2044

POROZUMIENIE

z dnia 24 kwietnia 2002 r.

zawarte pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim Ryszardem Nawratem a Zarządem Miasta i Gminy Brzeg Dolny reprezentowanym przez Burmistrza Miasta i Gminy Aleksandra Skorupę w sprawie prowadzenia niektórych zadań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o paszportach (Dz. U. z 1991 r. Nr 2, poz. 5 z późn. zm.) oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych.

Na podstawie art. 15 pkt 3 oraz art. 33 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 z późń. zm.) oraz art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Wojewoda Dolnośląski zwany dalej “Wojewodą” oraz Burmistrz Miasta i Gminy Brzeg Dolny zwany dalej “Burmistrzem” zawierają porozumienie następującej treści:

§ 1

1. Celem zapewnienia obsługi mieszkańców miasta i gminy Brzeg Dolny w zakresie załatwiania spraw paszportowych Wojewoda powierza nieodpłatnie Burmistrzowi prowadzenie następujących spraw, wynikających z realizacji powołanej wyżej ustawy oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych:

– przyjmowanie podań o wydanie paszportu (na kwestionariuszach paszportowych Pz-70),
– prowadzenie ewidencji przyjętych wniosków o wydanie paszportów,
– wydawanie wnioskodawcom wystawionych przez Wojewodę paszportów,
– prowadzenie ewidencji wydanych wnioskodawcom paszportów,
– odbieranie od zainteresowanych oświadczeń o okolicznościach utraty ważnego paszportu w trybie art. 233 Kodeksu karnego i art. 86 Kodeksu postępowania administracyjnego,
– stwierdzanie własnoręczności podpisu rodziców bądź opiekunów prawnych wyrażających zgodę na wystawienie paszportu osobom małoletnim,
– anulowanie dotychczasowych ważnych paszportów osobom odbierającym nowy dokument paszportowy. Anulowania dokonuje się poprzez odbicie pieczątki “anulowano” na stronie zawierającej dane personalne oraz na wszystkich stronach w anulowanym paszporcie i na wewnętrznej stronie pierwszej okładki z jednoczesnym dziurkowaniem tychże stron w miejscu w którym znajduje się pasek do czytania maszynowego. Powyższą czynność należy potwierdzić adnotacją na podaniu kwestionariuszu paszportowym Pz-70 paszportu wydanego w miejsce anulowanego. Adnotacja powinna zawierać datę anulowania, serię i numer anulowanego paszportu oraz czytelny podpis wraz z pieczątką imienną osoby dokonującej powyższej czynności.

2. Powierzenie prowadzenia wyżej wymienionych spraw nie obejmuje wydawania decyzji administracyjnych.

§ 2

Burmistrz realizuje zadania wymienione w § 1 ust. 1 w stosunku do osób zameldowanych na terenie miasta i gminy Brzeg Dolny na pobyt stały.

§ 3

1. Burmistrz odpowiada za zgodnie z prawem prowadzenie spraw, o których mowa w § 1 ust. 1 oraz sprawną organizację ich załatwiania.

2. Burmistrz zapewnia właściwe zabezpieczenie pomieszczeń i przechowywanie dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1.

§ 4

1. Wojewoda sprawuje nadzór i kontrolę nad realizacją zadań objętych niniejszym porozumień na podstawie kryteriów zgodności z prawem, celowości i rzetelności i gospodarności na zasadach i w sposób określony w art. 23 ust. 1 ustawy o administracji rządowej w województwie. Zadania Wojewody w tym zakresie wykonuje Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Migracji Urzędu Województwa Dolnośląskiego, któremu przysługują uprawnienia do:

– wydawania zaleceń pokontrolnych,
– wydawania wiążących wytycznych określających kierunki i zasady realizacji zadań powierzonych porozumieniem.

2. Burmistrz zobowiązuje się do respektowania zaleceń i wytycznych wynikających z funkcji nadzorczych i kontrolnych Wojewody.

§ 5

1. Porozumienie zostaje zawarte na czas nieokreślony.

2. Każda ze stron może rozwiązać porozumienie w formie pisemnej z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.

3. Wojewoda może rozwiązać porozumienie w trybie natychmiastowym w przypadku:

– naruszenia prawa przy realizacji zadań objętych porozumieniem,
– nierespektowania zaleceń pokontrolnych bądź wydanych wytycznych.

§ 6

Porozumienie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU
ALEKSANDER MAREK SKORUPA
WOJEWODA DOLNOŚLĄSKI
RYSZARD NAWRAT