakresu administracji rządowej,
- 2) uchwał Rady Gminy,
- 3) rozstrzygnięć mieszkańców Gminy podejmowanych w trakcie wyborów lub referendum,
- 4) postulatów zgłoszonych radnym przez wyborców, rozpatrzonych przez organy Gminy i
przyjętych przez nie do realizacji.
- 5) uchwał zebrań wiejskich, rad sołeckich,
- 6) budżetu Gminy,
- 7) obowiązków Gminy wynikających z uczestnictwa w związku komunalnym, określonych w
statucie związku oraz wynikających z rozstrzygnięć przyjętych przez organy związku.
§ 2
1. W oparciu o zadania przyjęte do realizacji przez Urząd, kierownicy
referatów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska pracy w odniesieniu do zadań
przypisanych im do wykonania, opracowują harmonogramy ich realizacji zawierające:
1) treść zadania,
2) treść konkretnych przedsięwzięć służących realizacji zadania
oraz terminy ich wykonania,
3) osoby (stanowiska pracy) odpowiedzialne za realizację zadań, w tym
referaty i inne jednostki organizacyjne współdziałające w realizacji zadań.
2. Zbiór opracowanych harmonogramów realizacji zadań przewidzianych
do wykonania stanowi roczny plan działania referatu lub samodzielnego stanowiska pracy, a
zbiór wszystkich harmonogramów realizacji zadań z poszczególnych komórek
organizacyjnych złożony Sekretarzowi Gminy, stanowi roczny plan pracy Urzędu Gminy.
3. Plan pracy Urzędu ulega w ciągu roku uzupełnieniu w miarę
zaistnienia nowych zadań lub zmiany okoliczności realizacji dotychczasowych zadań.
4. Uzupełnienie planu pracy dokonuje się formie aneksów do
harmonogramów realizacji zadań (w przypadku zmiany warunków realizacji zadań objętych
tymi harmonogramami) lub w formie nowych harmonogramów dotyczących realizacji kolejnych
zadań.
5. Harmonogramy realizacji poszczególnych zadań wykraczające swoim
czasem wykonania poza dany rok kalendarzowy w części niezrealizowanej, w tym roku stają
się automatycznie elementami planu pracy Urzędu na rok następny, jeżeli nie straciły
aktualności.
6. Kierownicy referatów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska
pracy zobowiązani są do dokonywania bieżących ocen przebiegu realizacji harmonogramu,
realizacji zadań nałożonych na daną komórkę organizacyjną.
7. Za realizację planu pracy Urzędu odpowiada Sekretarz Gminy, który
przygotowuje pisemne sprawozdanie z jego wykonania Wójtowi w terminie do 15 stycznia
każdego roku lub na każde jego żądanie.
Załącznik nr 5 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy
(poz. 2080)
ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI W URZĘDZIE GMINY
§ 1
Wójt osobiście podpisuje:
- 1. Korespondencję kierowaną do organów administracji rządowej.
- 2. Odpowiedzi na wnioski posłów i interpelacje radnych.
- 3. Odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące podległych pracowników.
- 4. Zarządzenia.
§ 2
Sekretarz Gminy w ramach udzielonego mu upoważnienia przez Wójta
dokonuje:
1. Wstępnej aprobaty spraw wymienionych w § 1.
2. Podpisuje z upoważnienia Wójta odpowiedzi na sprawy określone w
ust. 1 (w przypadkach określonych przez Wójta).
§ 3
1. Dokumenty przedstawione do podpisu członkom kierownictwa Urzędu
powinny być uprzednio parafowane przez Sekretarza Gminy, kierownika referatu lub
pracownika zajmującego samodzielne stanowisko.
2. W dokumentach przedstawionych do podpisu powinna być zamieszczona
adnotacja zawierająca nazwisko i stanowisko pracownika, który opracował dokument.
§ 4
1. Wójt może upoważnić Sekretarza Gminy, kierowników referatów i
pracowników samodzielnych stanowisk do podpisywania korespondencji, dotyczącej spraw
pozostających w zakresie ich czynności, w tym wydawania decyzji administracyjnych z
zakresu administracji publicznej.
Załącznik nr 6 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy
(poz. 2080)
WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY
- 1. Gminny Ośrodek Kultury w Stoszowicach z siedzibą w Srebrnej Górze.
- 2. Zakład Usług Komunalnych w Srebrnej Górze.
- 3. Gminna Biblioteka Publiczna w Stoszowicach.
- 4. Ośrodek Pomocy Społecznej.