2039 UCHWAŁA RADY GMINY KOBIERZYCE z dnia 16 maja 2002 r. w sprawie zmiany uchwały nr XLIV/358/01 Rady Gminy Kobierzyce z dnia 26 kwietnia 2001 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Kobierzyce Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Rada Gminy Kobierzyce uchwala, co następuje: |
§ 1
1) W § 4 dodaje się ust. 7 o brzmieniu:
Wójt bezpośrednio nadzoruje pracę:
1) Referatu Oświaty, w tym stanowiska:
2) Audytora wewnętrznego.
2) W § 5 ust. 3 zmienia się brzmienie pkt 2 oraz dodaje się pkt 4 – ust. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Zastępca wójta nadzoruje pracę:
3) W § 8 ust. 1 pkt 1 skreśla się stanowisko “głównego księgowego” i § 8 ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
W skład Urzędu wchodzą następujące stanowiska pracy:
1) Referat Finansowy (RF), w tym stanowiska:
4) W
§ 8 ust. 1 pkt 6 dodaje się:5) W § 8 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
“Referat Architektury i Budownictwa (RA)”, w tym stanowiska:
6) W § 8 ust. 1 pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
“Referat Budownictwa, Planowania Przestrzennego i Zasobów Naturalnych”, w tym stanowiska:
7) W rozdziale VII Zadania referatów i samodzielnych stanowisk pracy,
Referat Architektury i Budownictwa
§ 18 otrzymuje brzmienie
Do zakresu działania referatu należy:
1) Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
2) Ustalanie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
3) Nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego w odniesieniu do budownictwa mieszkaniowego i inwentarskiego, realizowanego przez osoby fizyczne, a w tym:
a. zgodności zagospodarowania terenu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
b. warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót i utrzymaniu obiektów budowlanych,
c. zgodności rozwiązań architektniczno-budo-wlanych,
d. wykonywanie czynności kontrolnych, będących podstawą do wydawania decyzji oraz do podejmowania innych działań prawnych.
4) Prowadzenie archiwum dokumentacji budowlanej, zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami.
5) Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
6) Wykonywanie zadań zleconych w zakresie wydawania pozwoleń na budowę, odbiór budynków i innych objętych porozumieniem ze Starostwem Powiatowym.
7) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń na budowę.
8) Prowadzenie spraw związanych z podłączeniem do infrastruktury budynków i budowli.
8) W § 18 ust. 1 skreśla się pkt 21 “przyznawanie dodatków mieszkaniowych” ze względu na przekazanie spraw do Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobierzycach.
9) Po § 18 dodaje się § 18a:
Referat Budownictwa, Planowania Przestrzennego i Zasobów Naturalnych,
§ 18a otrzymuje brzmienie:
“Do zakresu działania referatu należy:
1) Organizacja i prowadzenie prac koncepcyjnych w zakresie strategii rozwoju Gminy Kobierzyce.
2) Realizacja polityki przestrzennej gminy, poprzez organizację przedsięwzięć służących sporządzeniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobierzyce.
3) Przygotowanie materiałów niezbędnych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
4) Koordynacja i obsługa działań związanych z opracowaniami planistycznymi.
5) Przechowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów.
6) Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
7) Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego.
8) Nadzór nad programowaniem i rozwojem dziedzin gospodarki budowlanej, tj. wodociągów, kanalizacji, melioracji, gospodarki odpadami, cmentarzy komunalnych oraz współpraca przy realizacji sieci elektro-energetycznej i telekomunikacji.
9) Prowadzenie procesów przygotowania inwestycji oraz realizacja inwestycji komunalnych, finansowanych z budżetu gminy.
10) Zwieranie umów w związku z prowadzeniem komunalnych inwestycji i remontów.
11) Organizowanie odbiorów końcowych inwestycji realizowanych przez gminę i przekazywanie obiektów użytkownikom.
12) Wspomaganie lokalnych inicjatyw społecznych komitetów w zakresie budowy infrastruktury technicznej, koordynowanie ich realizacji.
13) Nadzór nad przestrzeganiem przez inwestorów obowiązku inwentaryzacji sieci i uzbrojenia terenu.
14) Realizacja zadań gminy związanych z zamówieniami publicznymi.
15) Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
16) Administrowanie, gospodarowanie i zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami budynkowymi.
17) Zamiana lokali.
18) Przejmowanie zakładowych budynków mieszkalnych.
19) Przeprowadzanie egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej.
20) Ustalanie propozycji stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe.
21) Nadzór i realizacja zadań w zakresie gospodarowania komunalnymi lokalami użytkowymi.
22) Nadzór i inicjatywy w zakresie organizacji i funkcjonowania targowisk.
23) Realizacja zadań wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych.
Utrzymywanie i zarządzanie cmentarzami komunalnymi.
1. W zakresie gospodarki nieruchomościami i geodezji należy:
1) Przygotowanie i wprowadzenie nieruchomości do obrotu cywilno-prawnego, z wyłączeniem lokali mieszkalnych, w trybie:
2) Naliczenie i aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i zarządu.
Naliczenie opłat adiacenckich.
3) Wykonywanie zadań związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości.
4) Wykonywanie zadań związanych z nabywaniem gruntów do zasobów gminy, prawem pierwokupu, przekazywaniem nieruchomości pomiędzy gminą i Skarbem Państwa.
5) Wykonywanie zadań związanych z udostępnianiem gruntów poprzez:
6) Wykonywanie zadań związanych z komunalizacją oraz gromadzenie danych dotyczących mienia gminy, składanie wniosków o założenie i aktualizację ksiąg wieczystych.
7) Nadzór nad przestrzeganiem przez inwestorów obowiązku inwentaryzacji sieci i uzbrojenia terenu.
8) Dostarczanie danych ewidencyjnych nieruchomości.
9) Zlecanie opracowań geodezjo-kartograficznych jednostkom wykonawstwa geodezyjnego, nadzór nad robotami.
10) Odbiór granic nieruchomości ustalonych w wyniku rozgraniczeń, wznowień i podziałów.
11) Wprowadzanie inwestorów i nabywców w granice prawne nieruchomości.
12) Współdziałanie w opracowaniu programu wyłączeń gruntów na cele nierolnicze.
13) Sprzedaż i oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych:
14) Działalność marketingowa związana ze zbywaniem nieruchomości, najmem lokali użytkowych i dzierżawą nieruchomości komunalnych.
15) Organizowanie i prowadzenie przetargów ustnych i ofertowych na sprzedaż i oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych, najem wolnych lokali użytkowych, garaży i wydzierżawienia gruntów.
2. W zakresie rolnictwa i ochrony środowiska należy:
1) Inspirowanie wdrażania nowych rozwiązań agrotechniczno-technologicznych w rolnictwie indywidualnym, w ramach działań podejmowania przez producentów.
2) Opiniowanie rocznych planów łowieckich ustalonych przez dzierżawców obwodów łowieckich.
3) Współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu łowieckim obszarów gminy, w szczególności w zakresie ochrony i hodowli zwierzyny.
4) Opiniowanie wniosków właścicieli gruntów o przyznanie środków na pokrycie kosztów zalesienia gruntów.
5) Opiniowanie wniosków w sprawie uznania lasu za ochronny.
6) Wykonywanie zadań związanych z projektowaniem, ustanowieniem i utrzymywaniem parków wiejskich i innych terenów zieleni, wydawaniem zgody na zmianę przeznaczenia terenów, na których znajduje się starodrzew.
7) Organizowanie i nadzorowanie urządzeń wodno-melioracyjnych we wszystkich sektorach rolnictwa oraz nadzór nad działalnością spółek wodno-melioracyjnych i ich związków.
Zatwierdzanie ugód w sprawach zmian stosunków wodnych.
8) Utrzymywanie urządzeń melioracyjnych w lasach komunalnych i na terenach parków wiejskich.
9) Wykonywanie zadań związanych z zakazywaniem wprowadzenia do wody ścieków nienależycie oczyszczonych lub nakazywaniem wykonania niezbędnych urządzeń oczyszczających.
10) Ochrona środowiska przed odpadami oraz ochrona i rekultywacja gruntów rolnych zdewastowanych i zdegradowanych.
11) Obsługa Rejonowego Komitetu Przeciwpowodziowego i udział w akcjach przeciwpowodziowych na terenie gminy Kobierzyce.
12) Zwalczanie zaraźliwych chorób zwierzęcych.
13) Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów.
14) Ustanawianie ograniczeń czasu pracy urządzeń technicznych oraz środków transportu powodujących uciążliwość spowodowaną hasłem i wibracją, łącznie z uruchomieniem tych urządzeń.
15) Utrzymanie porządku i czystości.
16) Prowadzenie spraw związanych z:
17) Współpraca z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Rejonowym i Wojewódzkim Zakładem Weterynarii w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych oraz Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin.
18) Współpraca z organami administracji rządowej w zakresie organizowania i utrzymania sieci monitoringu stanu powietrza atmosferycznego w gminie.
3. W zakresie dróg gminnych należy:
1) Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy dotyczących zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii.
2) Projektowanie przebiegu dróg.
3) Budowa, modernizacja i ochrona dróg.
4) Zarządzanie drogami.
5) Określenie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne”.
10) Skreśla się w § 18 ust. 1 pkt 29.
11) Rozszerza się treść § 19 o brzmienie następujące: po przecinku po wyrazach
“warunków funkcjonowania urzędu” wprowadza się zapis “prowadzenie spraw związanych z bieżącymi remontami pomieszczeń biurowych Urzędu”,
dalej po przecinku brzmienie § 19 pozostaje bez zmian.
12) W § 19 ust. 3 dodaje się pkt 3, 4, 5 w brzmieniu:
13) W § 19 ust. 4 skreśla się pkt 2 i 4 i w związku z tym zmienia się kolejność, dotychczasowy pkt 3 otrzymuje nr 2 oraz dodaje się pkt 3 w brzmieniu:
“Prenumerata czasopism i dzienników urzędowych.”.
14) W § 19 ust. 5 skreśla się pkt 3 w związku z tym zmienia się kolejność w ten sposób, że dotychczasowy pkt 4 staje się pkt 3 i kolejno do nr 6.
15) Po § 27 dodaje się § 27a.
§ 27a otrzymuje brzmienie:
Stanowisko d.s. audytora wewnętrznego.
Do zakresu działania audytora wewnętrznego należą wszystkie sprawy określone w ustawie z dnia 26 listopada 1988 r. o finansach publicznych.
16) Po § 27a dodaje się § 27b.
§ 27b otrzymuje brzmienie:
Stanowisko d.s. strategii gminy i pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych.
Do zakresu działania należy:
1) monitorowanie ustaleń zawartych w Strategii Lokalnej Gminy Kobierzyce,
2) pozyskiwanie funduszy na realizacje inwestycji infrastrukturalnych.
§ 2
Zmienia się dotychczasowy schemat organizacyjny Urzędu Gminy Kobierzyce w związku ze zmianami w regulaminie wprowadzonymi niniejszą uchwałą.
Schemat organizacyjny stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.