1989

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W BYSTRZYCY KŁODZKIEJ

z dnia 25 maja 2002 r.

w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej

W związku ze stwierdzeniem przez Wojewodę Dolnośląskiego nieważności uchwały nr XLII/340/02 Rady Miejskiej z dnia 2 marca 2002 r. w sprawie zmian w Regulaminie organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, na podstawie art. 33 ust. 2 i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 i z 2002 r. Nr 23, poz. 220) Rada Miejska w Bystrzycy Kłodzkiej uchwala, co następuje:

§ 1

Na wniosek Zarządu Miasta i Gminy wprowadza się następujące zmiany do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały nr XXIII/172/2000 Rady Miejskiej w Bystrzycy Kłodzkiej z dnia 27 maja 2000 r.:

1. W § 5 ust. 2 dodaje się pkt 13 w brzmieniu:

“13) Stanowisko ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień (PRPU)”.

2. Dodaje się § 22a, o brzmieniu:

Ҥ 22a.

Stanowisko ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień.

Do zadań stanowiska ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień należą w szczególności sprawy:

1. Koordynowanie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów uzależnień na terenie gminy.

2. Przeprowadzanie analizy problemów uzależnień i stanu zasobów w dziedzinie ich rozwiązywania.

3. Działania na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwości, szukanie poparcia dla działań na rzecz zmniejszenia rozmiarów problemów uzależnień.

4. Opiniowanie wniosków o dotację na realizację zadań związanych z działaniem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

5. Udzielanie niezbędnej pomocy w realizacji zadań związanych z profilaktyką uzależnień wszystkim podmiotom, organizacjom, stowarzyszeniom, szkołom itp.

6. Bieżąca koordynacja powyższych zadań.

7. Ogłaszanie i przeprowadzanie konkursu ofert na wykonanie poszczególnych zadań ujętych w Gminnym Programie oraz przedstawianie projektów umów Burmistrzowi.

8. Wprowadzanie lokalnych inicjatyw z dziedziny rozwiązywania problemów uzależnień.

9. Wdrażanie i propagowanie na terenie gminy ogólnopolskich i regionalnych programów profilaktycznych oraz kampanii edukacyjnych.

10. Przygotowywanie wspólnie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminnego Programu Profilaktyki Uzależnień oraz Preliminarza Wydatków, przedstawianych Zarządowi Miasta i Gminy.

11. Przygotowywanie Radzie Miejskiej sprawozdań rocznych z realizacji Gminnego Programu i realizacji wydatków.

12. Organizowanie pracy Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

13. Kierowanie pracą Punktu Konsultacyjnego, nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem środków finansowych na jego funkcjonowanie.

14. Ścisła współpraca z Komisariatem Policji, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Polskim Czerwonym Krzyżem, Towarzystwem Przyjaciół Dzieci, szkołami, organizacjami i stowarzyszeniami na terenie gminy i ogólnopolskim, organizacja szkolenia dla edukatorów profilaktyki uzależnień”.

§ 2

Wykonanie uchwały zleca się zarządowi.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
MIECZYSŁAW KRAWCZYK